Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Z pewnością OSAM, czy GB-15, tego nie jestem pewien. Mój ma głowicę z poziomym użebrowaniem (toczonym), GB-15 ma żebra pionowe (frezowane). Ale na pewno blisko! :)

Tymczasem kolejny klejnot zasilił moją kolekcję: HP 61 - pierwsza wersja FISE. Do tego rasowany przez samego Georga Aldricha! Uwięziowcy na pewno znają to nazwisko :)

 

post-351-0-81223700-1503882473_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Paweł, wszystko wygląda na oryginalne :) Silnik nie jest chyba taki całkiem stary, pokrywa zbiornika paliwa jest zrobiona z pleksi albo czegoś podobnego. Silnik, oprócz niewielkich śladów mocowania na konsolkach, nie wygląda na używany. Nie ma żadnych literek ani numerków, pojemność 2cc, śrubki calowe. Ktoś coś?

 

post-351-0-46949500-1547965395_thumb.jpg

post-351-0-56587700-1547965414_thumb.jpg

post-351-0-49689100-1547965416_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

 

Ciekawe ile ta "zębatka" wytrzymywała ?

I tu mógłbyś się zdziwić, niektóre tworzywa sztuczne np PAxx (tarnamid, poliamid, ertalon, nylon itd)  są wykorzystywane do wytwarzania kół zębatych przekładni także we wrzeciennikach "dorosłych" obrabiarek..

Tworzywo to doskonale współpracuje z kołami metalowymi znacznie zmniejszając hałas i wibracje, a odpowiednia szerokość wieńca przenosi wymagany moment obrotowy. PA ma dobre właściwości smarne, a PA6-G i PA6-G MOS2 są dodatkowo nasycane smarem

http://megatech24.eu/oferta/tworzywa-dla-przemyslu/poliamid.

Uboczna zaletą takiego koła jest funkcja "bezpiecznika" w razie kolizji i nagłego zablokowania wrzeciona - uszkodzeniu ulega tylko ono ratując pozostałe.

 

5c9cc2ed5d37.jpg3.jpg215444-e4747a95cc0875bdb4ba61a73c2d83fe.2.jpg

http://www.win-ho.com/e_products_02.html

 

W stołowych tokarkach amatorskich stosuje się nieraz takie koła(np w Mini-Lathe, EMCO V10, Hobbymat...)

 

Image11.jpg20150422_234250.jpg

 

przy okazji - najprostszy sposób wykonania koła z plastiku

https://www.homemodelenginemachinist.com/threads/how-to-make-a-plastic-gear.20263/

(pamiętając, że Ilość zębów z o danym module m(p) koła zębatego jest ściśle powiązana ze średnicą zewnętrzną tego koła da, wynikającą z przekształcenia wzoru, więc:

m = da : (z+2)  da = m•(z+2)

gdzie:

m = moduł zębów koła

da = średnica zewnętrzna koła(wierzchołków)

z = ilość zębów

 

modul%20kola_19147_37916.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto przerobka z 2 na 4 takta. Robila to kiedys ( lata 80 ) firma AH Motor w Sundsval ( SZWECJA ) .

AH to oczywiscie inicjaly  Pana ktory to wykonywal - Arvid Holmbom. Ciekawe ile ta "zebatka" wytrzymywala ? 

 

Załatw mi taki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj ( za 2 godz ) koniec aukcji dosyc rzadkiego silnika TECHNOPOWER . Ma 15 cm3 ( 5 x 3 cm3 ) wazy 760 G .

 

 


Załatw mi taki :D

Takie "prosby" wysylaj na PRIVA. Tam zawsze zagladam ( zreszta mam powiadomienie w telefonie ) , a forum czasem CALEGO ogarnac nie zdaze ...

Pierwszy raz taki silnik sam widze . 


Jutro koniec aukcji szwedzkiego DAMO . Byly wersje benzynowe i lataly na 1-2% oleju ( dzieki lozyskom igielkowym ) 

 

Artykul o tworcach ( niestety po szwedzku  :( ) : 

 

http://steba.se/onewebmedia/AoH%20107%20-%20Sten%20Dal.pdf

post-6937-0-03967600-1551201958_thumb.jpg

post-6937-0-66641000-1551202172_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

st I would ask why do you want to run this engine. It is very scarce and valuable. If your engine is serial number 100 or less, DON"T run it as it has a defective heat treated crank shaft . Here in the states, my engine #98 came with a set of temporary instructions from Nelson Model Products that state: "Break in time is 3hrs on a 14 x 4 prop., using a fuel mixture consisting of 94.5% methanol, 5% nitro and 0.5% oil. The oil content could go up to 5% but absolutely not more. Regular glo fuel is not to be used." I cannot vouch for these instructions as I have never run my engine.

 

0,5 % oleju podczas docierania ( wersja zarowa ) !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto przerobka z 2 na 4 takta. Robila to kiedys ( lata 80 ) firma AH Motor w Sundsval ( SZWECJA ) .

AH to oczywiscie inicjaly  Pana ktory to wykonywal - Arvid Holmbom. Ciekawe ile ta "zebatka" wytrzymywala ? 

 

Jarek , AH to rowniez inicjaly   pana  A r n e   Hende ze Szwecji  ktory tez produkowal ciekawe silniki modelarskie (glownie Repliki ) - mam od niego pare szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Janek wywolales wilka z lasu ! Wczoraj pisales o Arne  Hende , a dzisiaj na aukcje wskoczyl jego silnik ( a nawet dwa ) ! 

 

https://www.tradera.com/item/302065/341435909/modellmotor-amco-3-5-cc-dubbla-kullager-

 

https://www.tradera.com/item/302065/341517917/ny-reproduktion-av-arne-hend%C3%A9-av-den-svenska-modellmotorn-komet-10-glow-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arne Hende znalem osobiscie - bardzo mily uprzejmy ,znany Kolekcjoner i producent silnikow modelarskich , niestety zmarl przed paroma laty...

ale pozostaly jego silniki ktore od czasu do czasu ukazuja sie na Ebay...

Postaram sie wkrotce pokazac pare jego silnikow ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Arne Hende znalem osobiscie - bardzo mily uprzejmy ,znany Kolekcjoner i producent silnikow modelarskich , niestety zmarl przed paroma laty...

ale pozostaly jego silniki ktore od czasu do czasu ukazuja sie na Ebay...

Postaram sie wkrotce pokazac pare jego silnikow ...

I ja mam pamiątkę po nim :)

 

post-351-0-31022400-1552447736_thumb.jpg

 

Tymczasem wpadł mi w ręce ni stąd, ni zowąd malutki amerykański silniczek w oryginalnym pudełeczku i ze wszystkimi dobrami, które się tam pierwotnie znajdowały :)

 

post-351-0-90089100-1552447990_thumb.jpgpost-351-0-04514800-1552447994_thumb.jpgpost-351-0-06780300-1552447996_thumb.jpgpost-351-0-91638200-1552447997_thumb.jpgpost-351-0-19812700-1552448000_thumb.jpgpost-351-0-64225800-1552448002_thumb.jpg

 

To co mnie w nim ujęło, to sposób zdalnej regulacji obrotów - pneumatyczny, do modeli uwięziowych. Oprócz przesłony wydechu była klapka przytykająca gaźnik. To wszystko było napędzane pneumatycznie poprzez elastyczną rurkę (w zestawie), biegnącą wraz z linkami sterowniczymi, zakończoną po jednej stronie balonem (do ściskania w rękojeści sterowniczej), a po drugiej harmonijką wydłużającą się i otwierającą "przepustnicę" gdy operator modelu zgniótł balonik :D Harmonijka przy silniku uległa niestety rozpadowi, balon wciąż jest, ale bardzo kruchy. Zwracam uwagę na śmigło z blachy aluminiowej... w połowie lat 50 były różne pomysły :D

 

Tak przy okazji, ktoś wie co to za silnik?

 

post-351-0-68993600-1552448004_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.