Skocz do zawartości

ślizgacz na śnieg


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W ubiegłą sobotę nie mięliśmy z synem zbyt wiele czasu na na siedzenie przed kompem, a tym bardziej na pisanie. No cóż kolego Piotrze, jeden woli modele depronowe, drugi balsowe a jeszcze inny jest przekonany do modeli laminatowych. Tak jak wspomniałem pierwszy Air boat wykonaliśmy ze styropianu- i nieźle śmigał. Rozważaliśmy opcję budowy Air boat-a nie z depronu lecz tzw. Airex-u, jest to na pewno znany wam materiał tzw. sandwiczowski. U Havla można kupić różnej grubości i twardości. Sądzę że byłby to dużo dużo lepszy materiał od depronu pod laminat i nie wychodziło by to dużo drożej. Osobiście nie jesteśmy przekonani do depronu, ponieważ nie wchodząc w szczegóły mamy z tym materiałem niemiłe wspomnienia ( może to był nasza wina). Obecnie wszystkie Air Boat-a wykonujemy ze zwykłej sklejki liściastej, a następnie całość wielokrotnie malujemy rozcieńczonym nitro. Jestem zwolennikiem budowy Air boat-ów z laminatu, lecz do tego typu kadłubów należałoby wykonać formę, a to zajmuje dość sporo czasu. Odnośnie napędu co do tych ,,pływadeł" to niestety będę się upierał przy silnikach spalinowych. Cały ubiegły rok testowaliśmy Air boat-y elektryczne, spalinowe i doszliśmy do wniosku że tego typu modele tzn. lodzie z napędem śmigłowym, które mogą poruszać się w różnym terenie raczej powinny mieć napęd spalinowy. Podkreślam, że Air boat-y nie są łodziami, które poruszają się wyłącznie po wodzie, ani też nie są to superszybkie ,,wehikuły" ;D Są to raczej ,, pływadła" sprawnościowe ( jeśli je można tak określić ).

Obecnie budowany Air boat- pod silnik 26ccm też wykonuję ze sklejki , lecz dno będzie laminowane, szkielet jest już w 90 % wykonany tylko jeszcze wręgi i podłużnice wy ażurować.

 

Kolego Piotrze przeglądnęliśmy twoje filmiki z latania i uważam że są FANTASTYCZNE :D:D świetnie Ci to wychodzi, a okolica tylko pozazdrościć.

 

Swego czasu też chcieliśmy się nauczyć latać, ale na razie nie mamy czasu - przez te Air boat-y :lol: złożyć naszego Filipa od Pelican-a. Myślę że gdy skończę dużego Air boat-a to znajdziemy czasu trochu dla "Filipka" :D

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam.

Oto link na amerykańskie forum http://www.rcairboats.net/phpBB/viewtopic.php?t=2097 Holender zamieścił na tym forum model małego ładnie i prosto wykonanego Air Boat-a elektryka.

Gościu zamieścił również rysunki poglądowe oraz fotki z kolejnych etapów budowy, ale na szczególną uwagę zasługuje filmik- dlaczego??? Ponieważ na tym że filmiku jest nakręcona wywrotka. Ani ja, ani syn nie zauważyliśmy aby był to fotomontaż- :D silnik 3-f pracuje pod wodą A co wy o tym sądzicie ???

Film Godny uwagi.

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

jest to możliwe o ile nie zaleje się regulatora i wszystkie kable są w izolacji. Jednak że na dłuższą metę to na 100% się spali

Nie no oczywiście jeśli by się wszystko zalało to byłaby kaplica, a sprzęt był by do :ass:

Nam gdy się przewrócił Air boat elektryk to musiałem wiosłować po niego ze 100 m. Sprawdziliśmy wszystko w kadłubie, czy przypadkiem wody nie ma i dopiero później go odpaliliśmy. Gdy przyszliśmy do domu silnik został rozkręcony i dokładnie sprawdzony-gdzieś na forum ktoś napisał czym w takich wypadkach należy silnik przeczyścić, ale nie mogliśmy tego znaleźć. Wydaję nam się że czystym spirytusem, ale nie jesteśmy pewni, jeśli ktoś wie coś na ten temat prosilibyśmy o wskazówki. My również nie polecamy tego sposobu pływania i nie preferujemy :rotfl: bo to nie jest silnik, który może chodzić pod wodą i zdajemy sobie z tego całkowicie sprawę. ;D

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No cóż kolego Piotrze, jeden woli modele depronowe, drugi balsowe

Oczywiście, że tak. Dlatego nie pisałem nic na temat Waszej drogi, a opisałem swoje sposoby - nie jako jedyne, a jako jedne z iluś.

 

Swego czasu też chcieliśmy się nauczyć latać, ale na razie nie mamy czasu - przez te Air boat-y :lol: złożyć naszego Filipa od Pelican-a. Myślę że gdy skończę dużego Air boat-a to znajdziemy czasu trochu dla "Filipka"

Po doświadczeniach z szuwaropływami :) będzie Wam dużo łatwiej nauczyć się latać. Dwa wymiary macie opanowane, w tym ten najtrudniejszy - sterowanie kierunkiem niezależnie od położenia modelu względem pilota.

Trzymam kciuki, życzę dużo sukcesów i z zainteresowaniem obserwuję.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaję nam się że czystym spirytusem, ale nie jesteśmy pewni, jeśli ktoś wie coś na ten temat prosilibyśmy o wskazówki.

Ja po zamoczeniu silnika (i to szczotkowego!) płukałem go w wodzie destylowanej na chwilkę go w niej włączając pod małym napięciem, a potem płucząc za pomocą strzykawki spirytusem. Zdarzyło się z dwa razy, że robiłem ten zabieg, by przeczyścić szczotki i komutator.

Z silnikiem bezszczotkowym zamoczonym w słodkiej wodzie w ogóle nie ma problemu - wysuszyłbym i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki Piotr-my silników szczotkowych nie używamy tak że jeden problem mamy z głowy,no teraz już wiemy jak w takiej sytuacji sobie radzić ale gdy nam się pierwszy raz wywrócił to niezłego stresa przeżyliśmy

 

Pozdrawiamy

Marek&Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Zatem przyjąłbym założenia sportowego auta - dobry stosunek mocy do masy. Myślę, że stosując jako podstawę konstrukcji "depron" 3mm kryty laminatem szklanym (tkanina 25g/m2) i wzmacniany/usztywniany rowingiem węglowym byłbym w stanie wykonać solidny kadłub o wadze nie przekraczającej 200g (bez osprzętu).

Po pierwszych pływaniach Air boat-a na wodzie ( a było to jakiś czas temu- filmik damy trochu później, gdy go zmontujemy ) z takim układem napędowym, jaki był zastosowany w zimie, doszliśmy do wniosku, że kolega Piotrek miał rację. Modele elektryczne powinny być jak najlżejsze, oczywiście wzmocnione laminatem. Nie wiem czy na tym forum przedstawiałem nasz pierwszy filmik naszego pierwszego Air boat-a, który był wykonany całkowicie ze styropianu, pomalowany emalią wodną ,,Bakrylex". Ważył 870g przy dł. 620mm, to jest prawie takiej samej długości jak ostatni nasz elektryk i z naszych spostrzeżeń wynika że lepiej pływa. Oto link do filmiku z pierwszego naszego pływania Air boat-em 1

Filmy z ostatnich pływań Aie boat RC 5 postaramy się jak najszybciej zmontować, a wówczas porównacie ich zachowanie na wodzie

 

Pozdrowionka

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Filmik z naszego pływania Air boat RC 5 mięliśmy dać wczoraj, ale nie zdążyliśmy go złożyć w całości. Tu jest link do naszego nowego filmiku

 

 

A poniżej jest link do pierwszego naszego filmiku Air boat RC 1

 

 

Na podstawie powyższego materiałów ( filmiki ) można sobie porównać sposób zachowania się Air boat-ów na wodzie- zaznaczam że Air Boat 1 jest wykonany ze styropianu, a dno ma inne niż Air Boat 5. Model ze styropianu jest bardziej zwrotny, ale za to nie drifftuje.

 

Pozdrawimy

Marek&Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zima się zbliża. Odkopałem ten wątek, jest w nim najwięcej informacji.

Chciałby zaprojektować coś samemu, coś o bardziej futurystycznym kształcie. W związku mam parę pytań zupełnie zielonego w tym temacie.

1. Czy taki kształt dna jest jedynie słuszny - prostokąt. Rozumiem, że ma być gładziutki? Czy mogą być na spodzie niskie "kierownice strugi", widziałem coś podobnego. Sorry za niefachową terminologię. Aby za bardzo nie driftował.

2. Czy śmigło musi być na ogonie?

3. Jest jakiś dobry przelicznik mocy silnika do wagi aby dobrze się poruszał po śniegu? Mam silink emax cf2812- śmigło 6-7cali

4. Chcę go zbudować z depronu. jakieś sugestie co do wykończenia dna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jestem w trakcie testowania prototypu podobnej łódki. Docelowo ma służyć koledze wędkarzowi do wywozu zanęty. Zauważyłem, że występuje tu ten sam efekt co w samolotach: łódka lepiej skręca w lewo niż w prawo a im większe obroty tym bardziej kładzie się na lewą burtę i samoczynnie skręca w lewo. Myślę, że pomoże odpowiedni skłon silnika. Pochwalę się też moim pomysłem na stery, które zrobiłem z pudełek na CD.Mają już gotowe zaczepy pod popychacze :) Może to rozwiązanie komuś się przyda. Proszę nie zwracać uwagi na jakość wykonania, to tylko prototyp, który może jeszcze dzisiaj stanie się katamaranem :)

post-2078-0-06330200-1351073455_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dno musi być solidne w pierwszym całość była z balsy później zmodyfikowałem to zmieniając wieżyczkę i stery na sklejkę

 

z tego co ślizgałem się po śniegu i wodzie na śnieg musi być mocniej doważony i to nawet sporo

 

post-3050-0-21396500-1351075062.jpg

 

Osprzęt

Silnik Turnigy 28-26 16A 1900Kv + Śmigło TGY 6x4

Regiel Turnigy 25A

Pakiet Turnigy 2200 3s

Serwo HXT900

waga : z 1 pakietem 432g ale na filmie jako balast woziłem 2 dodatkowe pakiety 2200 czyli w sumie było coś około 830g

 

http://www.youtube.com/watch?v=m0iq6vt1K_s

 

to czy będzie latał na boki zależy od tego po czym śmigasz (miękkie czy twarde podłoże),masy i trochę od konstrukcji dna ale nie koniecznie

 

post-3050-0-40248000-1351075024.jpg

 

budując drugi wiedziałem już że waga nie ma aż takiego znaczenia i lepiej zrobić solidniej

 

post-3050-0-17952200-1351075070.jpg

 

całość ze sklejki szkielet stery 4mm dno z 2mm reszta poszycia z 1,5mm

 

silnik Turnigy SK 35-30 1400kv

regulator 40A

serwo standard

pakiet 3s 4000

 

śmigło na początku 2 łopatowe 8x6 ostatecznie 8x6 z trzema łopatami

 

post-3050-0-63159000-1351075078.jpg

 

do ślizgania po śniegu i tak trzeba było go jeszcze dociążyć niestety film mam tylko z pływania

 

http://www.youtube.com/watch?v=aSsL-WzmL0k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macieju, czy mógłbyś podać wymiary swoich ślizgaczy i linki do planów?

 

pierwsza to połączenie 2 łodzi

 

http://www.rcairboat...topic.php?t=182

(zarys kadłuba przerobienie na płaskie dno)

 

z elementami tej konstrukcji

 

http://www.modelerc.info/modele/lotos/

(mocowanie silnika i stery)

 

wymiary 43x23cm

 

druga jest efektem powiększenia tych planów

http://www.modelbouw...oat/airboat.zip

 

plany znalazłem tu : http://www.rcairboats.net/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=2097

 

wymiary 61x31cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Obawiam się że tego typu konstrukcje- jak to określiłeś ,,zarzucać tyłem" nie będą- za mała powierzchnia jest pod tymi pływakami aby mogła się wytworzyć pod nimi cienka powietrzna poduszka do driftu tak jak to się dzieje w klasycznych airboat-ach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że przy odpowiednim kącie tego bocznego ścięcia i wysokości pływaka nie będzie się zakopywać bokiem , jak narta, a z braku jakichkolwiek podłużnic na spodnim profilu będzie się ładnie ślizgać na samym pływaku , jak samochód z gładką oponą. Jak powstanie, to zobaczymy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.