Skocz do zawartości


Zdjęcie

TS-11 "ISKRA" skala 1:5


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
311 odpowiedzi w tym temacie

#21 Wojteq

Wojteq
  • Modelarz
  • 39 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 15 April 2011 - 21:54

No to mi się podoba :) Wideo relacja jak się patrzy :D Czekam na więcej filmów :lol:
  • 0

#22 Lucjan

Lucjan
  • Modelarz
  • 186 postów
  • Age: 61
  • SkądKatowice
  • Imię:Lucjan

Napisano 15 April 2011 - 19:36

Witam Modelarzy!

Postępy w budowie Iskry: statecznik poziomy i przygotowanie kadłuba do formowania (detale, itp). Reszta na zdjęciach i na filmie.


Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Iskra - prezentacja (FILM)

Pozdrawiam,
Lucjan
  • 0

#23 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 433 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 06 March 2011 - 21:58

Dołączona grafika
  • 0

#24 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 516 postów
  • Age: 57
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 06 March 2011 - 16:49

Bardzo liczymy na pomoc shandor-a (niepodważalny autorytet w tej dziedzinie)

Zaden autorytet tylko szeregowy absowent MEiL PW z umiejetnoscia czytania charakterystyk aerodynamicznych i pewna praktyka wyciagania wnioskow z tych danych. A wiadza ta jest juz troche oldschool'owa, gdyz w obecnych czasach przy projektowaniu samolotow nie ma wlaciwie doboru profilu z katalogu. Numerycznie analizuje i modyfikuje sie oplyw/ rozklad cisnien na bryle samolotu, tak aby uzyskac optymalna aerodynamike. Ale to juz zupelnie inna bajka...
Shandor


Tym bardziej, ze chodzi o tzw. mały zakres prędkości użytkowych. "Dobry" aerodynamicznie kształt płatów (m.in. dobra dla Re końcówka płata i brak zwichrzeń) nie wymaga aż tak specjalistycznego podejścia do profilu płata. Oryginał ma zdecydowany niedobór ciągu szczególnie przy dwuosobowej załodze, z pełnym zapasem amunicji i pełnymi zbiornikami, a mimo to lata bezpiecznie głównie dzięki płatom.
A swoja drogą bardzo ciekawe sa mozliwosci opisane powyżej tzn. mozliwość zamodelowania modelu, ustalenie kształtu dla potrzebnego przepływu i skonstruownie potrzebnego profilu. Aerodynamika małych predkosci zawsze była nieprzebadana. A teraz juz nie musi.
  • 0

#25 shandor

shandor
  • Modelarz
  • 3 postów

Napisano 06 March 2011 - 16:11

Bardzo liczymy na pomoc shandor-a (niepodważalny autorytet w tej dziedzinie)

Zaden autorytet tylko szeregowy absowent MEiL PW z umiejetnoscia czytania charakterystyk aerodynamicznych i pewna praktyka wyciagania wnioskow z tych danych. A wiadza ta jest juz troche oldschool'owa, gdyz w obecnych czasach przy projektowaniu samolotow nie ma wlaciwie doboru profilu z katalogu. Numerycznie analizuje i modyfikuje sie oplyw/ rozklad cisnien na bryle samolotu, tak aby uzyskac optymalna aerodynamike. Ale to juz zupelnie inna bajka...
Shandor
  • 0

#26 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 433 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 05 March 2011 - 20:32

Jesli chodzi o profil skrzydła moło prawdopodobne by został orginalny.Bardzo liczymy na pomoc shandor-a (niepodważalny autorytet w tej dziedzinie) więc póki co cieżko mówić o grubości płata w miejscu mechaniki klap.Oś turbiny z pewnością będzie skierowana w dół
  • 0

#27 marcin133

marcin133
  • Modelarz
  • 143 postów
  • Age: 38
  • SkądNowe

Napisano 05 March 2011 - 20:16

Oryginalny profil może być brzydki dla zastosowań modelarskich chodź to tylko wnioski po symulacji w programach które kiedyś wykonywaliśmy wraz z kolegą forumowym. Chodź całkiem możliwe że nie są to wnioski uzasadnione :) (zbyt mało wiedzy na ten temat). Nie mniej jednak kiedyś próbowałem stworzyć plany dla iskry i już na założeniu był zadany inny chodź zbliżony profil. To tak już "dmuchając na zimno". Z klapą nie jest tak prosto jak może się wydawać. Próbowałem "dobrać" sprawdzone rozwiązania które znalazłem na różnych forach. Plan tyczył budowę modelu podobnej skali jak Twoja i okazuje się że grubość skrzydła w miejscu umieszczenia tych mechanizmów wynosiła u mnie lekko ponad 10mm. Ile wynosi to u Ciebie? Została jeszcze belka ogonowa i jej nagrzewanie. Ja tylko mogłem co najwyżej przypuszczać (brak doświadczenia z silnikami JET) że spaliny będą wytwarzać ten sam problem co w prawdziwy silnik w prawdziwej Iskrze. Szukałem informacji na temat jak sobie z tym poradzono - w oryginale silnik był skierowany w dół ok 3`. Według waszego doświadczenia to konieczne? Myślę że to istotne bowiem geometria samolotu (kąty zaklinowania skrzydeł i statecznika) musi taki układ wylotu spalin chyba przewidywać.
  • 0

#28 piotr jet

piotr jet
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 52
  • Skądczęstochowa aktualnie Gunterode okolice Getyngi
  • Imię:Piotr

Napisano 05 March 2011 - 19:52

Na zdjęciu widać oryginalny profil.Pracujemy nad tym czy oryginał czy coś co będzie dobrze latać.Oryginał jest bardzo cienki u nasady :evil: . Skrzydła na początek styropian +balsa potem laminatowa skorupka. Nad mechaniką klap myślimy :D
  • 0

#29 marcin133

marcin133
  • Modelarz
  • 143 postów
  • Age: 38
  • SkądNowe

Napisano 05 March 2011 - 19:39

Zmienialiście profil skrzydła czy pozostał taki jak w oryginale? W jakiej technologii planujecie wykonać skrzydła? Zapewne będą i kapy - czy opracowaliście już mechanizm ich wysuwania?
  • 0

#30 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 433 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 05 March 2011 - 18:44

A koledzy piotr_jet i Lucjan ciężko pracują :) Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 0

#31 shandor

shandor
  • Modelarz
  • 3 postów

Napisano 08 February 2011 - 22:34

Jeszcze slowo w sprawie Bielika...Czy ktokolwiek ma choc przyblizone przekroje kadluba lub cokolwiek wiecej niz 3 widoki?


Jako ze temat "Bielika" jest mi bliski to odpowiadam, że jest zarowno komplet foremnikow jak i dokumentacja 3D

http://img824.images.../i/img1365p.jpg

Wiecej info na PM

Shandor
  • 0

#32 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Arek

Napisano 08 February 2011 - 10:01

Jeszcze slowo w sprawie Bielika...Czy ktokolwiek ma choc przyblizone przekroje kadluba lub cokolwiek wiecej niz 3 widoki? Skoro ktos zrobil kopyto i forme to moze tak....Kiedys pisalem w tej sprawie do http://www.marganski.com.pl/ ale niestety nie doczekalem sie odpowiedzi :(
  • 0

#33 vader

vader
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 07 February 2011 - 22:46

Narazie numerem jeden jest Mirage 2000, pozostało mi przy nim jeszcze popracować nad wyglądem zewnętrznym, tak co by trochę upodobnił się do oryginału. Zastanawiam się nad techniką namalowania podziału blach i ew. nitów,,,,, i robię nową kabinę bo poprzednia działa mi na uzębienie. :evil:
  • 0

#34 piotr jet

piotr jet
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 52
  • Skądczęstochowa aktualnie Gunterode okolice Getyngi
  • Imię:Piotr

Napisano 07 February 2011 - 22:37

Spory czas temu miałem możliwość trzymać w rękach foremniki "Bielika" skala 1:5 w łapkach ale :ass: nie skorzystałem. Może Ktoś z forum jest zorientowany jak je zdobyć i wykorzystać ?są chyba jeszcze w Bielsku-Białej Paweł (VADER)pokaż swoje "dzieciątka" :D jak postępy? :D
  • 0

#35 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów
  • SkądKraków
  • Imię:Arek

Napisano 07 February 2011 - 22:13

a moznabylo miec wlasny nowy samolot...... i to jakrze piekny [/quote]
  • 0

#36 vader

vader
  • Modelarz
  • 39 postów

Napisano 07 February 2011 - 21:52

Hejka No Piotrze, nareście kawałek dobrej polskiej myśli technologicznej. GRATULACJE :jupi: Już widzę jak to cudeńko prezentuje się na płycje lotniska. :wink: Na zakończenie czekam z niecierpliwością.
  • 0

#37 piotr jet

piotr jet
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 52
  • Skądczęstochowa aktualnie Gunterode okolice Getyngi
  • Imię:Piotr

Napisano 07 February 2011 - 21:22

Rzeźbiarstwo artystyczne :rotfl: .dostępne przekroje+styrodur i mnóstwo szkła i szpachli.Chciałbym opanować jakiś program CAD/Cam było by mi lżej :(
  • 0

#38 false

false
  • Modelarz
  • 103 postów
  • Age: 27
  • GG:
  • SkądRzeszów/Nowy Sącz
  • Imię:Bartek

Napisano 07 February 2011 - 21:12


piotr jet napisał/a:
Koreańczyk z czymś mi się kojarzy i :ass: nie wiem z czym.

F-16? ;D


Dokładnie o tym samym pomyślałem :)

piotr jet, możesz się pochwalić w jakiej technologii powstało kopyto?
Moja Iskra na razie wygląda tak:

Dołączona grafika

i ciągle szukam natchnienia na dokończenie. Co do skali to zdecydowanie mniejsza, planuje coś pomiędzy 1:10 i 1:7, czyli ok 1 do 1,4 m rozpiętości, zależnie od funduszy na wysposażenie.
  • 0

#39 Marcus

Marcus
  • Modelarz
  • 70 postów

Napisano 07 February 2011 - 21:00

Gdyby była w 1:5, rewelacyjnie prezentowałaby się u boku Iskry. :)

Ale to opinia obserwatora, a nie znawcy i latacza jetami. 8)


EDIT.

Koreańczyk z czymś mi się kojarzy i :ass: nie wiem z czym.



F-16? ;D
  • 0

#40 piotr jet

piotr jet
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 52
  • Skądczęstochowa aktualnie Gunterode okolice Getyngi
  • Imię:Piotr

Napisano 07 February 2011 - 20:56

hawk to już prawie "antyk" a Koreańczyk z czymś mi się kojarzy i :ass: nie wiem z czym. Już wiem to taki F-16 dla "ubogich :D Mam dylemat czy Iryda:skala 1:5 czy 1:4 :(
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych