Skocz do zawartości

PawełG - kat. Junior - Iar 80


PawełG

Rekomendowane odpowiedzi

Starając się wybrać coś oryginalnego, nietuzinkowego i takiego abym był w stanie go wykonać natrafiłem na tenże samolot. To właśnie długa i smukła sylwetka przyciągnęła mnie najbardziej. Jeśli zdążę to pokaże się z tym modelem na zawodach we Wrocławiu i Bolesławcu :) Życzę powodzenia innym uczestnikom :wink:

 

Dołączona grafika

 

Rozpiętość 9,09 m

Długość 9,22 m

Wysokość 3,82 m

Powierzchnia nośna 17,00 m?

 

Prędkość maks. 470 km/h

Pułap 10 500 m

Zasięg 940 km

 

 

Samolot myśliwski IAR - 80 został opracowany w rumuńskiej wytwórni lotniczej Industria Aeronautica Romana (IAR) w Breszowie przez konstruktorów pod kierunkiem prof. Jonu Grosu. Zbudowano go, korzystając z elementów z polskiego samolotu myśliwskiego PZL P.24E.

Prototyp został oblatany w dniu 12 IV 1939 r. przez pilota doświadczalnego kpt. Dumitru Popescu. Badania nad nim trwały do 1940 r., kiedy wszedł on do seryjnej produkcji. W toku badań okazało się, że jest to samolot o lepszych osiągach od używanych przez lotnictwo rumuńskie samolotów Hawker Hurricane i Messerschmitt Bf 109. Na podstawie doświadczeń w 1941 roku opracowano wariant tego samolotu w wersji samolotu myśliwsko-bombowego a który został oznaczony jako IAR-81 i mógł on przenosić ładunek bomb o masie łącznej 350 kg. Źródło danych: internet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wziąłem się w końcu do roboty :) Kadłub do modelu będę wykonywał własnoręcznie... Zobaczcie sami jaką koncepcje wybrałem :P : Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Połówki kadłuba przejechane żelazkiem :D

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dość dużo tych zdjęć, ale mam nadzieje, że to nie przeszkadza :) Kadłub jak widać będzie przestrzenny (większość z 2cm epp) i dojdzie jeszcze owiewka z 5mm epp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie!

 

Kadłub od góry i od dołu uzupełniłem kawałkami epp i zacząłem wstępną zabawę z żelazkiem... Nie jest to łatwa zabawa a zwłaszcza opary nie dopingują do pracy. Wykonałem także maskę silnika, która będzie jeszcze wzmacniana przez epp od środka bo w takim stanie nie wytrzymałaby jednej walki :P Silnik jaki stosuje to Emax 2812 na śmigle 7*6.

 

Dołączona grafika

Wręga laminatowa i domek na silnik wzmacniany prętami węglowymi 1.6mm

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po długiej nieobecności zamieszczam kolejne zdjęcia z budowy :mrgreen:

Kadłub został poddany bliższemu spotkaniu z żelazkiem co go odrobinę upiększyło a także zostało dodane serwo wysokości Tower Pro Airplane.

Skrzydła zostały kupione u pana Marka Rokowskiego za symboliczną cenę. Musiałem przedłużyć je o 4cm bo trochę kopnąłem się w obliczeniach. W skrzydłach zostały zamontowane serwa hxt900 a także dźwigary z prętów węglowych. Stateczniki wycięte z epp 8mm niestety czarnego (wina przesyłki ze sklepu). W kadłubie zrobiłem kabinkę z osłon do bowdenów i wyciąłem pokrywę na resztę wyposażenia a także miejsce pod skrzydła.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model już oblatany. Są 2 rzeczy które muszę napisać: Jest bardzo szybki i świetnie lata. Z pakietem 1300 i dość ciężkim odbiornikiem waży 400g, wiec można zejść jeszcze trochę z wagi.

 

 

Rozpiętość: 81cm

 

Długość: 81cm

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika Podsumowanie wydanych pieniędzy:

 

Płyta epp 2cm: 29,90zł

Płyta epp 5mm: 9,50zł

Płyta epp 8mm: 12,50zł

Uhu Por: 9zł

Ca + przyspieszacz: 17zł

Skrzydła: 30zł

Pręty węglowe: 8zł

Farby PACTRA: 25zł

Serwa: 45zł

Silnik: 35zł

Pakiet: 50zł

Regulator: 30zł

Smigła: 2.20zł za sztukę

Marker: 3zł

Bowden: 4zł

 

Cała kwota wydana na model odrobinę przekracza 300zł.

 

 

Filmik z walki z karasiem by tomo24 :)

 

[vimeo]

[/vimeo]

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.