Skocz do zawartości

Silniki bezszczotkowe ile maja obrotów na min ?


Rotation

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak pisałem Speed 400 ma prędkość znamionową 16 400 obr/ min i to podaje producent. Więc pisze teraz do Pana Hubert_tata - czego pan nie rozumie?

Ma taką prędkość po wyjęciu z pudełka i wsadzeniu do kieszeni, czy może coś trzeba z nim robić, np

- podłączyć jakieś zasilanie :shock:

- dać/nie dawać obciążenia :shock:

Pytam, bo nie wiem, w czym problem w zrozumieniu stałej kv [obr/min/V = rpm/V]

 

Cała reszta problemów wynika z niezrozumienia tego parametru przez kolegę.

Po co inrunnery, przekładnie i coś tam jeszcze do modelu plastikowej korwety, gdzie 400 jest podobno 3x za "mocna".

 

Cytat z opisu sklepu:

"Silnik szczotkowy Graupner klasy 400 o dedykowanym napięciu 7,2V.

 

Charakterystyka :

 

* Nominowane napięcie : 7,2 V

* Zakres pracy : 3,6 - 8,4 V

* Obroty : 16 400 obr./min.

* Max. pobór prądu : 3,3 A

* Max. wydajność : 72 %

* Średnica wału : 2,3 mm

* Waga : 73 g"

 

To taki silnik ma nominalnie 7,2Vx3,3A=24W

Każdy dzwonek za 8$ tyle wytrzyma bez żadnego chłodzenia, a i obroty mają różnorakie np zwykła TowerPro mają kv 600-1600 (przy 6V będziesz miał 3600obr/min do 9600obr/min w zależności od potrzeb i wybranego silniczka).

 

PS

Gdyby było wiadomo, co znaczy 16400obr/min to byłoby dopiero super.

Skoro nie wie Rotation, to moze ktoś inny podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Cytat z opisu sklepu:

"Silnik szczotkowy Graupner klasy 400 o dedykowanym napięciu 7,2V.

 

Charakterystyka :

(...)

* Max. pobór prądu : 3,3 A

(...)

 

Nie wiem z jakiego sklepu brałeś te dane, ale jest tam zdecydowanie błąd w tłumaczeniu.

Już nie pamiętam skąd, ale na dysku mam tabelę w xls z danymi silników szczotkowych serii speed (Graupnera).

Pobór prądu "3,3A" dla silnika klasy 400, to jest prąd przy maksymalnej sprawności ("Current @ Max Effic.").

Prąd maksymalny (przy zablokowanym silniku) jest na poziomie 21A, co powodoju, że jego maksymalna moc wzrasta kilkukrotnie względem tego co napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakiego sklepu brałeś te dane, ale jest tam zdecydowanie błąd w tłumaczeniu.

Już nie pamiętam skąd, ale na dysku mam tabelę w xls z danymi silników szczotkowych serii speed (Graupnera).

Pobór prądu "3,3A" dla silnika klasy 400, to jest prąd przy maksymalnej sprawności ("Current @ Max Effic.").

Prąd maksymalny (przy zablokowanym silniku) jest na poziomie 21A, co powodoju, że jego maksymalna moc wzrasta kilkukrotnie względem tego co napisałeś.

Podałeś przepis jak zmienić silnik w grzałkę działającą 10sekund :jupi:

 

Wywarzacie dawno otwarte drzwi :lol:

 

Ten model pływa na 12V 400 zasilanej z żelówki 6V 4,5 Ah przy napędzie bezpośrednim do znudzenia (czyli ponad 2h).

Regulator dwukierunkowy samochodowy ok 100 A i tak potrzebowałem Pb aby go doważyć aby siedział w wodzie tak jak powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model pływa na 12V 400 zasilanej z żelówki 6V

Tu nie chodzi o wyważanie drzwi, tylko tędy droga do wyjaśnienia jakie obroty bez obciążenia ma mieć silniczek, żeby był podobny do Twojego.

 

Założę się, że nie wiesz jakie parametry ma ta Twoja 12V 400 :D czyli nieszczęśnik musi kupić 12v 400 (ale jaką) i zasilić z 6V - a zamienić na bezszczotkę to się nie da, bo nic nie wiadomo o obrotach szczotkowca.

Zgadłem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna strona producenta szczotkowców:

http://www.mabuchi-motor.co.jp

 

Dane czegoś jak 400 6V (może nawet konkretnie Graupnerowskiego Speed):

http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_380sh

Warto się pobawić symulacją klikając na model (4535)

 

Tu instrukcja co i jak:

http://www.mabuchi-motor.co.jp/en_US/technic/t_0201.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoooo matko toż to już dyskusja jak w polskim parlamencie.

Pytanko było proste na samym początku. Mam doświadczenie z silnikami Speed 400 takich używam. Mam go w kutrze i jest za mocny ( za szybki ) kolega zamontował go właśnie w SNOWBERRY bez przekładni i jest za szybki gdzieś ok. 3-4 razy !!! Postanowiłem zamontować przekładnie i temat na tyle by się zamknął. Ostatnio miałem do czynienia silnikami bezszczotkowymi… inni na forum i w podobnym temacie mówili z szczotki sa beee … chciałem do eksperymentu zamontować w tej korwecie zamiast Speed 400 jakiś bezszczotkowiec. Problem w tym ze nie wiedziałem o jakim kv by mieć porównanie. Dlatego było pytanko jak Zamienic kv na Obr w min by wiedzieć ile to kręci na minutę czy to tak trudno pojąc dla pana Hubert_tata ? Wyszło na to ze niewiadomo co ja wypisuje ;/

Wszyscy inni pojeli napisali zasugerowali a Pan ciągle do tych obrotów na min i do teraz dobijcie mnie ale nie mam pojęcia co napisałem nie tak ?

Obr/ min to chyba prędkość silnika z jaka się obraca wirnik silnik zasilony napięciem znamionowym i NIE OBCIĄZONY …jeszcze cos ?

Panu Hubert_tata dziękuję za linki fajny symulator silników ;)

Wracając do tematu dzwonki z TowerPro wiem ze maja fajne niskie kv i nadają się do tej korwety, ale chciałem coś co ma montowanie z przodu jak zwykły Speed ( w razie czego można Zamienic na szczotkowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko było proste na samym początku.

Było bardzo złe, nieprecyzyjne i to chciałem pokazać.

 

Problem w tym ze nie wiedziałem o jakim kv by mieć porównanie. Dlatego było pytanko jak Zamienic kv na Obr w min by wiedzieć ile to kręci na minutę czy to tak trudno pojąc dla pana Hubert_tata ? Wyszło na to ze niewiadomo co ja wypisuje ;/

Nadal nie wiesz, a mógłbyś to czuć chociażby z występujących jednostek, co kolejny raz powtórzę: kv [obr/min/V]

 

Ale tak się dyskutuje na forum, gdzie nie wiadomo, czy adwersarz już miał w szkole fizykę, czy może miał, ale tak dawno że zapomniał - to rozwiązuje podanie wieku w profilu.

Druga opcja, adwersarz nie przejmuje się jakąś fizyką, ani nie weryfikuje, czy udzielane mu odpowiedzi maja sens, jedynie potrzebuje prostej szybkiej odpowiedzi - tu walnąłbym długi wywodzik, ale.... kto takie długie wypowiedzi czyta :lol:

 

Pozdrawiam świątecznie, już się nie wtrącam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O moją Pan fizykę się nie martw ;]

Po prostu nie spotkałem się z jednostka kv. A pierwszy rzut oka można wyjść z założenia ze to kiloVolty . Operuje jednostki które bardziej mi znane dla silników czyli prąd, napięcie, moc bierna pozorna, sprawność, cos fi, ilość obrotów „n” wyrażona w Obr/min. Ktoś napisał potem , ze to Obr/min*V więc policzyłem sobie już potem ile to w min/Obr przy moim napięciu 6V.

Pan widzę trochę sie czepia i jest nie miły... ale zawsze na forum znajdzie się jakaś osoba która lubi się popisywać i dogryzać innym wytykając im najmniejsze przewinienia ,literówki, źle sprecyzowane zdania itp. Choć jakoś wszyscy niezależnie od wieku zatrybili o co mi chodzi i odpowiedzieli prosto na pytanie już dawno w pierwszych postach

( przepraszam ze w Święta jestem nie miły ale starsznie wkurza mnie takie podejście innych ludzi co się czepiają )

Wracając do tematu. Wiele kwestii już się rozwiązało i wiem już mniej więcej co potrzebuję. Myślę ze zakupię tani silnik bezszczotkowy o niezbyt dużej mocy w granicach 800kv. Do tego regiel dwukierunkowy 30A ciągłego prądu powinno wystarczyć. Zasilanie z akusia pseudo żelowego 6V 7.2Ah i powinno być. Po testach porównam go z Speed 400 i przekładnia 3.5/1.

Dzięki chłopaki z finfo . Oczywiście dalej czekam na różne rozwiązania i ciekawe pomysły

P.s Do ścisłości mam 26 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rotation, wybór silnika bezszczotkowego do Snowberry to nieporozumienie wynikające z faktu, że o opinię dotyczącą silnika do modelu pływającego zasięgasz u modelarzy lotniczych. Każdy modelarz budujący modele latające zapytany o to , który silnik lepszy - zawsze powie, że bezszczotkowy i mówi to na podstawie swojego doświadczenia - ale doświadczenia LOTNICZEGO. Ty potrzebujesz silnika do modelu pływającego i tu jest trochę inna sprawa. To co jest fajne - jak sam określiłeś silnik bezszczotkowy - i fajnie działa w modelach latających, niekoniecznie pasuje do modelu klasy F4C o ile wiesz o czym piszę. Charakterystyka modeli pływających, a zwłaszcza pokonywanie trasy oraz dokowanie dyskwalifikują napęd bezszczotkowy. Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat u fachowców, ale zajmujących się modelami pływającymi a nie latającymi. W związku z tym mam dla Ciebie dwie propozycje:

1. Skontaktuj się z modelarnią w Rudzie Śląskiej prowadzoną przez Darka Pieczkę. To jest modelarnia szkutnicza i budują tam modele pływające, redukcyjne oraz organizują coroczne zawody modeli pływających - więc trafisz do fachowców od "pływadeł".

2. Jeśli chcesz porad na forum - to zmień je na forum modelarzy szkutniczych i tam przedstaw Swój problem. Tu masz link http://www.modelteam.com.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jest to Polskie forum modelarskie to ja myslałem, ze modelarze szkutnicy nie są dyskryminowani. W Polskich normach nie widnieje parametr dla silnika Kv i słusznie kolega Rotation twierdzi iż równie dobrze mogą być to kilo wolty. Jest to skrót sztucznie utworzony na potrzeby naszych motorków. Zapraszam jednak na forum Modelteam, z całą pewnością twierdze, że to jedno z nielicznych miejsc gromadzących naprawde fachowców od napędów elektrycznych.

Pozdrawiam Michał Hoffa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki bezszczotkowe ile maja obrotów na min ?

Odpowiedź jest prosta:

0obr/min cztaj ZERO obr/min - gdy leżą w piwnicy niepopodłączane do zasilania.

Ale to się radykalnie zmienia, gdy tylko...

 

 

Nie jest moim celem bezsensowne dokuczanie komukolwiek, bycie niemiłym, czepianie się kogoś, ale co najwyżej czepianie się szczegółów, bo diabeł tkwi w szczegółach.

 

Mam pytanko jak przeliczać prędkość silników bezszcotkowych jaka podaje producent.

Nie spotkałem się z parametrem prędkośc obrotowa silnika podawanym przez producentów silników bezszczotkowych, a w szczotkowych też nie może to być prędkość obrotowa jako wartość sama w sobie, ale jakaś szczególna - określona dodatkowymi parametrami.

Tzn producent podaje prędkość na volt

Podaje stałą konstrukcyjną dla danego silnika, oznacza się ją najróżniejszymi literami kv, KV, kV, Kv (nie wiem, która jest poprawna, najpewniej małe k i duże V pisane nieco niżej)

Jej jednostką jest ilość obrotów na minutę na volt [obr/min/V] albo po zagranicznemu [rpm/V]

I faktycznie, najprościej mówiąc jej wartość wyraża predkość obrotową na 1 V

Oczywiscie podawana jest dla pracy bez obciażenia.

np. Kv: 1000 rpm/v ile w rzeczywistości to jest ?

Doszliśmy, do miejsca, które doprowadziło do mojego upartego udzielania sie w tym wątku.

Ale dobrze, jest to 1000obr/min na każdy 1 volt napięcia zasilającego nieobciążony silniczek o stałej kv=1000obr/min/V

To wiedział kolega Rotation zakładając ten wątek, lub kilka minut później, bo podziękował za pomoc w wątku o korwecie.

W silnikach jest przejrzyście napisane że silnik np. Speer 400 ma 16 400 obr na min.

... ma X [obr/min] ale przy zasilaniu Y [V] - to jest dopiero jasno napisane.

I można się spodziewać pytania, czy dzieląc X przez Y otrzymamy stałą kv dla szczotek?

Otrzymamy coś podobnego, ale absolutnie nie stałą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kesto - Pan Pieczka to mój kolega ;) choć nie mam tera z kontaktu z nim ale znam go dobrze z modelarni ( należę , należałem bo brak czasu Malo mnie tam widują do modelarni w Rudzie Śląskiej –Bykowina ). Problem właśnie polega na tym że różni ludzie rożnie polecają ;).

Dzięki za linka na pewno poczytam. Co do silnika na razie właśnie czytam różne sugestie i rozważam różne opcję. Ja raczej będę modelu używał bardziej rekreacyjnie ;) a w zawodach raczej mnie nie uświadczą ludziska :P. Co do F4C wiem o co Ci biega :). Na razie zamówie nowa przekładnię do Speed 400 łożyskowana i zobaczymy co dalej .

Wracając do Hubert_tata. Teraz dopiero pokazał Pan o co panu biegało i czego to ja nie napisałem. Choć nie ma Pan racji. Dobrze napisałem że producent podaje że silnik ma 16 400 obr/min bo TYLE podaje przy napięciu znamionowym 6V. Tak jest napisane na tabliczce znamionowej która jest wydrukowana na pudełku z oryginalnego silnika. Sa tam parametry znamionowe i obroty znamionowe. Z logiki i znajomości a chyba taka Pan posiada włączając się do dyskusji, ze prędkość która podana jest na pudełku przez producent to prędkość przy napięciu 6V ( w moim wypadku )która tez jest podana. Pisząc :

 

Rotation napisał/a:

Silniki bezszczotkowe ile maja obrotów na min ?

 

Odpowiedź jest prosta:

0obr/min cztaj ZERO obr/min - gdy leżą w piwnicy niepopodłączane do zasilania.

Ale to się radykalnie zmienia, gdy tylko...

To chyba lekka przesada i kpina bo ktoś tu jest nie poważny ! Logiczne jest ze chodzi o prędkość przy podłączonym zasilaniu… Przy takim podejściu robi Pan z forumowiczów debili.

Poza tym tak jak pisałem i pisał kolega pierwszy raz się spotykam z oznaczeniem ilości obrotów na min i volt ! Dlatego zapytałem

Mniejsza z tym odpowiedz uzyskałem za którą ładnie podziękowałem dalsze komentarze i przepychanki były i sa zbędne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, wygląda, jakbym się czepiał, ale absolutnie nie o to mi chodzi, aby komuś dokuczyć, a o robieniu z kogokolwiek debili, to już mi na myśl nie przyszło - choć przykłady faktycznie dawałem skrajne (trochę złośliwie).

Już taki konkretny jestem i wyłapuje różne drobiazgi, które mają ogromne znaczenie i upieram sie przy nich;

vide: podkładki pod wkręty serw, słoje w wypełnieniu pasów międzydźwigarowych i mnóstwo innych.

Internet jest pełen głupot, a wolałbym, żeby na tym forum było ich poniżej średniej :D

Z doświadczenia wiem, że ma to znaczenie; a i czyta to forum sporo osób i ważne, żeby utrwalały sobie informacje jak najbardziej zbliżone do prawdy, a jak się mylę, nie robię problemu, gdy ktoś mądrzejszy mnie poprawi.

Mam nadzieje, kolego Rotation, że po tych słowach usprawiedliwienia nie masz pretensji - ja podaję rękę na zgodę (proszę o zwracanie się do mnie po imieniu, ew kolego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat poprę Huberta. Nikt nie musi robić z forumowiczów debili, wystarczy zwrócić im uwagę, że sami ich z siebie robią. :wink:

Czasem właśnie potrzebny jest ktoś, kto krzyknie "król jest goły", gdy inni udają, że wszystko jest w porządku.

Choć w pierwszej chwili robi się forumowiczowi nieprzyjemnie z powodu obnażenia jego problemów, ale na dłuższą metę sprawi, że następnym razem zachowa się poprawnie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się Hubercie nie gniewam ;p . Mam może podobny charakter, bo nie lubię po prostu czepiania się zbędnych rzeczy bo popieram logiczne myślenie. Zresztą na forach ludzie piszą różne brednie i ludzie z cierpliwością potrafią odpowiedzieć. Ja po prostu nie domyśliłem się ze mam w poście podać jeszcze przy jakim napięciu chce uzyskać owe obroty.

Wszystko się wyjaśniło i także wyjmuje rękę na zgodę i uważam temat i sprzeczkę za zamknięta :)

Jak by co mam na imie Marcin :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logiczne jest ze chodzi o prędkość przy podłączonym zasilaniu… Przy takim podejściu robi Pan z forumowiczów debili.

Skoro taki bystrzak z Ciebie, to dlaczego sam nie poszukałeś tego czego potrzebujesz, tylko pytasz w kółko o to samo, w różnych tematach.

Jak już ktoś w końcu tłumaczy Ci jak 12 latkowi to masz pretensje, a wystarczyło poszukać podstaw wiedzy na forum - "jak to działa"

 

A jeżeli chodzi o to

O moją Pan fizykę się nie martw ;]

Po prostu nie spotkałem się z jednostka kv. A pierwszy rzut oka można wyjść z założenia ze to kiloVolty

Osobiście to na Twoim miejscu raczej martwiłbym się o ortografię, bo "Jak Cię widzą tak Cię piszą".

A co do oznaczeń, to alfabet ma zbyt mało liter by w każdej z istniejących dziedzin stosować unikalne oznaczenia.

oznaczenie kv :

- w muzyce dot. Köchel-Verzeichnis czyli Katalog Köchla (dot. dzieł Mozarta)

- w hodowli psów dot. ocen na wystawach

- w modelarstwie dot. parametru silników obr/volt

- w energetyce dot. oznaczenia jednostki wysokiego napięcia

- w AGD dot. oznaczeń pilotów marki Sony

i pewnie można by jeszcze wymieniać w medycynie, chemii itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.