Skocz do zawartości

Jantar / Discus


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Pozbyłem sie Easy Glidera ;(

 

Poszedł do znajomego forumowicza. W zamian dostałem lekko pokiereszowany szybowiec Jantar firmy HF Model. W sumie jest to Discus,ale co tam. Powoli odbudowuję. Kadlub pomalowany, w tym tygodniu zabieram się za ogon.

 

91df887bd04462c2.jpg

b2b25e96327a134b.jpg

 

 

 

Rozpiętość to 2.4m. Waga...ciężko określić - jutro będę ważył poszczególne elementy, ale stawiam na około 1500g do lotu ( może się udać ).

 

Wyposażenie to 2xHS 81 MG i 2x HS 81.

 

Planowany napęd to około 500W. Silnik Dualsky, jaki dokladnie to nie wiem jeszcze, regulator najprawdopodobnie 60 A ze Swithing BEC, zasialnie albo 3300 25c 3s1p albo 2200 13.4V LiFe.

 

Będę relacjonował.

 

P.S.

 

RV też robię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Będzie dobrze :)

 

Waga do lotu to 1500g - tak miał Kamil z 400g balastu :)

 

U mnie sam napęd to 500g wagi około.

 

Nasunął mi się jeszcze silniczek AXI 2820/12. Wg programu Drive Calculator powinienem przy smigle 11x6 i zasilaniu 3S miec 1700g ciągu prawie przy 30A a waga zestawu niecale 400g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga tego co na foto to okolo 190g. Jak dopadne wage, to podam dokładnie.

 

Dlaczego aż taki '' potwór'' - u Alexa byly glosy, ze ten model nie lubi małych prędkości - z tego powodu wybralem cos, co mi go bezproblemowo juz przy starcie pociągnie ( a kto wie, czy nie pionowo w górę ;) )

 

Poza tym tego typu napęd - prawie 2kg ciągu, będzie bardzo uniwersalnym napędem do wielu, nawet większych szybowców. A kto powiedział, ze tez nie do jakiejś małej spalinki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model, o ile mi wiadomo, nie lubi malych prędkosci. Dokladnie nie pytałem, ale podejrzewam przeciągnięcie nad ziemią
Daj wstępne, niewielkie wychylenie lotek w górę (do 2 mm na krawędzi spływu). To znacznie zmniejsza tendencję do wpadania w korek przy przeciągnięciu. Sprawdź też dobrze kąt natarcia. W podobnym modelu kolegi był fabrycznie ustawiony na zero!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

166 silnik, 70 regulator, 31 smiglo z kolpakiem. Taka waga zestawu. Łacznie 267g. :shock: Myslalem, ze bedzie mniej ;)

 

Pakiet LiFe bedzie ważył 300g.

 

Pusty kadlub to 400g.

 

Skrzydlo z serwem - 270g sztuka.

 

Robi się groźnie... Juz mamy 1510g. Dodac do tego jeszcze ze 100g trzeba. A najlepiej 200. Czyli celujemy w wage do lotu 1700g. Oj, będzie wesoło :twisted:

 

Motylasty,

 

Ja juz i tak mam u Ciebie jeszcze pokaz Mini Pulse ;)

 

MarekJ,

 

jestem ciemny z tego co powiedziałeś. Czy mógłbyś to rozwinąć? Chodzi mi o kąt natarcia. Czy tu chodzi o skrzydła czy SW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaklinowania skrzydła nie zmienisz ze wzgledów konstrukcyjnych. Pozostaje zmiana zaklinowania sw, aby zachować odpowiedni kąt natarcia (ok. 2 stopni). W opisywanym przypadku, trzeba było dać podkładkę pod spływ sw. Lepiej to sprawdzić wcześniej bo może się okazać, że zabraknie Ci trymera wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O SW czytałem u Alexa - czyli jednak coś mi tam dobrze 'świtało' ;)

 

Jestem jeszcze przed wklejeniem wręgi silnikowej - czy wkleić ją lekko w dół i lewo, jak to się robi w większości silnikowców? A może zostawić na prosto (ładnej kołpak będzie wyglądał ;) ) natomiast w czasie lotu silnikowego po prostu korygować na bieżąco? W sumie to szybowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.