Skocz do zawartości

Przegląd moich odrzutowców


Lucjan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W tym temacie bedę chciał się z Wami podzielić historią mojego modelarstwa odrzutowego.

Zacznę od tego jak zacząłem przygody z odrzutowcami. Pierwszego "jeta" zbudowałem w latach dziewięćdziesiątych - był to napędzany śmigłem pchającym model samolotu F-18 Hornet. Długość 185 cm, rozpiętość 135 cm, konstrukcja balsowa, idealny dla początkujących oraz tani, uczy latania jetem. Posiadam plany - mogę odstąpić.

Poniżej zdjęcia:

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Aby lepiej poznać tajniki modeli jetów sprowadzaiłem z zachodu kilka książek, a zeby być na bieżąco zaprenumerowałem czasopismo Radio Control Jet International. W ten sposób przestałem 'wyważać otwarte drzwi'. Następny F-18 Hornet był już napędzany Impellerem "Ramtec"+silnik OS Max 91VRDF - zaczęło się prawdziwe latanie!

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Następnie przyszła pora na turbinę - a to jest dźwięk, zapach i moc.

Kolejne modele odrzutowców które zbudowałem to F-16A, Mig 29, YF-22, Rafale, F-16C, właśnie kończę F9F2 Panther, a w planach na przyszłość mam YF-23 Nortroph.

90% moddeli buduję od podstaw - balsa, tworzywa, laminaty, itp. Posiadam wiele planów m. in. A-10, B-2, Mirage 2000, Mig 15 oraz wyżej wymienione.

Tyle w ramach wstępu, w temacie będę cyklicznie umieszczał zdjęcia i opisy kolejnych modeli.

 

Pozdrawiam, Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wygląda to tak- kołpak wentylatora jest dokręcony śrubą z łbem ampulowym ,która by się nie odkręcała podczas rozruchu wkręcona jest na klej do gwintów (średni). W łeb śruby wchodzi klucz ampulowy zakończony kuliście ,przedłużony jest on rurką lub prętem zakończonym stożkiem do standardowago rozrusznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie!

 

Dzisiaj załączam zdjęcia z budowy F-22, poźniej dołączę również film z lotu.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Budowa kadłuba metodą połówkową.

 

Dołączona grafika

Wloty powietrza wykonane z tkaniny szklanej.

 

Dołączona grafika

Skrzydło pokryte cienką tkaniną szklaną.

 

Dołączona grafika

Statecznik poziomy i dźwigary skrzydeł.

 

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika[/urlDołączona grafika

 

Pozdrawiam wszystkich,

Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kilka pytań, bardzo laickich no ale w tym temacie taki jestem mianowicie:

1. Na jakim paliwie lata jet?

2. Jak zrobić/przerobić/ gdzie kupić napęd tunelowy tak by móc zapodać ta zwykły silnik żarowy?

3. jaki jest koszt kompletnego modelu gotowego do lotu? np te f-16.

4. jakie prędkości to osiąga? Start/lądowanie/ przelotowa/max prędkość

5. Jaki ciąg ma zaprezentowana turbina?

6. Czy kot nie boi się latać?

Proszę mnie nie karcić... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

1 jet1a lub mieszanka oleju nap.+benzyna,

2 zrobić się nie opłaca kupno nowego duży koszt więcej informacji na e-mail

3 zestaw około 2000pln+podwozie od 600-1000+turbina i cała elektronika(którą już chyba masz)

4 nikt tego nie mierzył :D

5 turbina ma 8,5kG ciągu model gotowy do loty 12kg!

6 właściciel nie dopuścił pilota do lotu(nie przeszedł badań)w instytucie lotnictwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witajcie Koledzy,

 

Mój F-16 po latach służby (z różnymi napędami) odchodzi na emeryturę ( lot można zobaczyć na

)

Jego miejsce zajmuje od dawna przygotowywany Panther. Poniżej przesyłam zdjęcia z budowy. Przewidywany oblot na wiosnę. Podziwiajcie albo krytykujcie :)! Pozdrawiam serdecznie!

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie wykonany modelik, więc ciśnie się na usta kilka pytań:

Czy to jest model Panther z planów Ziroli?

Czy Robiłeś go od podstaw samemu, czy z short kit-a?

Ile waży model w stanie takim jak na zdjęciach?

Jaką będzie miał wagę do startu (z paliwem)?

Turbina wygląda mi na KingTech K-80E, czyli ma 19 lb. ciągu, zgadza się?

Jakie serwa będą użyte?

 

Jeszcze raz gratuluję pięknej roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Piotrze !

 

Dziękuję za słowa uznania .

Model zbudowany jest od podstaw z planów Zirollego ,obecnie waży 7,5kg docelowo przewiduję 10 +- kg. To jest turbina King Tech o ciągu 8 kg , można podkręcić do 9kg.

Sprawdziłem ją w czasie lotów - działa bez zarzutu .Był a w serwisie na przeglądzie okresowym na Tajwanie ( u producenta) -sprawnie i tanio.

Ja stosuje serwa Hitec -digital :lotki-4,5kg ,wysok.-10kg ,kier. -6kg ,klapy -10kg , hamulce hydrauliczne na koła -12kg.

 

Pozdrawiam Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Lucjanie za wyczerpującą odpowiedź.

Dla podtrzymania rozmowy ;) , pomęczę Cię Lucjanie następnymi pytaniami.

Hamulce hydrauliczne, których użyłeś to coś takiego?

Pompa hamulcowa

Tarcze hamulcowe

Czy jednak coś bardziej wyrafinowanego, innego producenta?

Wnęki kół podwozia głównego wg zdjęcia nr 11 są na wysokości kanału wlotowego do silnika,

czy na podstawie Twojego doświadczenia z modelami odrzutowymi nie obawiasz się, że silnik może zasysać śmieci z kół?

Może warto wnęki obudować cienką balsą i odizolować od wnętrza kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.