Skocz do zawartości

PZL P-11C model wycinany laserem - wersja elektryczna od strony 10


Lech Mirkiewicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zestaw jest tak dobry, że oczywiście ;)

A tak na serio to tak wygląda moje dłubanie. Latanie cały czas wygrywa z dłubaniem. Pittsa zacząłem i prawie skończyłem już w zeszłym roku, ale czekał do teraz na instalację osprzętu i prace finalne. A skoro się doczekał i poleciał, na dodatek bardzo pięknie, to teraz cała energia skupiona na PZL-ce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję, wygląda że się z Pittsem polubimy :)

I proponuję zakończyć wtręt Pittsowy, to przecież wątek PZL-kowy (przepraszam Autorów za zaśmiecanie, ale taką urodziwą wymówkę miałem ;):) )

Nie ma za co przepraszać :) widzę,że mamy podobne upodobania modelarskie. Ja też mam Pittsa choć mój nie jest tak szlachetnie "urodzony" :) Fajnie lata choć nie często bo w stanie złożonym zajmuje mi prawie cały bagażnik a składanie go na lotnisku trwa jak dla mnie wieczność :) Inaczej jest z jedenastką, tylko dwie śrubki i w górę :) Dzisiejszy lot jedenastką został sfilmowany w celu zachęcenia nabywców zestawu do rychłego ulotnienia swoich modeli. Model lata super, lato się kończy, do roboty panowie :) Cały czas liczę na wspólne loty jedenastek, może jeszcze tej jesieni?  

post-606-0-07560700-1472241560_thumb.jpg

post-606-0-91843600-1472241570_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka aktualnych fotek mojej jedenastki która pomalutku lecz systematycznie zbliża się do oblotu.

Podstawę kołpaka mam zrobiona w/g pomysłu Marcina, wprawdzie nie jestem przekonany że, te otwory polepszą chłodzenie ale na pewno nie zaszkodzą. Natomiast w makiecie silnika( wydruk 3D) został usunięty jeden cylinder który zacieniał cylinder silnika napędowego, a to na pewno poprawi skuteczność chłodzenia.

post-9100-0-17590300-1472819459_thumb.jpgpost-9100-0-10554100-1472819473_thumb.jpgpost-9100-0-28007500-1472819501_thumb.jpgpost-9100-0-34297400-1472819513_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększa się eskadra i coraz bardziej realne są wspólne loty. Teoretycznie liczyć można na 6-7 modeli. Dwa z Warszawy, jeden z Kraśnika, jeden z Lubartowa,jeden z Lublina,jeden z Biłgoraja no i może z Góry Kalwarii :) Najlepszą lokalizacją do wspólnych lotów moim zdaniem byłoby lotnisko w Radawcu a termin do wspólnego ustalenia. 

Przy okazji ważna uwaga. Eksperymentowałem trochę ze środkiem ciężkości i potwierdzam ponownie,że SC wyliczony na 65 mm na końcu centropłata jest optymalny do oblotu ale i przy 70 mm nie lata się źle. Ważne jest aby przy wyważeniu statecznik poziomy był w poziomie.

post-606-0-70463200-1473025743_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jedenastka prawie gotowa, w zasadzie można oblatywać. Zostało tylko okleić naklejkami (będzie to Nr. 4  114 Eskadra Brygady Pościgowej) zamontować celownik i jeszcze mam w planie zainstalować uproszczoną tablicę przyrządów. Model ma wagę startową 2940g przy zalecanym punkcie wyważenia 65mm,  aby takie wyważenie uzyskać musiałem dołożyć 200g. Tak więc w najbliższym czasie oblot, jeśli na czas nie będę miał naklejek polecę bez nich aby nie przeciągać, oczywiście jeśli pogoda pozwoli.

post-9100-0-12334800-1474312451_thumb.jpg

post-9100-0-74597800-1474312473_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mój model oblatany, wyważenie na 65mm według mnie jest bardzo przednie. Można śmiało cofnąć do tyłu, ja tak zrobię, Jedenastka jest bardzo prosta w pilotażu, tak jak ktoś pisał prowadzi się prawie jak trenerek. Silnik jaki zastosowałem (4 takt OS MAX FS52) jest całkowicie wystarczający. Jeszcze kilka drobnych poprawek plus oczywiście naklejki bo bez nich strasznie łyso wygląda i będzie pełen sukces.  Będzie oczywiście filmik z oblotu a na razie kilka fotek.

 

post-9100-0-19798000-1475350771_thumb.jpg

post-9100-0-88815400-1475350804_thumb.jpg

post-9100-0-64309300-1475350837_thumb.jpg

post-9100-0-20897200-1475351085_thumb.jpg

post-9100-0-09591800-1475351119_thumb.jpg

post-9100-0-25948400-1475351161_thumb.jpg

post-9100-0-07396800-1475351218_thumb.jpg

post-9100-0-39318600-1475351260_thumb.jpg

post-9100-0-19265700-1475351293_thumb.jpg

post-9100-0-79396200-1475351325_thumb.jpg

post-9100-0-65007000-1475351356_thumb.jpg

post-9100-0-86247200-1475351389_thumb.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój model oblatany, wyważenie na 65mm według mnie jest bardzo przednie

Należało by wziąć na uwagę,że jest to model spalinowy, wyważany bez paliwa. Po zatankowaniu faktycznie może być trochę za ciężki na "dziób" . W moim elektryku SC 65-70mm jest optymalne, powyżej 70mm model zaczyna zadzierać. Z dwojga złego przy oblocie lepiej jak jest za ciężki niż za lekki. Gratuluję pięknie wykonanego modelu i udanego oblotu :) czekam na film. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrze za filmik, to prawda, że sprężyna odciągów trochę za słaba i prawda co do prędkości lądowania. Ale wszystko się poprawi, na razie model wykonał 3 loty więc jeszcze ze dwa i lądowania będą jak trzeba. A tu jeszcze obiecany filmik z oblotu prosto z komórki bez żadnych cięć, i obróbki.

https://youtu.be/Ue0V3dAPU9E

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.