Skocz do zawartości

ślizgacz na śnieg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Oto nasz Air boat elektryk-4

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Oto filmik z pierwszej śnieżnej próby

Więcej filmików tych pływadeł można zobaczyć na naszym kanale http://www.youtube.com/user/imperator2024?feature=mhum

 

Kolejne próby Air boat-a elektryka odbędą się gdy zostanie wykonana klatka zabezpieczająca śmigło przed ewentualnymi wywrotkami podobna jak w spalinie 7,5ccm

 

Dołączona grafika

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam

Oto nasz Air boat elektryk-4

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Oto filmik z pierwszej śnieżnej próby

Więcej filmików tych pływadeł można zobaczyć na naszym kanale http://www.youtube.com/user/imperator2024?feature=mhum

 

Kolejne próby Air boat-a elektryka odbędą się gdy zostanie wykonana klatka zabezpieczająca śmigło przed ewentualnymi wywrotkami podobna jak w spalinie 7,5ccm

 

Obrazek

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

wygląda bardzo fajnie macie jakąś dokumentacje /plany ?

 

również popełniłem ostatnio podobną zabawkę tylko nieco mniejszą

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=m0iq6vt1K_s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nieźle wychodzą Ci te driffty- chyba szkoła samochodowa ? ? ? Jeśli chodzi o plany ( a raczej rysunki techniczne ) elektryka to są one na forum Szkutnictwo RC http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=3816 Tam też są zdjęcia z kolejnych etapów budowy w dziale modele inne.

 

Pozdrawiamy- udanych drifftów Air boat-em

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nieźle wychodzą Ci te driffty- chyba szkoła samochodowa ? ? ? Jeśli chodzi o plany ( a raczej rysunki techniczne ) elektryka to są one na forum Szkutnictwo RC http://marek.aplus.pl/forum/viewtopic.php?t=3816 Tam też są zdjęcia z kolejnych etapów budowy w dziale modele inne.

 

Pozdrawiamy- udanych drifftów Air boat-em

Marek&Wojtek

dzięki bardzo za informację na pewno się przydadzą

 

mam jeszcze jedno pytanko odnośnie napędu używacie 1 pakietu 3s 4000 czy podłączacie oba równolegle ?

 

 

driffty zawdzięczam konstrukcji dna

20101128025e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Początkowo miały być mniejsze pakiety, ale udało nam się zakupić pakiety takie jak na fotce.

 

Dołączona grafika

Dlatego też mieści się tylko jeden. Dwa pakiety były by dużo lepsze ponieważ można było by je zamontować po bokach co jest pomocne przy ustawienia środka ciężkości a także wydłużyłoby czas pływania. Można to osiągnąć ( i tak zrobię w kolejnej konstrukcji ) przez zmniejszenie rozstawu łoża pod silnik z 72mm na 42mm.

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy użytkowników Polskiego Forum Modelarskiego.

 

Dziękujemy wszystkim za odwiedzanie tematu Air Boat w roku 2010 i jednocześnie sądzimy że będziecie razem z nami w roku 2011.

Dołączona grafika

Zdrowych, pogodnych i radosnych Świąt oraz jak najwięcej udanych konstrukcji a także licznych startów na zawodach życzy Marek i Wojtek

Dołączona grafika

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nieźle Ci ta ,,kosiarka" śmiga. Kadłub tego Air boat-a jest zbudowany ze styropianu ? ? ?

Widzę że zastosowałeś tylni napęd, ja zrezygnowałem z takiego układu w elektrykach. Czy mógłbyś podać więcej szczegółów tego modelu ? ? ? Jakie wrażenia po ślizganiu po śniegu ? ? ?

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slizg jest zbudowany z 2cm. styroduru i podklejony od dołu 1mm płytką polietylenową ( tabliczki informacyjne). Do pełnego zadowolenia wymaga dociążenia na przód, bo potrafi na pełnej prędkości zrobić fikołka. Zabawa kapitalna i te boczne poślizgi !!!!

Kilka fotek mojego i kolegów ślizgów na płockiej stronie www.rcplock.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Dzisiaj zostały rozpoczęte prace nad Air boat-26 pod silnik MVVS 26ccm.

Dołączona grafika

Nie jest to taki sinik jaki bym chciał zastosować do Air Boat-a tej wielkości ( brak szarpanki ) lepszy byłby ,,Zenek" do aut ale ,,jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma". No i znowu będzie problem z gaźnikiem- taki jak w Air boat z silnikiem 7,5ccm, no ale coś trzeba będzie wy myśleć bo przednio-napędowiec raczej odpada.

 

P.S. Klatka do elektryka się robi :mad: i zrobić się nie może. :mrgreen:

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

W końcu uporaliśmy się z regulatorem, a nasze ,,śmigło-sanki" nieźle dawały sobie radę przez ostatnie dni. Oczywiście nakręciliśmy filmik, który można obejrzeć pod tym linkiem

Nasza sugestia dla wszystkich osób, którzy będą chcieli w przyszłości budować tego typu wehikuły, napęd spalinowy jest o wiele, wiele korzystniejszy do tych łodzi ( zaznaczamy że to jest tylko nasze spostrzeżenie i nasza opinia ).

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wg Was jest korzystniejszy, ponieważ:

1. :?:

2. :?:

...

Zalety napędu spalinowego:

1. cena całego zestawu spalinowego jest niższa

2. czas pływania -np. silnik 7,5ccm Super Tiger, którego zastosowaliśmy w poprzednim Air boat-cie na zbiorniku 500ml pływaliśmy 30 min, a po pływaniu na dnie zbiornika zostawało przeważnie paliwo.

Ile trzeba byłoby akusów , aby ta ,,kosiarka" pływała 30 min??

 

waga ma duże znaczenie prawdopodobnie chodzi o to że jest za leki i za mocno lata bokiem

Model wcale nie jest lekki ( waży 2300g z jednym akusem 4000mAh 3S ).

Air boat-y prawdziwe jak i modele mają dno płaskie z tego względu jest wskazane nauczyć się tymi modelami poprawnie drifftować bo jest to możliwe- sami przekonaliśmy gdy pływaliśmy spaliną. Na wodzie będzie się inaczej zachowywał. Jest tylko jedna zasada: tymi pływadłami nie należy przy dużej prędkości skręcać pod wiatr.

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile trzeba byłoby akusów , aby ta ,,kosiarka" pływała 30 min??

Jeden dobrze dobrany do silnika akumulator. :)

Jestem zwolennikiem napędu elektrycznego z powodu wrodzonego lenistwa :) Taki napęd jest mniej kłopotliwy.

 

Jest tylko jedna zasada: tymi pływadłami nie należy przy dużej prędkości skręcać pod wiatr.

Nie mogę się zgodzić. Moim szuwarolotem robiłem cuda, by się wywrócić i udało sie to raz - gdy bokiem uderzył w dużą jak na niego falę. Myślę, że to kwestia odpowiedniego wyważenia i proporcji boków i wielkości sterów. Ja miałem dość daleko środek ciężkości przed środkiem parcia i spore stateczniki. Przy tym model jest lekki i dość szeroki. W zakrętach "składał się" nieznacznie w stronę zakrętu - jak motor. Przy tym szczerze powiem, że był to wynik "na oko", a nie obliczeń. :)

Dzisiaj zrobiliśmy kilka fotek ,,gotowca" :mrgreen: z osłoną na śmigło i radiatorem.

Wygląda rewelacyjnie!

PS a to mój sprzęt, ma już z siedem lat... a może więcej: http://piotrp.fr.pl/2010/04/24/zefir-reaktywacja/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panie Piotrze

Dzięki za dobre słowo.

Jeden dobrze dobrany do silnika akumulator.

Myśmy użyli w ,,naszych śmigło-sankach'' :wink: takich silników jakie są pokazane na filmie.

Model z silnikiem Dualsky trochę dłużej pływał- gdzieś ok. 7min. Użyliśmy do tego regulatora Turnigy Super Brain 60A i akusy 4000mAh 3s 40c. Co Pan by zaproponował w tym układzie zmienić ? ? ? Duże znaczenie ma również chłodzenie regulatora- wodny nie wchodzi w rachubę, jedynie powietrzny. Można byłoby zastosować chłodzenie takie jaki jest w samochodach- z wentylatorami, a to już kolejny koszt.

Jeśli chodzi o samą konstrukcję tych łódek to zgadzam się z Tobą całkowicie- proporcje między długością a szerokością muszą być zachowane, powierzchnia sterów też odgrywa dużą rolę, a i też umieszczenie ich jest dość ważne. O środku ciężkości już nawet nie wspominam bo to jest podstawa w każdych modelach pływających, latających a i też jeżdżących. Myśmy w naszej spalinie określiliśmy środek ciężkości w odległości 37% od rufy, model najlepiej przy tym środku śc. zachowywał się na wodzie, ale każdy model będzie miał w innym miejscu ten środek. My jesteśmy bardziej przekonani do spaliny dlatego też zaczęliśmy budowę Air boat-t na silnik 26ccm, ale nie wykluczamy że po nabraniu większego doświadczenia w sprawach elektrycznych coś jeszcze zbudujemy.

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model z silnikiem Dualsky trochę dłużej pływał- gdzieś ok. 7min. Użyliśmy do tego regulatora Turnigy Super Brain 60A i akusy 4000mAh 3s 40c. Co Pan by zaproponował w tym układzie zmienić ? ? ?

Nic. Model zachowuje się tak, że nie śmiałbym użyć określenia "zmienić". Mogę zaś napisać, co ja bym zastosował, gdybym budował drugą łódź szuwarową. Otóż zrobiłbym możliwie najlżejszy kadłub, rozmiary podobne jak w mojej poprzedniej łódce, do tego silnik około 150W (np. Tower Pro 2406-21), śmigło o małym skoku (np. trzyłopatowe 6x3), regulator około 30A i pakiet trzycelowy Li-Pol np. około 3000-4000. Zatem przyjąłbym założenia sportowego auta - dobry stosunek mocy do masy. Myślę, że stosując jako podstawę konstrukcji "depron" 3mm kryty laminatem szklanym (tkanina 25g/m2) i wzmacniany/usztywniany rowingiem węglowym byłbym w stanie wykonać solidny kadłub o wadze nie przekraczającej 200g (bez osprzętu).

Kolega budował piękne łodzie, opływowe, o silniejszych napędach niż w mojej. Mimo to moja była szybsza i zwrotniejsza. Dlaczego? Bo miałem małe zanużenie, szybko wchodziłem w ślizg, a w czasie ślizgu powierzchnia styku z wodą wynosiła od 1/3 do połowy powierzchni dna - dużo mniej niż w łódkach kolegi. Widać to nieco tu:

Dołączona grafika

Co do zwrotności i prędkości lekkiej łódki napędzanej zwykła 400tką:

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=G4rw1TecVh8

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.