Skocz do zawartości

Messerschmitt BF-110C


Henryk S.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Już ponad rok jak kupiłem model Firmy FSM ME-110 w Silesia Aero Team.

 

Dane producenta:

Rozpiętość 2413mm

Długość 1817mm

Obciążenie 103,78g/dcm2

Waga do lotu 9kg

Silniki 91- 4 takt

 

W końcu doczekał się montażu,kupiłem silniki benzynowe 20cm3 DLE silniki wstępnie dotarłem,i mam problem jak zamontować silniki.

Teraz pytanie do modelarzy latających modelami z dwoma silnikami,jak zamontować silniki chodzi mi ile stopni w dół i w prawo,w instrukcji montażu nic nie opisują,gdy patrze na instrukcje wygląda że są na zero.

 

esm110.jpg Uploaded with ImageShack.us[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Koledzy ja nie pytałem czym się różni silnik 4-takt od 4-suwa,ja jestem starej daty i według mnie 4-takt i 4-suw jest to samo,jeżeli się mylę. to wytłumaczcie mi czym one się różnią.

 

Zadałem pytanie jak zamontować silniki ile stopni w dół i w prawo,może też nieprawidłowo zadałem to pytanie,powinienem napisać jaki dać skłon i wykłon silników,ale dla mnie też jest to samo.

 

Fokker dlaczego według Ciebie te silniki będą za słabe,model będzie ważył 9kg a dwa silniki według producenta,mają ciąg 12,6 kg,nie jest to model do 3D,tylko do latania makietowego.

 

Henio napisz coś więcej o tym ME-110 jak Ci latał z silnikami na 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fokker dlaczego według Ciebie te silniki będą za słabe

Szanowny panie Henryku - nie sqmał Pan dowcipu :mrgreen: Napisałeś Pan, że oryginalnie przewidziano 2 x 4suw 91cm. Dlatego napisałem, że proponowane przez Ciebie benzynowe DLE 20 będą za słabe... Czy teraz wszysko jest jasne - tym bardziej , że Mayo nie pisał o różnicy między 4 taktem a 4suwem - Tu kolega Henryk też nie załapał :mrgreen: Więc chodziło tylko o pomyłkę między pisownią 91 4suw (4takt) a 91cm 4suw(4takt). A miało być wesoło....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam mam podobny problem jak Henio. Nabyłem B-25 także w Aero Silesia(240 cm rozpiętość) chcę go wyposażyć w 2x FG-20 i nie wiem jak ustawić te silniki-jaki skłon a zwłaszcza wykłon. Słyszałem parę opinii: obydwa w prawo \patrząc z tyłu\ ,prawy w prawo lewy na wprost oraz prawy w prawo a lewy w lewo ; i bądź tu człowieku mądry : :?: .Może któryś z kolegów zna temat lub kogoś kto zna bądź gdzie szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zasięgnąłem opini u znających temat : oba silniki skierowane w prawo patrząc od tyłu czyli zgodnie z obrotami. Kąt jakieś 3-5 stopni. Pochylenie dół/góra to już zależne oczywiście czy to górnopłat czy dolnopłat; Me-110 zaliczyłbym do dolnopłata a B-25 do górno choć to średniopłat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy modelarze już wiem na 100%,jak mają być montowane silniki w modelach wielosilnikowych.

Na allegro był sprzedawany Lightning P-38 o rozpiętości 2900mm,rozmawiałem telefonicznie z właścicielem tego modelu,ma jeszcze inne modele dwusilnikowe,w każdym modelu ma silniki na 0.

Henio z naszego forum też mi napisał na pw. że w trzech modelach dwusilnikowych też miał silniki na 0.

Rozmawiałem też z kolegą Karolem z Silesi Aero Team,lata też modelami z dwoma silnikami,ma nawet model o rozpiętości 5500mm czterosilnikowy który kupił w Niemczech,i wszystkie Jego modele mają silniki na 0.

Silniki już mam troszkę dotarte,więc teraz mogę się zabierać za montaż silników w modelu,a latem będzie oblot wtedy dowiem się jak model zachowuję się w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wychodzi na to ze mam ustawione silniki nieprawidłowo ale dlaczego model lata poprawnie ? to jest dla mnie nie zrozumiałe. Może jakieś wyjaśnienia poparte jakimiś dowodami odnośnie tych wykłonów a nie tylko przekaz słowny. P A jeśli nie ma żadnych dowodów to wychodziło by na to że w modelu wielosilnikowym jakby nie ostawić silników to i tak będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze,jutro wybieram się w odwiedziny do Karola,aby na własne oczy zobaczyć jego modele wielosilnikowe,jaki mają wykłon silników,gdyż lata tymi modelami i nie ma żadnych problemów.

Jeżeli będziesz miał czas,to mogę Cie zabrać po drodze,przy okazii zobaczysz jego modele,a ma ich tylko 60 gotowych do lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy wspólna wycieczka zakończyła się ostatecznym wyjaśnieniem tematu?

Jestem żywo zainteresowany - jak ostatecznie ustawiać silniki w modelu dwusilnikowym.

W modelu ESA Me-110 latałem z lewym silnikiem na "0" i prawym z wykłonem w prawo czyli coś po środku Waszych ustaleń :-) Niezaleznie od wielkości modelu, zasada zapewne jest taka sama - tylko jaka.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u Karola i dokładnie oglądałem modele wielosilnikowe,wszystkie jego modele mają wykłon na zero.

Lata tymi modelami,ale żaden silnik jeszcze mu nie zgasł,więc nie wie jak zachowuje model na jednym silniku.

Nie tylko on latał tymi modelami,większość modeli miał zakupionych w Niemczech,budowane były przez Niemieckich modelarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.