Skocz do zawartości


Zdjęcie

F3a od początku


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
277 odpowiedzi w tym temacie

#41 Piotrfala

Piotrfala
  • Modelarz
  • 24 postów

Napisano 03 grudzień 2011 - 14:58

Postanowiłem trochę zmodyfikować mocowanie lotki. Chce przesączyć delaminaż żywicą i pozostawić do związania na płaskiej powierzchni, potem delikatnie je zmatowić i wkleić cały pasek jako zawias we wcześniej nacięte szczeliny w skrzydle i lotce.
dziś udało mi się jedynie popracować nad natarciem i końcówką skrzydła, oczywiscie nie mogłem sie powstrzymać i musiałem zmontować cały model.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#42 Piotrfala

Piotrfala
  • Modelarz
  • 24 postów

Napisano 03 grudzień 2011 - 08:50

no skrzydła mam już gotowe, pomysł mi się podoba i myślę ze uda mi się wkleić taki pasek delaminażu. kwestia tego czym go przykleić ? żywica bedzie dobra ? bo jak by nie było troche siły trzeba włożyć w to by go oderwać .

#43 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 400 postów

Napisano 03 grudzień 2011 - 00:47

Jeśli nie masz jeszcze gotowych skrzydeł to lepszym wyjściem jest położenie na wewnetrzną stronę balsy 20-30 mm. paska tkaniny do delaminażu lub tkaniny kevlarowej tam gdzie będzie zawias lotki. na gotowym skrzydle wycina się od spodu trójkąt a od góry lekko nacina balsę. Kiedyś widziałem to na stronie Alesa Zapletala a teraz robiłem sekcję zwłok Integrala od Zardiniego i to samo- peel ply tzn tkanina do delaminażu. Kawałek dostaniesz w każdej firmie robiącej laminaty. Tutaj masz: http://az-f3a.webzdarma.cz/index3.html wejdż w zakładkę F3A, następnie- TIPY i tam wybierz "kevlarowe panty" W szybowcach kiedyś miałem zawiasy ze zwykłej taśmy pakowej tej szarej ale tutaj nie zaryzykowałbym. Dałbym normalne plastikowe. Wiesz... paliwo itp.

#44 Piotrfala

Piotrfala
  • Modelarz
  • 24 postów

Napisano 02 grudzień 2011 - 21:56

No i wróciłem do zabawy. Na razie zająłem się drobnymi upierdliwymi sprawami, ale no kiedys je trzeba zrobić, w sumie nie wiele zostało. Mam takie pytanie bo chciałem dziś wyciąć lotki ale zacząłem sie zastanawiać jaki system zawiasów zastosować. Generalnie chce zrobić tak jak w szybowcach czyli ściąć tylko lotkę i przykleić je na taśmę. Super sprawa z góry idealna, estetyczna powierzchnia. Co o tym sądzicie ? system mnie jeszcze nigdy nie zawiódł. może są jakieś lepsze patenty ?

#45 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 01 kwiecień 2011 - 19:56

Problemy jak u kazdego... Chociaz ja sie przeprowadzilem ostatnio i mam troche miejsca. Deprony sie mieszcza na szafie ^^ ale nic wiecej ;/

#46 Piotrfala

Piotrfala
  • Modelarz
  • 24 postów

Napisano 01 kwiecień 2011 - 08:15

Żyje ! tylko że semestr letni jest jak by zawsze cięższy na mojej uczelni a po za tym gabaryty modelu bardzo ograniczały moje prace w warszawie i częściej go niszczyłem w ciasnym mieszkaniu niż posuwałem sie z robotami do przodu, wiec model obecnie jest w poznaniu w modelarni i jak mam troche czasu jak jestem w domu to coś podłubie. no i kolejny problem to kasa którą potrzebuje na folie ;/

#47 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 01 kwiecień 2011 - 00:41

No i jak model? Umarło? Czy juz gotowy, ale sie nie chwalisz:P?

#48 Piotrfala

Piotrfala
  • Modelarz
  • 24 postów

Napisano 14 luty 2011 - 22:34

no nabrałem przed chwilą chęci do budowy jak zobaczyłem ze można kupić folie w kolorze białym perłowym !! :D

#49 Piotrfala

Piotrfala
  • Modelarz
  • 24 postów

Napisano 14 luty 2011 - 22:30

Wolę biedronkę ! tam produkty polecają się nawzajem :D

#50 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 400 postów

Napisano 14 luty 2011 - 20:50

Dzięki Mirku za odpowiedź. Czyli w wyczynowym modelu klasy F3A używasz na lotkach serw HS 5245 MG a do zasilania RX pakietu 1800mAh. W takim razie więcej pytań nie mam. Piotrek mobilizacja ostatnio była do nabycia chyba w LIDL-u ;) Pędź tam !!!!!!!!

#51 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 14 luty 2011 - 18:16

Aku na pokladzie od odbiornika jest 1800 2s lipo, a po calym dniu latania (8-10 lotow) takiego w niedziele, wysysa max 800mahow.... Ale glowy nie dam, bo dokladnie ine pamietam. Tak mnie sie kolacze po glowie, wiec chyba to to:) Ta ciekawostka zainteresowalbym p. Adama, wie wiecej w te klocki, bo mierzy wszystko po lotach i po ladowaniach z tego co wiem:)

#52 Piotrfala

Piotrfala
  • Modelarz
  • 24 postów

Napisano 14 luty 2011 - 13:10

wiesz to ze sobie radzą to bardzo dobrze :P ale pozostaje jeszcze kwestia prądu pobieranego przez nie gdyż słabsze serwo może pobierać dużo większy prąd niż większe ale mniej przez to obciążone ! zaznaczam ze nie jestem w tej sprawie ekspertem i są to moje tylko lekkie przemyślenia. poprawcie mnie jak sie mylę! przywiozłem model do modelarni żeby mieć więcej miejsca i na tym moje prace sie skończyły ;/ nie moge sie zmobilizować

#53 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 14 luty 2011 - 11:20

Moje serwa na lotkach to HS 5245 MG Cyfroweczki. Dodam tylko, ze model ma naprawde duze jak na F3A lotki, i serwa sobie spokojnie radza nawet przy wychyleniach do lekkiego 3D:)

#54 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 12 luty 2011 - 07:23

Ok, montaz serw jest sknocony, owszem, wyciagajmy z tego wnioski wszyscy, ci co czytaja fora i sie ucza przy okazji szczegolnie. ''Skoro mozna cos zrobic dobrze to tak robmy''- racja, i to swieta:) Dzis bede w domu, to spisze numer serwa jakie mam na lotkach i zapewniam, ze nie sa one super silne, a lotka nie jest mała-patrzac przez pryzmat F3A. Z reszta, postaram sie zrobic zdjecie, to pokaze:) Swoja droga nigdy bym nie wpadl na pomysl takiego mocowania serwa.... Ale sa rzeczy, ktore sie nawet ''fizjologom'' nie snily wiec sami wiemy jak to czasem w modelarstwie bywa. Jeszcze z innej strony to moze nie smiecmy w temacie Piotra, bo sie zdenerwuje i tyle zobaczymy model w calej okzalosci:)

#55 Adam D

Adam D
  • Modelarz
  • 49 postów

Napisano 12 luty 2011 - 00:29

Jeżeli jedną drobną rzecz można zrobić dobrze lub źle - to należy zrobić ją dobrze :) Ale banał. Może i różnica niewielka, ale nic nie stoi na przeszkodzie zrobić to dobrze. I nie ma tu znaczenia czy ktoś tam gdzieś stosuje taśmę dwustronną. 2,5 kG serwa bym na lotki nie wsadził (za słabe), a 2,5 kg wystarczy aby kiwać źle zamocowanym serwem.

#56 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 400 postów

Napisano 11 luty 2011 - 23:16

Mirku zrozumiałem zrozumiałem ale nie piszmy tutaj że taki montaż serwa jest ok tak samo jak w poprzek bo tak nie jest. Jakiej wielkości moment mają serwa w Twoim modelu? I od razu zapytam jakiej siły minimalnej polecasz na lotki do F3A? Tak serw się nie montuje i tyle. Pokaż mi zdjęcie linka że się mylę. To forum czytają ludzie z różnym doświadczeniem . Ktoś to przeczyta i pomyśli że to naprawdę nie ma znaczenia :(. A ma i to duże. edit: Ja nigdzie nie stwierdziłem że "odmaszerują" twierdzę tylko że są źle zamontowane.

#57 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 11 luty 2011 - 23:02

Przytek, nie zrozumiałes o co mi idzie:) Porownanie to zamiescilem, poniewaz chce zauwazy, ze sily dzialajace na serwa nie sa tak ogromne, zeby urwac tasme. Wiec 4 wkrety, ktory trzymaja serwo, niewazne jak ułozone i tak znosza wieksze momenty i siły anizeli tasma. Wiec ten spor jest chyba mało konieczny, poki mowimy o jednym serwie, ktore porusza lotka w modelu o wadze 5kg. Jezeli zaczniemy dyskutowac na temat modelu giganta 3D, ktory wazy powiedzmy 15kg i lotka bedzie napedzana jednym serwem(choc chyba tak sie nie stanie) i jej wychylenia to powiedzmy 50stopni to wtedy moze to zaczac miec znaczenie. Jestem przekonany, ze serwa w Sharku nie odmaszeruja w locie:)

#58 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 400 postów

Napisano 11 luty 2011 - 22:44

Mirek napisał: Na własne oczy widzialem model Impulse Gernota Bruckmanna w ktorym serwa od wysoosci byly przyklejone tasma dwustronna(!!) i nic sie nie działo:) Mirku Czy on miał te serwa również w poprzek? Nie sądzę ba.. jestem pewien że NIE!!!! . Nadal czekam na zdjęcie/link zawodniczego ew. wyczynowego modelu :)

#59 mirekf3a

mirekf3a
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 11 luty 2011 - 22:20

Kiedys widziałem MAKIETE Hiena, ktory miał zamontowane serwa w skrzydle (wenwatrz profilu) Bardzo blisko kadłuba. Do dzwigni byl przymocowany Bowden, ktory szedl dalej w skrzydle wzdluz dzwigaru. Serwo bylo zamocowane prostopadle do dzwigaru, wiec sily dzialaly tak jak w Skarku. Na dodatek facet, ktory robil tego Hiena jest inzynierem lotnictwa, wiec chyba ta roznice mozemy przoczyc. Zwłaszcza, ze w F3A wcale nie dzialaja jakies ogromne siły na sterach... No moze z wyjatkiem kierunku w niektorych figurkach. Tak dla ogółu, wychylenia do normalnych figur F3A to wychylenia rzedu max. 3-5 stopni, a wtedy model i tak juz dosc nerwowo reaguje. Maksymalne mozliwe wychylenia to tylko korkociag i autorotacja. Na własne oczy widzialem model Impulse Gernota Bruckmanna w ktorym serwa od wysoosci byly przyklejone tasma dwustronna(!!) i nic sie nie działo:) Co do aerodynamiki w F3A... Owszem, modele te sa bardoz dobre aerodynamicznie (chociaz tutaj trzeba zapytac Boogie'go)ale... Przyjrzyjcie sie obecnym konstrukcjom F3A i konstrukcjom sprzed 10 lat chociazby. Porownajmy dwie polskie konstrukcje. Bravo Wistmodelu oraz Kacpra p. Kosińskiego. Kacperek to tzw. śledzik, a Bravo to juz taka fajna beczułka. Dlaczego? Poniewaz w F3A w głownej mierze chodzi o dostosowanie wszystkich predkosci tak, aby byly rowne. Silniki dysponuja taka moca, ze spokojnie pokonuja opory modelu stawiane w locie w pionie w gore, a zeby model nie rozpedzal sie az tak w pionie w dol, zakladamy stałe podwozia, ogromne smigla, grube profile etc. Niewielu ludzi to wie, ale ogromna rola w ustawieniu modleu elektrycznego do F3A jest ustawienie odpowiedniego hamulca na reglu, zeby model jak najbardziej wyhamowac. Z tego wzgledu nie ma sensu chowac serw w skrzydle, jezeli np. nie potrzebujemy idealnego wygladu modelu (co oczywiscie jest sprawa baaaaardzo fajna). Spojrzcie rowniez na kadłuby od F3A. Sa one bardzo grube, czesto gesto bez zadnego profilu, jeno tylko dwie dechy z zaokraglona mordka. Byl kiedys model braci Motzko z Austrii, niestety nazwy nie pamietam, ktory wygladał ''jak psia kupa'' - cytat jednego z modelarzy, ale byl opracowany od poczatku, do konca przez komputerek. Kadłub mial ogromny! Wysoki, szeroki i z taka paszcza, ze czlowiek sie dziwil, jak to moze latac. A jednak teraz ideał modelu F3A dazy wlasnie do zrownowazenia predkosci, odelzenia koncowek skrzydel i uwaga, wcale nie do takiej małej masy. Lekkie modele nie lataja do konca poprawnie. Czulosc na wiatr rowniez liczy sie bardzo, a jak waidomo model o mniejszej masie-tym samym powierzchni nosnej- jest bardziej czuly. To mozna zaobserwowac przy lotach dwuplatow np. Amethysta(strasznie lekki dwuplacik F3A Matt'ow).

#60 przytek

przytek
  • Modelarz
  • 400 postów

Napisano 11 luty 2011 - 20:30

Brawo Piotrze :) Właśnie o to m.in. chodzi z tym, że niekoniecznie o wyrwanie wkrętów ale o luzy jakie powstają. Siły wcale nie są małe- w takim modelu serwo o sile 7kg to nic dziwnego. Pomachajcie sobie takim serwem z taką siłą w poprzek - będzie latało jak..... Skoro ktoś twierdzi że to dobre mocowanie, to poproszę o zdjęcie lub link do jakiegokolwiek zawodniczego/ wyczynowego modelu w którym są tak zamontowane :)