TooM Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 No ten WOW to ryzyko .Mają one b.duży rozrzut parametrów i 1000mAh może być za mały.TP 2408-21 ciągnie na ziemi 14,5A i może nie starczyć na regulaminową walkę.Jeśli możesz zmienić zamówienie to lepiej weź 1350 mAh.Mój najlepszy aku to WOW ale najgorszy to też WOW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Problem w tym, że innego wyboru zbytnio nie ma - 1300mah ma tylko 15C, co daje jakieś 19-20A prądu rozładowywania - napewno warto go zamienić ? Jest WoW RC 1300 20/25C ale on jest na 7,4V :\ Musiałbym zamówić w nastiku, z Dualskiego i wyjdzie jakieś 40zł drożej, bo i za kolejną przesyłke trzeba zapłacić i pakiety są troche droższe... PS. Na dodatek, sam regiel ma 18A, to jest możliwe że ten pakiet moze być aż tak słaby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 1300 WOW 15c daje do tego silnika wystarczający prąd .Na takich lataja Andrzej i Mariusz Miazgowie i nigdy na zawodach nie mieli problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 A ja mam jeszcze jedno pytanko - moim nastepnym planowanym modelem jest combat na MVVSa 3,5. Jaki model lepiej przygotuje mnie do pilotowania, RWD-5 czy ESA ? RWD już mam, ale cena brakującego wyposażenia równa sie nowemu modelowi ESA. Co o tym sądzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janek Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Esa naturalnie, no chyba że to rwd jest duże i ciężkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 zwykłe RWD 1,2m ile waży nie wiem... ale lata przyzwoicie (zaliczył jak narazie jeden lot, na pożyczanych flakach ) No i czy ESA da rade nauczyć mnie latać ? możnaby powiedzieć że będzie to mój pierwszy samolot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Jeśli chcesz robić ESA po to tylko żeby się nauczyć latania combatem a nie bic to prostszy sposób taka droga :RWD potem trenerek o rozmiarach podobnych do combata na MVV a potem combat. W zeszłą środę we Wrocławiu biło się ostro 5 combatów a między nimi latał syn Ecika na trenerku ale bez wzniosu i na silniku GMS .25 . Nie odstawał, a nawet przeżył kiedy w tym samym czasie poległ Corsarz(niestety mam robotę) ,Meser i TA.Napisz do Piotrka Eciaka z Prolotu to ci powie co to był za model a może nawet tanio sprzeda.Wszystkie modele latały z taśmą a młody zaliczył ochronę i pełny czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karol93 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ja mam pytanie - silnik klasy 2830/09 będzie dobry ? Mam takiego RAY'a w moim piperku EPP i zastanawiam się, czy mógłbym po prostu cały napęd przerzucić do ESA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Jeśli masz taki silnik to możesz go śmiało stosować,tylko popracuj nad śmigłami.Sugerowałbym 10' i kombinacje ze skokiem.Dobierz śmigło tak, żeby pakiet 1300 mAh starczył na 7-7,5 minuty lotu.Wtedy masz pewność że cała energia pakietu została wykorzystana.Pozostaje problem uślizgu śmigła i tu dobieraj raczej mniejszy skok. Na zawodach większość w finale to jednak silniki 1400-1750 kV ale spotyka się też inne. Wszystko zależy od techniki walki. Zwróć uwagę na regulator .Silnik dający optymalną moc bierze na ziemi 18-20 A wię regulator musi to wytrzymać .W powietrzu będzie brał dużo mniej. Mój silnik na ziemi bierze 18,5 A/pomiar amperomierzem/ a w powietrzu bierze ok12A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 Mam ten silnik od ponad roku, spisuje sie świetnie. teraz założyłem go do ESA. Śmigła jakich używam to 8x4, 9x5. Przy temteraturze takiej jak w tym tygodniu (z rana -1 do 2) można sobie pozwolić 9x5. ale latem nie było szans na dłuższe loty na pełnym gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 5 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2008 9x5. ale latem nie było szans na dłuższe loty na pełnym gazie. kto nie mogł sobie pozwolic ten nie mógł pamiętam jak katowałem go na pełnym gazie w upały w zawisie własnie na 9x5 i chodził dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Panowie wiem ze temat katowany od dosc dawna ale .Caly czas mecze sie z wyborem wyposazenia do esa.Mam zamiar robic wieksze zakupy w UH.Nie ma sensu wyzucac kasy w drogi sprzet w polsce jak mozna miec za pol ceny od chinczyka.Niestety nieznam sie dobrze na silnikach elektrycznych do esa.Jezeli ktos by byl sklonnny mi pomoc w wyborze regulatora silnika i pakietu to bym byl wdzieczny za pomoc pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ja wybrałbym taki zestaw: silnik regulator pakiet mam 2 takie regulatory - ok pakiety zamawiałem HXT 1300 ale w tej chwili nie ma ich w sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
winiol8 Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ja też latam na tym silniku i regulatorze, akku mam rihno 1350 25C. Wydaje mi się, że wszystko co trzeba wiedzieć o napędach do ESA jest w tym temacie. Istotne jest to co o silnikach wcześniej pisał Janek. Wcześniej też latałem na silniku o małym kv (2410/09), na którym mogłem latać 12 min. na śmigle APC 10x5. Na 2408-21 ze śmigłem APC 8x4 latam około 8 min cały czas na maxa. Czyli napęd w sam raz do ESA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Czym sie rozni silnik o malym kv od tego z wiekszym.Chodzi tu o pobor pradu i obroty ?? Jaka jest roznica miedzy pakietem 3 s a 2 s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Czym sie rozni silnik o malym kv od tego z wiekszym.Chodzi tu o pobor pradu i obroty Przedewszystkim obroty - pobor pradu zalezy jeszcze od wielkosci smigla. Jaka jest roznica miedzy pakietem 3 s a 2 s S oznacza liczbe celi w pakiecie 1 cela 3.7 V (LIPO) 2S 7.4V 3S 11.1V. KV to obroty na kazdy przylozony Votl napiecia - przyklad silnik o kV1000 na 2S to 1000x7,4 obrotow na 3S x11.1. Wieksze obroty to koniecznosc uzycia mniejszego smigla (dla tego samego silniczka) Oraz 3S ma 50% wieksza mase od 2S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Kurcze to ciezki wybor w takim razie jaki silnik wybrac czy z malym kv czy z duzym,i na jakim pakiecie latac.Ja osobiscie preferowalbym raczej wolne latanie i dlugie.Takze pakiet pewnie 3 s a co do silnika to niewiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Spokojnie mozesz to zgrac razem do kupy - latanie na 3S - aby bylo wolne - daj silnik o kV miedzy 800-1000 - zaloz smiglo o wiekszej srednicy ale mniejszym skoku zawsze jest wybor od-do np. 8"x4.8" albo 9"x3.8" na pierwszym polatasz szybciej na drugim latwiej powisisz :twisted: Na stronie UH pod produktami sa zawsze recenzje od uzytkownikow - tam sporo przydatnych informacji znajdziesz. (a takze w opisie producenta - choc czasami sa to nieco zbyt optymistyczne parametry) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skidan Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 Mam zamiar robic wieksze zakupy w UH Kurcze to ciezki wybor w takim razie jaki silnik wybrac czy z malym kv czy z duzym,i na jakim pakiecie latac.Ja osobiscie preferowalbym raczej wolne latanie i dlugie. Skoro robisz większe zakupy to kup 1 silnik wolnoobrotowy i 1 wysokoobrotowy. Wtedy sam zobaczysz jaka jest różnica. W ESA oprócz umiejętności pilota bardzo liczy sie też prędność. Piotrek czytaj miszczu , zrobił mi niezłe lanie m.in włąśnie dzięki większej prędkości. (ale nie tylko dlatego :devil: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kustosz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Proponuję rozważyć zakup gotowego kompletu np to http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4854&Product_Name=TowerPro_BM2410-08T_/_18A_BEC_/_1047_Prop_Combo + http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7343&Product_Name=Rhino_1250mAh_31P_20C_Lipoly_Pack zawsze trochę zaoszczędzisz. Dobrym rozwiązaniem jest też przeanalizowanie całego zespołu w "kalkulatorze napędu", pozwoli to na wybór właściwej konfiguracji i uniknięcie błędów ( wywala na czerwono ) :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.