Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zlin 50L


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
278 odpowiedzi w tym temacie

#21 mike217

mike217
  • Modelarz
  • 1827 postów

Napisano 22 December 2011 - 23:26

Mistrzostwo świata :D . W koreczku jaki skok gwintu jest? Szukam gwintownika 6x0,5 muszę kilka takich gwintów w mojej maszynie zrobić. Zdrowych spokojnych świąt.

#22 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1792 postów

Napisano 22 December 2011 - 15:39

tylko nie pisz, że wskaźnik poziomu paliwa też będzie działał :mrgreen:

#23 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 22 December 2011 - 02:24

A jednak znalazło się trochę wolnego czasu, żeby coś podłubać. Zakończyłem nitowanie kadłuba w całości. Zabrałem się więc za dopełnienie niektórych szczegułów z poszycia blachy oraz kilka drobiazgów jak wskaźnik paliwa i wlew paliwa. Jako że gabaryty pozwalają na dostosowanie wlewu paliwa do modelu, taką też funkcję będzie u mnie pełnił.

I to co udało mi się wydłubać w fotograficznym skrócie:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#24 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 17 December 2011 - 01:18

Kto powiedział że jest zima, u mnie wykiełkowały zielone pędy :lol: , czyli nitowania część dalszy. Sporą część czasu zajęło mi zmatowienie reszty powierzchni kadłuba (wymagane do pokrycia podkładem epoksydowym). Nie powiem, ale palce już mi wysiadały przy docieraniu do różnych zakamarków tak, aby nie został żaden skrawek gładkiej powierzchni. Szlifowanie aluminium ma jeszcze jedną niemiłą niespodziankę, ręce wyglądają, jak po przekopaniu całej działki samymi palcami :evil: , w dodatku ciężko to chlerstwo zmyć. Polecam więc stosowanie jednorazowych rękawiczek, które wykorzystałem pod koniec szlifowania znacznie zmniejszając wspomniany efekt. Przy okazji szlifowania uzupełniłem miejsca szpachlówką, gdzie musiałem zrobić dodatkowe podziały blach łączonych na styk. Tak więc po malowaniu powinienem uzyskać efekt oryginalnego planu podziału blach na Zlinie.

A oto co mi wyrosło:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

W najbliższym czasie krótka przerwa w zmaganiach ze Zlinem idą przecież Święta.

******Życzę zatem wszystkim bogatego gwiazdora (bez kolejnych skarpetek, krawatów czy szalików :lol2: )********

#25 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1792 postów

Napisano 13 December 2011 - 10:04

Wszystkie Zliny były malowane na srebrno - CAŁE


no to po problemie :lol:

#26 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1495 postów

Napisano 13 December 2011 - 09:46

Wszystkie Zliny były malowane na srebrno - CAŁE. Różnica w odcieniu jest wynikiem padającego światła na płaszczyzny znajdujące się pod różnym kątem w stosunku do obserwatora (fotografa).

#27 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1792 postów

Napisano 13 December 2011 - 08:53

zdjęcie wyżej sugeruje goły metal (przynajmniej tak to wygląda, ale dolne faktycznie wygląda jakby cały samolot był malowany ??? może to kwestia oświetlenia ale widać też różnice w natarciu statecznika pionowego na zdjęciu wyżej widać podział blach na dolnym nie ???

#28 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 12 December 2011 - 19:24

ok na fotce z wzorem malowania spora część samolotu to żywe aluminium a nity są zielone? jak będziesz je barwił w kolor kadłuba? :?: :shock:


Ha i tu jest zasadnicze pytanie, na które nie znam na 100% odpowiedzi. Przeglądając różne fotografie z tym wzorem malowania, natknąłem się na takie, które przeczyłyby temu, że miejsca srebrne, to jak to kolega nazwał "żywe aluminium", tylko jest to sprytnie dobrany srebrny lakier. Na tym zdjęciu widać, że statecznik kierunku, który powyżej linii wysokości nie jest kryty blachą, ma identyczny kolor i odblask jak poniżej linii wysokości, gdzie blacha już jest.

Dołączona grafika

Druga przesłanka, to elementy konstrukcyjne oraz ścianki boczne wewnątrz kokpitu, nie są wcale srebrzyste, jak czyste aluminium, tylko ma lekkie zabarwienie na żółto, tak jak typowy lotniczy dural, to widać na tym zdjęciu:

Dołączona grafika

To takie moje uwagi, nie będę się upierał, bo nie widziałem Zlina w takim ubarwieniu na żywo. Dlatego jesli ktoś miał z tym styczność, to niech nam rozjaśni i rozwieje wątpliwości. Tak jak napisałem w moim przypadku, model będzie całkowicie pokryty lakierem, jeśli nie srebrnym, to znajdę inny schemat malowania, więc nity na pewno będą pod lakierem :wink:

#29 pacek

pacek
  • Modelarz
  • 1792 postów

Napisano 12 December 2011 - 16:57

ok na fotce z wzorem malowania spora część samolotu to żywe aluminium a nity są zielone? jak będziesz je barwił w kolor kadłuba? :?: :shock:

#30 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 12 December 2011 - 09:31

Zabrałem się za nitowanie, oczywiście ślepe, ale efekt ostateczny powinien być zadowalający.


Ciekawie to wygląda. Mógłbyś przybliżyć technikę nakładania nita?Czy on jest mocowany we wgłębieniu na CA? Gdzie można dostać takie nity? I jaka farba będzie się trzymała na pokryciu alu? Acryl? Jak na razie to jestem pełen podziwu dla Twojej pracy.Tak trzymac!

Pozdrawiam Mirek


Nity są wykonane z żywicy, zakupiłem je w sklepie www.model-kom.pl i faktycznie przyklejane są na CA. Początkowo przyklejałem je klejem polimerowym "Technicol", bo przy odrobinie niedokładności możnabyło jeszcze skorygować, jednak czas schnięcia tego kleju był moim zdaniem zbyt długi, więc podjąłem próby z CA. Po kilkunastu nitach nabrałem wprawy i obecnie używam tylko tego kleju. Co do lakieru, to w przypadku aluminium najważniejszy jest dobry podkład. Ja kupiłem podkład epoksydowy TROTON taki, jaki używa się do malowania karoserii Audi, a dalej to oczywiście lakier akrylowy dwuskładnikowy.

#31 pepcio 11

pepcio 11
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 11 December 2011 - 23:32

Zabrałem się za nitowanie, oczywiście ślepe, ale efekt ostateczny powinien być zadowalający.


Ciekawie to wygląda. Mógłbyś przybliżyć technikę nakładania nita?Czy on jest mocowany we wgłębieniu na CA? Gdzie można dostać takie nity? I jaka farba będzie się trzymała na pokryciu alu? Acryl? Jak na razie to jestem pełen podziwu dla Twojej pracy.Tak trzymac!

Pozdrawiam Mirek

#32 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 11 December 2011 - 01:32

Zabrałem się za nitowanie, oczywiście ślepe, ale efekt ostateczny powinien być zadowalający. Jak narazie blaszane wypryski :) otrzymał spód, to celowe działanie, jak by coś nie wyszło, to pod spodem niewiele widać :wink: a przy okazji zdobywałem sprawność "zielonego nita" :mrgreen: , co zdecydowanie miało wpływ na doświadczenie w dalszym etapie. Jak zwykle przeglądając kawałek po kawałku spód, aby odwzorować plan nitowania, pojawiło się kilka detali, których wcześniej nie widziałem. Część z nich zrobiłem, co jest widoczne na zdjęciach. Pozostały jeszcze dwa szczegóły, ale te zostawiam sobie na później. Na dzisiaj wystarczy, bo od tych zielonych punkcików już zaczęło mi się troić, więc czas dać odpocząć oczom.

Teraz troche fotek:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Tu dodatkowe detale, których jeszcze nie było

Dołączona grafika
Dołączona grafika

#33 m_atrix

m_atrix
  • Modelarz
  • 57 postów

Napisano 07 December 2011 - 14:44

Piękna robota, z przyjemnością patrze i podziwiam,a że gwiazdka już niedługo z niecierpliwością czekam na kolejne wpisy.

#34 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 07 December 2011 - 14:06

Coś niecoś udało mi się sklecić ze wspomnianych "ozdóbek" blaszanych :) . I tu muszę przyznać nieodzowne stały się nity (te od Radka Oleksego z OLPEN Model), które zostały zastosowane w miejscach, gdzie nawarstwiło się kilka blach i była obawa, że w trakcie drgań mogą te kawałki "odfrunąć". Mówiąc szczerze nity te z powodzeniem możnaby zastosować na całości i gdyby nie to, że wcześniej zakupiłem potrzebną ilość nitów żywicznych pewnie zastosowałbym alumniniowe. Oczywiście za nitowanie całości zabiorę się w najbliższym czasie, jak narazie jest ich kilka, tam gdzie nakłada się kilka warstw.

I parę fotek:

Od spodu

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

I z boku

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#35 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 04 December 2011 - 16:53

Witam
Widzę, że spekulacje co do malowania już się pojawiają ;D , więc czas aby je rozwiać. Mówiąc szczerze nie planowałem malowania "Żelaznych" (choć pod wzgledem stopnia trudności wydaje się mało skomplikowane), jednak taki jednolity kolor czerwony, zwłaszcza w tak nie dużej skali, w powietrzu jest mało widoczny. Od początku planowałem kolorystykę w jego oryginalnym klasycznym malowaniu coś jak to:

Dołączona grafika

Nie wykluczam jednak też innego, które zapewni dobrą widoczność. Jako że nie zamierzam startować w jakich kolwiek zawodach, więc wybór malowania i znakowania nie stanowi żadnych ograniczeń, ma wyglądać atrakcyjnie :D i czytelnie prezentować się w powietrzu.

#36 GiulioN

GiulioN

    'bout dat FPV life

  • Modelarz
  • 1189 postów

Napisano 04 December 2011 - 12:36

Sądząc po kolorze maski silnika na pewno "Żelaźni"

#37 wother

wother
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 04 December 2011 - 02:57

a on będzie w malowaniu Żelaznych ?

#38 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 03 December 2011 - 22:04

No to zakończyłem pokrycie kadłuba w całości, teraz jak pisałem czas zająć się ozdóbkami, a trochę ich jest, ale do gwiazdki mam nadzieję się wyrobię :) .

I kilka fotek:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Przy okazji, przeglądałem różne malowania, do nich znaki graficzne i opisy techniczne. O ile z malowaniem nie będzie kłopotu, o tyle znaki graficzne w tej skali, jak i opisy techniczne wychodzą tak małe, że zastanawiam się nad technologią ich wykonania. Może macie jakieś sprawdzone sposoby zrobienia czegoś takiego?

#39 widar123

widar123
  • Modelarz
  • 210 postów

Napisano 03 December 2011 - 00:38

jeszcze policz wyważenie :( u mnie maska silnika będzie za bardzo do przodu bo jak by nie patrzeć 4suw daje 12-13 cm długości od wręgi do piasty śmigła; dwusuw z pitsem 9-10 (najkrócej wychodzi Irvine 72 ale wtedy przy regulacji można dostać śmigłem po palcach no i dźwięk mało realistyczny za to wydech prawie jak w oryginale); maska powinna przylegać do goleni ale wtedy bym musiał wszystko przebudowywać względem kitu. Waga bez wyważenia ok 3900 z magnumem 11,5 cm, śmigło 13x8 ciąg statyczny w granicach 3kg, TT15 cm da do 4kg ciągu na 14x8 i 100 g wagi , 1-2 cm przesunięcia maski do przodu. jaki wybrać kompromis :?:


Witek widzę że masz zgryza, co do wyboru napędu, ja mam praktycznie wybrany jedyny słuszny, jak dla mnie, napęd i tego będę się trzymał. Moim założeniem od początku było uczynienie z tego modelu makiety, więc jeśli zmieszczę się w zakładanej wadze, to powinienem uzyskać w miarę realistyczny ciąg, potrzebny do startu i wykonania podstawowej akrobacji bez świrowania typu 3D. W Twoim przypadku wszystko zależy jak zamierzasz latać. Skoro piszesz, że waga Twojego modelu to 3900 g, a silnik TT15 daje Ci 4 kg ciągu statycznego, to wystarcza prawie do wyszalenia się w powietrzu, może nie zawis, ale prawie. Jeśli masz zamiar latać jak ja moją makietą, to w zupełności wystarczy Ci Magnum. To takie moje zdanie, sam wybierzesz co Ci odpowiada.
Pozdrawiam

#40 Gośćhorn3t_*

Gośćhorn3t_*
  • Guests

Napisano 02 December 2011 - 20:56

Mam nadzieję, że po lekkim przeszlifowaniu przed malowaniem uda się te miejsca zamaskować i widoczne będą tylko te położone na zakładkę ;)

Mistrzowska praca :) żal wielki, że będzie to malowane. :cry: