Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zlin 50L


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
278 odpowiedzi w tym temacie

#261 Pacza

Pacza
  • Modelarz
  • 142 postów

Napisano 01 December 2014 - 13:51

Właśnie zbieram szczękę z podłogi... WOW!



#262 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1946 postów

Napisano 01 December 2014 - 21:32

Wygląda bosko, dbałośc o detale mistrzowska, wykonanie pierwsza klasa. Ale obawiam się, że jest ciężki jak cholera i pierwszy lot może byc jego ostatnim...

A ciężkie modele nie latają?



#263 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 126 postów

Napisano 01 December 2014 - 22:16

Właśnie o tą wagę się trochę obawiam, oczywiście ciężkie modele też latają. Ale tak to jest niestety, modele makiet mają to do siebie, że wypadają z reguły dość ciężko i pilotaż nie jest łatwy w tym przypadku. Podjąłem to wyzwanie i zważyłem model z pełnym wyposażeniem wraz z pilotem - wyszło 6,04 kg przy rozpiętości 175 cm, cięciwa przy kadłubie 33 cm i końcówka 23 cm. Wychodzi na to że powierzchnia to ok 0,5 m to daje jakieś 120g/dm2. Nie jest to mało, ale chyba mieści się w granicach wielu makiet, które jednak latają. Mam nadzieję, że znajdzie się tu ktoś kto będzie w stanie utwierdzić mnie w tym przekonaniu. Faktem jest, że nie latałem jeszcze modelem o tak dużym obciążeniu, dlatego uwagi doświadczonych modelarzy mile widziane  :)



#264 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1946 postów

Napisano 01 December 2014 - 22:38

Latam Cessną CMPro o rozpiętości 160 na silniku OS max 46 AX.Lata makietowo i przy lądowaniu nie używam klap.Obciążenie ma 105.Latałem Lancair CMPro o rozpiętości 140 i obciążeniu ok.120.Żadnych problemów w locie  i lądowaniu choć było raczej szybkie.Problem pojawił się dopiero jak zastosowałem zalecane do silnika śmigło 12x6.Model stracił na prędkości i zaczął przepadać w końcowej fazie lądowania.Wcześniej latałem na 13x8.

Tutaj dwa filmy pierwszy 13x8 drugi 12x6

Generalnie wolę cięższe i szybsze modele.Lepiej się prowadzą,bardziej naturalnie idą za ręką.

Na dokładkę dwa filmy z Kataną o obciążeniu ok 123



#265 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 126 postów

Napisano 01 December 2014 - 23:36

Czyli jest światełko w tunelu, oglądając te filmy aż nie do wiary, że te modele mają takie obciążenie powierzchni. Mógłbyś podać ich wagę i powierzchnię i co tam tyle waży skoro to nie w pełni makiety? Nawiasem mówiąc, już mi trochę lepiej, bo to jest dowód na to, że ma to prawo polecieć i co najważniejsze wylądować  :D .



#266 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1946 postów

Napisano 02 December 2014 - 09:33

Cessna rozpiętość 165  36dm waga 3780g,lancair rozpiętość 150 25 dm waga 2900g,Katana rozpiętość 135 podają że ma 30 a w rzeczywistości 26dm waga 3200g

Nie masz się czym martwić.Modele 3D o twojej rozpiętości pod silnik 20-26 ważą do lotu 3900- 4200g.

W makietach,półmakietach przy tej rozpiętości wynik 120 to dobry wynik.Mam jeszcze Spitfire z CMPro rozpiętość 182 powierzchnia 61 waga do lotu wyszła 4800g ale jak będę chciał go umakietowić to pewnie też dobiję do 6



#267 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1078 postów

Napisano 02 December 2014 - 09:54

Właśnie o tą wagę się trochę obawiam, to daje jakieś 120g/dm2.

Nie masz się czego obawiać. To przyzwoity wynik w dużym modelu.



#268 Paweł Rzedzicki

Paweł Rzedzicki
  • Banned
  • 67 postów

Napisano 02 December 2014 - 11:51

Ale problem w tym, że to nie jest duzy model...



#269 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1946 postów

Napisano 02 December 2014 - 15:53

Jak by nie było to skala 1:4.9 a więc spory jak na tak mały samolot w oryginale.



#270 Paweł Rzedzicki

Paweł Rzedzicki
  • Banned
  • 67 postów

Napisano 02 December 2014 - 18:18

A co ma skala do oryginału do wielkości modelu? Ja tylko mówię, że szkoda by było tfu tfu jakby coś nie tak poszło.



#271 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 126 postów

Napisano 02 December 2014 - 18:31

To prawda, że większe skale lepiej znoszą większe obciążenie powierzchni niż mniejsze, ale skoro na powyższych filmach widać, że mniejsze też jeszcze sobie radzą, to mam nadzieję z moim modelem nie będzie aż tak tragicznie. 



#272 Paweł Rzedzicki

Paweł Rzedzicki
  • Banned
  • 67 postów

Napisano 03 December 2014 - 07:24

3mam wszystkie kciuki. A oblot na kiedy planujesz?



#273 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 126 postów

Napisano 03 December 2014 - 11:16

Oczywiście w przyszłym sezonie, muszę jeszcze przeprowadzić testy z silnikiem, zaprogramować wszystkie funkcje (a jest ich nie mało) w nowej aparaturze. Oblot mam zamiar przeprowadzić w warunkach raczej bezwietrznych i na twardej nawierzchni. Jako że w mojej okolicy brak stosownego lądowiska (wszystko to trawiaste nawierzchnie) muszę poszukać czegoś co sprosta tym wymaganiom poza Bydgoszczą. Myślę że nastąpi to nie wcześniej jak w okolicach maja lub czerwca.



#274 Johny88

Johny88
  • Modelarz
  • 564 postów

Napisano 04 December 2014 - 22:32

Mój Fw 190 waży 7200g i ma 180cm. Lata się nim trudno ale znowu bez przesady.



#275 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4974 postów

Napisano 04 December 2014 - 22:33

Ale fajny pas startowy masz...



#276 Johny88

Johny88
  • Modelarz
  • 564 postów

Napisano 09 December 2014 - 22:27

Jest w miare ok ale drzewa blisko ...



#277 kminek

kminek
  • Modelarz
  • 206 postów

Napisano 10 December 2014 - 10:14

To DOL w Jarosławcu ? :)



#278 Johny88

Johny88
  • Modelarz
  • 564 postów

Napisano 17 December 2014 - 21:49

Nie to lotnisko Kotówka niedaleko Grudziądza



#279 Modelfreak

Modelfreak
  • Modelarz
  • 4 postów

Napisano 06 May 2016 - 13:04

I jak model, polecial?