Skocz do zawartości


Zdjęcie

Profile depronowe KFm

kfm2 kfm3 kline fogleman

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
50 odpowiedzi w tym temacie

#1 mkrawcz1

mkrawcz1
  • Modelarz
  • 512 postów
  • Age: 41
  • SkądWarszawa-Wilanów
  • Imię:Marcin

Napisano 16 November 2011 - 15:23

Chłopaki z FliteTest wzięli KFm na warszat:
  • 0

#2 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 18 October 2011 - 20:30

Nie znalazłem na forum, a myślę ciekawe i proste rozwiązanie na zbudowanie skrzydła z profilem
Trochę teorii
t2771753-64-thumb-KFm-Family-of-Airfoilst2772414-254-thumb-KFm-Family-of-Airfoil
http://rcfoamfighter...ly-Airfoils.pdf
http://rcfoamfighter.../KFm3Theory.pdf
http://rcfoamfighter...m4%20Theory.pdf
http://rcfoamfighters.com/blog/?cat=13

i testy w praktyce



  • 0

#3 luqas

luqas
  • Modelarz
  • 70 postów
  • Age: 29
  • SkądZamość Rzeszów Warszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 08 October 2011 - 22:46

ja mam w moim eksperymentalnym latadle coś między KFm2 a KFm3 rozpiętość 2m :( edit// dzisiaj po raz kolejny rozbiłem ten samolocik i chyba już wyczerpał swój limit klejeń, nie mniej jak na szybkość i prostotę z jaką budowało się skrzydła wyniki były zadowalające. dwie sugestie to nie żałować wielkości lotek i wzmocnień miałem dwa dźwigary ale w powietrzu wyglądało zbyt elastycznie. mojego zabił dzisiaj wiatr i jeszcze małe doświadczenie (a wiatr dlatego że przy rozpiętości 2m warzył do lotu 0,6kg, najmniejszy wiatr go nosił) co prawda nie jest jakoś tragicznie rozbity klasyfikował by się do odbudowy ale czymś nowym bm polatał/po eksperymentował
  • 0

#4 krankor

krankor
  • Modelarz
  • 513 postów
  • Age: 52
  • SkądWągrowiec Wlkp-ska
  • Imię:Grzegorz

Napisano 08 October 2011 - 15:52

Hmm, to nic nowego pod słońcem ani niezwykłego :wink:
Na tego typu profilu lata mój drugi orzełek. Sprawuje się całkiem całkiem. A o ile prościej skleić skrzydło. Na zdjęciach widać warstwy. To będzie chyba profil a'la nr 3.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0

#5 GiulioN

GiulioN

    'bout dat FPV life

  • Modelarz
  • 930 postów
  • Age: 22
  • GG:
  • SkądWodzisław Śląski
  • Imię:Giulio

Napisano 05 October 2011 - 14:02

Niektóre z tych profili przypominają trochę kształt pływaków, np: KFm-1 lub KFm-7
  • 0

#6 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 05 October 2011 - 12:26


Polski test-porównanie http://www.rcclub.pl/golebie-–-mini-test-profili-kfm/#more-6805 Oraz ciekawy opis porzucenia klasycznego profilu na rzecz kfm2 http://www.rcclub.pl...-zielonej-gory/
  • 0

#7 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 30 May 2012 - 10:15

I jeszcze tutaj ciekawe porównanie z popularnymi profilami depronowymi
  • 0

#8 pma_

pma_
  • Modelarz
  • 17 postów
  • SkądGliwice / Bielsko
  • Imię:Piotr

Napisano 20 June 2012 - 23:00

Zbudowałem dużo modeli z depronu z profilami KFmx i mogę potwierdzić kilka faktów: - odporne na przeciągnięcie (czasem aż do przesady) - model lata wolniej (większy opór?) - proste w budowie - genialnie usztywniają skrzydło generalnie nie widzę powodów do stosowania innych profili w depronach :)
  • 0

#9 Samum

Samum
  • Modelarz
  • 11 postów
  • SkądPolska

Napisano 03 August 2012 - 22:24

też troszkę spróbowałem "ulotnić" deproniaka. Aby wzmocnić konstrukcję skrzydła wkleiłem pomiędzy dwie płyty z depronu siatkę do łączenia regipsów i muszę przyznać, że baaardzo wzrosła wytrzymałość. To samo w przypadku kadłuba sklejanego z kilku warstw depronu. Mimo wielu kretów całość jakoś się trzyma.
  • 0

#10 spad

spad
  • Modelarz
  • 234 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 16 October 2013 - 17:21

witam
zamierzam zrobić kolejny model Lil ripper tylko że tym razem chcę w nim zastosować profil KFm-4 chciałbym się poradzić kolegów czy w ogóle ma to sens i czy dobrze zrozumiałem założenie w/w profilu

Załączone miniatury

  • kmf4.jpg

  • 0

#11 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 16 October 2013 - 21:58

kfm4 jest bardzo dobry do akrobacji, mam go w ultimate , a Motylasty tez zrobił z nim swojego akrobata. i jest bardzo zadowolony.
Stopień kfm4 powinien być na 50% cięciwy po całej rozpiętości. Wyznacz 50% przy kadłubie i 50% przy końcówce skrzydła i poprowadź linię.
  • 0

#12 spad

spad
  • Modelarz
  • 234 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 October 2013 - 07:36

poprawiłem plan i teraz tak to wygląda :) czy oto chodziło ?
dodam jeszcze ze to skrzydło będzie robione z depronu 6mm

Załączone miniatury

  • kmf4.jpg

  • 0

#13 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 17 October 2013 - 10:18

Tak, na oko chyba dobrze.Skoro wszystkie stopnie masz 6mm to grubość profilu masz 18mm. Procentowo nie powinien być grubszy niż 9%. Ty masz cięciwę na końcówce 208mm, więc będzie dobrze.
  • 0

#14 spad

spad
  • Modelarz
  • 234 postów
  • Age: 35
  • Skądwarszawa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 17 October 2013 - 11:18

no to w takim razie kolejnego rippera (już 4tego) będę budował z tym profilem i zobaczymy jak będzie latać :D
  • 0

#15 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 17 October 2013 - 11:53

Świetnie, będziesz mógł porównać. :) Liczę na opis.
  • 0

#16 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 2927 postów
  • Age: 26
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 17 April 2014 - 19:16

Tak mi właśnie przyszło do głowy, skrzyżować KFMy z depronem rowkami na zewnątrz. Sam depron rowkami na zewnątrz klei się powietrza, do tego dodać Kfm3 i mami model który klei sie powietrza niż 500g EGPro, Robert co ty na to?


  • 0

#17 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 17 April 2014 - 19:33

Zrobiłem takie skrzydło kiedyś w Wing Dragonie

DSCF7324a.jpg

Tak latał.

Musiałem tylko uszy przyciąć , bo zrobiłem za duże na początku i w ogóle nie chciał sie przechylac do zakrętu.


  • 0

#18 ali1983

ali1983
  • Modelarz
  • 192 postów
  • Age: 34
  • SkądJasna/ Elbląg
  • Imię:Marcin

Napisano 19 April 2014 - 15:13

czy ktoś testował profil kfm-4 (ten akrobacyjny) w szybowcu??? jestem ciekaw jak się sprawuje, bo mam w planach mały szybowiec akro, a kfm-y są prostsze w budowie niż np sd6060


  • 0

#19 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 19 April 2014 - 15:39

W szybowcu nie, ale w samolocie tak. To jest profil symetryczny, a takich chyba w szybowcach się nie stosuje.

Z moich obserwacji Kfm4 lepiej reaguje na zmienny wiatr i podmuchy niż kfm2 lub kfm3


  • 0

#20 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9819 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 07 May 2014 - 09:20

kfm w tunelu


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych