Skocz do zawartości

Extra 330L 50. Jaki silnik???


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Extre 330L 50. Narazie planuje wlozyc do niej posiadany OS MAX 46 LA. Co sądzicie o tym połączeniu? W najbliższym czasie planuje zakupc wieksząjednostke napędową. Do dzis bylem prawie zdecydowany na OS 9 cc ale poczytałem i widze ze niektorzy radzą 15 cc. Co Wy na to????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

To na 99% ten model Tomek bo 330L 50 tylko cm pro robi http://www.cmpairplane.com/aerobatic/Extra-330L%2050%20size.html

 

Bardzo duze obciązenie pow nosnej tzreba mocnego silnika i cały czas max power wolno tym bedzie ciezko polatac. Nie radze Ci starowac na 46LA mały błąd i koniec przy tej mocy wystarczy przy starcie mocniej zaciągnąc wysokosc i kraksa jak malowanie :oops:.Widziałem tą extre w powietrzu wymaga pewnnej reki i duzej mocy. Moim zdaniem ASP 4 takt 15ccm bedzie idealny jezlei chodzi o zawis itp . powiedz jak chcesz nią latac zawisy zylety czy typowa rakieta do bicia rekordów prędkosci :) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model ten poleci z OS 46LA jednak ta jednostka napędowa jest zdecydowanie za słaba oraz silnik jest za lekki do prawidłowego wyważenia modelu jeśli cała reszta wyposażenia będzie w miejscu przewidzianym przez producenta.

Model jest ciężki więc trzeba szukać obniżenia wagi każdym możliwym sposobem. Najkorzystniejsza będzie mocna jednostka dwusuwowa oraz odpowiednie usytuowanie wyposażenia modelu. Droga większych silników 4-suwowych (rada Radka) w tym przypadku może być błędna. Moc to nie wszystko - nie jednokrotnie jest lepiej wybrać słabszą lecz lżejszą jednostkę napędową.

Waga modelu oraz wielkość sugerować może rolę szybkiego modelu akrobacyjnego i takie założenia powinien mieć przyszły właściciel - do tych celów model powinien sprawdzić się przyzwoicie i tutaj też plus dla jednostki dwusuwowej . To nie wolny FunFly. Także figury 3D mogą być zdecydowanie trudniejsze do wykonania na tym modelu niż w przypadku innych konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednym ze sklepów internetowych, w opisie tej maszyny jest zalecany silnik 7,5 cm. Szczerze troche mnie to zdziwiło, domyślam sie ze Os 46 podniesie tę maszyne ale z dużym wysilkiem. Dzieki za radę. Do tej pory latałem Excelem 2000 (wolna maszynka do polatania, właściewie to do nauki latania), to był pierwszy spalak ale po tym jak zauważyłem ze konstrukcyjnie nie wytrzymuje akrobacji które robiłem postanowiłem zaopatrzyc sie w cos szybszego i cos czym naprawde mozna wariować na niebie. Padło na Extre no i jest :D

 

 

Uwaga!!!! sprzedam OS MAX 46 La. Prawie nowy, wypaliłem 4 l paliwa MT 80/20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tyle mam OS maxa 46AX latan na 10% paliwie nie pamietam kiedy ostatnio kreciłem paliwem chyba jak go kupiłem na wiosne a tak leje i latam zapomniałem co to znaczy regulacja silnika jestem w szoku :shock: Popzrednio miałem tez super tigre G51 takze pewny silnik ale czasami mu cos odbija i trzeba przeregulowac.

 

Marcin zamotales niezle Tiger 15ccm ma 760g zresztą 12ccm czy 10ccm nie duzo mniej a 4 takt 15ccm pojemnosci 630g wez pod uwage jeszcze fakt ze na 4 takcie polata 10 minut na zbiorniku 250 a zeby osiągnąc ten wynik na 2 suwie musi miec 350ml zbiornik wiec róznica wagowa silników 130g + 100g wiecej zbiornik z paliwem to daje 230g w plecy i tu twoja teoria ze zbijaniem wagi na 2 suwie dostaje w łeb. Jezeli zapragnie szybkiego latania do 4 suwa moze dac smigło 12x10 i bedzie miał rakiete

 

Super Tigre G61 10ccm

 

SPECIFICATIONS

Stock Numbers: SUPG0161

Displacement: 0.61 cu in (9.95 cc)

Bore: 0.945 in (24.0 mm)

Stroke: 0.866 in (22.0 mm)

RPM Range: 2,500-16,500 rpm

Output: 1.75 hp @ 16,000 rpm/1.85 hp @ 16,500 rpm

Weight w/o muffler: 20.0 oz (567 g)

Weight with muffler: 26.8 oz (759 g)

Includes: muffler; glow plug

Recommended Props: 11x7, 11x7.5

 

Super Tigre G70 12ccm

 

SPECIFICATIONS

Stock Number: SUPG0205

Displacement: 0.75 cu in (12.21 cc)

Bore: 1.024 in (26 mm)

Stroke: 0.906 in (23 mm)

RPM: 2,500-16,000

Output: 2.18 hp @ 15,600 rpm

Weight w/o muffler: 20.6 oz (588 g)

Weight with muffler: 27.0 oz (766 g)

Includes: muffler; exh. stack; glow plug

Recommended Props: 12x6, 13x6 (w/inc. muffler)

 

Super Tigre G90 15ccm

 

PECIFICATIONS

Dimensions Stock Number: SUPG0235

Displacement: 0.90 cu in (14.73 cc)

Bore: 1.083 in (27.5 mm)

Stroke: 0.976 in (24.8 mm)

RPM: 2,500-16,000

Output: 2.5 hp @ 14,800 rpm

Weight w/o muffler: 20.7 oz (589 g)

Weight with muffler: 27 oz (765 g)

Includes: muffler; exh. stack; glow plug

Requires: mount (HAYG2085); fuel; prop

Recommended Props: 12x8, 13x6 (w/inc. muffler)

 

ASP 91 4 takt

 

 

* pojemność: 14.95cm3

* wał silnika ułożyskowany na dwóch łożyskach kulkowych

* gaźnik z zaworem igłowym i regulacją wolnych obrotów

* tłok z pierścieniem

* moc: 1.30kW/10500

* praktyczny zakres obrotów: 2000-12000

* zalecane śmigła: 13x6, 13x8, 14x6 (do docierania), 14x8

* osiągi: 13x6 APC 10900, 13x6 MA 10400, 14x6 APC 9800, 14x6 MA 9400, 15x8 MA 7600, 16x6 APC 8400, 16x6 MA 7200, 16x8 APC 7000

* paliwo do docierania: nie więcej niż 10% nitro, nie mniej niż 20% oleju (zalecany rycynowy lub dodatek oleju rycynowego do syntetycznego)

* paliwo po dotarciu: nie więcej niż 15% nitro, nie mniej niż 16% oleju rycynowego bądź syntetycznego

* waga: 635g z tłumikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga większych silników 4-suwowych (rada Radka) w tym przypadku może być błędna. Moc to nie wszystko - nie jednokrotnie jest lepiej wybrać słabszą lecz lżejszą jednostkę napędową TWOJE SŁOWA wez mi teraz pokaz tą słabszą lecz lżejszą jednostkę napędową. Te dane podałem dla przykładu skoro kolega nie kupuje OS maxa to Tigra przyblizyłem.Nie bedziemy sie sprzeczac wkoncu celem jest doradzic koledze a dane mówią same za siebie po prostu nie kupi lekkiego silnika który pociagnie ten model sama konstrukcja to niewypał jesli chodzi o wage i na walke jest juz za pózno nawet jak zbije 300g to model dalej bedzie klockowaty a na 4 suwie zaoszczedzi kasy na paliwie i bedzie miec dobry silnik na przyszłosc. To oczywiscie tylko moje zdanie kolega sam zadecyduje i oby to była dobra decyzja bo z nieba kasa nie leci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model ten jest ciężki i ma spore obciążenie powierzchni skrzydła trapezowego - sugeruje to przeznaczenie jako modelu zdolnego wykonywać akrobację klasyczną. Przynajmniej ja przy takim założeniu pozostawałbym. Nie próbowałbym ładować do niego dużych i ciężkich silników zapewniających spory nadmiar mocy lecz jednostki zdecydowanie lżejsze uzyskujące ciąg ok 1:1 do wagi modelu lub nawet mniej. To w zupełności wystarczy do lotów akrobacyjnych. Oszczędności wagi na silniku i wyposażeniu (w ramach możliwości) na pewno nie zaszkodzą. Jeśli wybierałbym osobiście model który miałby być zdolny do wykonania programu 3D wybrałbym inną konstrukcję - przy tej wielkości lżejszą ponieważ waga tegoż modelu do lotu z silnikiem ASP 91 4-takt Czy ST G90 będzie już niebezpiecznie duża. Nic tu nie da duży ciąg jeśli model będzie się charakteryzował marnymi własnościami lotnymi w w wolniejszych fazach lotu.

 

Do takich założeń wystarczający jest już silnik G-51 Ring ważący o ponad 200 gram mniej - niby nie wiele ale już przy takim modelu i jego wadze istotne.

 

Takie są moje osobiste sugestie. Nie próbowałbym z tego modelu robić akrobata 3D czy FunFly bo myślę iż w takiej roli model ten może zawieść. Natomiast jako akrobat z wagą do 3kg nie wygląda to źle.

 

I Radek napisałem iż Twoje rady mogą być błędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny model http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=1_7&products_id=1326 i ten sam problem co ty, u mnie czeka już na silnik dwa lata. :? Początkowo miałem wstawic do niego OS 46AX ale dowiedziałem się, że będzie za słaby. Następnie miał być jakiś mocniejszy MVVS - okazało się, że za ciężki i problemowy w regulacji. Ktoś mi też radził żebym wstawił 4-takta 15cm. Jednak zacząłem myśleć tak jak Marcin i doszedłem do wniosku, że ten model nie jest przeznaczony do lotów 3d i nie potrzebny mu taki zapas mocy a waga tego silnika tylko pogorszy sytuację. Teraz jest w ofercie OS55AX, który chyba będzie tutaj dobrym kompromisem między wagą a mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest cięższy, jednak możesz założyć do niego większe śmigło z mniejszym skokiem przez co model powinien latać wolniej. Nie wiem tylko czy znowu nie zacznie przepadać w locie. Tak jak wcześniej było pisane ten model potrzebuje prędkości i raczej do 3d się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.