Skocz do zawartości


Zdjęcie

modele - Mirolek


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 27 January 2012 - 14:58

Jesienią do kolekcji przybył kolejny kombat ESA
IŁ-2M3 wersja II czyli model z zestawu Marka Rokowskiego - świetny kombat, jeden z najlepszych jakim latałem
waga do lotu to około 370g a wyposażenie przeniesione z poprzedniej wersji Ił-a
Dołączona grafika

Późną jesienią oblatałem konstrukcyjny model z silnikiem spalinowym któremu nadałem nazwę "RAFIK"
Model klasy Fun-Fly wykonałem wg. własnego projektu
Rozpiętość 105 cm, waga 1150g, silnik Thunder Tiger 4,5 cm3

Dołączona grafika

Kolekcja moich modeli systematycznie się powiększa.
Ten znów trafia do kategorii "Improwizacja" a cieszy tym bardziej, że to własny projekt .

zdjęcia z budowy tu: https://picasaweb.go...gCJPU8urrrOSgDw

W zimowe wieczory przygotowałem też na sezon wiosenny Pucharu Polski ESA nową wersję Me-109 tym razem wersja "G" czyli popularny Gustaw z zestawu Marka Rokowskiego.
Bardzo szybki i zwrotny myśliwiec ESA w malowaniu asa niemieckiego lotnictwa A.Gallanda z dywizjonu JG-51
waga 380g

Dołączona grafika

ms



#2 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 16 May 2011 - 11:34

Mój kombatowy zawrót głowy nadal trwa, co skutkuje intensywnym lataniem ESA.
To niestety powoduje szybkie "zużywanie" się kolejnych myśliwców. Zbliżające się zawody wymuszają zatem konieczność budowy nowego modelu .... tym razem to P-51 Mustang wg. projektu Kuby (Qubatus) a wycięty przez Marka Rokowskiego.

Model powstał wczesną wiosną ale wymagał treningu aby wykorzystać w pełni jego możliwości - bardzo szybki, bardzo lekki (320g do lotu) i bardzo zwinny myśliwiec ESA

Dołączona grafika

Walki ESA i konieczność ciągłych napraw skutecznie pozbawiają mnie czasu koniecznego na budowę tradycyjnych balsowych konstrukcji które lubię najbardziej.

Jednak los bywa czasem łaskawy i dzięki życzliwości kolegi Marcina (mmm) zimą otrzymałem nieco rozbitego konstrukcyjnego Piper-a w wersji elektrycznej który z racji rozpiętości 1,52m nadawał się do montażu silnika spalinowego. Odbudowując kadłub zrobiłem kilka wzmocnień i usztywnień a na koniec założyłem do tego modelu silnik OS-Max 4cm3 - lata pięknie i dumnie sie prezentuje na lotnisku.
Kolejny model mogę zaliczyć do kategorii "Improwizacja"

Dołączona grafika

zdjęcia z odbudowy i lotów tu: https://picasaweb.go...gCJPU8urrrOSgDw

model sprzedałem - wiosną 2012r
ms



#3 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 05 April 2011 - 14:34

Jesienią zeszłego roku skończyłem budowę konstrukcyjnej wersji Albatrosa DIII. Relacja z budowy prezentowana była na forum.
Model oczywiście w kategorii "Improwizacja" gdyż powstał z planów zamieszczonych w niemieckim czasopiśmie a budowa "ręczna". Konstrukcja kadłuba całkowicie balsowa, płat balsowy z dźwigarami sosnowymi.
Model zaliczył nieudany lot późna jesienią i wymagał małej odbudowy co miało miejsce w zimowe wieczory. Szczęśliwie oblatany wiosną stał się dumą właściciela :-)

rozpiętość 980mm, długość 880 mm, waga do lotu 1,45 kg z silnikiem Power HD 3536 oraz pakietem 3300 mAh

Dołączona grafika

zdjęcia z budowy i oblotu tu: https://picasaweb.go...trosBudowaILoty

Najwięcej składam jednak kombatów - ESA
To kategoria w której rzadko model potrafi przetrwać cały sezon. Późną jesienią zeszłego roku zrobiłem sympatycznego - Eindeckera. Niestety mimo iż model ma rodowód z 1917r nie wystartował w zawodach w kategorii WWI ..... z powodu "jednego płata"

Dołączona grafika

Dlatego zimą przygotowałem sobie na ten sezon nowy model do walk ESA w kategorii WWI - Ansaldo Balilla.
To zestaw Marka Rokowskiego - z silnikiem E-max-a 2822/20 i pakietem 1100 mAh waży jedynie 450g i świetnie lata

Dołączona grafika

ms



#4 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 21 October 2010 - 14:19

dawno tu nie zaglądałem a modeli przybyło .....

Ostatnie miesiące to właściwie tylko modele z epp czyli kombaty ESA i powstały w kolejności hronologicznej:

Me-262 - zestaw części na specjalne zamówienie z Cyber-fly, napęd dwa silniki E-max 2812 + 2 x regle 30A, śmigła 7x6, pakiet 3s 1800 mAh, waga do lotu 590g

Dołączona grafika

Hellcat - zestaw części od Marka Rokowskiego, napęd TP 2408-21T + reg. 20A, śmigło TP 8x4, pakiet 3s 1200 mAh, waga do lotu 380g

Dołączona grafika

IŁ-2 - zestaw własnego projektu, napęd Power HD 2826-12 + reg. 20A, śmigło TP 8x4, pakiet 3s 1250 mAh, waga do lotu 360g
Dołączona grafika

ms



#5 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 08 April 2010 - 14:15

Kolejny kombat ESA w mojej kolekcji ale tym razem w kategorii WWI - Albatros DII
Model oczywiście z Cyber-fly, z ukrytym wewnątrz pękatego kadłuba wyposażeniem tj. serwem ogona, odbiornikiem i pakietem - w bocznej chłodnicy regulator TP 18A.
Silnik TP 2408/21 Black, śmigło 8x4, pakiet 900 - 1100 mAh
Dołączona grafika
ms



#6 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 28 December 2009 - 15:46

Do mojej kolekcji dołączył kolejny model .... combat ESA Me-110

Już wcześniej wykonałem dwa modele w tej kategorii tj. FW-190 oraz Me-109
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Początkowo te małe modele nie bardzo mnie wciągnęły. Proste w budowie i właściwie niezniszczalne okazały się jednak z czasem zalążkiem czegoś większego .... fascynacji walkami ESA
Wszystko zaczęło się na zawodach gdy dało się poczuć ducha rywalizacji a latanie nabrało zupełnie nowego znaczenia.

Me-110 to trzeci mój kombat z kształtek wycinanych przez Cyber-fly, napęd dwa silniki Power HD 2826/14, pakiet 1500 mAh

Dołączona grafika

To bardzo udany model którym startowałem wielokrotnie w zawodach. Pakiet został zmieniony na większy tj.1800 mAh a śmigła na tradycyjne GWS 8x4 .... w tej konfiguracji waży ok 540g i doskonale lata.



#7 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 16 November 2009 - 14:42

We wcześniej wprowadzone "kategorie" nie bardzo mieści się model który ostatnio ukończyłem ale najbardziej pasuje do kategori "Improwizacja" :-)

PBY Catalina - model który wykonałem z Planów Modelarskich z 1974 r które następnie pomniejszyłem nieco do skali 1;24.
Model ma rozpiętość 1,3 m i długość 82 cm.
Model w konstrucji balsowo-sklejkowej. Kadłub pokryty balsą, płaty białą folią oracover. Napęd dwa silniki RAY 2830/09, pakiet 2100 mAh, waga do lotu 1350g

Model bez podwozia, przygotowany do lądowania na wodzie

Dołączona grafika

Model okazał się dość trudny w pilotażu ale zaliczył kilka lotów ze startu z ręki.Celem poprawy własności lotnych wymieniłem silniki na Power HD 1820 kV i z tymi silnikami oraz śmigłami 7x6 model znacznie lepiej radził sobie w powietrzu.
fotoreportaż z budowy modelu tu: https://picasaweb.go...CLTI4cmRr6r68wE

 

Ostatecznie w modelu wykonałem korektę skrzydeł likwidując charakterystyczne zwężenia na końcach płata co znacznie poprawiło kontrole nad modelem w skrętach. Model latając pewnie na śniegu zwodowałem w 2013r i od tego czasu hydrolatanie stało się moim kolejnym ulubionym zajęciem :-)



#8 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 08 October 2009 - 12:17

Ponieważ forumowicze prezentują tu swoje modele, postanowiłem również dołączyć do tego szerokiego grona.
Poniżej prezentuje zdjęcia swoich modeli które aktualnie latają lub latały od czasu mojego powrotu do modelarstwa w 2006r

Wszystkie moje modelarskie pomysły, dokładniejszy opis do tu prezentowanych modeli oraz zdjęcia z budowy znajdują się na mojej stronie: www.modelemirek.republika.pl a kombaty ESA na stronie www.kombat_krakow.republika.pl

Zbudowałem już wiele modeli i dla celów tej prezentacji podzieliłem je na trzy kategorie:

REKREACJA

1. Elektron - prosty model balsowo- sosnowy
- napęd szczotkowy silnik klasy 400 z przekładnią 1 : 2,3
Dołączona grafika
Po dwóch latach tj. w 2009r model został zmodernizowany:
płat został wyprostowany a silnik silnik szczotkowy klasy 400 został zastąpiony zakupionym przez giełdę pfm wolnoobrotowym silnikiem AXI 2212/34.
Obniżyłem też podwozie
Zasadniczo zmniejszyła się waga modelu mimo koniecznego większego pakietu (3s 1500 mAh) do prawidłowego wyważenia - obecnie około 600g do lotu przy rozpiętości 122 cm
Model bardzo spokojny i poprawny w locie. Im wolniej latał tym lepiej czuł się w powietrzu :-)
Ponieważ bardzo go lubię, doczekał się także wersji zimowej.
Dołączona grafika

2. Aeronka - prosty balsowy model z planów jakie otrzymałem od "Arcimka"
- napęd silnik bezszczotkowy TP 2406-32T
Bardzo lekki model ok. 500g przy rozpiętości 1m i bardzo przyjemny do nauki i rekreacyjnego latania
Dołączona grafika

3. Easy Cub - model EPP z gotowego zestawu Multiplex-a
- napęd silnik bezszczotkowy RAY 2836/12, pakiet 2200 mAh
Ten model jest bardzo uniwersalny i lata przez cały rok w trzech odmianach - na kołach, na nartach, na pływakach
Dołączona grafika


AKROBACJA

1. Extrim - model z stajni Artex-u
- napęd silnik bezszczotkowy AXI 2212/20, pakiet 3 cele Li-Po 1500 mAh
Dołączona grafika

2. Cad-Kaos - balsowy model z planów ściągniętych z internetu
- napęd silnik bezszczotkowy TP 2406-21T, pakiet 3 cele LI-Po 1300 mAh
Dołączona grafika

3. PITSS - model z EPP wykonany z zestawu VA Models
- napęd silnik bezszczotkowy RAY3530/14, pakiet 2200 mAh
Dołączona grafika

Ten model sprzedałem wiosną 2012r i mam nadzieję, że dostarcza sporo wrażeń nowemu właścicielowi podobnie jak kiedyś mnie.


IMPROWIZACJA

PZL P11c - balsowy model z laserowo wycinanych elementów z zestawu zamówionego w firmie "4hobby"
.......z dużą dawką własnych rozwiązań :-)
- napęd silnik bezszczotkowy TP 2408 - 10T, waga 550g, rozpiętość ok. 85 cm
Dołączona grafika

Fotoreportaż z budowy tego modelu tu: https://picasaweb.go...CNzdq8zW6LWK5QE



#9 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 12 August 2012 - 12:55

Odświeżyłem swoją galerię modeli i uzupełniam o nowe konstrukcje które niedawno wykonałem:

Wiosną dołączył do mojej kolekcji kolejny model spalinowy. Zakończyłem budowę modelu RWD-4 jaką przez ponad rok prezentowałem na forum - wątek półmakiety: http://pfmrc.eu/inde...ic/23353-rwd-4/
Model o rozpiętości 1,72m, wadze około 2,5 kg z silnikiem czterosuwowym 10 cm3 został szczęśliwie oblatany.
Model opracowałem cyfrowo na podstawie miesięcznika Modelarz z 1972r a części szkieletu kadłuba i żebra płata wycięte zostały na ploterze laserowym.

Dołączona grafika

To moja największa dotychczas wykonana samodzielnie konstrukcja czyli największa "improwizacja" - lata doskonale
fotoreportaż z budowy znajduje się tu: https://picasaweb.go...CM-v9LCzj8es0QE

Dołączona grafika


Rafik - na sezon letni doczekał się pływaków a wersję hydro oblatałem tuż przed urlopem.

Dołączona grafika

Budowa pływaków i oblot wersji hydro tu: https://picasaweb.go...0499/RAFIKHydro

Przygotowałem także nowy model w klasie kombat ESA na jesienny sezon zawodów w cyklu Pucharu Polski
Fokker DVII ( zestaw Cyber-Fly) w malowaniu lozenge.
Bardzo lekka konstrukcja ok. 450g z wyposażeniem przeniesionym z wycofanego z eksploatacji Albatrosa

Dołączona grafika

ms



#10 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 28 December 2012 - 13:32

Jesienią moja "eskadra kombatów" wzbogaciła się o kolejny model ESA - Me-110. Tym razem wersja kształtek epp wyciętych przez Marka Rokowskiego.
Bardzo lekki i zwinny dwusilnikowiec, zasilony pakietem tylko 1300mAh o wadze do lotu ok.530g. Zastosowałem w nim lekkie silniki Power HD i regle 10A Model swoje możliwości potwierdził w trakcie jesiennej bitwy o Rzeszów, umożliwiając mi zdobycie I miejsca :)

Dołączona grafika

Relacja z budowy prowadzona była na forum a pełna galeria zdjęć z budowy znajduje sie tu: https://picasaweb.go...gCN-7_cvSopGSGw

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy, wykonałem też pierwszego kombata spalinowego wg. regulaminu ACES,
- model PZL-46 SUM napędzany silnikiem 4 cm Os Max 25 FP
Dołączona grafika

Relacja z budowy również była prowadzona na forum a komplet zdjęć z budowy znajduje sie tu: https://picasaweb.go...CL78_qLEhrH90QE

ms



#11 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 22 May 2013 - 23:42

Zima trwała dość długo co pozwoliło na budowę kolejnych modeli oraz przeprowadzenie odwlekanego remontu modelu Albatros.
To mój ulubiony model który uszkodziłem w zeszłym sezonie. Jego odbudowa sprowadziła się do przebudowy całego przodu modelu. Wzmocniłem też SW oraz dodałem kilka detali kabiny, owiewkę i figurkę pilota. Model z wiosennym słońcem znów pojawił się na lotnisku :-)

2013-05-05-436_ma%25C5%2582e.jpg
2013-05-05-435_ma%25C5%2582e.jpg

szykując się do sezonu walk ESA wykonałem nowego kombata z zestawu Cyber-fly - P40
lekka konstrukcja 340g oraz mocny silnik Power HD zapewniają ponad_przeciętne właściwości lotne tego modelu
IMG_8681.JPG

szykując się do sezonu kombatu spalinowego wykonałem model Ił - 2 który niedawno został z sukcesem oblatany
waga 1360 g do lotu, silnik Os-Max 25LA
i%25C5%2582-2%2520wegierski.jpg

Nie prowadziłem relacji z budowy tego modelu gdyż jest to prosta i powielona juz kilka razy konstrukcja, dla zainteresowanych jednak zdjęcia z budowy tego modelu znajdują się tu: https://picasaweb.go...CMPNvr29hLjZ9AE

Dwa zbudowane wiosną kombaty uzupełniły moją flotę "powietrznych wojowników" co pozwala na ten sezon startować w zawodach bliźniaczymi modelami w kategorii ESA i ACES ;-)

blizniaki.jpg

ms



#12 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 03 December 2013 - 09:56

Jakoś uszło mojej uwadze, że nie pochwaliłem się tu modelem którym często latałem w sezonie 2013.
To Cessna model 182 z zestawu CM-Pro z silnikiem Evolution 46NX
Z oblotu powstał krótki filmik: https://picasaweb.go...115292180467378

2013-04-15-352.jpg

Model kupiłem uszkodzony ale po małej naprawie udało się go wiosną oblatać a potem w sezonie 2013 był dość intensywnie eksploatowany.
Jesienią doczekał się nawet wersji hydro, choć w tej konfiguracji nie udało się go wyrwać z wody. Próbowałem też w sezonie 2014 ale niestety silnk okazał się zbyt słaby aby rozpędzić model do włąsciwej prędkości i nie wychodził na redan.
zdjęcia z odbudowy modelu i budowy pływaków tu: https://picasaweb.go...gCJeGptKjmY_-bA

2013-09-24-1165.jpg

Do kolekcji kombatów dołączył też kolejny model ESA wwI ale tym razem w wymiarze 1m - SPAD XIII

2013-08-30-1052.jpg

Model posiada demontowane do transportu płaty- lata doskonale :-)
zdjęcia z budowy tu: https://picasaweb.go...gCKzsvLvfyrKLJg

ms



#13 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 12 May 2014 - 13:48

Na kolejny sezon walk airkombat przygotowałem nowe modele, które wzmocnią posiadaną flotę powietrzną.

 

W pierwszym starciu ESA zadebiutował już model Hellcat i przyczynił się do zajęcia III miejsca na zawodach

2014-03-08-2132.jpg

 

relacja z budowy prowadzona była na forum jako kontynuacja w temacie budowy Hellcat-ów ze stajni Marka R.

http://pfmrc.eu/inde...yste-esa/page-4

 

Większą  kategorię myśliwców spalinowych, wzmocnił nowy model SU-4 wykonany z własnych planów

 

2014-04-27-2600.jpg

 

Relacja również była na forum i w wątku z budowy modelu znajdują się wszystkie jego parametry techniczne

http://pfmrc.eu/inde...pic/44550-su-4/

Pełna galeria zdjęć z kolejnych etapów budowy tego modelu znajduje się tu: https://picasaweb.go...CKKDpurDwJmk8QE

 

ms



#14 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 22 December 2014 - 15:27

W drugiej połowie 2014r zbudowałem kolejnego kombata ESA którym wystartowałem w Płocku ale ostatecznie walczyłem dopiero na zawodach kończących sezon w Krakowie, po dopracowaniu konstrukcji i wylataniu kilku treningowych pakietów tym dość narowistym modelem.

To Macchi Saetta z zestawu przygotowanego na specjalne zamówienie przez Marka Rokowskiego.

 

Model stosunkowo lekki mimo chowanego do wnętrza pękatego kadłuba wyposażenia i bardzo szybki :-) Przyjemny choć sprawiający na początku trochę kłopotów efekt dużej skuteczności SW wykonanego z coroplast-u, który jest znacznie sztywniejszy niż wykonany z epp.

 

2014-09-10-3250.jpg

 

wątek o budowie modelu był na forum tu: http://pfmrc.eu/inde...ca/#entry518066

 

Przez cały rok trwała też konstrukcyjna budowa modelu RWD-21 w skali 1:6. Model ukończyłem w listopadzie i ostatnio szczęśliwie oblatałem, zatem można go pokazać w tej galerii :D

Projekt wykonałem na podstawie rysunków z Modelarza starając się wiernie odtworzyć sylwetkę modelu i zachować wszystkie wymiary.

Powstała półmakieta o wadze 4,5kg, rozpiętości 1,83m a napęd to silnik Os Max Fs110fp

 

2014-11-02-3549.jpg

 

 

Relacja z budowy na forum tu: http://pfmrc.eu/inde...t-budowa-oblot/

galeria z budowy i film z oblotu tu:https://plus.google....731422052630499

 

ms



#15 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 28 August 2015 - 13:58

W pierwszej połowie 2015r zbudowałem trzy kolejne modele:

 

1. na zawody ESA powstał kolejny dwupałt 1m - Pfalz DIII

Model był prezentowany na forum w tym wątku: http://pfmrc.eu/inde...to-jeszcze-esa/

Startuję tym modelem w tym sezonie i kilka dni temu na zawodach Euro-Cup zdobyełm nim III miejsce

Na zdjęciu poniżej w towarzystwie Spad-a XIII

 

2015-03-06-4306.jpg

 

Na potrzeby hydrolatania powstał konstrukcyjny model "Bulinka"

Budowa była prezentowana na forum w tym wątku: http://pfmrc.eu/inde...asnego-pomysłu/

Model ma 132cm rozpiętości, silnik klasy 28 czyli 4,5 cm3 Thunder Tiger i waży około 1,5kg

 

2015-02-21-4243.jpg

 

Kolejny model powstał znów w klasie kombat ale tym razem ACES czyli z napędem spalinowym

Nie jest typowym przedstawicielem gatunku bo ma stałe podwozie ale nie może być inaczej skoro to Ju-87 :-)

Budowa została zaprezentowana w tym watku: http://pfmrc.eu/inde...-czyli-sztukas/

 

2015-08-15-5478.jpg

 

Model oblatany okazał się bardziej dynamiczny niż się spodziewałem i wystartuje jeszcze w tym roku w zawodach.

 

ms



#16 mirolek

mirolek
  • Modelarz
  • 1668 postów

Napisano 17 August 2016 - 14:42

W tym roku wykonałem mały prosty model akrobacyjny,  podobny do wcześniej tu pokazanego modelu Rafik :-)

Podobieństwo nie jest przypadkowe, bo to "Rafik Elektro" czyli bliźniaczy model ale tym razem z napędem elektrycznym. Rozpiętość 105cm i waga do lotu około 850g z pakietem 1700kV 3s

 

1.jpg

 

bardzo szybko powstała też wersja hydro tego modelu z wykorzystaniem pływaków od modelu Easy Cub.

 

2.jpg

 

W moich zasobach pojawił sie też model dedykowany do FPV czyli piankowy PINGWIN o rozpiętości około 1,75m

Po kilkuletniej eksploatacji Easy Cub-a w roli platformy do montażu kamery i systemu wizji, przyszedł czas na zmiany i teraz nowy model o większym silniku, większym zasięgu i większym udźwigu pozwala na spojrzenie na świat z lotu ptaka.

 

1.jpg

 

W czasie wakacji nad jeziorem wykonałem niedawno model okrętu Vanguard.

Kadłub laminatowy, regulator i silnik z chłodzeniem wodnym i zamontowane zdalne sterowanie czyli pełnoprawny pływający model okrętu wojennego. Tak naprawdę to model z małego modelarza na podstawie którego powstał laminatowy kadłub a cały urok tego modelu tworzą kartonowe nadbudówki z małego modelarza wykonane na sklejkowym pokładzie.

 

2.jpg

 

ms