Skocz do zawartości


Zdjęcie

P-51D Mustang z Art-Tech

P-51 Art-Tech Mustang P-51D

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
87 odpowiedzi w tym temacie

#1 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 02 January 2013 - 11:20

Witam
Z racji braku ww wątku na forum zamieszczam krótki opis modelu P-51D Mustang firmy Art-Tech.

Długość 780 mm
Rozpiętość skrzydeł 960 mm
Waga 550 g
Silnik Bezszczotkowy "out runner" 700kV
Kontroler ESC 18A BESC
Bateria w zestawie 11.1V Li-Po 1300mAh


P-51 Mustang..jpg

Po pierwszym locie z miłą chęcią zmieniłem oryginalny nadajnik i odbiornik. Znajdujący się w zestawie nadajnik był bardzo prosty - poza możliwością ustawienia rewersów nie oferuje nic więcej. Nie ma przede wszystkim możliwości ustawienia zakresu wychyleń sterów co w przypadku tego modelu jest konieczne z racji jego nerwowego reagowania w locie na duże wychylenia sterów.
Po zmianie nadajnika i odbiornika maszyna przyjemna w locie, szybka, zwinna....i bardzo cicho pracujący silnik.
Ciekawa relacja ze składania tego modelu i jego oblotu w linku http://www.modelarst...pic.php?t=43321

Ja to ja po otrzymaniu modelu poprzerabiałem co nieco:

Imitacja dział na skrzydle z możliwością montowania kamery (widoczny gwint)
P-51-Mustang-GUNS-small.jpg

nowa baby
P-51-Mustang-BABY-small.jpg

Wyposażenie wnętrza kabiny - tablica rozdzielcza itp.
P-51-Mustang-PILOT-3-small.jpg P-51-Mustang-PILOT-2-small.jpg

no i oczywiście pilot
P-51-Mustang-PILOT-small.jpg

w przygotowaniu wykonanie klap - relacja wkrótce.
  • 0

#2 przemo

przemo

    ojej to już ten czas ... budujemy !!!

  • Modelarz
  • 1593 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 02 January 2013 - 11:27

a gdzie film Rafale z ganiania nim po niebie ? Kabina pierwsza klasa drugi przedział :) ... a można wiedzieć ile takie latadło kosztuje ?
  • 0

#3 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 9909 postów
  • Age: 44
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 02 January 2013 - 11:34

Zrobiłeś może zdjęcia przed i po? Ciekawa przeróbka.
Aparaturę Artechu znam, jest prosta, ale wystarczy, nauczyłem się na niej latać i długo była ze mną zanim przesiadłem się na FlySky TH9X.
Taka ciekawostka. Po otwarciu aparatury znajdujesz przełącznik miksera V-tail/Delta.
Model dostępny w Nitroteku.
http://www.nitrotek....-d-mustang.html
  • 0

#4 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 02 January 2013 - 11:40

a gdzie film Rafale z ganiania nim po niebie ? Kabina pierwsza klasa drugi przedział :) ... a można wiedzieć ile takie latadło kosztuje ?


Filmiki jakieś mam - postaram się coś poskładać. Obecnie kosztuje u dystrybutora (firma Nitrotek) 765,00 zł z baterią i aparaturą a w Hobby King bez aparatury i bez baterii 69,99 $+koszt wysyłki. Ja znalazłem na Allegro za 400,00 zł.
  • 0

#5 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 02 January 2013 - 11:45

Zrobiłeś może zdjęcia przed i po? Ciekawa przeróbka.
Aparaturę Artechu znam, jest prosta, ale wystarczy, nauczyłem się na niej latać i długo była ze mną zanim przesiadłem się na FlySky TH9X.
Taka ciekawostka. Po otwarciu aparatury znajdujesz przełącznik miksera V-tail/Delta.
Model dostępny w Nitroteku.
http://www.nitrotek....-d-mustang.html


Pierwsze zdjęcia przed/po - wykonanie klap
P-51-Mustang-KLAPY-FLAPS-small.jpg

Będzie jeszcze wycięte miejsce na jedno serwo a w widocznym wyciętym rowku będzie zamocowany mechanizm łączący obydwie klapy.
Mechanizacja klap nie będzie widoczna z zewnątrz po zamontowaniu skrzydeł do kadłuba :)
  • 0

#6 302_Osh

302_Osh
  • Modelarz
  • 265 postów
  • Age: 39
  • SkądRumia
  • Imię:Bartosz

Napisano 02 January 2013 - 11:55

Bardzo fajne modyfikacje. Mam ten model, niestety nie jest on bez wad. Po kilku lotach spuchł mi pakiet, wymieniłem. Bardzo słabe śmigło, nawet lądowanie w trawie, delikatne, powoduje wyłamanie jednej z łopat, każdorazowo. Mocowanie silnika też bardzo podatne na pęknięcia. I rzecz, której nie potrafię wyeliminować, podczas lotu, w wyniku oporu powietrza, wyginają się golenie podwozia. Samo wykonanie modelu, chińszczyzna, gwoździki i śruby trzymające całe usterzenie ogonowe, żałosne. Gdybym tego nie wzmocnił, cały ster wysokości myszkował na boki w poziomie przy każdym wychyleniu góra/dół. No i osłona silnika, plastikowy element, ten czerwony, za żółtym kołpakiem śmigła, wykonany z takiego materiału, jak jednorazowe białe kubeczki z plastiku. Nie można tego dotykać, bo pęknie. Mimo tego wszystkiego model świetnie wygląda w powietrzu, bardzo fajnie lata. Nawet po delikatnej zmianie środka ciężkości, którą spowodowało wzmocnienie komory silnika, nie czuje się tego podczas lotu. Samolot zdecydowanie nie dla początkujących,
  • 0

#7 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 02 January 2013 - 12:14

Bardzo fajne modyfikacje. Mam ten model, niestety nie jest on bez wad. Po kilku lotach spuchł mi pakiet, wymieniłem. Bardzo słabe śmigło, nawet lądowanie w trawie, delikatne, powoduje wyłamanie jednej z łopat, każdorazowo. Mocowanie silnika też bardzo podatne na pęknięcia. I rzecz, której nie potrafię wyeliminować, podczas lotu, w wyniku oporu powietrza, wyginają się golenie podwozia. Samo wykonanie modelu, chińszczyzna, gwoździki i śruby trzymające całe usterzenie ogonowe, żałosne. Gdybym tego nie wzmocnił, cały ster wysokości myszkował na boki w poziomie przy każdym wychyleniu góra/dół. No i osłona silnika, plastikowy element, ten czerwony, za żółtym kołpakiem śmigła, wykonany z takiego materiału, jak jednorazowe białe kubeczki z plastiku. Nie można tego dotykać, bo pęknie. Mimo tego wszystkiego model świetnie wygląda w powietrzu, bardzo fajnie lata. Nawet po delikatnej zmianie środka ciężkości, którą spowodowało wzmocnienie komory silnika, nie czuje się tego podczas lotu. Samolot zdecydowanie nie dla początkujących,


Podzielam kolegi opinie co do wykonania niektórych elementów - osłona silnika. U mnie mocowanie sterów nie szwankuje - tu nie mam się czego doczepić. Bardzo tanio można zakupić nowe elementy w Hobby Kingu - musiałem je zrobić z racji złamania śmigła po lądowaniu na trawie, skleiłem superglu i lata, lądowanie-złamanie łopaty (tej samej), posklejanie i lata.... i tak już cały sezon. Przy pierwszym locie z aparatura Art- Tech i nieudolnym manewrze musiałem dziób silnika pozbierać do reklamówki :( ale dzięki temu że w zestawie był zapasowy koszyk mocowania silnika i wręga wszystko poskładałem bez problemu na klej dwuskładnikowy Distal. Co do podwozia to się nie wypowiem bo latam bez, dopiero w tym sezonie rozpocznę naukę startu i lądowania z podwoziem dlatego robię klapy bo bez tego model ma dużą prędkość podejścia do lądowania.
  • 0

#8 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 02 January 2013 - 22:04

W moim modelu nie ma połączonego tylnego koła ze sterem kierunku a wiem że niektóre modele Mustanga(może inna partia dostaw) mają takie połączenie wykonane wewnątrz kadłuba. Proszę posiadaczy tego modelu o wskazówki jak takie połączenie wygląda jak mógłbym je wykonać.
  • 0

#9 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 03 January 2013 - 09:30

Mechanizm klap P-51-Mustang-MECHANIZM-KLAP-small.jpg Klapy będą mocowane do skrzydeł na 2 zawiasach i poruszane za pomocą bagnetu. P-51-Mustang-MECHANIZM-KLAP-3-small.jpg Bagnet umieszczony w rurce węglowej i poruszany poprzez orczyk połączony z serwem. P-51-Mustang-MECHANIZM-KLAP-2-small.jpg
  • 0

#10 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1921 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 03 January 2013 - 10:47

Ten nylonowy orczyk przyklejony do stalowego drutu to bardzo kiepski pomysł.
  • 0

#11 andrzej_t

andrzej_t
  • Modelarz
  • 537 postów
  • Age: 61
  • SkądRadom
  • Imię:Andrzej

Napisano 03 January 2013 - 10:52

A to czarne, idące od dźwigni serwa do dźwigni klap, to rurka węglowa z wklejonymi na końcach kawałkami drutu?
  • 0

#12 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 03 January 2013 - 10:58

Ten nylonowy orczyk przyklejony do stalowego drutu to bardzo kiepski pomysł.

Orczyk wczoraj przykleiłem do drutu na dwuskładnikowy klej epoksydowy. A jakie jest inne możliwe rozwiązanie - wszelkie uwagi/podpowiedzi mile widziane.

A to czarne, idące od dźwigni serwa do dźwigni klap, to rurka węglowa z wklejonymi na końcach kawałkami drutu?

Dźwignia serwa połączona jest z dźwignią klap cienkim drutem, który dla usztywnienia jest wprowadzony w rurkę węglową.
  • 0

#13 f-150

f-150
  • Modelarz
  • 1921 postów
  • Age: 52
  • SkądKraków
  • Imię:Wojtek

Napisano 03 January 2013 - 11:51

Wykonaj orczyk z blachy i go przylutuj,lub poszukaj orczyka przykręcanego robaczkiem.
  • 0

#14 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 04 January 2013 - 09:09

Odcięte elementy już po malowaniu, założona maskownica na mechanizm klap i serwo. P-51-Mustang-KLAPY-FLAPS-2-small.jpg
  • 0

#15 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 04 January 2013 - 12:13

a gdzie film Rafale z ganiania nim po niebie ? Kabina pierwsza klasa drugi przedział :) ... a można wiedzieć ile takie latadło kosztuje ?


...i znalazło się trochę materiału na filmik obrazujący jeden z pierwszych lotów jeszcze przed przeróbkami jak w powyższych opisach.

  • 0

#16 Andy.

Andy.
  • Modelarz
  • 118 postów
  • SkądBolesławiec
  • Imię:Andrzej

Napisano 04 January 2013 - 14:29

Ładnie wygląda, dobrze trzyma się w powietrzu, lata całkiem realistycznie :) A nie miałem za bardzo zaufania do takich kitów...
  • 0

#17 przemo

przemo

    ojej to już ten czas ... budujemy !!!

  • Modelarz
  • 1593 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 04 January 2013 - 14:45

No to teraz wszystko jasne :) ja czekam na dalsze filmy z lotów po modyfikacjach :)
  • 0

#18 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 05 January 2013 - 22:58

Po modyfikacji - próba statyczna. Gotowy do lotu.
  • 0

#19 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 15 January 2013 - 12:26

Próby statyczne klap i "zabawa" z kołowaniem na pasie startowym spowodowały konieczność wykonania kolejnej modyfikacji. Modyfikacji podlegać będzie tylne koło które w oryginale kręci się jak chce (nie jest zintegrowane ze sterem kierunku lub serwem steru kierunku) - a to w lewo a to w prawo co w praktyce oznacza albo szybki start na pełnej mocy albo zaliczę pobocze pasa startowego :) . A skoro dobrałem się do serwa steru (umieszczone w kabinie) to....poprzerabiam także jej wnętrze. Relacja wkrótce. Trochę szperania w necie trochę w Photoshopie dłubaniny i oto gotowy szablon wnętrza kabiny. ( ale rym :)) P-51-Mustang-COCKPIT-ALL-v2-small.jpg Załączony plik  P-51 Mustang COCKPIT ALL V2.pdf   439.11 KB   248 Ilość pobrań
  • 0

#20 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 596 postów
  • Age: 41
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 16 January 2013 - 09:51

Aby wyjąć tylne koło należy niestety wyciągnąć je razem z elementem plastikowym, który jest przyklejony od zewnątrz i od wewnątrz - wycinamy otwór po obwodzie plastikowego elementu.. P-51D tail wheel 0 small.jpg Wyciągnięty mechanizm tylnego koła po obróceniu idealnie nadaje się do ponownego wklejenia i uzyskujemy w łatwy sposób imitację klap zamykających tylne koło :) P-51D-tail-wheel 1 small.jpg ...mała przymiarka P-51D-tail-wheel-3-small.jpg P-51D-tail-wheel-2 small.jpg
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: P-51, Art-Tech, Mustang, P-51D

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych