tomasxxx Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Chciałbym przerobić tłumik w GF26 z bocznej puchy na rurowy montowany pod spodem , mam dostęp do rurek i kolanek z klimatyzatorów, ze spawaniem nie ma problemu .Pytanie moje tyczy się jakiej długości ma być rura samego tłumika i jaka ma być jej średnica,czy wewnątrz są jakieś przegrody itp.Benzyniaki nie są dla mnie nowością ale nie miałem okazji widzieć rozbebeszonego tłumika stąd moje pytania.Liczę na pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 4 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 może się przyda http://www.hatoriusa.com/?page_id=4 http://www.macspro.com/tunedpipes.asp http://www3.omnimodels.com/cgi-bin/woi0093p?&C=GMA http://www.bissonmufflers.com/en/search.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Wymiary mniej więcej znalazłem w sieci ,DZIĘKI ZA LINKI,niewiele jednak pomogły ponieważ nadal nie bardzo wiem o co kaman z wnętrzem ,cirka kumam że rurka wewnętrzna ma buc dziurkowana ,ale co dalej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Co znaczy "tlumik rurowy"? Masz na mysli tlumik rezonansowy (kiedys mowiono na to "rura rezonansowa"), czy najzwyklejszy tlumik o ksztalcie mniej lub bardziej wydluzonego cylindra? W tym drugim wypadku sam ksztalt nie jest az tak istotny. Wazna jest objetosc tlumika i ilosc komor (wyjatkiem jesa tlumiki absorpcyjne). Obecnie dobre tlumiki posiadaja 3-4 komory. Natomiast odnosnie objetosci, jesli istnieje taka potrzeba, zajrze wieczorem do literatury i napisze, ile wymaga silnik 26ccm. Rurki wewnetrzne nie zawsze musza posiadac otworki, ale wowczas istotna jest ich dlugosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Chodzi mi dokładnie o tłumik typu canister Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Czyli, po polsku mowiac, najzwyklejszy tlumik o formie cylindrycznej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_O. Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Jakiś czas temu prześwietliłem tłumik firmy Krumscheid do silnika DA 50: Jak widać na zdjęciach, wnętrze takiego tłumika nie jest takie proste i pewnie oprócz wielu obliczeń, wymagało też wielu prób na hamowni, dlatego trzeba za te tłumiki słono płacić. Po kliknięciu na miniatury otworzą się zdjęcia w pełnych wymiarach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Mistrzostwo świata o to mi właśnie chodziło , dziękuje ci pięknie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZARZU Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Proszę bardzo: http://www.modelflyv...ead.php?t=58643 Może się przydać: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javapipe_en.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 ...o to mi właśnie chodziło... I wiesz juz na podstawie tych zdjec, jaka objetosc powinny miec poszczegolne komory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 I wiesz juz na podstawie tych zdjec, jaka objetosc powinny miec poszczegolne komory? No tego niestety nie wiem,jeśli mógłbyś pomóc z wyliczeniami bedę wdzięczny ,ale dzięli tym fotkom wiem jak sie do tego zabrac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Nie bylem pewien, ile wiesz na ten temat. A wiec dobrze. Dzisiaj zajrze do ksiazek i przetlumacze. Wiele do obliczania nie bedzie, gdyz to nie tlumik rezonansowy, a zasady budowy zwyklego tlumika sa stosunkowo proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 7 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Nie bylem pewien, ile wiesz na ten temat. A wiec dobrze. Dzisiaj zajrze do ksiazek i przetlumacze. Wiele do obliczania nie bedzie, gdyz to nie tlumik rezonansowy, a zasady budowy zwyklego tlumika sa stosunkowo proste. Będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Podstawowe zasady budowy tlumika: - im wieksza pojemnosc komor tlumika, tym lepiej - pojemnosc pierwszej komory rowna co najmniej 5-, lepiej 10-krotnej pojemnosci skokowej silnika - pojemnosc drugiej komory rowna 3-, lepiej 6-cio krotnej pojemnosci skokowej silnika - stosunek dlugosci komory pierwszej do drugiej 3:2 - trzecia komora jeszcze mniejsza i w razie potrzeby czwarta najmniejsza, proporcje zawsze w stosunku 3:2 - przekroj przewodow laczacych komory nie mniejszy od przekroju okna wydechu - poczatek rury wylotowej z jednej komory do drugiej powinien znajdowac sie dokladnie w polowie dlugosci pierwszej komory (dokladnosc wykonania co najmniej rzedu 1-2mm) - unikac plaskich powierzchni i rownoleglych scianek Zrodlo: "Modellmotoren für Flug- Schiffs- und Automodelle" Autor: Peter Demuth Edit: Wczoraj z braku czasu tylko w skrocie zamiescilem w.w. zasady, dzisiaj odrobinke uzupelnilem. Wedlug tych zasad mozna zbudowac tlumik o dowolnej formie. Jesli cos jeszcze niejasne, pytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZARZU Opublikowano 11 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2012 Sposób na tani tłumik z butelki: http://www.rcunivers.../tm.htm#7419797 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 26 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Jaka powinna być długość rury wydechowej, o stałej średnicy (mam wylot d=18mm) aby uzyskać jak najwięcej z silnika bez dodatkowych inwestycji. Jak zdjąłem oryginalny tłumik to obroty silnika pod obciążeniem wzrosły z 6800 do 7000. Zastanawiam czy można więcej (na pewno). Sprawę hałasu chwilowo pomijam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyfic_77 Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 Pojemność silnika [cm3] Pojemność 1 komory x10 Pojemność 2 komory x6 Pojemność 3 komory 3/2 Pojemność tłumika 15 150 90 60 300 Średnica [mm] 36 Długość rury [mm] 294,88 Długość pierwszej komory 139,68 Długość drugiej komory 93,12 Długość trzeciej komory 62,08 Sprawdzenie 294,88 Poczyniłem pewne obliczenia, wrzuciłem to do exela i wszystko się samo liczy Obliczenia dla mojego przyszłego tłumika do Webry 15cm3 . W tabeli zmienia się tylko średnicę wewnętrzną i pojemność silnika. Chciałem zamieścić plik ale nie mam takich uprawnień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Wielki bedzie ten Twoj tlumik w stosunku do pojemnosci silnika, bo zalozyles wartosci maksymalne. Z jednej strony to dobrze ze wzgledu na efektywnosc tlumienia oraz redukcje utraty mocy silnika. Ale z drugiej strony zle ze wzgledu na przyrost masy, a poniewaz tlumik "cienki" i dlugi, zaleznie od wykonania i umiejscowienia moze on wplynac na polozenie srodka ciezkosci modelu. Dobrze, jesli taki tlumik bez problemu zmiesci sie w modelu. A jesli nie? Zasady zasadami, jednak nie projektowalbym tlumika w calkowitym oderwaniu od pozostalych aspektow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacyfic_77 Opublikowano 8 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2019 Mam nowiutką Webrę 15. Moim marzeniem byłoby zbudować model Big Lift Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2019 No to buduj, po co tylko marzyć ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi