Skocz do zawartości

Poszukuję tunelu wylotu spalin z stali żaroodpornej


ECO400
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Wczoraj wymierzyłem jaki tunel będę potrzebował do swojego F22.

Średnica przy turbinie fi110, długość 510mm, wylot 200x42mm

Potrzebuję takie coś z blachy żaroodpornej 0,25mm

Macie pomysł gdzie to dostanę? Najlepiej w Polsce. Ewentualnie czy ktoś mógłby mi taki element pospawać?

Układ jest banalnie prosty, wystarczy jeden spaw po całości. Nie potrzebuję 2 wylotów z przekładką zespawanych ze sobą, wystarczy pojedyncza rura. Przestrzeń pomiędzy rurą a kadłubem modelu będę wypełnia szklana izolacja termiczną.

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

myślałem też o czymś takim: http://allegro.pl/rura-okragla-komin-wklad-kominowy-1m-fi-100-0-6mm-i2670623182.html

i po prostu odpowiednio uformować wylot (wlotu już jest) ale ta tura wydaje mi się sporo za ciężka (0,6mm grubość). Jak sądzicie?

Napisałem do producenta że jest w stanie mi zrobić taką z blachy 0,25

zobaczymy co odpiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę dowiedzieć się w poniedziałek w firmie która dla nas robi sporo rzeczy z nierdzewki, ale problemem będzie spawanie blachy 0,25 !!

Nie jestem przekonany czy da się to zrobić ręcznie - podejrzewam, że będzie tu potrzebny laser.

Link do allegro - to jest kwasówka a nie żaroodporna.

Jaką temperaturę przewidujesz?

 

Kojani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgrzewć można - tylko czy znajdziesz kogoś kto ma zgrzewarkę pod 0,25mm, i do tego jeszcze odpowiednie elektrody.

Z penością lepsze jest spawanie laserowe, ale problem z dostępnością podobny.

Nie wiem czy nie najlepszą metodą byłoby zawinięcie na zakładkę połączenia.

 

Kojani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ;/

Może w JetPol z Poznania mi pomogą? Przecież oni tez ozywają takiej blachy do robienia wylotów z turbiny. Dobrze mówię?

 

znalazłem taką rurę: http://rcmold-store.com/rcm/tailpipes/1621-wren-54-44-420mm-long.html

będzie dobra? powinna dać się na końcu spłaszczyć żaby się ładnie zmieściła w wąskim wylocie F22, cena nie jest aż tak wysoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Robert zabrał głos w temacie, więc dodam kilka moich uwag do Twojej propozycji rury wylotowej.

Po pierwsze, czy już wiesz jak włożysz rurę według Twojego projektu do modelu?

Po drugie, przy napędach turbinowych nie dopasowujemy rury wylotowej do dostępnej przestrzeni w modelu, tylko do konkretnego silnika.

Nawet jeśli wokół zostanie bardzo dużo wolnego miejsca. Wystarczy poświęcić trochę czasu i pooglądać materiały (katalogi itp.) dostępne na stronach producentów turbin modelarskich np. Jetcat ( http://www.jetcat.de...-2012-1-web.pdf - str 54). Wynika z nich, że do silników o ciągu od 70N do 140N rura powinna mieć na wlocie średnicę 85 mm i 80 mm na wylocie. Do tego przydał by się lejek na wlocie jeśli chcesz zastosować rurę bez osłony termicznej (rura w rurze).

Po trzecie, znajdziesz w internecie również odpowiedzi na inne Twoje pytania np. jak ustawić rurę wylotową za silnikiem (patrz powyższy link strona 55). A nic tak dobrze nie utrwala się w pamięci jak wiedza zdobyta samodzielnie.

Po czwarte i ostatnie, uwaga praktyczna jaką mam dla Ciebie, gdy zobaczyłem zdjęcia w innym wątku dotyczącym Twojego modelu i silnika. Silnik turbinowy do precyzyjna maszyna i mało odporna na wszelkie śmieci. Dlatego cały czas gdy silnik nie pracuje, szczególnie w modelarni podczas przymiarek do modelu itp. powinien mieć wszystkie otwory zagłuszone, choćby kawałkami folii, przyklejonej np. izolacją (nie zostawia śladów kleju). Zarówno dysza wylotowa jak wlot do sprężarki. Gdy silnik nie jest podłączony do instalacji paliwowej i gazowej, króćce Festo też powinny być zatkane zaślepkami. Oczywiście po zabudowie siatki na wlocie do sprężarki i zamontowaniu silnika w modelu wystarczy na czas transportu, zakrywać wloty i rurę wylotową (oczywiście po ostygnięciu silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O cienką blachę w odpowiednim gatunku jest niestety trudno w naszym kraju ,jeśli już to jest dostępna w postaci taśmy. Przykładowe rury z ekranami. Ta dłuższa jest wykonana z cieńszej blachy waży dużo mniej niż ta krótsza z węglowym lejkiem z blachy niewiele grubszej

post-697-0-44794300-1349788695_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.