Skocz do zawartości

Edge 540T 2x2 Xtreme Composite


Gość Qbix

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mam odrazu kilka pytan do kolegow:

 

1) Jakie serwa zastosowac? Na lotkach beda po jednym serwie. Wszystkie chcialbym wstawic cyfrowe.

 

2) Czy zwykla zywica epoksydowa to dobry klej to przyklejania elementow do laminatu? Model widze, ze byl klejony jakims bialym twardym klejem o konsystencji gestej piany.

 

3) Czy macie jakis sprawdzony patent na wklejenie kabiny? Czym ja kleic?

 

4) Jak przyciemnic kabinke?

 

5) Czy ma sens zastosowanie dwoch odbiornikow? Jeden sterowalby jedna "polowa" modelu, a drugi druga? Czy ma to sens?

 

Przepraszam za laickie pytania, ale jest to pierwszy moj laminat w wiekszej skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja do f3a stosuje serwa (u ciebie też powinny się sprawdzić);

Lotki: 2x Futaba S9150 lub 2x S9151

Kierunek: Futaba S9151

Wysokość: Futaba S9152

Zasilanie: Pakiet wysokoprądowy Futaba 1500mAh (przy dobrze wytłumionym silniku spokojnie na 4 loty starczy)

Jeden odbiornik jest wystarczający (najlepiej podwójna przemiana z PCM).

A ten twardy klej to żywica z mikrobalonem ale do klejenia spokojnie wystarczy zywica epoksydowa. Kabinke można wkleić do ramki na taśmę dwustronną.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 Dobre = drogie - ja lubię Multiplex albo Hitec

ad 2 Tak, dodaj do zywicy areosilu, czy mikrobalonu - powstanie lekki i mocny klej

ad 3 wytłoczyć nową z ciemnego tworzywa albo spróbować lakierów od wewnątrz do przyciemniania świateł w samochodach - ale mogą zeżreć tworzywo kabinki.

ad 4 Nie, dwa odbiorniki stosuje się oczywiście ale w układzie redudancji.

 

Pamietaj o popychaczach, snapach itd, to nie może być byle co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedzi.

 

Czytalem na forum zagranicznym, ze kabine mozna zabarwic srodkami do farbowania materialow. Mieszajac proporcje czarnego i brazu mozna uzyskac efekt przydymionej kabiny. Probowalem tego patentu na probkach kabiny od ekstry, ale widocznie srodki ktore kupilem w Polsce sa inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Model poskladany do kupy bez wyposazenia.

 

Wagowo wyszlo 3550g- golas. Mozna jeszcze nieco "sciagnac" zakladajac weglowy dzwigar, podwozie (teraz jest laminat z drewnianym rdzeniem) oraz lzejsze kola.

Powierchnia samego plata (bez obrysu kadluba) to 6200cm2.

 

 

Myslalem o motorze DA50R do tego letadla.

 

Wagowo wtedy powinno byc nastepujaco:

-elektornika (3*LiPo+manager) 500g

-serwa (6szt) 360g

-silnik z tlumikiem ok 1600g

-reszta dupereli ok 200g

-----------------------------------------

 

w sumie wyposazenie wyjdzie 2700g

 

 

Jakie sa wasze sugestie? Moze inny motor wstawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

Wagowo wtedy powinno byc nastepujaco:

-elektornika (3*LiPo+manager) 500g

-serwa (6szt) 360g

-silnik z tlumikiem ok 1600g

-reszta dupereli ok 200g

-----------------------------------------

 

złożyłem w ciągu ostatnich 2 lat 4 model z silnikiem 50 cm 3 razy był to ZDZ o ostatnio DA no i zawsze model przybierał 3,5 kg piszesz że silnik z tłumikiem to 1600 gr , a jeszcze zapłon śmigło kołpak wyłącznik jakieś śruby , i już jest ponad 2 kg tak że myśle że jak się zmieścisz w 7 kg to będzie sukces

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motor DA50R z zaplonem wazy 1470g.

Jakie sruby masz na mysli? Faktycznie nie policzylem smigla wraz z kolpakiem oraz jego mocowanie. Dalem jednak 200g na duperele (zbiornik, przewody, itp).

Jak wyjdzie zobaczymy.

 

W pytaniu moim chodzilo mi czy motor 50cm3 to optymalne rozwiazanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

nie miałem zamiaru krytykować twoich wyliczeń chciałem podzielić się tylko swoim doświadczeniem

 

Jakie sruby masz na mysli?

 

no masz chyba zamiar czymś ten silnik przykręcić , najlepsze były by właśnie śruby , ja używam "szóstek" cztery takie śrubki plus podkładki to 45 gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj sobie pytanie czy warto inwestowac w DA bo DL to jest ten sam silnik tak jak MVVS i Evolution moze lepiej tą róznice cenową miedzy DA a DL przeznaczyc na lepsze pakiety czy serwa no chyba ,że chcesz przyszpanowac napise DA to juz inna bajka

DL 50 http://pl.youtube.com/watch?v=Xws9wpQbomE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.