Skocz do zawartości

Dobór silnika elektrycznego na miejsce spaliny 10cm/3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie. Poszukuje silnika elektrycznego (i lipola) do modelu akrobacyjnego.

Rozpietość około 160 cm

waga bez silnika, zbiornika (baterii regulatora) to około ~1000-1100g

Dobrze gdyby silnik krecił śmigłem ~13" obroty 8200-9000

No i bateria nie mam pojecia czy 3s; 4s a może 5s?? Ma starczyć na jakieś 6-7 min full pracy.

 

Oczywiście ten sklep i te silnki

 

ps: prosze o konkretne propozycje bo i tak juz mam starszny metlik w głowie :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Teoretycznie z wyliczanek, 35-48-C 800kv na 4S (to które masz 5-6 minut lotu) na śmigle 14x7". Ew. 900 kv na 3S na śmigle 14x7". Ewentualnie jeżeli Ci się nie śpieszy, będę zamawiał w ciągu 2 tygodni w HK 3548-c 900kv do Nike2 i do Electry, akku 3S 4400, śmigło składane 12x6,5" - można by było testnąć (domówić 14x7" E).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Osobiście używałem silnika 3548/900 . Jeśli zastosujesz do niego zasilanie 4S to wystarczy mocy do modelu o wadze do 1800 gram . Na zasilaniu 3S mocy będzie za mało ., Pakiet powinien wystarczyć 4S 3200 mAh. 5 minut to model latał na pakiecie 2500 LiPo lub 2300 LiFe . Lepszym wyborem był by silnik 3548/800 . Miałbyś nieco mniejszy pobór prądu i nieco wolniejszy model , bo z silnikiem 3548/900 model potrafi być naprawdę szybki . Możesz też pomyśleć o silniku 4250 i jeszcze byś zszedł z prądem w dół . Ale zasilanie zdecydowanie 4S .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Osobiście używałem silnika 3548/900 . Jeśli zastosujesz do niego zasilanie 4S to wystarczy mocy do modelu o wadze do 1800 gram

Jakiego śmigła używałeś i jaki był pobór prądu. Zasilanie 3s do tego silnika na pewno nie da odpowiednich obrotów.

5 minut to model latał na pakiecie 2500 LiPo lub 2300 LiFe

Zakładałem ze silnik będzie brał około 35A i pracował 7 min. co daje ~4000mAh. Aku. nie może być na styk, bo pod koniec lotu będzie za duży spadek mocy.

bo z silnikiem 3548/900 model potrafi być naprawdę szybki

Predkość powinna wynosić ~90km/h okrążenie w granicach 5,5s.

Co konkretnie byś zaproponował: ja nie jestem w tym temacie aż tak biegły…

 

The system consists of the AXI 28-26-10 outrunner motor, a 4000 mAh Thunder

Power Gen III Pro-Lite 4S2P battery pack, a Castle Creations Phoenix 45

speed controller with the helicopter brake and soft start functions enabled,

and a Zergio Zigras CL timer set to six minutes of run time. I used a

variety of props in testing, but settled on a Bill Lee 3 blade at 11

1/2-inch diameter and 4.1-inch pitch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Do silnika 3548/900 i zasilania 4S LiPo używałem śmigła APC E 13/4 . Do 3S używałem śmigła APC E 14/7 ale latałem Kataną S30 SebArtu o wadze 1430 gram . Używałem pakietu 4S 2500 mAh i latało się 5 - 6 minut . Używałem regla 40 Amper Jeti Advance lub Turnigy i nigdy nie było problemu . Do lotów na uwięzi powinien pakiet 3200 wystarczyć ci na 8-9 minut i wybierz silnik 3548/900 , jak byś chciał latać modelem 3D to 3548/800 . Zasilanie 4S LiPo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Zamówiłem w HC silnik 3548/900 i zasilanie 4S regulator 50A do heli.

No i na razie jestem bardzo zadowolony, wsadziłem wszystko do modelu i na 3/4 gazu model wisi sobie w powietrzu. Na razie wszystko sprawdzałem w domu, nie mam też czym zmierzyć ile prądu pobiera. Jak sie zrobi cieplej to sprawdzę w praktyce czy przesadziłem z pojemnością baterii czy nie (4Ah).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jeśli wisi na śmigle to będziesz latał komfortowo nie martwiąc się o czas lotu . Większa pojemność to też większe prądy , które może oddać pakiet bez nadmiernego przeciążenia . A z tym się wiąże większa żywotność pakietu . Same plusy większego pakietu .

Oby ta wiosna szybciej nadeszła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.