Skocz do zawartości

Tofik - kat. Junior - model Nieuport 11


Tofik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W tym temacie przedstawię budowę modelu konkursowego Nieuport 11.

Wybrałem ten model ponieważ lubię samoloty z I wojny światowej i od zawsze podobały mi się modele dwupłatowe.

 

Dane samolotu i jego historia:

 

Nieuport 11 – francuski dwupłatowy samolot myśliwski z okresu I wojny światowej zbudowany w 1915 przez wytwórnię Societe Anonyme des Establissements Nieuport pod kierownictwem Gustave'a Delage jako następca Nieuporta 10. Celem budowy Nieuporta 11 było odzyskanie przewagi powietrznej, oraz skutecznej walki przeciwko nowym myśliwcom niemieckim konstrukcji Antona Fokkera.

 

Pierwsze myśliwce Nieuport 11 trafiły na front w styczniu 1916 roku w liczbie 90 egzemplarzy. Weszły one na uzbrojenie francuskiego Aéronautique Militaire, brytyjskiego Royal Naval Air Service, oraz sił powietrznych Holandii, Belgii, Rosji i Włoch. Ponad 450 egzemplarzy wyprodukowano na licencji we Włoszech.

 

 

Dane podstawowe

 

Państwo: Francja

Producent: Societe Anonyme des Establissements Nieuport

Typ: myśliwiec

Konstrukcja: mieszana, metalowo-drewniana kryta płótnem

Załoga: 1 pilot

Data oblotu: 1915

 

Dane techniczne:

Napęd: 1 × Le Rhône 9C rotacyjny

Moc: 80 KM (59 kW)

 

 

Rozpiętość: 7,52 m

Długość: 5,64 m

Wysokość: 2,40 m

Powierzchnia nośna: 13,30 m?

 

Masa:

Własna: 320 kg

Startowa: 480 kg

 

Osiągi:

Prędkość maksymalna: 167 km/h

Pułap: 5 300 m

Długotrwałość lotu: 2 h 30 min

 

Dane operacyjne:

Uzbrojenie:

1 × km Lewis kal. 7,7 mm lub Hotchkiss kal. 8 mm

Użytkownicy:

Belgia, Czechosłowacja, Francja, Finlandia, Holandia, Rosja, Rumunia, Serbia, Syjam, Ukraina, Wielka Brytania, Włochy

 

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSC5EJKPRk8xxH-gyAt1GdxliKezjjD6sGQiICECsRGD0Z0J0a2WSzVGDEC

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRu_qDvJC8dFq8tw2S3WRFg2za-UZeMRkB4UZae4cUNE8okhtAq6Q

 

 

Model zamówiłem w na stronie: www.aircombat-modele-rc.pl

 

Zestaw zawiera:

-wycięte elementy z EPP

-pręty węglowe o średnicy 1mm na wzmocnienia

-4 dźwigienki do sterów

-2 rurki miedziane do osadzenia w modelu a następnie do przymocowania podwozia

-pręt stalowy na podwozie o średnicy 2mm

-2 kółka o średnicy 50mm

 

Planowane wyposażenie:

- Silnik Tower Pro black

- Regulator HK 25-30A

- 3x Serwo SG91R

- Pakiet Li-Pol 3s 1300mAh

 

Model po wyjęciu z pudełka wygląda tak:

Dołączona grafika

 

Pracę rozpocząłem od nacięcia i wklejenia za pomocą rzadkiego CA pręta węglowych do statecznika poziomego:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Rozpocząłem budowę górnego płata:

 

Na początku odmierzamy miejsce w którym, chcemy umieścić serwo i po obrysowaniu go wycinamy ten kształt:

Dołączona grafika

 

I wciskamy w ten otwór serwo:

Dołączona grafika

 

Następnie wklejamy orczyk lotki:

Dołączona grafika

 

cdn...

 

 

Aby połączyć lotkę z serwem będziemy potrzebować snapy i pręt węglowy o średnicy 2mm:

Dołączona grafika

 

Odmierzamy odpowiednią długość pręta i łączymy go ze snapami za pomocą CA:

Dołączona grafika

 

I możemy połączyć lotkę ze serwem:

Dołączona grafika

 

Następnie dla wzmocnienia nadcinamy płat na głębokość 3mm i wklejamy pręt węglowy za

pomocą rzadkiego CA:

Dołączona grafika

 

Po połączeniu ze sobą dwóch polówek skrzydeł wygląda to tak:

 

Od dołu:

Dołączona grafika

 

Od góry:

Dołączona grafika

 

Połączyłem również dwie części statecznika poziomego za pomocą pręta stalowego i zalałem rzadkim CA:

Dołączona grafika

 

Wyciąłem w stateczniku pionowym otwór aby ster wysokości mógł się swobodnie poruszać:

Dołączona grafika

 

Następnie z drutu o średnicy 2 mm, wygiąłem podwozie i zamontowałem je w modelu:

Dołączona grafika

 

Po obu stronach kadłuba wkleiłem pręty węglowe o średnicy 1mm:

Dołączona grafika

 

I wyciąłem otwór na serwo steru wysokości:

Dołączona grafika

 

Po zaślepieniu serwa za pomocą kawałka EPP,połączyłem serwo ze sterem wysokości:

Dołączona grafika

 

Następnie przyszedł czas na połączenie dolnego skrzydła z kadłubem-zrobiłem to przy pomocy kleju UHU POR:

Dołączona grafika

 

Płat górny został połączony z kadłubem przy pomocy prętów węglowych:

Dołączona grafika

 

A skrzydło górne i dolne zostały połączone listewkami sosnowymi 3x3:

Dołączona grafika

 

Kiedy klej zasechł przykleiłem wręgę silnikową do kadłuba:

Dołączona grafika

 

 

Teraz model wygląda tak:

Dołączona grafika

 

Przewidywalna waga modelu to ok 410-430g

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.