Skocz do zawartości

ASW 17- wyznaczył kres moich możliwości


Pietuh
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Latając od dwóch lat różnymi motoszybowcami typu Beta, Syncro i DG 1000, który dał mi posmak szybowania, tego przez większe S, zapragnąłem czegoś więcej.

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc zacząłem rozglądać się za szybowcem z prawdziwego zdarzenia.

Po przeczytaniu opisów wielu modeli wybór padł na Falcona, ale w międzyczasie przez nieuwagę nabyłem ASW 17.

Potraktowałem to jako kolejny etap w nabieraniu doświadczeń w lataniu szybowcowym.

Po pierwszych lotach polegających raczej na strymowaniu modelu niż szybowaniu, między innymi zrobiłem skłon silnika, ustawiłem sc pod baterię 1300aMH

bo to była najmniejsza z posiadanych, rozpocząłem zabawę w szybowanie.

 

Model lubi raczej bezwietrzną pogodę - do małego wiatru włącznie, woli raczej szybszą jazdę wydając przy tym piękny świst.

Zaskoczyła mnie długość lotu na małym aku, kilka razy przestawiałem czas w apce obecnie ustawiony na 25 min i nigdy w żadnym locie nie było mniej.

Mam za sobą około 30 lotów czas lotu to około 30-40 min przy aku 1300amh z doważeniem ogona 5g, waga modelu wyszła 910g.

Dlaczego wyznaczył kres moich możliwości? bo na dwóch aku po 1300 lot trwa ponad godzinę, a ja mogę zadzierać głowę i patrzeć w jeden punkcik na niebie maksymalnie do godziny, póżniej zaczynają się zawroty głowy i po ptokach, trzeba lądować, jednak 60 lat na karku daje znać.

Trochę o samym modelu.

Jak wspomniałem nabyłem go przez przypadek, bo w ogóle nie brałem go pod uwagę.

Model z pianki o jakości podobnej do większości tego typu zabawek, natomiast skrzydła są pokryte folią, co daje wrażenie konstrukcyjnych

i jak na piankę bardzo cienkie, na szczycie 15mm

profil

Dołączona grafika

pokrycie

Dołączona grafika

całość

Dołączona grafika

dane tech.

Rozpiętość - 2100 mm.

Długość - 990 mm

Waga - 790 g

Powierzchnia skrzydła - 28,6 dm2

Model w powietrzu prezentuje się bardzo ładnie wręcz makietowo, dla mnie trochę słabo widoczny ze względu na swoją smukłość.

Ma dokręcane kółko do lądowań na twardym lotnisku.

Trochę o minusach:

Fabrycznie silnik ustawiony bez skłonu i wykłonu, należy poprawić lub jak kto woli pomiksować.

Zatrzaski łączące skrzydła z kadłubem bardzo wygodne przy montażu, ale demontaż to tragedia, po kilkunastu łączeniach już lepiej i w przyszłości będą problemem.

Serwa lotek to szmelc, próbowałem je ustawić różnicowo ( co zresztą poleca instrukcja ) ale szkoda roboty- do wymiany.

Model oferowany przez wiele firm z różnymi cenami.

Wydaje mi się, że jest to jedna z najlepszych propozycji na naszym rynku w kategorii właściwości lotne - cena.

Jestem przekonany, że w rękach doświadczonego szybownika mógłby pokazać o wiele więcej niż wynika to z tego opisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.