Skocz do zawartości

Odwrócony V-TAIL Jak to ustawić?


simoneus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nabyłem ostatnio modelik z "fałką" na ogonie i o ile ustawienie jej w normalnej pozycji nie jest większym problemem (doczytałem się; "Popatrz na każdą połówkę usterzenia indywidualnie, od tyłu : obróć model tak, by jedna połówka była pionowo; rusz drążkiem kierunku; ster powinien powinien wychylać się zgodnie z ruchem drążka. To samo zrób z drugą połówką - ustaw ją do pionu i sprawdź zgodność wychyleń; powinno to wyglądać identycznie ! Ustaw model tak by jedna połówka była poziomo i sprawdź reakcję na wychylania góra-dół. To samo zrób dla drugiej połówki - kierunki wychyleń powinny być identyczne, tzn: góra na drążku - ster w górę, dół na drążku....."), to nie mam pojęcia jak się za to zabrać przy jej odwróconej wersji... W ten sam sposób co normalną v-kę Rudlickiego czy analogicznie- skoro do góry nogami, to też na odwrót ustawić. Baaaaaardzo proszę o poradę bo szkoda by było pozbyć się modelu przy pierwszym wyrzucie z własnej głupoty i nie wiedzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Trochę przekombinowana ta instrukcja.

Jeśli obie powierzchnie sterujące obracają się w tę samą stronę to stery działają jak ster kierunku. Drążek w lewo to i oba stery w lewo. Nie ma związku czy to będzie V czy /

A ster wysokości? Drążek do siebie, obie powierzchnie sterowe do góry, czyli dla odwróconego V można też powiedzieć, że powierzchnie sterowe na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie jeszcze patrzę na te obrazki. Pomocne w załapaniu działania mogło by być wyobrażenie sobie, że:

Dla steru kierunku składamy oba skrzydełka do siebie i wtedy powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tę samą stronę, jak jedność. Jak w pojedynczym sterze kierunku

Dla steru wysokości "rozpłaszczamy" oba skrzydełka. Wtedy również powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tą sama stronę. Jak w pojedynczym sterze wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie jeszcze patrzę na te obrazki. Pomocne w załapaniu działania mogło by być wyobrażenie sobie, że:

Dla steru kierunku składamy oba skrzydełka do siebie i wtedy powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tę samą stronę, jak jedność. Jak w pojedynczym sterze kierunku

Dla steru wysokości "rozpłaszczamy" oba skrzydełka. Wtedy również powierzchnie sterowe powinny się wychylać w tą sama stronę. Jak w pojedynczym sterze wysokości.

 

Może tak będzie lepiej widać - linie czerwone to osie obrotu sterów.

Widok od tyłu w kierunku lotu

1 w prawo

2 w lewo

3 do góry

4 do dołu

5 na wprost

 

Kojani

post-4916-0-92622200-1350539729_thumb.jpg

post-4916-0-37780200-1350539739_thumb.jpg

post-4916-0-83978800-1350539763_thumb.jpg

post-4916-0-53807900-1350539773_thumb.jpg

post-4916-0-53579500-1350539827_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie dokładnie tak jak to opisałeś Robercie. Czerwone strzałki na drugim obrazku pokazują kierunek skrętu dziobu modelu. Bo ogon z tak wychylonymi sterami "zarzuci"nim w przeciwnym kierunku. Sam nie zawsze pamiętam to i przed lotem np orłem, który ma "V" patrzę z tyłu na wychylone stery do skrętu i wyobrażam sobie jak tak albo tak wychylone powierzchnie bedą się "odpychać" od napływającego od przodu powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Simoneus - jeśli ustawienie V-ki nie jest dla Ciebie problemem, jak sam piszesz, to popatrz na swój model od ogona i zastosuj to co sam wyżej przytoczyłeś. Przecież jest to identyczne. Przez odwrócenie V-ki do góry nogami ani ziemia-niebo ani strony świata nie zmieniły swojego położenia. Nie powinieneś mieć żadnego problemu.

Robertus - to nie jest przekombinowane, raczej nazwał bym to: jak Wojtek - jałówce..... Ale, jak widać, okazał się zbyt wielkim filozofem.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Całkowicie się zgadzam !!!

Tylko kojani narysował to, co Ty napisałeś w pierwszym poście.... I tego nie trzeba sobie wyobrażać, wystarczy stanąć za modelem i uruchomić radio. W czym zatem problem ? W niepewności tego co obserwujesz ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.w niepewności. Nigdy Pan nie miał tak, że był Pan czegoś pewien na 100% ale jednak dla świętego spokoju zapytał się kolegi czy jest ok? I o to mi dokładnie chodziło o to " zapytanie kolegi', a że nigdzie nie znalazłem podobnego wątku (bo albo to jest tak oczywiste, albo też się ktoś tak, jak ja, wstydził zapytać o taką głupotę) to zapytałem i już :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Ależ oczywiście ! Miałem i mam nadal wątpliwości ! I też pytam kolegów czy nie robię gdzieś błędu.

Ale nie formułuję wtedy, że nie mam pojęcia jak się do tego zabrać - to Twój tekst, prawda ? Może mój błąd polega na tym, że czytam i rozumuję jak jest napisane ?

Przepraszam Cię ale zrozumiałem, że nie masz czasu stanąć za modelem i włączyć go a Twoje wątpliwości dotyczą gdzie góra, dół, lewo, prawo.......bo przytoczyłeś bardzo drobiazgowy tekst jak to zrobić.

Wiec po koleżeńsku Ci powiedziałem - zrób, jak sam piszesz lub jak narysował kojani.

A teraz żałuję, że złamałem własną zasadę.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.