Skocz do zawartości


Zdjęcie

Co zmienić, żeby Zenobia latała?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
72 odpowiedzi w tym temacie

#41 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10232 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 04 September 2011 - 11:18

Albo załóz prop-save'wera
  • 0

#42 kesto

kesto
  • Modelarz
  • 1551 postów
  • Age: 50
  • SkądEłk
  • Imię:Krzysztof

Napisano 04 September 2011 - 11:07

że o śmigle nie wspomnę.

Grzesiek, zrób jakąś płozę z drutu. Zabezpieczysz w ten sposób śmigło przed złamaniem przy każdym lądowaniu.
  • 0

#43 jkfly

jkfly
  • Modelarz
  • 4 postów
  • SkądWągrowiec
  • Imię:Jarek

Napisano 03 September 2011 - 19:27

Na potwierdzenie słów Grzegorza, że czarownica poleciała dwie fotki
toto lata :shock:
przy zachodzącym słońcu... rewelacja, jeszcze tylko migające światełka i dym z miotły
Dołączona grafika

i wraca na ziemię
Dołączona grafika

Niestety drugi raz wyrzuciłem za słabo :( i miotła wymaga małego remontu, że o śmigle nie wspomnę.
  • 0

#44 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 796 postów
  • Age: 52
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 02 September 2011 - 20:51

Wiem, pamiętam, czytałem ten artykuł. Tyle, że nie za bardzo zrozumiałem :) Za tydzień w Skarżysku przepytam autora - Arnolda co miał na myśli i może mnie oświeci. Dorobiłem ośkę, doważyłem nieco przód i dzisiaj przy praktycznie bezwietrznej pogodzie pod wieczór poleciała. Wyrzucał Kolega jkfly. Na średnich obrotach radziła sobie krążąc. Może jutro uda mi się zamieścić kawałek filmu. Jednak jest to do opanowania. Lądowanie też jakieś trzeba wymyślić bo jak na razie ilość lądowań równa się złamanym śmigłom prawie ;) A wrażenia... :) fajnie jest coś takiego widzieć latającego :) W planach po opanowaniu lepszym loty wieczorne i nocne z małym oświetleniem.
  • 0

#45 Lubomir

Lubomir
  • Modelarz
  • 77 postów

Napisano 02 September 2011 - 20:22

dysortografia :oops: poprawione
  • 0

#46 buwi777

buwi777
  • Modelarz
  • 2112 postów
  • Age: 56
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Jerzy

Napisano 02 September 2011 - 20:19

...
  • 0

#47 Lubomir

Lubomir
  • Modelarz
  • 77 postów

Napisano 02 September 2011 - 20:13

Może się nie przyda ale i tak napiszę. W którymś "Modelarzu" było o wywarzaniu "trochę innych" modeli. Polegało to na zrobieniu takiego samego modelu tyle, że z kartonu i wyważaniu go bez wyposażenia za pomocą plasteliny jak zwykłą rzutkę :wink:
  • 0

#48 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 796 postów
  • Age: 52
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 02 September 2011 - 07:06

Faktycznie Robert, na tych zdjęciach przez Ciebie wskazanych ma mocniej w dół. Ja się wzorowałem na min tych z rcline.de
Tu i na innych stronach tego wątku praktycznie wszystkie mają bardzo poziomo silniki.
wątek niemiecki

Plany sa na stronie czasopisma http://www.vth.de/fi...Kleine_Hexe.pdf

Dorobię ośkę i będę próbować dalej. min pochylać silnik.

Jakby policja albo inne media, jakiś tvn24 donosiły o latającej czarownicy, to nie przejmujcie się tak bardzo tymi doniesieniami ;)
  • 0

#49 hubert_tata

hubert_tata
  • Modelarz
  • 3598 postów
  • Age: 49
  • SkądKrępiec
  • Imię:Hubert

Napisano 01 September 2011 - 21:02

Silnik jest bardzo nisko, nie bój się dać skłonu jeszcze bardziej (2x w dół) - dla zrównoważenia momentu.
  • 0

#50 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10232 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 01 September 2011 - 20:59

Z niemieckiego to ja jestem słaby, nie wiem gdzie znaleźć te plany. Kapelusz lotny, czyli skrzydło? To chyb twoja lady http://www.rcgroups....d.php?t=1297498 http://www.rcgroups....=1095563&page=2 tu widać, że skłon jest jeszcze większy niz u Ciebie A tutaj czarownica dwupłat z nośną kiecką ;) http://www.rcgroups....ad.php?t=589329
  • 0

#51 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 796 postów
  • Age: 52
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 01 September 2011 - 20:48

Proszę o pomoc, bo mi już powoli pomysłów brakuje.
Zbudowałem taką Hexę (z niemieckiego - czarownicę ;)
Plany są na rcline.de
Dołączona grafika
Mimo, że wiało w piątek i sobotę mocno, próbowałem ją oblatać. Niestety nie udało się. Zadzierała od razu do góry i w bok, stawała dęba,a potem waliła się na dziób? na kij? na miotłę? no nie wiem ale dwa razy udało się wbić w ziemię. Śmigło gws SF 8x4,3 dzielnie znosiło te upokorzenia wyginając łopaty w tył. Po prostu niesterowalna była. Zrzuciłem to na za mocny wiatr i dużą powierzchnię boczną, w końcu na mój brak umiejętności latania takim ustrojstwem. W każdym razie dzieciakom nie polatałem nad głowami.
Jeszcze raz przeczytałem niemiecki wątek o niej. Koledzy uprzedzali że w stosunku do planów ma za mało pochylony silnik i to sporo. Środek ciężkości też przydałby się bardziej do przodu. Poza tym jak twierdzą niektórzy praktycznie nie słucha steru wysokości. Więc pochyliłem silnik jeszcze bardziej.
Dzisiaj uspokoiło się zupełnie, więc drugie podejście. Okazało się, że z wiatrem, czyli właściwie pod wiatr to wiatr ją podnosił. W spokojnym powietrzu na pełnym gazie leciała poziomo ale w dół. Wymieniłem śmigło z GWSa na inne elektryczne 8x5, wydajniejszy prądowo pakiet i fruuuu. No niestety wydzierała do góry, stawała dęba, zatrzymanie i potem w dół. Na zawis jest za słaby silnik, zresztą nie o takie latanie chodzi przecież. Za trzecim razem zgięła się ośka i było po lataniu.
Z wymiarów i kątów:
kapelusz "lotny" fi ok 45 cm, miotła ok 100 cm długości
płaszczyzna ronda względem osi miotły ok + 1 stopień
pochylenie silnika względem miotły z planów ok 5 stopni
moja dodatkowa poprawka jakieś ok 7 stopni
środek ciężkości ok 135 mm od przedniej krawędzi ronda.
Tak wyglądało pochylenie silnika już po zgięciu ośki, wydaje mi się, że dużo.
Dołączona grafika

Poradźcie, co robić. Może z tym pochylaniem silnika to przeginka. Brak reakcji na ster wysokości sugerowałby zmienianie wysokości latania przez zmianę obrotów?? :shock: ;)
Może inaczej tym się nie da latać.
  • 0

#52 Paweł R

Paweł R
  • Modelarz
  • 1030 postów
  • Age: 24
  • SkądSokółka k. Białystok
  • Imię:Paweł

Napisano 11 June 2012 - 22:12

Świetny model :D
  • 0

#53 Konrad65

Konrad65
  • Modelarz
  • 232 postów
  • Age: 21
  • SkądŁuków
  • Imię:Konrad

Napisano 02 December 2012 - 11:49

Teraz czas na moją Zenobie :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



Dołączona grafika

http://www.youtube.com/watch?v=j-FP3Z3ATBs
  • 0

#54 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 796 postów
  • Age: 52
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 03 December 2012 - 00:20

Gratulacje! Jakaś taka bardzo podobna :) jakby z takich samych planów :lol: A tak z innej strony to ma świetny kamuflarz na tle tych suchych i zmrożonych trawek. To beż? Widzę zastosowane wzmocnienie nad pakietem. I wydaje mi się, że jest pomniejszona troszkę.
  • 0

#55 Konrad65

Konrad65
  • Modelarz
  • 232 postów
  • Age: 21
  • SkądŁuków
  • Imię:Konrad

Napisano 03 December 2012 - 08:13

Nie, nie pomniejszałem jej, jest zrobiona z takich samych planów, które znajdują się w linku. A co do koloru to nie malowałem jej, po prostu w takim kolorze udało mi się kupić podkład pod panele.
  • 0

#56 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 597 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 04 July 2016 - 20:47

Wiem że temat stary, ale zamierzam ulotnić taką babę na miotle, jest mi potrzebna na niedziele więc do soboty musi  być oblot.

Dobrze by było jak by poleciała bo na sklejenie nowej nie będzie czasu.

I tu mam pytanie do ludzi którzy tym latali, o jakieś wskazówki i w ogóle sugestie jak ustrzec się błędów.

Z tego co wyczytałem to łamią się nogi Zenobii , myślę że ten problem obskoczyłem bo nogi wykonałem z EPP 5mm, pakiet jaki do niej planuję to jest 900mah 3S, regulator redox 30A , silnik emax CF 2822 , nie wiem jakie śmigło do tego silnika, jakiś tam wybór mam to coś się dobierze , powinienem mieć 8x6E, problem mam z serwami , ale leżakują mi w skrzynce sg50 i nie mam dla nich zastosowania, dadzą radę machać tą miotłą?

A na takim etapie jest moja zenobia, zostało skończyć miotłę, dorobić czubek kapelusza, wyciąć uszy kapelusza, wkleić zastrzały i zapakować wyposażenie.

dcf6bd7525c7b78agen.jpg


  • 0

#57 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 946 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 04 July 2016 - 21:09

Ładniutka :-) ,silnik mam ten sam ,regulator też o takiej mocy i latam na śmigle 8x6 .... na 8x4 juz nie lata za mało mocy. Natomiast baterie mam 2200 i ledwo się wyważyła (moja coś ciężka na ogon) . Życzę powodzenia ,jak wszystko zrobisz dobrze to lata wyśmienicie , tu filmik z oblotu mojej.
https://m.youtube.co...h?v=Zh86w1NPPWw
  • 0

#58 enter1978

enter1978
  • Modelarz
  • 597 postów
  • Age: 38
  • SkądOkolice Hrubieszowa
  • Imię:Wiesiek

Napisano 04 July 2016 - 21:38

Dzięki Grzegorz za odzew.

Właśnie sprawdzałem, mam jedno śmigło 8x6 mam jedno 8x4 ale juz mi podpowiedziałeś że sie nie nadaje, no i jak by cos to mam jeszcze 9x6 (na tym to poleci pionowo do góry :) ).

Pakietu 2200 nie posiadam ale mam 3s 1600mah 45C może ten pomoże wyważyć babę na miotle.

Malowanie zajęło mi najwięcej czasu, i na żywo wygląda o wiele lepiej niz na zdjęciu, mimo że z plastyką mi w ogóle nie po drodze :)


A pamiętasz gdzie dokładnie miałeś środek ciężkości?


  • 0

#59 Elkojote

Elkojote
  • Modelarz
  • 946 postów
  • Age: 40
  • SkądJuszczyn
  • Imię:Grzegorz

Napisano 04 July 2016 - 21:55

Hmm nie pamiętam ale jutro ją uzbroje i napiszę . Być może ten mały pakiecik będzie ok , im lżejsza tym lepsza ,latwiej będzie wylądować. Moją oklejałem papierem na wikol i dla tego taka waga.
  • 0

#60 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 796 postów
  • Age: 52
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 05 July 2016 - 07:58

Do entera:

 

 

Na stronie niemieckich kolegów z rcline.de kilku piszą, że przy standardowej wielkości kapelusz ma ok 40cm długości. Piszą, że wtedy SC powinien być ok 130-135 mm od przedniej krawędzi. Początkowo też miałem problem z lotami. Pakiety 1300 mAh ( 90 gramowe) wysunięte max do przodu (takie stosowali) a i tak po dodaniu gazu przy starcie zadzierała w górę. Natychmiastowe oddawanie steru wysokości i potem trymowanie ratowało sytuację. Trzeba mocniej (zgodnie z radami kolegów z naszego forum) pochylić w dół silnik.
Pisałem też wyżej, że władowałem dwa razy cięższy pakiet i też dało się latać. Trochę szybciej ;)
Podpowiem, że trzeba zdecydowanie w czasie startu pchnąć na pełnych obrotach pod kątem ok 30 stopni.
Powodzenia

 

tu jest o środku ciężkości. Przy złym wyważeniu można być bardzo niemiło zaskoczonym. Niedawno zapomniałem o tym wkładając lżejszy pakiet (a poprzednie wytrymowanie było na cięższy), wystartowałem i natychmiast wysokość max od siebie. Zanim udało się wytrymować na nowo, zdążyła spaść uderzając na szczęście tylko w pomost obok człowieka.

Czy wkleiłeś wzmocnienia wzdłuż całej miotły? No i ważna rzecz - mocne pochylenie silnika. 10 do 15 stopni.

 

Widzę, że niemal wszystkie zdjęcia zniknęły z wątku, o pomieszaniu kolejności już nie wspomnę.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych