Skocz do zawartości


Zdjęcie

PZL P62 (P55) od Marka Rokowskiego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 331 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 02 October 2012 - 16:53

Kolejny pomysł na polski samolot na potrzeby walk ESA.

Niestety nigdy nie poleciał.....
Dane techniczne:

Rozpiętość- 11,25m
Długość- 9,64m
Wysokość- 3,86 m
Powierzchnia nośna- 22,5 m2.
Prędkość max- 660 - 700) km/h,
Zasięg 800 km."

Więcej o samolocie:

http://www.samolotyp.../PZL-55-PZL-622

Wyposażenie:
silnik: Tower Pro 2408 21black
serwa: 2 x hxt 500 1 x hxt 900
regulator: Turnigy 20A
odbiornik: HK-TR6A V2
pakiet: Nanotech 1300mah
waga: 370g (spokojnie można zejść niżej)

Kilka zdjęć z budowy:

Zawartość zestawu:
Dołączona grafika

Po złożeniu na "sucho" - już podoba mi się piękna sylwetka PZL- ki
Dołączona grafika

Skrzydło przed sklejeniem:
Na zdjęciu widać 4 węgle ja wykorzystałem tylko 2 najdłuższe
Dołączona grafika

Gotowe elementy do końcowego sklejania:
Dołączona grafika

P62 przed włożeniem wyposażenia i malowaniem:
Dołączona grafika

Po malowaniu przed oblotem na zawodach w Krakowie:
Malowałem farbami akrylowymi (pactra i valejo)
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oblot udany:)
Kilka kliknięć trymerem wysokości i lotek i latał "jak po sznurku" :)

Trochę bałem się nim latać na zawodach i 2 pierwsze loty wykonałem PZL P11C.
W pierwszym locie P11 ewakuował się pakiet (chyba za ciasne zwroty i powiedział, że wysiada).
PZL opadła bardzo łagodnym korkociągiem ze sporej wysokości uszkodzeniu uległo.... nic:)
Pakiet również upadł trochę szybciej ale na szczęście na trawę i przetrwał w nienaruszonym stanie.
W następnym locie otrzymał zabezpieczenie w postaci 2 gumek i już mnie zdołał się katapultować :)

Trzeci lot w zawodach wykonałem P62 okazała się bardzo zwrotna i szybka zaliczyła swoje pierwsze cięcie niestety bez ochrony. Zaliczyła również pierwszą kolizję, łagodnie opadła a po wymianie śmigiełka do boju!!!
podsumowując pierwszy lot:
czas 4:22
cięcia 1
ochrona 0
zniszczenia- śmigło i zadrapanie lakieru:)

Po zawodach trochę żałowałem, że od pierwszego lotu nie uruchomiłem P62.
  • 0

#2 buwi777

buwi777
  • Modelarz
  • 2112 postów
  • Age: 55
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Jerzy

Napisano 02 October 2012 - 19:27

Dwie prośby:
a/ pokaż jak umiejscowiłeś / zabudowałeś wyposażenie
b/ ŚC - gdzie ?? bo czasami te z opisu ( fabrycznego ) są ciut nie ma miejscu ...
  • 0

#3 Grzegorz Nowak (W)

Grzegorz Nowak (W)
  • Modelarz
  • 31 postów
  • Age: 42
  • GG:
  • SkądŁódź/Wieluń
  • Imię:Grzesiek

Napisano 02 October 2012 - 19:43

jaki ładny!!! mniam! :))
  • 0

#4 jaciomp

jaciomp
  • Modelarz
  • 407 postów
  • SkądWarszawa
  • Imię:Bartek

Napisano 02 October 2012 - 19:47

W pierwszym locie P11 ewakuował się pakiet


Z tego co pamiętam to na Bemowie zrobił Ci to samo ;)
  • 0

#5 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 331 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 03 October 2012 - 05:48

Nie na bemowie dzielnie latał:)
Zdjęcie zrobię po powrocie do domu
  • 0

#6 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9725 postów
  • Age: 43
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 03 October 2012 - 06:37

Na dolnej powierzchni skrzydła masz odwrotnie szachownice.
  • 0

#7 PIR

PIR
  • Modelarz
  • 59 postów
  • Age: 30
  • SkądKraków
  • Imię:Piotrek

Napisano 03 October 2012 - 06:41

Piękna maszyna, a malowanie mistrzostwo.
gdzie takie cacko można nabyć ? pytania nie było, dopiero wstałem :P i nie zauważyłem tytułu.
  • 0

#8 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 331 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 03 October 2012 - 14:30

Z tymi szachownicami zorientowałem się jak już odkleiłem pierwszy szablon:)
Brawo za spostrzegawczość (zastanawiałem się czy ktoś to znajdzie)
  • 0

#9 Jerzy Markiton

Jerzy Markiton
  • Nowy użytkownik
  • 2121 postów
  • Age: 62
  • SkądRybnik
  • Imię:Jerzy

Napisano 12 January 2013 - 23:42

Nie wiem na ile model jest popularny, ale gdyby ktoś się przymierzał do budowy to rozmieszczanie wyposażenia niech zacznie od akumulatora. Najlepiej zaplanować dla niego miejsce w przewidywanym Ś.C. W moim wypadku wyszło, że akumulator powinien być od Ś.C w kierunku ogona... i regulator najlepiej pod skrzydłem, na natarciu lub pod chłodnicą. Mam stosunkowo lekki silniczek - 50g razem z wręgą i kabelkami. Musiałem przebudować całe wnętrze ale i tak miejsce na akumulator zajmuje serwo wysokości i napędu SW przerabiać już nie będę ! Trudno - będę parę gram ołowiu wozić na ogonie.
Może komuś przydadzą się moje uwagi. Pozdrawiam !
- Jurek

Załączone miniatury

  • 100_3019.JPG
  • 100_3016.JPG
  • 100_3020.JPG

  • 0

#10 marek rokowski

marek rokowski
  • Modelarz
  • 1224 postów
  • Age: 47
  • GG:
  • SkądInwałd k/Wadowic

Napisano 25 May 2013 - 15:30

a ma ktos ochotę zbudować tę maszynkę w trochę wielkszej skali?
mam wyciety egzemplarz: kolega któy miła go składac niestety w szpitalu wiec.. mzestaw do wzięcia

rozpiętosc 1,20m
spokojnie mozna zrobić elektrycznie chowane podwozie etc
  • 0

#11 Maca111

Maca111
  • Modelarz
  • 129 postów
  • Age: 21
  • SkądRadomsko
  • Imię:Mateusz

Napisano 25 May 2013 - 15:41

Jeżeli byłaby taka możliwość chętnie zbudowałbym takie latadełko :) Narazie jestem po budowie p-51 i bardzo spodobalo mi sie latanie esiakami
  • 0

#12 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 331 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 25 May 2013 - 18:58

Czy wersja 1,2 będzie analogicznie zaprojektowana jak Spitfire??
Chciałbym zobaczyć taki model w zachowuje się i wygląda w locie.
Marku kiedy oblot Spita???
  • 0

#13 marek rokowski

marek rokowski
  • Modelarz
  • 1224 postów
  • Age: 47
  • GG:
  • SkądInwałd k/Wadowic

Napisano 26 May 2013 - 19:28

wstyd sie przyznac: do wciagniecia bowdeny steru kierunku, dokercic silbnik, kabinke i blokady kół
czyli pol godziny roboty...
liczę że uda się go zabrac na loty do Płocka :)
  • 0

#14 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 331 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 26 May 2013 - 20:00

Wcześniej jeszcze są zawody w Warszawie:)
Może więc do Warszawy??
  • 0

#15 marek rokowski

marek rokowski
  • Modelarz
  • 1224 postów
  • Age: 47
  • GG:
  • SkądInwałd k/Wadowic

Napisano 26 May 2013 - 21:07

wszystko zależy od eli...



eli się uda albo nie uda... :)
  • 0

#16 Motylasty

Motylasty
  • Modelarz
  • 1689 postów
  • Age: 49
  • SkądTarn-Góry
  • Imię:Tomasz

Napisano 27 May 2013 - 08:12

Marku gdyby nie było chętnego do budowy :), to mój numer telefonu znasz.
  • 0

#17 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 331 postów
  • Age: 33
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 27 May 2013 - 08:38

PZL P62 w wersji ESA lata bardzo dobrze.
Ostatnio na zawodach w jednej rundzie zdobyłem 649 punktów (5 cięć). Jest to jak do tej pory mój najlepszy wynik:)
Mam nadzieję, że wersja "większa" będzie latać podobnie:)
  • 0

#18 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1412 postów
  • Age: 46
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 02 June 2013 - 21:36

Budowa mojej PZL-ki również pomału dobiega końca. Trochę jest zamieszania z rozmieszczeniem wyposażenia co już opisywał Jurek. Nie kierować się instrukcją montażu tylko od razu planować umieszczenie akumulatora w środku ciężkości +/- 1-2cm i pod to rozmieszcać całą resztę osprzętu. Ja będę musiał prawdopodobnie dociążyć ogon...

Dołączona grafika
  • 0

#19 marek rokowski

marek rokowski
  • Modelarz
  • 1224 postów
  • Age: 47
  • GG:
  • SkądInwałd k/Wadowic

Napisano 03 June 2013 - 12:41

Marku gdyby nie było chętnego do budowy :), to mój numer telefonu znasz.


ech.. sory ze dopiero teraz odpisuje -ale model pojechał nad nasze morze... :)

za to jest do wzięcia Fokker DVIII wyciety w styrodurze... 1,4m... - gdybys chcial ... możemy sie dogadac;)
  • 0

#20 Qbatus

Qbatus
  • Modelarz
  • 779 postów
  • Age: 34
  • SkądKraków

Napisano 17 November 2013 - 19:46

To ja się w takim razie pochwalę swoim P-62 :)
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
Model zakupiony oczywiście u Marka Rokowskiego i zbudowany jako rezerwa na zawody w Krakowie. Jak to zazwyczaj bywa skończyłem go wieczorem dzień przed zawodami i oblatałem godzinę przed ich rozpoczęciem. Poszedł od "od ręki" zauważyłem tylko leniwą reakcję na lotki. Zwiększyłem wychylenia na 120% i latał już lepiej, a na większą ingerencję nie było już czasu. Model na zawodach nie walczył bo przeznaczony jako nr 1 Mosquito spisywał się świetnie. Od tamtej pory nim nie latałem aż do dziś.
Dwie uwagi. Lotki zrobiłem na jednym serwie i dźwignie są bardzo blisko kadłuba. Lotki nie ruszają się na całej długości stąd ta leniwa reakcja. Wystarczy w nie wkleić trochę węgla i powinno być dobrze. I radzę przy budowie zrobić dobre mocowanie kabinki :) Jest dość długa i nie wiem jak w innych egzemplarzach ale u mnie jest podcięta tak w 3/4 dł. Zrobione coś w rodzaju zawiasu. Nie wiem co Marek miał na myśli. Kabinka bardzo łatwo się zakłada, ale mimo mocowania na 2 węgle wbijane w kadłub od przodu i gumkę od tyłu klaparatura "złamała" się na tym zawiasie i odpadła :) A stało się to podczas niskiego (ok 2m) nad ziemią lotu plecowego :D Pakiet wypchnął kabinkę i dyndał sobie wesoło na kablach. Modelu nie udało się opanować ze względu na zmieniający się środek ciężkości ale obyło się bez najmniejszych (pomijając śmigło) strat.
Podsumowując: Model bardzo udany. Dzięki aerodynamicznej sylwetce jest szybki, a dzięki dużym statecznikom i sterom zwrotny i stateczny. Szkoda tylko, że wzorów malowania tak mało. A mogliśmy mieć w '39 niezły myśliwiec...
  • 1


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych