Skocz do zawartości

sopwith camel


pacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś dotarła do mnie paczka z kitem 1/4 sopwith camela od Micka Reeves

 

jest to mój pierwszy w życiu kit :rotfl: ale powiem że zestaw robi wrażenie, w zasadzie jest tu prawie wszystko aby zbudować mój wymarzony model.

 

pozostał jeszcze wybór silnika, myślałem o Laserze 200v, ale może to będzie coś innego na razie to muszę posprzątać w garażu, bo po całym sezonie w kombacie strach tam wejść trup ściele się gęsto, no i przygotowania do ostatnich w tym sezonie zawodów też nie pomogły w utrzymaniu porządku :mrgreen: :oops:

 

Dołączona grafika

 

tak się prezentuje zestaw.

 

relacja z budowy będzie, ale proszę nie poganiać bo to troche potrwa ;D

 

a tu link do strony producenta, dodam że kontakt znakomity czas realizacji równierz, cena ? no cóż .... ale było warto

 

www.mickreevesmodels.co.uk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tu masz tylko do porównania innego sopwitch'a innej firmy.

http://shop.balsausa.com/product_p/461.htm

Masy i pojemność silnika znacznie różniące się. Do mojego Nieuporta 11 w 1/4 ( jakieś 190cm rozp i prawie 7kg) proponują od oS FS 91 do benzyny 23cm. Ja wstawiłem DLE-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ta, co strona to inna wersja napędu, ale założenia mam takie ma to być 4T (dżwięk :P ) model ma latać skalowo a więc duże śmigło, skłaniam się do żarowego, bo wiadomo że modelem nie będę latał codziennie tak więc koszt paliwa nie jest aż tak istotny, fajnie jak by było więcej niż 1 cylinder (dźwięk :P ) mam pytanie czy ktoś słuchał na żywo saito boksera ? jak on brzmi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie czy tego typu model ma jakieś szczególne wymagania jeśłi chodzi o serwo wysokości i kierunku, bo na lotki widziałem że dają hitec 125mg. a jeszcze jedno jaką wysokość ma fs 200 od osi do góry głowicy ? generalnie ze względu na krótką mordkę lepiej wsadzić większy cięższy silnik niż sztabkę ołowiu.

 

Trochę jestem przestraszony, bo nie chciałbym go schrzanić, a to moje pierwsze tak poważne wyzwanie, na razie oglądam wszystkie możliwe relacja z budowy modelu w necie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest akrobat więc agresywnych wychyleś sterów nie będzie ale dla bezpieczeństwa lepiej dać tak mocne jakimi możesz dysponować. chodzi raczej o ster wysokości. W moim Nieuporcie mam jakieś 13 czy 15kg ale tylko dlatego, że mam napęd "linkowy" sterów. Na lotkach siedzą zwykłe standardy Hiteca.

Ktoś tu na forum robił już w tej skali Sopwitcha - Pup - chyba; skontaktuj się z nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i nie wytrzymałem zacząłem dłubać przy modelu :D

 

masakra, brak instrukcji i kompletny brak doświadczenia przy tego typu modelach, że wiekszość czasu spędzan na gapieniu się w plany i internet, żeby zrozumieć o co chodzi, niby wszystko jest proste ale jak przychodzi co do czego :( ściana.

 

postanowiłem zacząć od skrzydeł, bo wydawały mi się prostsze :) teraz zastanawiam się od czego prostsze, mam problem jak zrobić zakończenia skrzydeł aby wyszło jak najbardziej makietowo, no i elementy z zestawu nie dokońca pokrywają się z planem (no cóż model przyżywa ciągłe modyfikacje) pierwszy powstał w 1988 roku

 

a to efekt moich wczorajszych wieczornych wypocin.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

przynajmniej nie będę musiał wycinać wszystkich okuć i dźwigni :mrgreen:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche powalczyłem ze skrzydełkiem, pierwsze prawie już ukończone, no powiedzmy 3/4 ale przebrnąłem przez problem końcówek, ostatecznie wykorzystałem to co było w zestawie. Mam nadzieje że kolejne 3 płaty i centropłat pójdzie już szybciej, bo większość zagwozdek rozwiązałem.

 

Na razie mam małą przerwę, bo jutro jadę na wojnę do Wrocławia :lol: może mój kombatowy Camel ją przeżyje :mrgreen: Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik raczej ok, bo widze 4T ale smigło? :shock:

na zdjęciu jest model do kombatu w skali 1/8 to jest model do walki i obowiązuje go regulamin, śmigło to apc 10/4 i jest ok drewniane śmiigła do walki za bardzo sie nie nadają, zbyt często trzeba by je było wymieniać :mrgreen:

 

a my juz po zawodach na zakończenie zostaliśmy najlepszą eskadrą WWI Aces :D Wściekłe Psy - :mrgreen: górą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo nie przybyło ale udało mi się zmęczyć lewy górny płat, miałem troche zagwozdek do rozwiązania, tak więc myślę że z następnymi pójdzie już sprawniej. ;)

 

Dołączona grafika

 

zastanawiam się z czego zrobić bloczki które widać w oknach rewizyjnych na skrzydłach :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego pięknego modelu proponuję saito FG 36 . Dzwięk tego silnika rekompensuje cenę a koszt paliwa jest znacznie mniejszy od silnika żarowego o takiej pojemności . Do tego producent zaleca śmigło 18*8 takie samo jak na stronie producenta zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natarcie to pręt szklany, spływ to drut stalowy ok. 1,6 niestety trzeba wyginać wszystko samemu, największy problem jest z lotkami, bo można je przez przypadek zwichrować :D

z prawą lotką walczę cały czas, bo ciągle coś nie pasuje, już po zrobieniu fotki zdemontowałem spływ i będę próbował po raz kolejny, masakra. :twisted:

spływ do żeber mocuje na CA, w planach sugerują aby przed ostatecznym oklejeniem zrobić takie małe oklejki na żeberkach.

 

zabawa z drutem to mnie będzie czekać przy kierunku i lotkach w wysokości praktycznie w całości są z drutu :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.