Skocz do zawartości

P-51D Mustang z Art-Tech


RAFALR30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Z racji braku ww wątku na forum zamieszczam krótki opis modelu P-51D Mustang firmy Art-Tech.

 

Długość 780 mm

Rozpiętość skrzydeł 960 mm

Waga 550 g

Silnik Bezszczotkowy "out runner" 700kV

Kontroler ESC 18A BESC

Bateria w zestawie 11.1V Li-Po 1300mAh

 

 

post-10327-0-02612400-1357121849.jpg

 

Po pierwszym locie z miłą chęcią zmieniłem oryginalny nadajnik i odbiornik. Znajdujący się w zestawie nadajnik był bardzo prosty - poza możliwością ustawienia rewersów nie oferuje nic więcej. Nie ma przede wszystkim możliwości ustawienia zakresu wychyleń sterów co w przypadku tego modelu jest konieczne z racji jego nerwowego reagowania w locie na duże wychylenia sterów.

Po zmianie nadajnika i odbiornika maszyna przyjemna w locie, szybka, zwinna....i bardzo cicho pracujący silnik.

Ciekawa relacja ze składania tego modelu i jego oblotu w linku http://www.modelarst...pic.php?t=43321

 

Ja to ja po otrzymaniu modelu poprzerabiałem co nieco:

 

Imitacja dział na skrzydle z możliwością montowania kamery (widoczny gwint)

post-10327-0-18666200-1357121910.jpg

 

nowa baby

post-10327-0-51664600-1357122015.jpg

 

Wyposażenie wnętrza kabiny - tablica rozdzielcza itp.

post-10327-0-46673500-1357121950.jpg post-10327-0-62263800-1357121975.jpg

 

no i oczywiście pilot

post-10327-0-95084100-1357121996.jpg

 

w przygotowaniu wykonanie klap - relacja wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zrobiłeś może zdjęcia przed i po? Ciekawa przeróbka.

Aparaturę Artechu znam, jest prosta, ale wystarczy, nauczyłem się na niej latać i długo była ze mną zanim przesiadłem się na FlySky TH9X.

Taka ciekawostka. Po otwarciu aparatury znajdujesz przełącznik miksera V-tail/Delta.

Model dostępny w Nitroteku.

http://www.nitrotek....-d-mustang.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie film Rafale z ganiania nim po niebie ? Kabina pierwsza klasa drugi przedział :) ... a można wiedzieć ile takie latadło kosztuje ?

 

Filmiki jakieś mam - postaram się coś poskładać. Obecnie kosztuje u dystrybutora (firma Nitrotek) 765,00 zł z baterią i aparaturą a w Hobby King bez aparatury i bez baterii 69,99 $+koszt wysyłki. Ja znalazłem na Allegro za 400,00 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś może zdjęcia przed i po? Ciekawa przeróbka.

Aparaturę Artechu znam, jest prosta, ale wystarczy, nauczyłem się na niej latać i długo była ze mną zanim przesiadłem się na FlySky TH9X.

Taka ciekawostka. Po otwarciu aparatury znajdujesz przełącznik miksera V-tail/Delta.

Model dostępny w Nitroteku.

http://www.nitrotek....-d-mustang.html

 

Pierwsze zdjęcia przed/po - wykonanie klap

post-10327-0-62388700-1357123580.jpg

 

Będzie jeszcze wycięte miejsce na jedno serwo a w widocznym wyciętym rowku będzie zamocowany mechanizm łączący obydwie klapy.

Mechanizacja klap nie będzie widoczna z zewnątrz po zamontowaniu skrzydeł do kadłuba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne modyfikacje. Mam ten model, niestety nie jest on bez wad. Po kilku lotach spuchł mi pakiet, wymieniłem. Bardzo słabe śmigło, nawet lądowanie w trawie, delikatne, powoduje wyłamanie jednej z łopat, każdorazowo. Mocowanie silnika też bardzo podatne na pęknięcia. I rzecz, której nie potrafię wyeliminować, podczas lotu, w wyniku oporu powietrza, wyginają się golenie podwozia. Samo wykonanie modelu, chińszczyzna, gwoździki i śruby trzymające całe usterzenie ogonowe, żałosne. Gdybym tego nie wzmocnił, cały ster wysokości myszkował na boki w poziomie przy każdym wychyleniu góra/dół. No i osłona silnika, plastikowy element, ten czerwony, za żółtym kołpakiem śmigła, wykonany z takiego materiału, jak jednorazowe białe kubeczki z plastiku. Nie można tego dotykać, bo pęknie. Mimo tego wszystkiego model świetnie wygląda w powietrzu, bardzo fajnie lata. Nawet po delikatnej zmianie środka ciężkości, którą spowodowało wzmocnienie komory silnika, nie czuje się tego podczas lotu. Samolot zdecydowanie nie dla początkujących,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne modyfikacje. Mam ten model, niestety nie jest on bez wad. Po kilku lotach spuchł mi pakiet, wymieniłem. Bardzo słabe śmigło, nawet lądowanie w trawie, delikatne, powoduje wyłamanie jednej z łopat, każdorazowo. Mocowanie silnika też bardzo podatne na pęknięcia. I rzecz, której nie potrafię wyeliminować, podczas lotu, w wyniku oporu powietrza, wyginają się golenie podwozia. Samo wykonanie modelu, chińszczyzna, gwoździki i śruby trzymające całe usterzenie ogonowe, żałosne. Gdybym tego nie wzmocnił, cały ster wysokości myszkował na boki w poziomie przy każdym wychyleniu góra/dół. No i osłona silnika, plastikowy element, ten czerwony, za żółtym kołpakiem śmigła, wykonany z takiego materiału, jak jednorazowe białe kubeczki z plastiku. Nie można tego dotykać, bo pęknie. Mimo tego wszystkiego model świetnie wygląda w powietrzu, bardzo fajnie lata. Nawet po delikatnej zmianie środka ciężkości, którą spowodowało wzmocnienie komory silnika, nie czuje się tego podczas lotu. Samolot zdecydowanie nie dla początkujących,

 

Podzielam kolegi opinie co do wykonania niektórych elementów - osłona silnika. U mnie mocowanie sterów nie szwankuje - tu nie mam się czego doczepić. Bardzo tanio można zakupić nowe elementy w Hobby Kingu - musiałem je zrobić z racji złamania śmigła po lądowaniu na trawie, skleiłem superglu i lata, lądowanie-złamanie łopaty (tej samej), posklejanie i lata.... i tak już cały sezon. Przy pierwszym locie z aparatura Art- Tech i nieudolnym manewrze musiałem dziób silnika pozbierać do reklamówki :( ale dzięki temu że w zestawie był zapasowy koszyk mocowania silnika i wręga wszystko poskładałem bez problemu na klej dwuskładnikowy Distal. Co do podwozia to się nie wypowiem bo latam bez, dopiero w tym sezonie rozpocznę naukę startu i lądowania z podwoziem dlatego robię klapy bo bez tego model ma dużą prędkość podejścia do lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim modelu nie ma połączonego tylnego koła ze sterem kierunku a wiem że niektóre modele Mustanga(może inna partia dostaw) mają takie połączenie wykonane wewnątrz kadłuba. Proszę posiadaczy tego modelu o wskazówki jak takie połączenie wygląda jak mógłbym je wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten nylonowy orczyk przyklejony do stalowego drutu to bardzo kiepski pomysł.

 

Orczyk wczoraj przykleiłem do drutu na dwuskładnikowy klej epoksydowy. A jakie jest inne możliwe rozwiązanie - wszelkie uwagi/podpowiedzi mile widziane.

 

A to czarne, idące od dźwigni serwa do dźwigni klap, to rurka węglowa z wklejonymi na końcach kawałkami drutu?

 

Dźwignia serwa połączona jest z dźwignią klap cienkim drutem, który dla usztywnienia jest wprowadzony w rurkę węglową.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie film Rafale z ganiania nim po niebie ? Kabina pierwsza klasa drugi przedział :) ... a można wiedzieć ile takie latadło kosztuje ?

 

...i znalazło się trochę materiału na filmik obrazujący jeden z pierwszych lotów jeszcze przed przeróbkami jak w powyższych opisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Próby statyczne klap i "zabawa" z kołowaniem na pasie startowym spowodowały konieczność wykonania kolejnej modyfikacji. Modyfikacji podlegać będzie tylne koło które w oryginale kręci się jak chce (nie jest zintegrowane ze sterem kierunku lub serwem steru kierunku) - a to w lewo a to w prawo co w praktyce oznacza albo szybki start na pełnej mocy albo zaliczę pobocze pasa startowego :) .

A skoro dobrałem się do serwa steru (umieszczone w kabinie) to....poprzerabiam także jej wnętrze. Relacja wkrótce.

 

Trochę szperania w necie trochę w Photoshopie dłubaniny i oto gotowy szablon wnętrza kabiny. ( ale rym :))

 

post-10327-0-64183100-1358250332.jpg

 

P-51 Mustang COCKPIT ALL V2.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby wyjąć tylne koło należy niestety wyciągnąć je razem z elementem plastikowym, który jest przyklejony od zewnątrz i od wewnątrz - wycinamy otwór po obwodzie plastikowego elementu..

 

post-10327-0-53447400-1358326268.jpg

 

Wyciągnięty mechanizm tylnego koła po obróceniu idealnie nadaje się do ponownego wklejenia i uzyskujemy w łatwy sposób imitację klap zamykających tylne koło :)

 

post-10327-0-18410600-1358326386.jpg

 

...mała przymiarka

 

post-10327-0-99217600-1358326414.jpg post-10327-0-92164400-1358326432.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.