Skocz do zawartości

FIREBIRD MAWI FLY MODEL (X-MODELS)


Gość horn3t
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wklej, wklej. Ten gwizdek o czymś świadczy ?

Pozdrawiam - Jurek

 

Zgodnie z podpowiedzią Juraka z wątku o X-Calibur wkleiłem na lotkach fartuch z taśmy samoprzylepnej Robbe stosowanej do robienia zawiasów. Trochę niepokoiło mnie, iż część taśmy z klejem pracuje swobodnie w komorze płata i może przy jakiś niekorzystnych warunkach przylepić do wnetrza się i zablokować lotkę. Potraktowałem ten fragment mąką - lepszy by był talk techniczny ale takowego nie miałem. ważne że już się nie lepi i lotka od spodu ma ładną zasłonkę aerodynamiczną. Jutro sprawdzę jak to sprawuje się w powietrzu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tak ostatnio udało się polatać modelem w spokojnym powietrzu i zrobić kilka zdjęć. :D Na razie jeszcze trwają regulacje (kąty zaklinowania) ale już wyprzedza w oka mgnieniu Arabat-a Falkona w nurkowaniu znaczy szybciej przyspiesza, :) dodatkowo jest dużo cichszy od Flakona ;) Niebawem film.

DSC_9397_zps01f197a7.jpg

DSC_9344_zps463efbd9.jpg

DSC_9408_zps23507719.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co piszesz to prawda ale trzeba uwzględnić, że mój waży tylko 1738g, nie ma jeszcze założonych fartuchów na lotkach i podkładki pod spływ też nie są bez winy. Co do prędkości to jeszcze nad tym pracuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celowo wzbudziłem czujność Łukasza, reakcja błyskawiczna jak jego Falkon :D .

Generalnie to chcę dobrać dwie podstawowe konfiguracje do latania przy słabym wietrze i tu ustawienia fabryczne wydają się najlepsze, oraz do latania w trudnych warunkach z doważeniem modelu koło 250 g (większy pakiet zasilający) i zmienionym kątem zaklinowania (poprzez podniesienie krawędzi natarcia statecznika poziomego). Dodatkowo jeszcze nie dobrałem dla mnie optymalnych ustawień wychyleń elementów sterujących wszystko przez brak odpowiedniej pogody i krótki nalot ale wiosna już pomału wita więc będzie więcej godzin w powietrzu.

 

Prymat najszybszego modelu na łące zostawiam Łukasz twojemu Falkonowi B) chyba że ktoś przywiezie pylona. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek ,działaj,opisuj,zamieszczaj foto i jakieś filmiki !!

Bardzo Cię proszę abyś napisał jak sprawuje się ten fartuch,to że ciszej już wiemy, ale nie odkleja się ta taśma,dobrze pracuje w szczelinie,nie wysysa jej ?

sam przymierzam się do takiej operacji i chciałbym to zrobić raz a dobrze.

Powiadasz że macie Łukaszowego szybkiego Falkona -może pochwalicie się czego to zasługa ,dobry napęd,ciężar czy pilot lubi wyzwania... ;)

Może przyjadę z Virusem i zrobimy ściganko....(trochę daleko :huh: ,ale kto wie gdzie człowiek czasem wyląduje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fartuch sprawuje się bez zarzutu problemów nie zauważyłem. Odczucie jest takie, że łatwiej się kręci beczki i szybciej. Jeśli chodzi o Falkona Łukasza to lata nim od września i to naprawdę dużo jest więc wlatany jak nie jeden eksploatujący ten model przez kilka lat. :) Pomajstrował coś w nim z wyważeniem zmianami kąta zaklinowania. Powiedziałem mu ostatnio że ma za dużo tych miksów i może mu się coś kiedyś pomieszać. Dziś na lotach przyznał mi rację ograniczył kombinacje ustawień do 14 pozycji, ja niestety nie ogarniam tego za stary jestem. ;)

Firebirdem wykonałem zaledwie kilka lotów, do lądowania muszę jeszcze wykorzystywać lotki wywalone do góry . Dziś udało mi się polatać przed zmierzchem. Warunki praktycznie bez wiatrowe, powietrze gęste. Latałem z podniesionym statecznikiem na krawędzi natarcia dającym kąt zaklinowania płata około. 1 st. Sprawdzałem model jak się zachowuje na przeciągnięciu w locie po linii prostej reakcje są ok., co prawda nie ma widocznej sygnalizacji przeciągnięcia a gdy to nastąpi model opuszcza nos i za chwilę nabiera prędkości dając możliwość kontynuacji poprawnego lotu. Kombinowałem ciasne kręgi wytracając prędkość reakcje są podobne. Robiłem to aby sprawdzić jaki mam margines bezpieczeństwa na małej wysokości i na co mogę sobie pozwolić w przyszłych szaleństwach, przy podejściach do lądowania i w trudnych sytuacjach. Jestem bardzo zadowolony z reakcji modelu. Szybkich nalotów zrobiłem kilka ale raczej bardzo delikatnych. Zostawię na razie takie ustawienia do dalszych eksperymentów bo jestem zadowolony. Dodam , że na pakiecie 2650 mAh trochę się wożąc i robiąc różne kombinacje wylatałem 27 min, do pakietu po powrocie do domu wlazło 45 % nominalnej pojemności. Zdjęć i filmów nikt nie robił ze względu na ograniczony czas.

 

Zapraszamy do nas na pole nie jesteśmy takie straszne łobuzy jak by się to malowało z forum, na pewno w tym roku zagoszczę i pewnie inni koledzy na piknikach modelarskich, gdzie może się spotkamy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Shock...otrzymałem dzisiaj w/g Twojego pomysłu bagnety z duralu do falkonów i sworda firma bardzo solidna zdziwiony jestem ,ze tak minimalna ilość wysłano cena śmieszna-dzięki ...po zwazeniu rewelka. czekam za oblotem A TU ZIMA POWRÓCILA..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śmiećmy Krzyśkowi w temacie bo Nas wygoni.. ;)

Tu nie ma żadnych szczegółów,tajemnic po prostu chęć zmniejszenia wagi bagnetu naprowadziła mnie na zastosowanie pręta duralowego -nie aluminiowego/węglowego/rurki itp. .Masa (fi 10mm) z 130 g zmniejszyła się o ok 84 g -analogicznie powinno być w Falkonie z tym że tam jest chyba pręt 8 mm?.

Wytrzymałość jest wystarczająca-rozmawiałem chwilę z gościem z Zakładu Metali Lekkich w Kętach.

Nie bawię się teoretyzowanie czy może być czy nie -sprawdzone i to dość ostro i wszystko ok :P .Oczywiście nie namawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł i adres od Shocka..podaję jak umię allegro.pl/aluminium-duraluminium-pa6-pręt-fi-10mmx15mm-i2946472279.html piszesz zamówie meilem co potrzebujesz i na drugi dzień masz=piszesz i masz = super bagnet sword żelazny waga 160g ! duraluminiowy niecałe 60g zaplaciłem z przesyłka 23 zł pl zamówiłem "NA IBER"-czyli w plusie 3o cm już obcialem na 25 cm i zamontowany czeka w kadłubie na wiosne. Jutro porobie próby czy jest dośc plastyczny/ czy nie pęka-bo żelazny ma ta zalete/ wszystko okaże sie w "praniu. Shock już latal VIRUSEM z bagnetem jw. pisze ,że rewelka..Taka zamianę dokonam pozniej w falkoniku. Dzisiaj znowu w falkonie kleilem motylki / 2 kmpl/ rozkleily mi sie górna i dolna częśc laminatu na niewielkich odcinkach z ciekawośc i z gruchocacych odlamków po bagnecuku weglowym odlamkow prawie rozkleiłem poszycia i OKAZAŁO SIĘ ,ŻE LISTEWECZKA ROZPIERAJACA POSZYCIA -ALBO DZWIGAREK POROBIONA JEST Z NIEDBALE PRZYKLEJONYCH RESZTEK LISTEWEK- SMIECI - BALSY-POPELINA ZUPEŁNA NIE CHCE ZNOWU PISAC BO ZNOWU JA.. mógłby montujacy te częśc modelu zrobić to na zakładke albo polaczyć po skosie....pazury opadaja jak nie stoisz i nie pilnujesz to- kicha podobnie z mechanikami samochodowymi - kija i LOĆ..! Porobiłem fotki ale nie zamieszczam idzie wiosna. Jak ktoś chce jutro wyslę. Mam te Falkony '' swinski ryj'' jest też ale jak je potłukę na zboczu to już z nich wychodze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przy mocnym silniku, który swoje waży (300g) nie powinno być problemu z wyważeniem, ponieważ Firebird ma pojemny kadłub i brak jakichkolwiek serw z przodu. Można manewrować wyposażeniem aż do krawędzi spływu.

Tutaj link do wątku o Firebirdzie gdzie latają maszynami z silnikami koło 1600W czyli zapewne ciężkimi.

 

http://www.baroneros...avolo-nero.html

 

Gadajcie w wątku nawet jak ciut to odbiega bo i tak o podobnych modelach jest, ja nie mam problemu z bagnetami w tym modelu ;) za to do Cobry bym zastosował coś lżejszego bo obecny waży prawie 400 g :rolleyes: Gdzie ten link????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zmęczony i trochę nie kumam i brak chęci na przekopywanie wątków chodzi gdzie jakiś namiary (link) do ty duraluminiowych bagnetów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.