Skocz do zawartości

STINGER 64 EDF


Viper
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od pewnego już czasu przymierzałem się do odkurzacza, a jako że nie lubię modeli za szybkich, nie mam do dyspozycji gładkiego pasa i latam na łączce z raczej średnio równą nawierzchnią, wybór nie był taki znów łatwy.

Zwrócił moją uwagę model Stingera z turbiną 64mm z pełnym wyposażeniem (turbina, silnik, wszystkie serwa, regulator), potrzeba jedynie własnego odbiornika, nadajnika i bateryjki.

Link do sklepu i modelu:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F18403%5F%5FStinger%5F64%5FEDF%5FSport%5FJet%5F700mm%5FBlue%5FEPO%5FPNF%5F.html

 

Model występuje w dwóch wersjach kolorystycznych, biało niebieskiej i biało czerwonej.

Po około 1,5 tygodniu od zamówienia model był u mnie, świetnie zapakowany w pudło styropianowe, wszystkie części dokładnie zamocowane.

I gdy tylko otworzyłem pudełko buźka mi się uśmiechnęła, składanie modelu zajęło może z 8 minut, jeszcze nigdy nie złożyłem modelu bez użycia grama kleju, turbinę wciska się w wycięcie w piance, statecznik pionowy przykręca jedną śrubką do statecznika poziomego i razem wsuwa w rodzaj prowadnicy na kadłubie i dokręca 4 śrubkami, podobnie skrzydło dokręca 4 śrubkami. Wszystko pasuje idealnie, serwa (2) od steru wysokości łączy się zawartym w zestawie Y kablem, podobnie serwa lotek, kable od steru wysokości i kierunku przeprowadza się w rodzaju tunelu na grzbiecie kadłuba zakrywając go od góry fragmentem pianki z grzbietu kadłuba przyklejonej na taśmę przylepną.

Wszystkie popychacze z wyjątkiem jednego od lewego steru wysokości miały odpowiednią długość, a ten jeden wystarczyło obrócić o pół obrotu, aby wszystko się zgadzało.

 

Jedyny problem stanowiło wyważenie. W instrukcji zalecono bateryjkę 3s 1600mAh, aczkolwiek na RCgroups jest pokaźny wątek dotyczący tego modelu i sporo ludzi lata na 2000 czy nawet 2200mAh, aczkolwiek wtedy jak podają liczni autorzy model jest nieco cięższy i wymaga większej prędkości przy lądowaniu.

Jak bym nie liczył ani na 1600, ani 1800 ani 2200 nie udało mi się wyważyć prawidłowo modelu umieszczając bateryjkę w przewidzianej przestrzeni w kabinie, musiałem wyciąć trochę styropianu z przodu i przesunąć bateryjkę do przodu, w zależności od pojemności albo więcej, albo mniej by uzyskać zalecany CG = 70mm.

 

I najważniejsze - oblot.

Jednym słowem miodzio :D

Jedyna uwaga, hałasuje jak diabli, ale to też podkreślali liczni autorzy na RCgroups.

Jako że latałem sam i wyrzucam modele lewą ręką, aby prawą mieć na lotkach/wysokości, nie bardzo potrafię wyrzucać z pełnym rozmachem trzymając od spodu kadłuba, spróbowałem więc trzymając za grzbiet i wyrzucając w sposób podobny do styropianowców, depronowców i esaków i mimo nie za najmocniejszego wyrzutu na 2/3 mocy Stinger dość przewidywalnie i płasko poszedł.

Lata super, na razie jeszcze się oswajałem i sprawdzałem, nie latałem na pełnej mocy, ale pierwsze wnioski są takie, że jest bardzo przewidywalny, posłuszny, ma zapas mocy, pięknie szybuje, lądowanie bardzo przyjazne, na dość małej prędkości.

Będę jeszcze ustawiał DR i expo, w instrukcji nie było słowa na temat zaleceń, posiłkowałem się opiniami z RCgroups, traktując je jako zalecenia wyjściowe i teraz dopasuję do swego stylu.

 

W podsumowaniu polecam powyższy model dla wszystkich którzy tak jak ja latają już modelami i myślą o pierwszym edf-ie.

Dla miłośników ekstremalnych osiągów na RCgroups opisane są przeróbki Stingera na inne silniki na 4s.

 

Zdjęć nie zamieszczam gdyż model wygląda idealnie tak jak na fotkach z linku powyżej, a póki co latałem sam i żadnego filmu nie mam.

 

Pozdrawiam

 

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:D Nie bardzo co było relacjonować.

Jeszcze nie miałem modelu, który by się tak banalnie i łatwo składało, a załączona instrukcja zawiera dokładne fotki.

Poza tym otworzyłem pudełko, aby tylko popatrzeć a w efekcie po chwili miałem zmontowany model :)

 

P.S. Zapomniałem dodać, w zestawie jest nawet wkrętak z wymiennymi końcówkami.

 

A tu link do RCGroups:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1445001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kolejny dzień latania.

Modelik cudny, trochę wyostrzyłem w ustawieniach reakcję lotek i nadal lata bardzo przewidywalnie.

Dodatkowo szybuje nawet lepiej niż mi się wydawało na starcie, tak sobie szybowałem tuż nad trawką, że przestrzeliłem łąkę i wylądowałem w polu obok, poza zakurzeniem, bez innych strat.

Może w weekend o ile pogoda i czas dopisze postaram się z kimś umówić i poproszę o sesję video, wtedy zamieszczę relację.

 

Generalnie coraz bardziej mi się odkurzacze podobają :lol:

 

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam absolutnie pojęcia, na RCGroups chyba podawali dane a`propos prędkości na setupie firmowym i na 4s, ale szczerze mówiąc nie pamiętam, a ja nie mam radaru by sprawdzić.

Jedną z zalet (dla mnie) STINGERA jest dość duża elastyczność, potrafi pięknie szybować i latać dość dynamicznie, aczkolwiek wciąż staram się wyczuć turbinę, więc na szaleństwa przyjdzie jeszcze czas.

W każdym razie pionowe wznoszenie z beczkami bardzo fajne :)

 

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam po przerwie

Nadal jestem zachwycony Stingerem, a sądząc po tym że w ulubionym azjatyckim sklepie pod wszystkimi wersjami modelu (wyposażenia i koloru) widnieje backorder, to chyba nie tylko ja.

Obiecuję, że może w weekend wreszcie nakręcę film, wstępnie umówiłem się na latanie z kumplem, będzie więc miał kto kręcić.

Po ostatnim locie zacząłem się zastanawiać, czyby nie kupić gołego modelu i wstawić mocniejszy silnik na 4s, jak opisują w RcGroups.

Tak mi się nasunęła taka refleksja, stingerek w lekkim przechyle widziany pod kątem od dołu nieco przypomina F105 Thunderchief`a, aczkolwiek może to tylko wyobrażenie wynikające z czytanej ostatnio świetnej książki "Scream of Eagles" o pilotach marynarki w czasach sprzed i Wietnamu i powstaniu planu treningowego Top Gun, super lektura polecam.

Pozdrawiam

Viper

 

P.S. Co do pytania o akumulator, to odpowiedź jest w początku postu, pisałem że latam na setupie fabrycznym, czyli 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety, obiecanki cacanki, biję się w piersi.

Znowu latałem sam, ale wpadłem na pomysł przymocowania małej kamerki do czapki, może wypali. A swoją drogą to filmów ze stingerem w roli głównej jest sporo.

Odkurzacze są super, jak zresztą i akrobaty i esiaki :)

Na weekend majowy wybieram się na narty, więc już się nie wyrobię, ale po postaram się zaprezentować coś ekstra w tym temacie :)

Pozdrawiam

 

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Mocowałem kamerkę do bejsbolówki, ale wciąż nie do końca trafiałem z polem widzenia, więc na razie dałem spokój z filmami.

Po paru miesiącach i jednym małym krecie zakończonym oderwaniem i skompresowaniem dziobka (na szczęście wrzątek przywrócił właściwy kształt dziobka, a Ca obie części zespolił :) ) mogę nieco użytkowanie modelu podsumować.

Nadal jestem zachwycony jak ładnie i przewidywalnie lata. Aczkolwiek po oswojeniu się z modelem zauważyłem niewielki niedostatek ciągu, co przejawia się przy starcie.

Na bateryjce 1600mAh wyrzut za grzbiet kadłuba lewą ręką w stylu esiaków lub deproniaków, pod kątem około 30-40 daje radę w miarę bezproblemowo, ale już wyrzucenie bardziej pionowo lub słabiej może zakończyć się poszorowaniem po ziemi.

Podobnie na bateryjce 2200mAh, a więc cięższej wyrzut musi być zdecydowanie silniejszy i bardziej precyzyjny, gdyż inaczej szorowanie zapewnione.

Na szczęście model dość odporny.

Druga sprawa to manewry pionowe, aby pójść pionowo w górę i powygłupiać się trzeba model rozpędzić.

Co do prędkości latania, jak dla mniej sunie szybko, aczkolwiek to pojęcie względne, prędkości nie mierzyłem i generalnie nie lubię za szybkich samolotów, mi więc taka prędkość odpowiada, komuś innemu może już nie.

Model jak już zaznaczyłem odporny, aczkolwiek drobne zadrapania na krawędzi skrzydeł pojawiły się, inna sprawa że ląduję na łączce średnio równej i porośniętej nieregularnie różnymi wystającymi chwastami.

Tak jak pisałem bardzo ładnie szybuje, lądowaniem zdecydowanie z wyłączonym silnikiem i na dodatek wyłączonym w pewnej odległości od miejsca docelowego, gdyż model szybuje, szybuje i wcale nie chce lądować, dwa razy przeszybowałem łączkę.

W podsumowaniu polecam zdecydowanie.

Plusy:

-cena (kupiony w HK)

-łatwość montażu (najłatwiejszy w zmontowaniu model jaki miałem)

-setup fabryczny zdecydowanie nadaje się do latania

-bardzo dobre własności lotne

-fajny kształt (to subiektywnie)

 

Minusy:

-aby uzyskać zalecany środek ciężkości trzeba wyciąć trochę pianki z przodu miejsca na baterię i przesunąć ją do przodu, bez tego na żadnej posiadanej baterii nie udało mi się uzyskać właściwego CG,

-jakość naklejek, trochę się strzępią, ale może to też kwestia warunków lądowiska - nierówna powierzchnia

 

Polecam i pozdrawiam

 

Viper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Też jestem szczęśliwym posiadaczem stingera i myślę poważnie na temat zmiany napędu na mocniejszy pozwalający przede wszystkim latać jeszcze szybciej :D

Tak jak pisałeś przy pakiecie 2200 3s model wymaga wprawy przy wyrzucie. Ja u siebie podwozia nie montowałem, wychodząc z założenia że wolę większy pakiet zamiast niego. Minusem tego jest to że model szybko traci na estetyce poprzez otarcia i odpryskującą kalkomanie. Ten pakiet którego używam to Turnigy nano 25C. Trochę się zastanawiam czy jego wydajność prądowa jest taka jak producent pisze? Mierzyłeś może ciąg stateczny na ziemi? Wiadomo, skuteczność turbinki rośnie wraz z prędkością. Jaka wyszła Ci waga? W instrukcji pisze że model powinien ważyć do lotu 540g co w moim przypadku niejak ma się do rzeczywistości. Waga z pakietem wychodzi u mnie 560g gdzie pakiet wazy 175g. Jak to z tym u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martw się. Ja mam 645g i lata ;)

Wiadomo, jak byś wsadził 1300 to by waga wyszła wg instrukcji, ale latania na 2,5 minuty. Ja w tej chwili zamówiłem sobie taki pakiet:

Dołączona grafika

 

Spec.

Capacity: 2200mAh

Voltage: 3S1P / 3 Cell / 11.1V

Discharge: 25C Constant / 35C Burst

Weight: 163g (including wire, plug & case)

Dimensions: 107x21x34mm

Balance Plug: JST-XH

Discharge Plug: XT60

 

Ciekaw jestem czy będzie dawał radę bo biorąc pod uwagę wagę to trochę się boje, choć waśnie ze względu na wagę go zamówiłem. Daj znać jak go oblatasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.