Skocz do zawartości


Zdjęcie

Modele Pioterka

elektryki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#61 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 29 marzec 2016 - 21:30

No i stało się model Ranger EX z Volantex RC 2.0 m dotarł do mnie. Będzie to spory projekt FPV , z lotami autonomicznymi opartym na polskim sterowniku Pitlab&Zbig. Co z tego wyjdzie zobaczymy, relacja z budowy pod linkiem:

 

http://pfmrc.eu/inde...rc/#entry617162

 

 

RLoty01.jpg


  • 0

#62 TeBe

TeBe

    Stolarz amator

  • Modelarz
  • 4976 postów
  • Age: 58
  • SkądWarszawa, Mokotów
  • Imię:Tomasz

Napisano 29 marzec 2016 - 21:32

Trzymam kciuki i kibicuję :-) Będzie autonomiczny start i lądowanie?


  • 0

#63 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 29 marzec 2016 - 21:49

Trzymam kciuki i kibicuję :-) Będzie autonomiczny start i lądowanie?


Tak, sterownik w standardzie ma 9 fixów, ale jest opcja expansji. Programowanie lotu z Tableta i mapy Google.
  • 0

#64 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 16 kwiecień 2016 - 22:08

Popylacz ze skrzydłami Akro po oblocie:

 

Sport04.jpg

 

 

http://pfmrc.eu/inde...ilku-odmianach/


  • 0

#65 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 17 czerwiec 2016 - 10:20

Powstaje mój nowy model - Powerzone  2600 FPV

 

zestaw.jpg

 

na opis zapraszam tutaj:

 

http://pfmrc.eu/inde...ze-konstrukcje/


  • 0

#66 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 24 czerwiec 2016 - 13:09

No i 2600 FPV poleciał:

 

loty 2600 FPV 06.jpg

 

a tu film z oblotu:

 


  • 0

#67 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 15 sierpień 2016 - 09:21

Mały i duży  :)

 

kraśnik 02.jpg

 

 


  • 1

#68 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 18 wrzesień 2016 - 12:38

Dołączył do mojej floty nowy model Fajtom 3 Standart. W zamyśle jest abym mógł go wziąć do plecaka z aparatem i kamerą ręczną w kupie i udać się w ciekawe miejsca w celu ich uwiecznienia :).


Fajtom 02.jpg

Fajtom 01.jpg

Fajtom 08.jpg


i pierwszy filmik:



  • 0

#69 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 08 październik 2016 - 10:28

Fhantom 3 Standard kontra DJI F450 FPV moje doświadczenia:

Dwa modele tej samej firmy różniące się poziomem technicznym - krótki opis

Fajtom 01.jpg

Phantom 3Standard

Zalety - dobra kamera 2,7K, stabilny lot, dobre stabilne pozycjonowanie modelu, długi czas lotu, możliwość korekty ekspozycji przez dotniecie palcem w wybranym miejscu na wyświetlanym podglądzie obrazu. Zdalna kontrola i konfiguracja kamery. Wersja Ph 3 Standard ma obecnie dobą cenę ok. 2 050 zł. Trochę automatyzacji jak start lądowanie tryb follow-me, lot wokół punktu i po trasie itp. Dla mnie są to już mniej istotne bajery - ale są. Łatwe przemieszanie się z modelem dzięki jego małym wymiarom i dedykowanym plecakiem. Komunikacja nadajnika z tabletem jest po wifi, więc mogę postawić tablet na stojaku fotograficznym  tak aby słońce na niego nie padało i przemieszczać się swobodnie z nadajnikiem wokół niego. W innych modelach Phantoma  z powodu kabla USB jest to bardziej kłopotliwe - trzeba kupić długi kabel USB i wtedy też jest dobrze.

Wady - drogie pakiety (koszt 1 go lotu modelu to 6 zł.), narzekania użytkowników na rwanie łączności wideo (ja tego osobiście nie doświadczyłem mam te swoje 500 m po wideo) , wymóg stosowania telefonów-tabletów o dobrej wydajności i jasnych podświetleniach - praktycznie tylko Samsungi z wyświetlaczami amoled. Wbudowane w model zakazy lotów na lotniskach aeroklubowych, co w moim przypadku uniemożliwia mi loty na klubowym lotnisku modelarskim w Radawcu. Co prawda istnieje możliwość zdjęcia blokady przez producenta (co roku trzeba to odnawiać) - trzeba wtedy przejść całą procedurę po której dostajemy sposób wykonania tego zabiegu. Ja taką procedurę przeszedłem, ale nie zdecydowałem się na zdjęcie blokady ponieważ wygnałoby to uaktualnienia software modelu do wersji 1.6.8 o której krążą jeszcze niepochlebne opinie - poczekam.

Następna według mnie wadą jest fakt szczelnego zabudowania pakietu napędowego w modelu (cartridge). Jeżeli latamy w upalny dzień ciepło z pakietu nie bardzo ma się gdzie wydalić na zewnątrz modelu i niepotrzebnie ogrzewa wewnętrznie pakiet a więc w jakiś sposób skraca jego żywotność. 

 

Edit:

 

Uaktualniłem soft modelu do versji 1.6.8 i jest ok. Myślę, że część użytkowników Phantoma 3S trochę przy nim grzebie (uaktualnia soft niezgodnie z instrukcją) i potem występują kłopoty.

kopter.jpg

DJI F450 FPV
Miałem go zamiar sprzedać - myślałem po co mi dwa modele quadro kopterów, ale na moje szczęście nie było chętnych :-)

Zalety - pewny zasięg RC miń. 2km , pewny zasięg FPV 500 m przy 200 mW nadajniku FPV, więc nie ma stresu, że model mi się urwie. Model może latać wszędzie (na moją odpowiedzialność oczywiście) więc nie ma ograniczenia na moim lotnisku w Radawcu. Moduł Mini OSD dostarcza "spartańskich" ale wystarczających informacji do nawigowania modelem i powrotu do domu przy utracie modelu z pola widzenia. Niski koszt eksploatacji pakietów (1,5 zł na lot). Po założeniu kamery Xiaomi Yi 2K i po jej regulacji obraz z grubsza porównywalny jak z Phantoma 3S. Większy kąt kamery XIaomi/150 deg w stosunku do Phantoma 3S/95 deg - bardziej sprawdza się w panoramowaniu i przy szerokich widokach np. nad wodą.
Ponieważ pakiety napędowe znajdują się wprost na ramie modelu ich chłodzenie jest b.dobre i nie niezgrzewająca się nadmiernie. 

Wady w stosunku do Phantom 3S - krótszy czas lotu ok 12 min na jednym pakiecie, model o większych wymiarach bardziej nieporęczny  w przenoszeniu, przełączanie trybu kamery wymaga lądowania modelu, wymaga dobrego monitora FPV. Przygotowanie modelu do lotu jest trochę bardziej skomplikowane - manualne podłączanie kabelków, włączanie kamery obserwacja diody statusu itp. Gorsza stabilizacja horyzontu - w moim przypadku gimbal tylko 2 osiowy.


Obecnie tworzę film z sporą liczbą ujęć nad wodą potencjalnie pogarszającą łączność radiową dlatego używam DJI F450 FPV. Po prostu bardziej mu ufam, bo wiem że mi się z radia nie urwie, Natomiast Phantomem 3S latam w przestrzeniach wolnych gdzie sygnał RC i Video nie ma naturalnych przeszkód ani "wrogów". Samo latanie i filmowanie tym modelem jest bardzo komfortowe.

ZDJĘCIE 02.jpg

Zdjęcie z Xiaomi yi 2K.

 

i pierwszy film z tej kamery:

 

 

oraz jego pełne rozwinięcie:

 

 

Edit: 

zmieniłem Phantoma 3S na używkę Phantom 3 Adv - była okazja mało latany, to żal było nie wziąć. A z P 3S Syn się ucieszył. :)

 

Phantomy 02.jpg

 

Dla porównania film z Phantoma 3 Standard

 

 

Artykuł o zakupie używanego Phantoma 3:

 

Załączony plik  PHANTOM 3 używany.pdf   1,23 MB   20 Ilość pobrań


  • 0

#70 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 19 październik 2016 - 14:06

Moje filmy w dziale Filmy Modelarskie:

 

http://pfmrc.eu/inde...filmy-pioterka/


  • 0

#71 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 21 październik 2016 - 10:54

Wszystkie moje filmy modelarskie są umieszczone pod adresem:

 

https://www.youtube....user/wicerek25m


  • 0

#72 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 19 grudzień 2016 - 21:15

Zima za oknem, trzeba siedzieć w domu więc sprawiłem sobie taką zaawansowaną zabawkę do lotów w mieszkaniu, na hali na przydomowym boisku a nawet w lesie  :).   

Zabawa przednia  i ćwiczenie umiejętności. Świetne uzupełnienie lotów z moimi dużymi jednostkami DJI F450 czy Phantom 3 Adv.

Jak próbowałem poprzednio latać w mieszkaniu Phantomem 3 to mi firanki wywiewało z pokoju - a tu proszę spokojnie.

Syma X5UW
W domu:
X5UW 13.jpg

 

i na dworze: (klatki z filmu)

W locie 02.jpg

 

W locie 05.jpg

 

tryb FPV

 

FPV 01.jpg

 

modelem można również sterować przy pomocy smartfona wirtualnymi drążkami na ekranie lub pochyleniem telefonu

 

FPV 04.jpg

 

i wyznaczać graficznie poziomą  trasę

 

FPV 05.jpg

 

lot w nocy

 

w nocy 01.jpg

 

w nocy 04.jpg

 

automatyczne lądowanie:

 

W locie 09.jpg

 

Ładnie lata :-)

 

W locie 10.jpg

 

opis modelu: https://www.gimmik.n...UW,o,18464.html

 

jest też tańsza wersja Syma X5UC z kamerą  bez WiFi:

https://www.gimmik.n...UC,o,18465.html

ma coś z Phantoma DJI :-)

Phanto&Syma.jpg

 

i większy "zbiornik paliwa" - lot do 14 min.

 

pakiet 03.jpg
 


  • 0

#73 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 01 styczeń 2017 - 19:33

No i jest  film z lotów moją Symą  :)

Zdjęcia i film wykonane Mobiusem A

 


  • 0

#74 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 12 styczeń 2017 - 08:50

Okulary z podczepionym Mobiusem A. Z tego zestawu powstało wiele moich filmów w tym i film o Symie

 

Mobius okulary.jpg


  • 1

#75 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 15 styczeń 2017 - 21:14

Kolega chcąc odbywać loty w strefie CTR wysłał formularz zgłoszeniowy do PAŻP i otrzymał następującą odpowiedź: 

 

W związku z przesłanym formularzem zgłoszenia wykonywania lotów zdalnie sterowanych statków powietrznych (RPA) informuję, że lokalizacja/lokalizacje wskazane w zgłoszeniu znajduje/ą się powyżej 6km od granicy lotniska nie wymagają zgłoszenia do PAŻP. Oznacza to, że zgodnie z przepisami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 8 sierpnia 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków (wejście w życie 07.09.2016), loty poza 6 km od granicy lotniska wykonywane do wysokości 100m AGL i statkiem o masie do 25kg i wykonywane wyłącznie w zasięgu wzroku operatora nie wymagają uzgodnień i określania warunków przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej. Poniżej fragment załącznika ww. rozporządzenia dotyczący lotów w CTR: (…) Rozdział 4 Zasady wykonywania lotów 4.1. Bezzałogowymi statkami powietrznymi wykonuje się jedynie operacje w zasięgu widoczności wzrokowej VLOS z zachowaniem następujących warunków: (…) 5) w strefie CTR na warunkach określonych przez instytucję zapewniającą służbę ruchu lotniczego; (…) 4.5. Warunków, o których mowa w pkt 4.1 ppkt 5 i 6, nie stosuje się w przypadku wykonywania lotów bezzałogowymi statkami powietrznymi o masie startowej nie większej niż 25 kg w odległości większej niż 6 km od granicy lotniska i do wysokości nie większej niż 100 m nad poziomem terenu Uwaga: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej nie przyjmuje i nie wydaje zgód na loty w rejonach CTR zlokalizowanych w odległości większej niż 6 km w odległości od granic lotniska i na wysokościach powyżej 100 m AGL. Jednocześnie informujemy, że to na operatorze spoczywa pełna odpowiedzialność za bezpieczne wykonywanie lotu - zgodnie z przedmiotowym Rozporządzeniem: 3. Operator 1) zachowuje szczególną ostrożność, unika wszelkiego działania lub zaniechania, które mogłoby: a) spowodować zagrożenie bezpieczeństwa, w tym zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lotniczego, B) utrudniać ruch lotniczy, c) zakłócić spokój lub porządek publiczny, oraz d) narazić kogokolwiek na szkodę; 2) steruje modelem latającym w sposób umożliwiający uniknięcie kolizji z innym statkiem powietrznym; 3) zapewnia, że model latający, którym wykonuje lot, daje pierwszeństwo drogi załogowym statkom powietrznym; 4) ponosi odpowiedzialność za decyzję o wykonaniu lotu oraz jego poprawność, a wyznaczenie i udział obserwatora w wykonywaniu lotów nie zwalnia go z odpowiedzialności za bezpieczeństwo wykonywanych operacji lotniczych;

 

Z treści odpowiedzi wynika, że w obrębie powyżej 6 km od lotniska można odbywać loty VLOS (w zasięgu wzroku) w strefie CTR do  100 m AGL (wysokości)  statkami powietrznymi o masie do 25 kg bez uzyskiwania zgody PAŻP.

 

Przydatna aplikacja DroneRadar

 

droneradar.jpg


  • 0

#76 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 02 luty 2017 - 21:16

Składam nowy model ARF Foker Eindeker 1,6 m,  jest to konwersja spalina-EP

 

FELot01.jpg

 

FE Z pokładu01.jpg

 

 

relacja z budowy i lotów po adresem:

 

http://pfmrc.eu/inde...-airline-161cm/


  • 0

#77 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 31 maj 2017 - 19:51

Minął jakiś czas i mój Phantom 3 Advance zażądał uaktualnienia software.  Filmów pokazujących w sieci jak się to robi jest sporo  

 

,

 

ale można też skorzystać przewodnika  podpowiadanego przez DJI GO. Najważniejsze jest aby najpierw sformatować kartę MICRO SD w kamerze z poziomu GJI GO a następnie przenieść na nią z komputera odpowiednią wersję oprogramowania ze strony producenta w formacie *.bin.   Aktualizacja włącza się sama i trwa kilkanaście minut. Po jej dokonaniu można sprawdzić na karcie MICRO SD logi potwierdzające prawidłowość jej wykonania.

 

Zazwyczaj po takiej aktualizacji zaleca się ponowne skalibrowanie jednostki IMU  z dala od zakłóceń i pól magnetycznych a więc raczej nie w domu. Dlatego wykonałem prostą platformowe terenową do kalibracji i startów modelu z trawy ponieważ zbyt wysoka również trawa  "przeciąża mechanizm kamery" o czy dowiadujemy się co jakiś czas poprzez wyświetlanie odpowiedniego komunikatu na ekranie. Platforma do kalibracji powinna być poziomo ustawiona niezależnie od nierówności ziemi.

 

Poziomowanie stanowiska startowego:

Stanowisko startowe 01.jpg

Stanowisko startowe 02.jpg

 

regulacja wysokości nóg stanowiska

Stanowisko startowe 03.jpg

model na stanowisku - można kalibrować IMU - oczywiście zdejmujemy zabezpieczenie kamery :-)

Stanowisko startowe 04.jpg

Stanowisko startowe 05.jpg

 

Żeby nie biegać z tabletem - zamocowanie na stojaku fotograficznym.

Stanowisko startowe 06.jpg

 

Lądowanie na stanowisku o takich wymiarach jest dość trudne szczególnie kiedy występują  turbulencje i radzę założyć osłony na śmigła w razie ukośnego i niezamierzonego podparcia koptera.

 

Kalibracji IMU dobrze jest dokonywać w chłodniejszy dzień, lub rano czy wieczorem , wtedy model znacznie krócej "warminguje" się podczas rozgrzewania. Po wyregulowaniu modelu na spoziomowanej platformie startowej model jest naprawdę b.stabilny, kręci bączka w miejscu, więc myślę że chyba warto było trochę pracy w taką platformę włożyć.


  • 0

#78 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 03 czerwiec 2017 - 09:46

Pakiety Gens ACE 4S 4400 mAh 35C

4 (1).jpg

  • Napięcie: 14.8V
  • Pojemność: 4400mAh
  • Wydolność prądowa: 35C
  • Wymiary: 147mm x 50mm x 32mm
  • Waga: 497g
  • Wtyczka prądowa: T-plug
  • Wtyczka balancera: JST-XH
  • Rekomendowany prąd ładowania: 1-3C



Trochę o próbach nowych pakietów Foxy napisałem w linku poniżej. Skończyło się jak skończyło:

http://pfmrc.eu/inde...ja-na-ep/page-7 p. # 128


Obecnie bazuję jeszcze na pakietach Zippy Compact 4S 4500 35C, ale ich żywot po 3 latach powoli dobiega już do końca. Ale nawet nowe Zippy oddawały na samym początku tylko 4300 mAh.


W poszukiwaniu następców moich pakietów 4S 4500 mAh sięgnąłem tym razem po pakiety GENS ACE.


Do testów nowe pakiety GENS przecyklowałem (instrukcja nie wymaga) najpierw 3 krotnie prądem 1C - rozładowanie do 50% . Potem naładowałem pakiety do pełna i rozładowałem je do 3% mierząc oddaną moc. Okazało się że GENS trzyma jak najbardziej swoje parametry - uzyskałem na każdym pakiecie wynik powyżej 4400 mAh. Rozładowanie nie było niższe niż 3,3 V celę.

GENS zastrzega w swojej instrukcji, ażeby nie przekraczać napięcia poniżej 3,2 V/celę a temperatury pracy pakietu powyżej 60 deg. C.

Jak do tej pory jest to jeden z niewielu pakietów w którym napis na etykiecie pokrywa mi się z rzeczywistością. Oczywiście jest to próba tylko na 2 pakietach - ale myślę że chyba będę z nich zadowolony ? - z ceny pewnie mniej
  • 0

#79 Pioterek

Pioterek
  • Modelarz
  • 3536 postów
  • Age: 64
  • SkądLublin
  • Imię:Piotr

Napisano 27 wrzesień 2017 - 20:53

Mały ale jary. Do floty dołączył najmniejszy DJI  - Spark. Główną i nie jedyną zaletą jest mała masa ok. 300g co umożliwia latanie modelem jak zabawką. Jestem pod pozytywnym wrażeniem możliwości.

 

MSpark 04.jpg

 

MSpark 07.jpg

 

BNM 01.jpg


  • 0

#80 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10113 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 27 wrzesień 2017 - 20:56

Ooo, liczę na jakąś relację o nim.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych