Skocz do zawartości

De Havilland Beaver DHC 2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w temacie zacząłem budowę DHC 2 o rozpiętości 170cm

 

Dołączona grafika

 

Model będzie w malowaniu jak na zdjęciu o ile otrzymam zgodę bo malowanie to jest zastrzeżone.

 

Konstrukcja kadłuba to depron (izoflor) o grubości 12mm to znaczy boki kadłuba i wręgi będą klejone z 3 warstw "kanapka" 3mm, 6mm, 3mm i tutaj mam pierwsze pytanie jakim klejem najlepiej skleić taką "kanapke" wikol, klej polimerowy czy może klej poliuretanowy do drewna D4/B4 bo takie mam w zapasie.

 

Skrzydło, hmm... w tej kwestii prosił bym o radę. Albo konstrukcyjnie według planów, żeberka 6mm depron, dźwigar sosnowy przez całą długość płata kryte depronem 6mm albo rdzeń styropianowy kryty papierem na wikol oczywiście też z dźwigarem sosnowym. Skłaniam się do opcji z rdzeniem styro gdyż nie chcę żeby model wyszedł zbyt lekki.

 

Sterowanie:

Klapy napędzane dwoma serwami

Lotki tez napędzane dwoma serwami

Ster kierunku i ster wysokości po jednym serwie.

 

Zasilanie:

Mam akurat wolne 2 pakiety 3S 2200mAh 20C i chciał bym je wykorzystać łączone równolegle. Zresztą autor planów według których buduję model zastosował takie rozwiązanie.

 

Z doborem napędu i regulatora poczekam do momentu aż model będzie gotowy i zważony.

Model do oblotu będzie na podwoziu kołowym aczkolwiek docelowo będą założone pływaki co też muszę wżąć pod uwagę przy doborze napędu. Tu mam prośbę do kolegów bardziej doświadczonych w temacie łodzi latających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Model tez może być komercyjny :) na 100% nikt z misty fjords air nie dopatrzy się, że po niebie nad "wigwizdówkiem dolnym" lata coś co bardzo przypomina ich znak firmowy bo o ten znak tu głownie chodzi i nie pozwą mnie o naruszenie praw autorskich ale zapytać wypada a chyba nawet trzeba bo skoro coś jest zastrzeżone to powielanie tego bez zgody autora - właściciela jest zabronione i ścigane z urzędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymujesz oficjalne pozwolenie na pomalowanie tak deprońca :mrgreen: Odemnie i od Roberata.

A po co kadłub z tak grubego materiału? Zrób z "szóstki" i wzmocnij listewkami lub węglem,to będzie grubo.Klej uhu porem - do pianek i styro najlepszy, połączysz nim nawet wręgi balsowe czy sklejkowe z depronem choć lepiej drewno z depronem na poxipol czy żywicę kleić.Z tym płatem to jest tak że styro z papierm jest ciężkie bardzo a depron z żeberkami lekki, pod warunkiem ,że nie pokrywasz papierem na wikol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie dziękuję za zgodę :mrgreen:

 

A po co kadłub z tak grubego materiału? Zrób z "szóstki" i wzmocnij listewkami lub węglem,to będzie grubo.

Ktoś na forum napisał ciekawą uwagę " po co budować lekki modele i potem je doważać" ale to tak na marginesie :)

Model nie może być za lekki bo jest dość duży i ma sporą powierzchnię boczną plus pływaki a nad wodą wieje najczęściej :) Kilka dni temu ulotniłem ciut przeskalowanego TOTO 7 zbudowanego według planów i gdy wydawało się, że nie wieje (kilka metrów nad ziemią) to kilkadziesiąt metrów wyżej całkiem srogo nim rzucało. Wracając do tematu grubości materiału na kadłub, pierwowzór jest wykonany z styroduru 12stki, pomalowany jakimś podkładem UV, oklejony papierem do drukarki i na to jeszcze taśma przezroczysta . Latał bez pływaków na nadmorskiej plaży, wnioskując po fali na wodzie i latawcach dookoła wiało dość mocno a model nic sobie z tego nie robił i o to mi głównie chodzi. To, że skrzydło styropian + wikol + papier jest sporo cięższe od depronowego to doskonale wiem ale za to o ile mocniejsze :twisted: . Poza tym tak jak pisałem nie chcę żeby model wyszedł zbyt lekki ale nie chcę też przekombinować i zrobić "cegłówki" dlatego pytanie co będzie lepsze do tego typu modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oto mój, trochę mniejszy

Dołączona grafika

 

I kabina pilotów która będzie w łatwy sposób ściągana a pod nią będzie cała elektronika.

Dołączona grafika

 

Części kadłuba składające się z trzech warstw (kanapka) skleiłem wikolem, całość kadłuba i płaty kleje Soudal-em D4/B4

Płaty jednak będą konstrukcyjne z depronu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracę nad DHC 2 powoli posuwają się do przodu.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

A to mój trochę wiekszy

Czyż by kolejna makieta? O ile większy od mojego?

Mam nadzieje że mój chociaż w niewielkim stopniu będzie przypominał pierwowzór z pierwszego zdjęcia tego tematu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje się fajny model, na pewno bede zaglądał....

 

Co do robienia kadłuba warstwowego tylko z depronu i to sklejonych wikolem który zasycha na kamień to moim zdaniem to niezbyt dobry pomysł, bo sam depron jest kruchy i kolejne warstwy nie wiele pomagą a wagi dodadzą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie SW całkiem fajne ale ja dla pewności zalał bym cyną tą kostkę....

Drut pod kostką jest delikatnie przeszlifowany, ma to zapobiec przekręceniu się drutu w kostce i dodatkowo śrubki są wkręcone na CA. Myślę, że takie zabiegi wystarczą...

 

Kadłub już jest posklejany ale ja tam nie widzę żadnych wzmocnień do podwozia lub mocowania skrzydeł????

Dołączona grafika

wykonane są ze sklejki 3mm tak samo jak wzmocnienie podwozia i kółka ogonowego które będzie skrętne.

 

EDIT:

 

Dźwignia ma wywiercony z boku otwór pod drut popychacza jeśli o to Ci chodzi. Sama dźwignia jest wycięta z płaskownika aluminiowego 10/4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.