Skocz do zawartości

Ted850 kat. senior model SAAB J-21


Ted850

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ "Rzesza" wstrzymała projekt budowy Messerschmitta Me 329 gdyż był zbyt radykalny postanowiłem opuścić Niemcy

i przenieść się do Szwecji gdzie planuję rozpocząć prace nad samolotem SAAB J-21

Ogólna charakterystyka projektu ma wyglądać tak;

 

* Załoga: jeden pilot

* Długość: 10,45 m

* Rozpiętość skrzydeł : 11,6 m

* Wysokość: 3,97

* Powierzchnia skrzydeł: 22,2 m?

* Masa własna : 3250 kg

* ciężar ładunku: 4150 kg

* Masa startowa : 4413 kg

* Silniki: 1 × Daimler-Benz DB 605 B, odwrócony silnik V12 60 °,chłodzony cieczą, z doładowaniem o mocy 1455 KM

* prędkość maksymalna : 640 kmh

* Prędkość przelotowa : 495 kmh

* Zasięg : 750 km

* Pułap : 11000 m (

* Wznoszenie : 15 m / s

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Prace nad modelem J-21 rozpoczęły się w 1941r. a konstruktorzy mieli wiele problemów do rozwiązania.

Prototyp został oblatany 30-go sierpnia 1943r. obfitował w wiele

Aby uniknąć kłopotów jakie zaistniały podczas oblotu stworzenie struktury płatowca zostało zlecone w Biurze Konstrukcyjnym Marka Rokowskiego

Wstępne przemyślenia i prace konstrukcyjne zostały ukończone i zaczynamy prace nad budową prototypu.

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=iub2UXKsvYM&feature=player_embedded

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prace zaczynamy od skrócenia końcówek skrzydeł tak aby rozpiętość wynosiła 850mm.

a następnie zajmujemy się spasowaniem skrzydeł z belkami ogonowymi

złożeniem konstrukcji oraz ich wzmocnieniem.

Ponieważ między centropłatem a belką pojawiła się szczelina

musieliśmy zrobić małe wycięcie na krawędzi spływu aby ją usunąć.

Potem składamy centropłat z końcówkami i montujemy cztery dźwigary z prętów węglowych.

Po złożeniu skrzydeł zabieramy się za wzmocnienie belek ogonowych i łączymy je ze sterami kierunku i wysokości.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W kolejnym etapie montujemy napędy lotek i steru wysokości do którego bowdeny poprowadzone zostały

obiema belkami ogonowymi aby uniknąć problemów z jego skręcaniem się.

 

 

 

 

Następnie bierzemy się za kształtowanie kadłuba a następnie za malowanie i już pomalowane elementy łączymy w gotowy do lotu samolot...

 

 

 

... i dokonujemy oblotu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblot oraz pierwsze loty "treningu bojowego" odbyły się z otwartą kabiną z powodu braku odpowiedniego paliwa (czytaj pakietu)

Loty nie były zbyt szybkie z powodu małego skoku śmigła, było to zamierzone działanie po to żeby pilot przyzwyczaił się do nowych wyzwań jakie stawia ten typ samolotu.

 

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=fgacYEFYtvE&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koniec relacji chcę podziękować Wszystkim którzy wspierali mnie podczas budowy,

a szczególnie Żonie która dzielnie znosiła bałagan w kuchni gdzie mieści się moja modelarnia !!!

 

Model SAABa został wycięty przez Marka Rokowskiego i jest to już mój trzeci model z tej "Wytwórni".

Do budowy wykorzystałem węgiel 1 mm i 1.2 mm do wzmocnienia skrzydeł i belek ogonowych,

bowden 0,8mm o napędu steru wysokości,

cztery pięciogramowe serwa Tower Pro SG51R, po jednym na lotki i dwa do steru wysokości,

silnik bezszczotkowy Power HD HD2826-14 z KV 1250 ze śmigłem 8.5x6 i regulator EMAX ESC 18 A,

chiński sześciokanałowy odbiornik oraz kabel Y i dwa 15cm przedłużacze.

 

Budowa składała się z kilku etapów, w pierwszym powstały skrzydła i ogon z belkami,

w drugim zostały zamontowane serwa i napędy lotek i steru wysokości.

Następnie wziąłem się za obróbkę kadłuba i malowanie, tym razem do malowania użyłem pędzelków i już sprawdzonych farb VALLEJO,

a dopiero potem połączyłem kadłub ze skrzydłami.

Dopiero po dokonaniu oblotu i pierwszych walkach dokończyłem malowanie znaków i zębów.

Dzisiaj oblatałem model w jego ostatecznej formie z pakietem 1000mAh

ponieważ nie było nikogo kto mógłby zrobić fotki założyłem mikro kamerkę do daszka w czapeczce.

 

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=x5WJdwjNixM

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

KONIEC ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wybierając malowanie SAAB'a zastanawiałem się czy zęby nie będą "nadużyciem". Po sobotnich zawodach okazało się że nie.

Model "gryzie" i to na tyle skutecznie że wgryzł się do finału i zajął 7-me miejsce mimo poważnych błędów pilota który wleciał w strefę zakazu lotów.

 

trofeum na ogonie...

Dołączona grafika

 

... kolejny atak i...

Dołączona grafika

 

 

... podziękowanie za wspaniałą walkę i trzy cięcia w jednym locie ;-)

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.