Skocz do zawartości

YAK 54 z TOPMODEL


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Bo to są zakłócenia drzemiące. :mrgreen:

A poważnie to Darek lata dużymi modelami już jakiś czas i świetnie sobie radzi z ich wyposażeniem ,więc i to serwo jest zrobione o.k.

(Chyba elektronik wie jak sobie od kłócić osprzęt RC) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiele lat latałem na snapach i popychaczach metalowych i...nic nie zakłócało - nie bardzo wiem skąd taki wniosek ???

 

snap i popychacz OK, ale dzwignia plastikowa była nie melatowa :D

 

 

ocieranie się dwóch metali wywołuje ............hmmm..... jak wam to napisać .......widziałeś kiedyś jak się iskrzy przy szlifowaniu metalu ?? To takie coś występuje przy polączeniu ruchomym metal-metal tylko ze w mniejszym stopniu.

 

Dziś nawet na lotnisku, kolega doświadczył tego zjawiska na wolnych obrotach jak modelem telepało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wywołałem małą dyskusję. Zapytałem, bo najlepsi piloci gigantów zwaracają uwagę na ten problem. Przy montażu serwa gazu blisko silnika, stosują układy separacji optycznej właśnie po to aby zakłóceń od zapłonu nie przenosić poprzez instalacje na odbiornik.

Sam, starałem się zachowywać zalecaną odległość serw i instalcji od elementów zapłonu, co było niekiedy bardzo kłopotliwe. Dobrze więc wiedzieć, że problem jest w sieci opisywany trochę na wyrost i serwo gazu można spokojnie dawać dość blisko silnika. Z pewnością sam to wypróbuję w następnym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć .

Położęnie serwa do gazu czy akumulatorów blisko modułu zapłonu ,nie powoduje żadnych zakłóceń.Latam od kilkulat z tak zamontowanym wyposażeniem i nigdy nie miałem żadnych zakłóceń.Najważniejsze to dodalenie odbiornika od zapłonu najdalej jak się da w modelu.

Separator optyczny jest wykożystany tylko do wyłączania zasilania zapłonu z aparatury,

żeby nie wyłączać silnika zalaniem ,czyli zamykaniem przepustnicy.

Połączenie wszelkiego rodzaju snapów metalowych a dzwigniami metalowymi jest niebezpieczna bo drgając powodyje zakłócenie pracy odbiornika .

Na początku ten luz jest bardzo mały ale z upływem czasu będzie coraz większy.

Ja Tobie darku proponuję tego snapa zmienić na kulowy/a przecież DA do każdego silnika daje już przykręciny snap kulowy,chyba że wyjątkiem jest DA50.

pozdrawiam

Grześ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do umiejscowienia serwa gazu odpowiedź jest prosta było już tam gniazdo przygotowane pod serwo nie sądze żeby producent zrobił to złośliwie :lol:

a tu są fotki ze stronki downonthedeck.com które pokazują jak doświadczeni modelarze montują serwa gazu

f4e4929fc02eeac9.jpg

f7c02700ad63a830.jpg

i jeszcze fotka ze stronki Wieśka Chmielewskiego ( mam nadzieje że nie będzie miał nic przeciwko pokazaniu jej na naszym forum) Extra 260 serwo zaraz za silnikiem

14353c8f0ca52190.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo wing rocka na filmiku zeby yak 54 z topmodelu tak kiwał skrzydłami Chinski aeroworks za połowe ceny tego nie robi :crazy: może to przez ten silny wiatr chociaz.

A silnik pięknie brzmi na tym tłumiku mmmmmmm :D.Jeszcze pytanie w jakim mode latasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz i lotki w prawej wysokość i kierunek w lewej , a co do wiatru to był dość spory , było widać jak model spychało przy próbie zawisu , z resztą to był drugi lot tym modelem i jeszcze jest dużo do ustawienia , wychyły na wysokości były tylko 26 stopni , przyznacie chyba że przy takich ustawieniach nie da się zrobić dobrego hariera czy windy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stwierdziliście, ze te zakłócenia pochodziły od tarcia snapa o dźwignię ??

 

pierwsze objawy co można najczęściej zauważyć masz przy regulacji wolnych obrotów jak dotykasz metalowym śrubakiem, drugie jak na zgaszonym silniku poruszyliśmy poprzecznie popychacz :)

 

Zresztą nie chceci eto nie mysicie wieżyć ale zobaczci eco napisał po mnie @Grześ

Połączenie wszelkiego rodzaju snapów metalowych a dzwigniami metalowymi jest niebezpieczna bo drgając powodyje zakłócenie pracy odbiornika .

Na początku ten luz jest bardzo mały ale z upływem czasu będzie coraz większy.

 

no chyba że kolega też się nie zna, to zdejme przed wami czapeczke z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.