Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fokker Dr1


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
270 odpowiedzi w tym temacie

#21 goras

goras
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 02 kwiecień 2010 - 19:01

to prawda, poobijaliśmy się dzisiaj co nieco, ale dzień należy zaliczyć do udanych chociaż raz wymusiłem pierwszeństwo :? po nalocie. No i miałem okazję przelecieć się Camelem Browna. Nie dziwię się że Rayski go rozbił w 21. Narowista sztuka, nie ma to tamto - niełatwo będzie go wam dorwać :lol:

#22 mariusz70

mariusz70
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 02 kwiecień 2010 - 18:31

Rozbijanie modeli proste znaczy sie Dzieki i nawzajem Mokrego jajka i smacznego lejka

#23 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 961 postów

Napisano 02 kwiecień 2010 - 18:12

a to przepraszam :mrgreen: siła złego na jednego, już się nie mogę doczekać :P :mrgreen: , a jak zobaczysz :shock: w akcji naszego nowego skrzydłowego zwłaszcza w ataku na słupki to się zdziwisz, ze to takie proste :mrgreen: wesołych swiąt i mokrego dyngusa

#24 mariusz70

mariusz70
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 02 kwiecień 2010 - 18:05

Nie cwaniakuj zawody już niedługo zepsujemy Ci humor troszke :twisted:

#25 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 961 postów

Napisano 02 kwiecień 2010 - 17:57

a gdzie lądowanie :mrgreen: pewnie ziemie można by obejrzeć z całkiem bliska :mrgreen:

#26 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 02 kwiecień 2010 - 13:39

Dziękuję za życzenia. Dorzucam mały film z przelotu, jakość nie najwyższa, sory ale pierwsze ok ~20 sekund na ziemi (w ręku), później lot.

#27 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 961 postów

Napisano 30 marzec 2010 - 16:11

Arek, w tym krzyżu będziesz mógł często zobaczyć Camela


życzę Ci tego całym sercem :mrgreen:

#28 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 30 marzec 2010 - 14:10

Jakbyś mi nie połamał skrzydła to był by pełnowartościowy!

A co do silnika ASP to wiadomo że jest słabszy.
Ale na Ciebie i tak mi wystarczy. :faja:


Dziś zamontowałem foto-karabin dzięki któremu będzie można analizować walkę i ze strony zwycięskiego samolotu :)

Montaż może nie jest najwyższych lotów, ale w miarę działa, trzeba jeszcze trochę to usztywnić bo kamera lata na boki.
Dołączona grafika

Pilot jest trochę zakneblowany ale szczęśliwy.
Dołączona grafika

Wydawać by się mogło że ciężar ~25g umieszczony w tym miejscu może wpłynąć negatywnie na SC ale próby w locie obaliły tą wątpliwość, model lata w zasadzie tak samo (trudno ocenić bo model jest dość specyficzny w lataniu).

W związku z przewidywanym użyciem bojowym, kamera jest przyczepiona do żywotnej części samolotu (spinaczem).

Dołączona grafika

Na ziemi
Dołączona grafika

Wpływ wibracji jest widoczny, ale to trzeba będzie poprawić nieco.
Dołączona grafika

W górze nad 'pasem'.
Dołączona grafika

Arek, w tym krzyżu będziesz mógł często zobaczyć Camela :devil:

#29 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 961 postów

Napisano 26 marzec 2010 - 20:17

no widzę dość asekuracyjną relacje przed zbliżającą się nieuchronną klęskę, zawsze jutro będzie można powiedzieć, że pisałem wczoraj, że sprzęt niepełnowartościowy :mrgreen:

#30 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 26 marzec 2010 - 16:57

No od razu lepiej hehe.


Skleciłem ustrojstwo pożyczając skrzydła od Vossa (trochę protestował).

Nie jest to jakaś wielka mistyfikacja, bo w zasadzie Richtchofen latał również (jeśli nie w większości przypadków) częściowo pomalowanym na czerwono samolotem. Być może że skrzydła środkowe i dolne zrobię zielone a górne czerwone.

Jeszcze trzeba podziałać, trochę kiosk pocienić, otwory na śruby zrobić, obmalować krzyże na biało itp.
Masa wszystkiego wychodzi zgodnie z planem (~1200g).

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika


EDIT

Dorzucam dwie fotki z dobajerzonymi krzyżami (przy pomocy korektora). Trochę krzywo tu i ówdzie ale to trzeba być Pelikanem1500 aby takie bajery "z ręki" wychodziły
;)

Dołączona grafika

Dołączona grafika


EDIT

No cóż rzeczywistość zweryfikowała plany, masa wyszła 1240 bo nie policzyłem włącznika, odbiornika i dałem cięższy pakiet.

Poza tym był oblot - hmmm..... no Arek jak utnę Ci taśmę tym wynalazkiem to możesz modele spalić. :)

Przede wszystkim silnik - demon mocy - 9800 RPM, podkręciłem trochę śrubę (paliwo tylko 5% nitro bo mój OS innego nie lubi), obroty skoczyły na 10200 RPM, no dobra można lecieć. W powietrzu średnio dobrze generalnie leci, ale po pierwsze część kiosku była odkręcona co zmieniło "geometrię" i tak już zdemolowanego górnego płata (jak się przyjrzeć przypomina wyżymany ręcznik) poza tym brakuje mocy na ostrzejszych manewrach (zwłaszcza z wiatrem). Do tego płat "podwoziowy" zmienił profil na wklęsło wypukły + losowe zwichrzenia (kryzys rdzeniowy spowodował użycie zdewastowanego sprzętu).
Wiatr który wiał dziwnymi porywami powodował że model był mniej przewidywalny niż zwykle :devil: jednak podstawowa sprawa to krzywy płat.Problemem było wylądowanie bo granica pomiędzy leci/nie leci była trudno wyczuwalna i w trosce o drogocenne śmigło APC lądowałem w krzokach dla amortyzacji.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Generalnie, jest słabszy, może nie jakoś strasznie, ale czuć brak tego 0,1 KM
:)

#31 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 961 postów

Napisano 25 marzec 2010 - 07:47

Chociaż wygląda na to że Arek chyba trochę wymięka i będzie chciał uniknąć konfrontacji.


taka zniewaga wymaga krwi :evil: :mrgreen:

#32 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 24 marzec 2010 - 16:35

No dobra wczoraj było tak

Dołączona grafika

Dziś jest tak:

Dołączona grafika

I proszę już więcej nie powtarzać tych sztuczek.
Oczywiście skrzydło przelaminowałem (wcześniej nie było).
Masa całości w sumie tak strasznie nie wzrosła nadal jest mniej niż 1300 (jakieś 1270).

Planuję zrobić jeszcze płat podwoziowy z laminatu bo ten nie zdaje egzaminu.

PS Na zdjęciu zaznaczono kółkiem wczorajszy ślad po taśmie. Na próżno szukać takich na Camelu... :mrgreen:


EDIT

Wracając do BUDOWY a nie ciągłej naprawy trochę nt. REDa
Mianowicie - szukam rozpaczliwie, gdzie by tu uszczknąć choć trochę masy. Jak wiadomo ma latać na Oberrurselu ASP więc trzeba bidakowi jak najmniej bagażu zostawić.

Myśłał myślał i odkrył Amerykę - mocowanie silnika bez łoża.

Standardowy komplecik:
Dołączona grafika

Masa 80g :shock:


Dołączona grafika

Komplecik modernizowanyj:


Dołączona grafika

Masa 42g. :>
Dołączona grafika

Minusem jest brak regulacji wykłonu, ale trudno się mówi.
No i jeszcze dopasowanie tego wszystkiego i włożenie do kadłuba - TRAGEDIA.

No ale prawie o połowę masy mniej.

Te otwory to do śrub mocujących kiosk. Tylna ścianka - kanapka balsa 4mm + sklejka 0,6. Jeszcze będzie kilka wycinanek aby jedno z drugim się zazębiło.

Kadłub po wstępnej obróbce (otwory itp) schudł do 110g.



EDIT

No samolot dla prawdziwych mężczyzn (nie jakieś tam latadełko, które samo lata) prawie gotowy, tylko dodać serwo gazu odbiornik i można lecieć.
Jest tylko drobny problem brak skrzydeł...

Fabryka rdzeni obiecała wytoczyć na piątek, trudno będzie trzeba pożyczyć skrzydła od Vossa, aby dać lanie Arkowi w weekend.
Chociaż wygląda na to że Arek chyba trochę wymięka i będzie chciał uniknąć konfrontacji.
Rozumiem że dostanie lania od wynalazku z silnikiem ASP to wielka hańba.
Ale niestety nieunikniona...

Dołączona grafika

#33 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 961 postów

Napisano 20 marzec 2010 - 22:10

no i wyszło szydło z worka z czego niemcy robią samoloty :mrgreen: ze styropianu :shock: :rotfl: pewnie dlatego takie mocne :lol:

#34 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 20 marzec 2010 - 19:34

Wiam

Dzięki za instruktaż odnośnie silnika, u mnie jednak problemy występują głównie w powietrzu.

Poza tym powstaje RED.

Kolor jest oczywisty, w zasadzie wszystko w tym modelu jest oczywiste, no może poza tym że będzie miał silnik ASP :) No ale skoro Voss miał Bentleya to Manfred musi latać na Oberrurselu.

Kadłub zrobiony wczoraj, masa to 120g, są dodatkowe wzmocnienia z taśmy szklanej, tkanina użyta to 2x48g + 1x48g (od maski włącznie do początku kabiny).

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



EDIT


Jako że się chyba za bardzo się nudzę Arek zrobił mi prezent

Puzzle pt "Górny płat DR1 w dwóch niezbyt pasujących do siebie kawałkach"

Dołączona grafika

więcej na ten temat w TYM cyklu.

#35 GB53

GB53
  • Modelarz
  • 1 postów

Napisano 10 marzec 2010 - 14:19

Jasiu. W związku z drobnymi kłopotami jakie miałeś z silnikami w DR1 przesyłam : Samouczek pilota DR1. 1. Oswoić Oberrursel 2. Co robić - spotkałem S.P.A.D. VII. Pozdrowienia GB

#36 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 27 luty 2010 - 18:08

Hehe jakie nerwy, przecież żartuję. Ta pisanina o pilotach, maszynach, jak również o wyższości niemieckiej technologii to przecież dla jaj wszystko i w celu podgrzania atmosfery abyśmy się nie tłukli bezideowo. Inna sprawa że dziś na polu to się trochę wnerwiłem hehe :evil: Grunt że sprzęt nie rozbity (pare mijanek było 'na lusterka'). Teraz muszę jeszcze zrobić 'Red Barona' (napędzanego przez ASP :) ). Do tego projekt 'Skua' czeka... Potrzeba na to wszystko czasu, weny i przede wszystkim - zrozumienia potrzeby budowy tego wszystkiego przez moją Małżonkę - a obawiam się że może być z tym ostatnim kłopot.. :> W każdym razie plan jest aby RED był zrobiony na 1200g - może być z tym problem, ale zobaczymy. Edit Zapowiada się jeszcze jeden Dr1 tym razem rekordowy! Baron von Longer podpisał kontrakt zatutułowany: ' zakład o kopa że się uda go zrobić na 1100g'. W związku z tym muszę zrobić jeszcze 2 kadłuby. :devil: EDIT2 Okazało się że wiadomość o przegranej to propagandowa zmyła obcego obozu. Można było się tego spodziewać, bo tylko dezinformacja może ich uratować. W temacie opisującym walkę zamieściłem materiał dowodowy który obala tezę o zwycięstwie Camela.

#37 mariusz70

mariusz70
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 27 luty 2010 - 17:49

Janku po co te nerwy tak naprawde to nie śmieszy mnie Twoja porażka tylko te wszystkie przechwałki jaki to pilot i maszyna po prostu masz pecha tak jak ja z Panem GB53 męcze sie atakuje ze wszystkich stron ,a na koniec ucinam taśme o Jego samolot.Miałem zamiar przyjechać dzis do Was ale pogoda mnie zmyliła bo u nas lało troszke i nie zapowiadało sie na poprawe. Nie przejmuj sie jeszcze pokażemy Arusiowi gdzie jego miejsce w szyku niech narazie sie chełpi wygraną , przegrana będzie boleśniejsza.A czy pójdzie mu łatwo ze mną TO SIE JESZCZE OKAŻE

#38 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 27 luty 2010 - 17:16

cholera, i ja go do eskadry werbowałem... :) Nie bój się, Arek jest za dobry, z Tobą pójdzie łatwo

#39 mariusz70

mariusz70
  • Modelarz
  • 0 postów

Napisano 27 luty 2010 - 17:10

Hahahahahhahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaa

#40 Janek

Janek
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 27 luty 2010 - 15:50

Dziś był kolejny dzień HAŃBY niemieckiego lotnictwa. Tyle podsumowanie walki z której film i coś tam jeszcze pewnie wstawi Arek w temacie o walkach w Kalwarii. Najgorsze jest że taki pilot (Voss) i taki samolot (Dr1 z silnikiem Bentleya) i taka porażka... Co do modelu to lata całkiem przyzwoicie, zawiodły zawiasy na stójkach, poprostu się łamią, za to wstawione poliuretanowe działają dobrze. No i karabiny totalnie zawiodły, po co ja je znowu montowałem!? Co do skrzydeł to wydaje mi się że mają mniej siły nośnej, ale są dobre nie zrywa. Poza tym silnik chodził marnie gasł w sumie 3 razy chyba on dobrze chodzi tylko przy temperaturze -10.