Skocz do zawartości

wilga od Marka


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

nie musi być dokładnie taki sam, często identyczne albo bardzo podobne części są produkowane pod różnymi oznaczeniami. Generalnie kupienie oryginalnych elementów amerykańskich albo azjatyckich w Polsce graniczy z cudem, ale zapytaj na elektroda.pl czy istnieje popularny zamiennik. Akurat z tydzień temu pytałem o zamiennik mosfeta do timera do latania swobodnego i dostałem odpowiedź w ciągu pół godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tylko czy masz jednakowe mosfety czy z różnymi numerami.

Potem tylko w sklepie dobierzesz sobie mosfeta na dany prąd i napięcie byleby się obudowa zgadzała.

No w przypadku gdy jest więcej niż jeden mosfet na fazę to raczej bym wymienił wszystkie coby wyeliminować różnice (niezdrową przy łączeniu równoległym mosfetów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam inne parametry niż Id i Vmax też mogą być krytyczne (np. napięcie odcięcia), i masz rację, może będzie trzeba dobrać konkretny egzemplarz żeby pasował, bo rozrzut parametrów mosfetów bywa spory.

I bardzo ważny parametr to Rds. Im mniejszy tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 CF2822 używam w wicherku 10 o masie ok 680gram, tylko że ładuję mu śmigło EMAX 8x3.8, regulator jaki posiadam to hobby king 12A, i daje to radę, ale większego śmigła bałbym się włożyć przy 3S ;).


W sumie ten sam silnik kupiłem do RWD13 z serii na polskim niebie, jeszcze go nie złożyłem, i też będę go używał z podobnym śmigłem max 9x5, bo 10x4 to niestety dużo czytałem na innych forach, silnik się palił czuć było zapach palonej izolacji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko pogoda pozwala Wilga lata. ma się całkiem dobrze. Na ten moment więcej spokojnych lądowań niż kretów, tak że postęp widoczny :-)

Posiadanie ćwiczebnego modelu daje ten komfort, że szlify typowo modelarskie można spokojnie wykonywać, a polatać sobie można jak tylko pogoda pozwala. 

Dlatego właśnie w chwilach wolnych od codziennych obowiązków postanowiłem wziąć na warsztat jakiś samolocik. Pierwotnie miał to być Beechcraft Bonanza B35 z charakterystycznym usterzeniem motylkowym, które nota bene zostało wynalezione przez naszego rodaka inżyniera Jerzego Rudlickiego w 1930 roku. Jednak z powodu problemów z opanowaniem planów wybór padł na model samolotu Cessna 170A. Oto link do fotorelacji z budowy: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/52863-cessna-170a-fotorelacja-z-budowy-modelu-z-balsy/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Hejka.

 

Po długiej przerwie chcę wrócić do latania tak więc postanowiłem zacząć od "zera" czyli trenerka. 

I tu wybór padł na Wilgę od P. Marka.

Mam parę pytań:

 

1. Jaki silnik tam włożyć bo ostały mi się takie:

     Redox 650/1000

     TowerPrp 2408-21T-3 (taki mały czarny)

     TowerPro 2410-12t-3

Czy coś z nich by się nadało czy inwestować w coś innego?

No i jakie śmigło wybrać?

 

2. Ostały mi się akumulatory 1300mAh ale z tego co czytałem radzicie 2200 bo inaczej ciężko wyważyć tak?

 

3. Czytając instrukcję nie napotkałem na informację o skłonie i wykłonie silnika. Czy to już jest konstrukcyjnie jakoś rozwiązane czy trzeba go samemu zrobić? 

 

4. Na co radzicie zwrócić uwagę podczas budowy?

 

Z góry dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-TP 2410-12   -ma parametry w sam raz i sposób montażu przed wręgą (pozostałe silniki -jeden jest za szybki, drugi ma montaż ZA wręgą

 Śmigło wstawiasz takie jak poleca producent dla danego pakietu 7.4v (2s)  czy 11.1v (3s)  jeśli Twoje pakiety są na11.1v   to do tego 2410-12 wstawiasz 9x4.7  

 

2-pakiet kupisz jak skleisz model  i okaże się że posiadane pakiety nie doważają modelu , zawsze jeszcze można wstawić balast ale szkoda wozić zbędny bagaż .

 

3-trzeba zrobić samemu  ,może  nie przyklejaj maski (lub jej części )  by mieć łatwy dostęp do regulacji kątów silnika i wstępnie ustaw go  3' w dół i 3' w prawo 

 

4-na brak wszelkiej asymetrii , kątach skrzydło-statecznik poziomy  ,pomyśl o wentylacji regulatora i pakietu.....skróć oś silnika bo łatwo ją zegniesz jeśli jest długa i gwintowana , zostaw jej tyle na ile potrzeba do zamontowania śmigła (na oś plus nakrętka czy tez na propsaver)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem na etapie budowy i doszedłem do wklejenia "podpór" statecznika poziomego.

Jak to zrobić prawidłowo? Jakie wy to zrobiliście żeby zachować właściwy kąt ze skrzydłem?

nie mam pomysłu jak to zrobić a w instrukcji jest tylko napisane żeby zachować właściwą płaszczyznę :-(

 

HELP!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.