Skocz do zawartości


Zdjęcie

Treningowy Jet


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
81 odpowiedzi w tym temacie

#1 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 28 December 2011 - 17:49

Dzisiejszy dzień zapowiadał się nieźle ,niestety w miarę upływu czasu było coraz gorzej i ok godziny 13-tej na lotnisku w Ułężu była już mgła :evil: Mimo fatalnej widoczności postanowiłem oblatać mojego kolejnego Hotiego ;D Kałub póki co pokryty jedynie podkładem plus bardzo cieżkie skrzydła i usterzenie od byłego "Rysikowego" :wink: modelu.
Dołączona grafika
Masa startowa ok 12,5 kg...
Dołączona grafika
phoenix ? :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dołączona grafika

#2 GiulioN

GiulioN

    'bout dat FPV life

  • Modelarz
  • 1191 postów

Napisano 29 March 2011 - 20:21

Tylko że to EDF, a tu mowa o prawdziwych Jetach. Co prawda tamten też interesujący

#3 Ignacy

Ignacy
  • Modelarz
  • 15 postów

Napisano 29 March 2011 - 19:26

Znalazłem na forum podobny temat z fotkami i filmikiem Jetta zakupionego na allegro. Rewelka. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=27512

#4 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 15 March 2011 - 20:14

Mój Kangarro masa bez paliwa 6,6 kg ! :D

Dołączona grafika

#5 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 28 February 2011 - 23:02



#6 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 16 February 2011 - 22:42

Witaj paulusr wlot powietrza do turbiny to dość istotna kwestia. Powierzchnia chwytu nie może być zbyt mała bo w takim przypadku turbina ma wyrażnie mniejszy ciąg statyczny i nieco inną temperaturę gazów. Odnośnie prowadzenia dopływu powietrza czyli tzw. baypas-u od chwtu do rury poprawia to aerodynamikę przepływu(ciśnienie w kadłubie). Myśle że filtry o których piszesz by nie stawiały oporów musiałyby być sporych rozmiarów ( powierzchnia gabaryty ) A ponieważ jestem ciekawy sprawdzę to w praktyce na stanowisku.

widoczna siatka chwytu i dalej bez kanału prowadzącego...
Dołączona grafika

#7 paulusr

paulusr
  • Modelarz
  • 316 postów

Napisano 16 February 2011 - 19:21

A to mój brzydal z przed paru lat


Nie taki znowu brzydal...Skrzyżowanie f-5 z f-16. Chiński przemysł lotniczy też próbował takich rozwiązań.


Widoczna siatka na wlocie


No właśnie. Sprężarka odśrodkowa chyba da sobie radę z "dostawą" powietrza. Spotkałeś się kiedyś z problemem źle ukształtowanego wlotu/wlotów powietrza w którymkolwiek ze swoich jetów. Albo inaczej. Czy kształt/jakość powierzchni/wielkość ma wpływ na pracę turbiny wewnątrz kadłuba (zachowajmy granicę rozsądku). Czy nie można stosować siatek np. z filtrów samochodowych (takich jak K&N - tzw. high flow filters). Ich skuteczność jest co najmniej zadowalająca.

#8 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 15 February 2011 - 22:45

A to mój brzydal z przed paru lat. Widoczna siatka na wlocie

Dołączona grafika

#9 Boogie

Boogie
  • Modelarz
  • 1667 postów

Napisano 01 February 2011 - 14:05

Kit Hotspota jest na sprzedaz u kogos w Holandii: http://www.rc-aeroba...id=17&Itemid=27 Przegladajac strony trafilem na to, wiec moze komus sie przyda i ulegnie pokusie.

#10 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 29 January 2011 - 22:19

Oczywiście model to HOTSPOT, ten egzemplarz nie latał w Puławach , natomiast pewnej zimy wykonał mnóstwo lotów startując z zamarźniętego Jez. Zegrzyńskiego. Start i lądowanie odbywały się bez podwozia (brak otworów w kadłubie) W Puławach był model w tym samym malowaniu z turbiną BEHOTEC JB 180 max.ciąg silnika (test fabryczny 19,4kg@120tys obr. przy temp.otoczenia 5st.) w czasie lotów w Puławach nie był wykorzystany

#11 wichercat

wichercat
  • Modelarz
  • 432 postów

Napisano 28 January 2011 - 22:22

Robert przypomnij proszę jego dane i jaka turbina ostatnio go napędzała w Puławach....

#12 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 28 January 2011 - 18:46

Hoti wersja zimowa ;D .Start i lądowanie bez podwozia ...

Dołączona grafika

#13 MironRC

MironRC
  • Modelarz
  • 826 postów

Napisano 26 January 2011 - 20:58

a czy nie może być bez tych turlających się gęb? :)

#14 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 26 January 2011 - 20:26

Tu podają nawet żywotność falkona ;D zastosowany pełen wachlarz turbin :rotfl:

#15 piotr jet

piotr jet
  • Modelarz
  • 191 postów

Napisano 26 January 2011 - 19:48

Nawiązując do pytania: JetCat P-60,Wren 75 ,PST Jet J600R zostaje jeszcze JetJoe ale tego nie polecam nawet wrogowi :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

#16 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 26 January 2011 - 17:22

JetLegend robi ciężkie modele ... Tatraczki brzydale :rotfl: http://store.laser-d...e=index&cPath=1 Mniejsze jety http://www.grumania....9f7925904a28aac A może pójść na całość :rotfl: :rotfl: :rotfl: http://www.prideairc...com/forsale.htm

#17 wichercat

wichercat
  • Modelarz
  • 432 postów

Napisano 26 January 2011 - 15:03

jeżeli chodzi o wieksze to ten mi sie strasznie podoba i duży i fajny..... http://www.jetlegend...dex.php?Page=22 zawsze można na pół gazu latać :lol2:

#18 karlheinz

karlheinz
  • Modelarz
  • 749 postów

Napisano 26 January 2011 - 14:51

Maciku ,tylko czy ma sens kupono turbiny o ciągu 6kg :? cena wyższa niż w przypadku turbiny 10kg (JetCat P-60 a P-80 SE) obr. też raczej wysokie ... W jaki model pózniej wstawisz tą turbine ,pamiętaj w miarę jedzenia apetyt rośnie ;D Im więcej ciągu tym lepsza zabawa ,większy model lepiej widoczny inne Re też ,nie wspominając o szybszym odejściu ;D Silnik odrzutowy pare zł kosztuje a sprzedać bez straty jest ciężko. Chyba że będzie to Twój pierwszy i ostatni jet :| Z kolei w Falkona 120 nie polecam wstawiania turbiny cięższej niz 800- 1200g p.s Niezapomniane wrażenia daje turbina 17 kilo :rotfl: "otwarcie przepustnicy" w momencie kiedy model nad lasem przy akceleracji 1 sek ! (60tys do max) :rotfl: :rotfl: :rotfl:

#19 wichercat

wichercat
  • Modelarz
  • 432 postów

Napisano 26 January 2011 - 13:12

Medyko - właśnie tak jak napisałeś dlatego coraz bardziej kieruję uwagę na taki model bo widziałem jeta Roberta i mimo że latam akrobatami na 50cc to wiem że prędkość a co za tym idzie szybkość i delikatnośc reakcji jest tu do opanowania i lądowania na początku mogą byc takie jak piszesz. Później jak ten rodzaj modelarstwa mi się spodoba i pewniej sie poczuje nie będzie problemem z przejściem na droższy model bo i wartość modelu generuje stres szczególnie na początku....

jakiej firmy turbinę 6kg możecie polecić na start..?

#20 Lucjan

Lucjan
  • Modelarz
  • 180 postów

Napisano 26 January 2011 - 10:25

Witaj Maćku. Falkon to tani i wspaniały model treningowy .Turbina max 6 kg .!!! Z silnikiem pchającym mamy tanie dobre latanie . Lądowania to nie problem . Troszeczkę treningu i miękko siadamy na pasie . Pozdrawiam Lucjan .