Skocz do zawartości

Yak 54 Topmodel.CZ poraz kolejny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Początek lutego to najlepszy czas żeby zacząć "budowę" nowego modelu.Tym razem postawiłem na model klasy 50cc. Maszynka, którą wiele razy widziałem w powietrzu jest to Yak 54 :D lata ładnie i co ważne wygląda jak dla mnie super :)

 

Rozpiętość skrzydeł: 2.160mm - 85"

Długoćć całkowita: 2.040mm - 80,3"

Waga do lotu 6,3 - 7,3 kg- chyba bez silnika :lol2:

Powierzchnia nośna 90,8 dcm2

Obciążenie powierzchni nośnej 69,4-80,4 g/dm2

Silnik benzynowy 50 ccm

 

Zanim zacznę składanie może kilka słów o tym co sobie wymyśliłem i co dałem rade kupić wytrzepując solidnie skarpetę.

 

Motor DL 50 tani sprawdzony i najlepszy zamiennik DA 50

Wydech rura ES composite niestety prawie w cenie silnika, ale chyba warto :P

Serwa:

 

Wysokość 2xHS 5625MG

Kierunek na razie HS 5645MG docelowo Futaba 20kg

Lotki HS 5645MG

Gaz HS 325HB

Zasilanie z MAX BEC 2 Jeti 1x lipo 2200mah

Zapłon 4 cele nimh Sanyo 2700mah

Planowana waga z paliwem 8kg :roll: model ma służyc do lotów Freestyle i F3M więc chyba musi swoje ważyć chociaż lubię modele lekkie, ale zobaczymy.

 

Kilka fotek na start, a potem w miare postępu prac kolejne.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Kurecze szkoda, że nie ma opcji zaszkodził :D Przy oblocie bede ja model, benzyna i zapałki w razie draki

 

Zaczynam składać

 

 

Zabrałem się za mocowanie rury, bo strasznie się napaliłem.Moje pytanie do ludzi którzy juz coś takiego robili.Czy można śmiało wyciąć dwie listewki od spodu i zostawic otwary kadłub ? inaczej rura nie wejdzie do komory, a wylot nie bedzie idealnie na środku.Pytam, bo nie wiem czy to nie osłabi konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowy model z silnikiem DL 50 na puszce waży zatankowany do pełna prawie 8kg.Jeżeli chodzi o wydech, który zastosuje, to rura waży tyle co jedno zwykłe serwo czyli z kolanem bedzie podobna waga do fabrycznego tłumika.Niestety nie mam dobrej wagi i nie jestem w stanie podać ile i co

 

PS zbiornik ma 1L pojemnosci czyli na DA 100 :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeśli chodzi o konstrukcję, to widzę na zdjęciu dość długi kanał. Otwórz go by włożyć ta piękną rurę , a następnie zaklej folią od przodu. Musisz uzyskać przepływ powietrza wzdłuż rury w celu chłodzenia i zakleić kanał by zyskać jak najwięcej powierzchni nośnej.

Sprawdziłem to w Extrze 300 EF. Polecam też elastyczne lekkie mocowanie na amortyzatorach silikonowych z naszego sklepu http://f3m.pl/360,amortyzatory-silikonowe-do-tlumika-typu-canister-.html

Ale ten zbiornik to przesada. Należy włożyć http://f3m.pl/268,zbiornik-paliwa-24oz-710cc-du-bro.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli moge coś podpowiedzieć to

1 popraw klejenie kieszeni na rurę w kadłubie najlepiej żywicą z wypełniaczem

2 wzmocnij klejenie (nie wiem jak to nazwać ) tych elementów do których przykręcona

jest owiewka silnika ( u mnie poodpadały )

3 doklej dokładnie kabinke do ramki , u mnie nie była dokładnie przyklejona i zaczeła

pękać od drgań

4 śruby którymi przykręca się kabinke po czasię przetrą sklejke , daj jakieś metalowe

podkładki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocowanie maski jest pancerne nic nie odpada.Kieszeń wklejona solidnie

ja też tak myślałem , oczywiście możesz skorzystać z moich rad lub nie , ja latałem tym modelem dwa sezony , a co do mocowania kabinki to łebki śrubek "przebiły" się przez ramkę kabinki a nie przez kadłub, mocowanie owiewki silnika odpadło w locie , model przez to raptownie zanurkował , z trudem wyratowałem ,ale jak u ciebie wygląda solidnie to nie ma co marnować kleju :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czylimodel za mało wylatał żeby coś wyszło poprawie to.Dzięki, że powiedziałeś.

 

Edit

 

W trakcie budowy Yaczka powstaje Yaczek mniejszy w sumie to juz powstał i żeby nie było, że przez dwa dni nic nie robiłem to jest coś takiego :

 

120cm gotowy do lotu 1200g

 

Dołączona grafika

 

A w duzym dopasowałem kolano i zrobiłem operacje brzucha żeby rura przeszła az pod podwozie niestety konieczne było wyciecie odcinka prawie 30cm aby przeprowadzic rurę z czego 20 trzeba zabudować po zamocowaniu całości.Musze jakoś to sprytnie "powiesić" na gumach , bo rura jest delikatna i na pewno szybko będzie się wycierać w standartowej pochwie na 4 silikonowych amortyzatorkach

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Troche porobiłem przy Yaku niestety zamocowanie rury nie jest takie proste komora jest bardzo mała i całe gniazdo musiałem wykonać z węgla, bo sklejka przy tak cienkich sciankach była za delikatna.Guma silikonowa od Jakuba okazała się za gruba trzeba dać cienszą żeby rura nie siedziała za ciasno

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa rura z kolananem i przesyłką wychodzi drożej niż cały silnik, więc odkupiłem od Jakuba

 

No ładny będzie komplecik, rura węgiel, wręga węgiel :D

Jak szaleć to szaleć półka na odbiornik i Bec też bedzie węglowa ;D strasznie mi sie to podoba 8) i jak nie skonczy mi sie ta nie mała płyta, to będzie własnie taki wiejski tuning

 

W planie mam jeszcze zestaw Mejzlika z kołpakiem carbon i podwozie. Może zejdę poniżej 8kg ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Yaczek powolutku do przodu. Zrobiona została półka na Bec

 

Dołączona grafika

 

Wymieniony zbiornik paliwa z 1L na 0,5L i poprawione mocowanie.Poprzednio była tam strasznie słaba sklejka do której strach było zaciągać opaski.Wymyśliłem własne mocowanie

 

Dołączona grafika

 

Poprawiłem tak jak Darek mówił mocowanie maski silnika

 

Dołączona grafika

 

Zamiast inwestować w zestaw do pull pull kupiłem dwa snapy i dwie końcówki na linki łącznie 20zł.

 

Dołączona grafika

 

No i porównanie zbiorników paliwa fabryczny i mój :D

 

Dołączona grafika

 

No i chyba mam troche za dużo siły złapałem za goleń aby przeniesc kadłub i jest efekt.

Klocek nie pękł ale rusza sie na tyle, że rozerwało folie.Niby wzmocnili podwozie blachą i solidnie skręcili, ale cała wręga pracuje chyba trzeba to potraktowac żywicą.

Jak ja kocham te czesko-chińskie zestawy ;D

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.