Skocz do zawartości

MiG-25 Foxbat


robertus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po problemach z oblotem Bielika postanowiłem zbudować sprawdzoną konstrukcję pushera i podpatrzeć "jak to robią inni".

Wybrałem MiG-25 w wersji profilowej wg planów z wątku http://www.rcgroups....ad.php?t=997583

Konstrukcja jest standardowa i właściwie taka sama jak innych parkjetów.

 

Parę danych technicznych

Rozpiętość: 83cm

Długość: 130cm

Dwa standardowe serwa

Silnik Emax C2812, kąty na zero.

Śmigło 6x4

Pakiet 1300mAh

Waga gotowego do lotu: 367gram

Sterowanie to lotki i sterolotki, sprzężone ze sobą. Mikser w aparaturze.

 

Wyciąłem go z depronu 6mm

Poniżej parę zdjęć z montażu. jak widać klasyczna konstrukcja profilowa.

Pierwsze przymiarki na sucho

Dołączona grafika

Montaż

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Gotowy do lotu

 

Dołączona grafika

Wyważyłem go zgodnie z planami.

 

Dzisiaj miał oblot i poleciał całkiem dobrze.

Z uwagi na wyprofilowany dziób samolot ma tendencje do opuszczania nosa, nawet jak wytrymowałem go na drążku wysokości max do siebie to nie starczało zakresu. Musiałem cały czas lekko korygować drążkiem na siebie. Poza tym lata ładnie, jest duży i robi wrażenie na niebie. Wznoszenia pionowego chyba nie zrobi, nie próbowałem, ale na ostrym wznoszeniu daje radę. Na razie nie szarżowałem. Może troszkę jest za wolny na tym silniku nawet na max przepustnicy. Porobiłem na razie parę kołek i wylądowałem z pięknym klapnięciem w miejscu, choć nigdy tego jeszcze nie robiłem.

Teraz go sobie pomaluję na szaro.

Filmik mam ale niestety nie ostry, mój aparat ciężko łapie ostrość i nie daje się korygować "w locie".

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=cRrAhwbhxCQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Sama budowa trwała kilka wieczorów, ale oblot zrobiłem dopiero dzisiaj. W tygodniu nie ma szans bo już jest ciemno jak wracam do domu, a w ostatnich weekendach u mnie wiało.

 

Chciałem położyć czarną serię Clancy'ego, ale się nie odważyłem ;) Firefox musiał wystarczyć. Jak widać dał mocy modelowi i ten przeżył bez szwanku oblot. :D

zapowiada się z niego fajny samolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robertus- widzę że masz podobne pomysły co ja-tylko inny ostateczny wybór :ja też myślałem o migu 25 (ale wybrałem 29tke) i jak widziałem w innym dziale rozważałeś budowę dwupłatowca (ja się zabrałem za takie coś ,ale to gatka na inny dział)

Co do opuszczania dziobu w dół-może zwęź sylwetkę i tak w razie czego złamie się w okolicy przejścia kadłuba w wloty powietrza a że zachowałeś jego sylwetkę od góry to model ma niepotrzebnie taką " łopatę" (kadłub się zwęża w kierunku wlotów i przed kabiną jest najszerszy)

Ja za pewnie gdybym się zdecydował na 25tke zrobiłbym przestrzenny dziób a resztę zachował tak jak zrobiłeś ,w końcu to i tak latające pudełko.(nie było by problemu z aerodynamiką).

Gratulacje z udanego lotu,szkoda że Bielikowi się nie udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do twojego miga-jeśli jeszcze nie pomalowałeś go to może wykonaj kadłub (dziób?) coś jak w ESA -czyli "szeroką" sylwetkę -sklej to z kilku warstw, wewnętrzne możesz wy ażurować .Wybacz że truje z tym kadłubem ale nie lubię sylwetek. :devil:

A wolny jest nie na tym silniku co na śmigle ale wzrost skoku przynosi nie tylko wzrost prędkości....moment obrotowy,apetyt na więcej Amper......

A że mam ten sam silnik co ty prawdopodobnie użyje tzw "złoty środek" czyli śmigło 7x5 może nawet SF by mieć jako taki ciąg (jeśli się nie rozleci śmigło)

Parkjet zrobiony z izolacji pod parkiet :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to nie wiem jak się zabrać za malowanie. Co z rowkami? Nie mam areografu. A pędzlem czy wałkiem to wyjdzie pewnie ciężko jak farba wpłynie w te rowki.

Kupiłem lakier w sprayu i testy na próbce wskazują, że nie wypala depronu. Wydaje się jednak, że słabo kryje to zielone. Pierwsza warstwa zbiera się w mikroporach. Czy dawać jakiś podkład, który wygładzi pory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto. Za dużo kombinowania i masy. W locie i tak rowków nie widać.

Warto za to, dać pierwszą warstwę białej farby. Lepiej potem kolory wyglądają.

Jeżeli model się sprawdzi, wtedy warto zakupić biały i gładki depron do budowy arcydzieła dla oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troszkę go popaćkałem. Makieta to to nie jest, ale troszkę potrenowałem.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Malowałem farba akrylową do ścian. Chciałbym go jeszcze polakierować bezbarwnym.

 

Edit: Przytył o 59 gram. Teraz waży 426 gram.

Ciąg silnika na samolocie to ok 380 gram. Szału nie ma, do rekreacyjnego latania i wolnych przelotów tuż nad ziemią w sam raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Proszę

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Akumulator jest na dolnej części wlotów powietrza.

Nie da się włożyć śmigła 7cali. Otwór w skrzydle jest za mały, oraz boczki kadłuba pod spodem musiały by być rozcięte. Dla śmigła 7 cali trzeba by poszerzyć kadłub symetrycznie o ok 1-1,5cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam - chyba go też wytnę jako drugi model "tej klasy" - szybka budowa i chyba niezłe właściwości lotne przemawiają za tym. Widzę że depron z marketu - ciekawe jakie wrażenia - sam używam depronu białego "modelarskiego" ale tu chyba nie powinno być wielkich różnic

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - czy on musi latać pionowo? Jeśli tak to trzeba by chyba przemodelować kadłub na większe śmigło, ale jak ktoś chce szybko latać to kupi jakiś laminatowy kadłub ciężki z dużym śmigłem - albo turbinką. Tu się liczy szybkość wykonania i przyjemność latania...

 

Tak próbowałem ten depron z Castoramy ale jest tez trochę kruchy, może nieco tańszy. Poza tym biały się lepiej maluje.

Tego Miga już wyciąłem brakło 0,5 cm z szerokości depronu, będzie miał trochę węższe skrzydełka. Tylko te mrozy - dzisiaj -22C rano. Musze poszukać takie śmigło 6x5.

 

Jeszcze zapytam tylko o silnik - czy model nie wpada w jakieś wigracje przy dużych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie - czy on musi latać pionowo?

Oczywiście, że nie :D Tak eksperymentuję. Jestem bardzo zadowolony z tego modelu, może dlatego tak kombinuję. Spróbuję jeszcze śmigła trój-łopatowego 6x3 lub silnika emax 2805, który ma 2840kv

 

eszcze zapytam tylko o silnik - czy model nie wpada w jakieś wigracje przy dużych obrotach?

Nie zauważyłem takich objawów. Dlaczego by miał wpadać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na stole wydaje mi się że przy dużych obrotach model lekko wibruje ale, być może w locie tego nie ma. Mówię o tym mniejszym modelu.

 

Teraz o Migu. Tylny dolny statecznik przyklejamy poziomo - tak?

I sterowanie. Rozumiem że 2 serwa sterują lotkami i wysokością. Jak to się zachowuje w locie? Wydawało mi się że trzeba dać 3 serwa. Jedno na wysokość i dwa na lotki. A tu taki ciekawy układ. Ale skoro tak jest .... Oczywiście zmiksowane.

 

Czy udało się coś urwać? Np wyrzutnie rakiet na skrzydłach? Gdzie ewentualnie wzmocnić. Ja dałem węgiel w skrzydło ale pionowo tak że jest układ dość sztywny. Myślę jeszcze wzmocnić trochę kadłub, szczególnie przód.

 

Zastanawiam się jeszcze nad malowaniem - przed czy po oblocie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.