Skocz do zawartości

F-18 Super Hornet malowanie Daimondbacks


RAFALR30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako nowo przybyły członek forum podzielę się moim doświadczeniem w budowie i lotach samolotu F-18 Super Hornet.

post-10327-0-71833100-1348229701.jpg

Plany ogólnodostępne w necie ale jak to ja dokonałem znacznych przeróbek/ modyfikacji itp. Stworzyłem plany w CADzie włącznie z planami szczegółowymi montażu serw i silnika, profiu KMF2, kabiny przezroczystej, figurki pilota, rakiety (jutro zabieram się za ich robienie) - kilkanaście godzin przy kompie :-)

Efekt końcowy jak w linku poniżej

 

https://picasaweb.google.com/RAFALR30/F18ESuperHornetVFA102DIAMONDBACKSDepron?authuser=0&feat=directlink

Model lata cudownie...

 

Są chętni na pozyskanie planów po udoskonaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Model w całości sklejony z materiału do ocieplenia ścian (nie pamiętam nazwy, materiał z Castorama) w kolorze szarym - grubość 7 mm z jednej strony twardszy. Materiał ten bardziej wytrzymały od białego depronu a cena ta sama, waga niewiele większa od depronu.

Wzmocniłem tylko prętem węglowym o średnicy 3mm skrzydła, a wszystkie krawędzie okleiłem cienką kliszą pocięta w paski.

Farba akrylowa wodna w spreyu ECO REVOLUTION firmy Deco Color (w Castorama) - idealna do depronu (nie "wyżera" go), dłuższy czas schnięcia w stosunku do farb na osnowie nitro ( ta przy malowaniu z bliska potrafi nieźle podziurkować depron) .

Kalkomania z drukarki ;-), pilot to wycięta ze zdjęcia sylwetka wcześniej obrobiona w programie graficznym.

 

Elektronika składa się z:

- silnik Turnigy D2826-6 2200kvOutrunner Motor - 1 szt.

- śmigło APC 6x4 - 1 szt.

- serwo Turnigy TG92 - 2 szt.

- regulator 35-40A z radiatorem Hobby King - 1 szt.

- aku. Li-Pol Turnigy 1500 mAh 25-30C - 1 szt.

 

W temacie serva to po przeprowadzeniu kilu lotów polecam zastosowanie 4 szt servo - osobno po 2 na lotki i 2 na stery wysokości. Zauważyłem, że połączenie steru wysokości i lotek na jednym servo daje niezbyt dobry efekt w momencie startu. Model nabiera prędkości i trzeba drążek ściągać do siebie bardzo powoli gdyż podczas nabierania prędkości lotki także się wychylaja (razem ze sterami wysokości) i zachowują się jak hamulce. Start jest powolny. Po nabraniu prędkości to już inna bajka - model przy ściągnięciu drążka wysokości do siebie na 50% wychyleniach sterów pięknie robi beczką, efekt kobry itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kalkomanie pobrane stąd http://www.6mmflyrc.com/decals/ i zgodzę się z Wojciechem -szkoda że model "2D" -sam w migu Tomhe zrobiłem taki upgradzik do 3D i cieszy me oko http://pfmrc.eu/inde...-miga-by-tomhe/ .

A modelik wykonany ładnie .

 

Sławek twój model wygląda rewelacyjnie! Ja dopiero rozpocząłem przygodę z modelarstwem RC. Mam jeszcze Mustanga (Art-tech) któremu przerabiam kabinę (tablica przyrządów, fotel, figurka pilota, imitacje działek ) ale patrząc na Twój model kusi mnie aby przez jesień/zimę zbudować Su-27 w 3D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładny model Ci wyszedł ale szkoda, że zrobiłeś go sylwetkowego. Tak niewiele roboty trzeba by dołożyć aby kadłub był 3d.

 

To mój drugi z modeli jaki zbudowałem - początek przygody z modelarstwem RC. Pierwszy model to 3D Max Batix - jest na forum taki temat przeze mnie założony. Może przez jesień/zimę jakiś w 3D zrobię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odniesieniu do wcześniejszych uwag cyt:"Zauważyłem, że połączenie steru wysokości i lotek na jednym servo daje niezbyt dobry efekt w momencie startu. Model nabiera prędkości i trzeba drążek ściągać do siebie bardzo powoli gdyż podczas nabierania prędkości lotki także się wychylaja (razem ze sterami wysokości) i zachowują się jak hamulce. Start jest powolny." sprawa się wyjaśniła :). Problem polegał na tym, że latałem z baterią 1300mAh, która niestety ma już faktycznie ...980mAh :(. Po włożeniu nowej baterii 1500mAh model przy starcie na pełnej mocy idzie w górę aż miło. Teraz trzeba uważać przy starcie na ruchy drążka steru wysokości bo można niezłą beczkę fiknąć tuż po starcie :) a ziemia coraz twardsza! .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to problem stricte spadku pojemności a spadku wydajności prądowej pakietu. Moje starsze pakiety 1300 mają co prawda pojemność 1220, ale nie podadzą tyle prądu co ostatnio kupiony 850. Ten nowy, nie dość, że mocniejszy to jeszcze lżejszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to problem stricte spadku pojemności a spadku wydajności prądowej pakietu. Moje starsze pakiety 1300 mają co prawda pojemność 1220, ale nie podadzą tyle prądu co ostatnio kupiony 850. Ten nowy, nie dość, że mocniejszy to jeszcze lżejszy :)

 

Zgadza się - jeden problem pociąga za sobą drugi problem.

 

Wydajność prądową w najprostszy sposób można obliczyć ze wzoru Ip = Cp * x

, gdzie Ip to maksymalna wydajność prądowa pakietu,

Cp to pojemność pakietu

x to liczba, która jest określona na pakiecie literą C.

co jednoznacznie wskazuje, że wraz ze spadkiem pojemności pakietu spada i wydajność prądowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.