Skocz do zawartości


Unique - unikalny składak


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 malinn

malinn
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 27 wrzesień 2010 - 21:08

Widzę malowanie zmienione i wyszło na + Mi się podoba Fajowy model, teraz czas testy na zboczu ;-) Jestem ciekaw jak się sprawdzi ten profil.

#2 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 26 wrzesień 2010 - 16:11

Dźwigar w centropłacie to dwa płaskowniki węglowe z wypełnieniem balsowym.

#3 wojtek-a

wojtek-a
  • Modelarz
  • 141 postów

Napisano 25 wrzesień 2010 - 20:36

Modelik całkiem ciekawy


Mi tez sie podoba :o .

z dźwigarami węglowymi


Moglbys rozwinac mysl? Zrobiles "tradycyjnie" czy wstawiles jakies profile weglowe?

#4 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 25 wrzesień 2010 - 19:28

Model w końcu oblatany, właściciel ocenił zachowanie w powietrzu na 6+ :faja:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika/img]

#5 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 09 wrzesień 2010 - 20:27

Modelik całkiem ciekawy :D chociaz na lotki założyłbym serwa z metalowymi zębatkami, w moim Falconie HS 81 nie wytrzymywały ,niszczyły sie zębatki ,po wymianie na Hs 81 Mg problem zniknął.Uściślę -zębatki wylatywały przy lądowaniach, nigdy w powietrzu.


Dobra uwaga jak pojawią się problemy zmienimy serwa na razie fundusze są ograniczone, mam te serwa na lotkach w swoim AVOCADO model dość intensywnie eksploatuje od wiosny na razie dają rade.

#6 instruktor

instruktor

    Instruktor

  • Modelarz
  • 354 postów

Napisano 09 wrzesień 2010 - 20:03

Modelik całkiem ciekawy :D chociaz na lotki założyłbym serwa z metalowymi zębatkami, w moim Falconie HS 81 nie wytrzymywały ,niszczyły sie zębatki ,po wymianie na Hs 81 Mg problem zniknął.Uściślę -zębatki wylatywały przy lądowaniach, nigdy w powietrzu.

#7 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 09 wrzesień 2010 - 19:53

Jakiś czas temu mój syn otrzymał wspaniały laminatowy kadłub do szybowca, o unikalnej i ciekawej sylwetce. Było wiele pomysłów jakie skrzydło zrobić do tego modelu, postanowiliśmy razem że ma to być konstrukcja mocna na duży wiatr i zbocze wiec padło na płat o rdzeniu styropianowym z dźwigarami węglowymi pokryty fornirem topolowym.
Prace przy modelu a raczej skrzydle ciągnęły się długo ale obecnie model jest już na ukończeniu.
Parę zimnych faktów:
- kadłub cało laminatowy z mocnymi wzmocnieniami pasami węglowymi wyposażony w hak,
- usterzenie typu V cało balsowe, laminowane tkaniną dwustronnie, lakierowane
- w kadłubie dwa serwa HS81 na ster wysokości kierunku – masa całości 540 g
-płat trójdzielny o konstrukcji opisanej powyżej z klapami i lotkami rozpiętość 2500 mm,
- profil MH32/30 modyfikowany,
- powierzchnia 42,9 dm,
- płaty w chwili obecnej bez serw po lakierowaniu ważą 590 g
- serwa na lotki HS81,
- serwa klap Turnigy 555MG

Model wymaga jeszcze wypolerowania płatów, wycięcia klap i lotek oraz montażu serw, z pakietem zasilającym masa do lotu 1450g.
Niebawem dalsze informacje z montażu oraz oblotu.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#8 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 07 luty 2013 - 22:41

.... chociaz na lotki założyłbym serwa z metalowymi zębatkami,

Trzeci rok intensywnego latania (duży nalot zwłaszcza na zboczu) i cały czas te same serwa :) trafiliśmy na dobrą serię :)
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#9 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 31 październik 2016 - 09:09

Trochę czasu minęło a model dalej daje mojemu synowi dużo frajdy :)