Skocz do zawartości

Spitfire XL


marek rokowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak coś człowieka czasem najdzie...

 

chodził za mną chodził aż... sie urodził! :)

 

w sobotę z sześciennego bloku epp wyłonił się taki oto piękny kształt...

 

"dziecko" ma 120cm rozpietości ...

 

dostanie oczywiście rpzeszklona kabinkę (pewnikiem z pilotem) oraz chowane podwozie...

 

maszynka BAAARDZO cieszy oko...

 

chcialbym żeby cieszyła też uszy.. przydałby sie jeszcze jakis elektronik któremu chciało by sie powalczyc z generatorem dzwieku...

 

w tle widac mojego "staruszka" Spitfire wielkosci ESA (80cm rozp.)

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

zdjęcie przekłamuje: mój warsztacik ma ograniczoną powierzchnie i nei mam odejścia żeby robić fotki z b. normalnym obiektywem...

a przy szerokim kącie... sam widzisz... :)

 

w każdym razie jest zgodny z oryginałem

powiekszyłem tylko poziomy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar jak trzeba aby zmienić kategorię :-)

 

Kadłub chyba nie jest cięty z bloku tylko składany jak w Ballili?

Te proste elementy przy kabinie nie wyglądają na drążenie a element ba kabiną jest chyba zamknięciem skrzynki kadłuba.

Wygląda bardzo obiecująco - jaką wagę szacujesz do lotu?

Wzmocnienia węglem, siatką czy może cieniutki laminat w okolicy silnika?

 

Marku - więcej szczegółów bo mnie skręca z ciekawości ;)

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku popełniłem takiej wielkości model pozyskany z CF. Zastosowałem silnik 1200kv / 20A - mocy nie brakuje lecz zauważalna jest dużo mniejsza prędkość lotu co dla przyzwyczajonego do ESA jest co nieco bolesne. Za to powolne przeloty wyglądają fantastycznie,makietowo...

 

post-5774-0-98410900-1349719618.jpg

 

post-5774-0-38502900-1349719582.jpg

 

Tak więc jeżeli ktoś reflektuje to zmienię silnik na "szybszy" i możemy się poganiać ... :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę w końcu podziałałem przy Spicie :)

 

pierwsze poszło w ruch usterzenie:

porozcinane, ze wstawionymi plastikowymi zawiasami

dostało wzmocnienia węglowe z płaskowników 3x1 i 3x0,5mm

 

Dołączona grafika

 

w skrzydła wkleiłem element ustalająco-mocujący:

Dołączona grafika

 

fragment elipsy ze szczeliną będzie wklejony później w kadłub

Dołączona grafika

 

po odrysowaniu pisakiem wewnętrznego obrysu, za pomocą lutownicy zrobiłem wybranie pod półkę i akumulatory:

Dołączona grafika

 

przykleiłem także wręgę silnikową:

Dołączona grafika

 

następnie skleiłem półkę nośną/rdzeń mojego latawidełka:

Dołączona grafika

 

i osadziłem ją rowkach w głównym segmencie kadłuba:

Dołączona grafika

 

 

trzeba przyznać że fajnie to wygląda... :)

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

a tak prezentuje się kadłub z "dołu":

widać mocowanie skrzydeł (przód na wpust, tył na śrubę) oraz wycięcia pod serwa wysokości i kierunku:

Dołączona grafika

 

ciąg dalszy nastąpi... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabawy ze Spitem ciąg dalszy :)

 

postanowiłem... zamontować chowane podwozie :)

Dołączona grafika

 

potem zająłem się dopracowaniem "garbka" za kabinka pilota:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

wkleiłem wzmocnienia pod podwozie i zrobiłęm otwór pod mocowanie seva: fajnie bo samo servo będzie schowane pod atrapą chłodnicy

Dołączona grafika

 

uzupełniłem podcięcia skrzydeł w części przykadłubowej

Dołączona grafika

 

resztę wieczoru poświęciłem na wykonanie szablonów do przejść skrzydło/kadłub:

Dołączona grafika

 

oraz efekt finalny:

 

Dołączona grafika

 

a tak prezentuje się całość w zestawieniu:

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.