Skocz do zawartości

RWD 21


Rekomendowane odpowiedzi

Znacie może jakieś profile skrzydeł do dolnopłatów tak żeby latał spokojnie i przewidywalnie?

zacząłem wycinać wręgi jest to dla mnie swego rodzaju nowość bo pierwszy raz wycinam z własnych planów mam nadzieje że wyjdzie z tego piękny model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub grubszy 23014 a nawet 23016.

23014 miałem w jednym z modeli, górnopłat, niemal bez wzniosu. przeciągnięcie, jeśli nie było bocznego ipulsu, przebiegało bardzo łagodnie, to było "opuszczenie nosa" i nabranie prędkości w zasadzie bez utraty sterowności (profil na końcówkach pogrubiony do 16%) - to nie pomyłka.

można także sprawdzone NACA 24xx mają znacznie więszą doskonałość w zakresie mniejszego Cz ale "przeciągają" mniej przyjemnie choć 2412 tego nie potwierdza. A jeśli zrobisz natarcie z większym promieniem - decydując się na mniejszą prędkość maksymalną - to każdy z tych profili (i wielu innych) będzie spokojny i przewidywalny.

Do RWD 21 nie stosowałbym cieńszego niż 14-16% (a może nawet 18%) dla stabilności właśnie.

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :D dzięki za odpowiedzi o tych profilach dużo to wniosło do samego projektu. Rozumiem że profil NACA 2414 to profil o nr 24 14% , a 2416 to profil nr. 24 i 16% czyli jeżeli potrzebuje profilu 18 % to będzie to NACA 2418? w tych profilach jestem zielony.

Aktualnie jestem na etapie wycinania wręg moim "ręcznym laserem" (to niebieskie na zdjęciu) niestety jeszcze dużo mi brakuje do perfekcji w wycinaniu ale nie jest najgorzej.

post-3669-0-07468700-1359156899_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, więc się wypowiem :) .Doceniam Twój zapał i chęć wykonania tego samolotu, ale fakt, że zabierasz się za model nie mając planów w całości i pytając o tak podstawowe historie jak profil (choć na planach jest) oraz próbując wykonać konstrukcję kadłuba w tak nieprzemyślany sposób, mogę z całą stanowczością stwierdzić , iż porywasz się z motyką na słońce. To jeszcze nie ten czas, kiedy możesz samodzielnie projektować model. Ucz się, analizuj już opracowane konstrukcje, wykonaj kilka prostszych modeli, bo z tej relacji wynika niezbicie, że ten model przerasta Twoje możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubie stawiać sobie nowe wyzwania. Co do profilu nie miałem pojęcia co będę miał w drugiej części planów, ale myślę że z pomocą forum uda się zbudować dość ładny i poprawnie latający model.

Na razie konstrukcja jest całkiem sztywna także dochodzą nowe części zdecydowałem się zrobić drzwi kabiny 2 częściowe jak w prototypie oto początki prac nad drzwiczkami.

post-3669-0-68351400-1360175092_thumb.jpg

 

Ps. Myślę że forum jest po to aby pomagać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

RWD 21 miał profil dwuwypukły I.A.W. (skrót od "Instytut Aerodynamiczny w Warszawie"). Niewiele profili stosowanych w "dużym" lotnictwie nadaje się do zastosowań modelarskich ze względu na małe cięciwy skrzydeł. W makiecie RWD 21 zastosowałbym profil NACA2416 u nasady i NACA2410 na końcówce. Profil bardzo dobrze nadaje się do zastosowań modelarskich, ma łagodną charakterystykę przeciągnięcia i bardzo dobrze pracuje z klapą i lotką szczelinową. Bez problemu znajdziesz parametry geometryczne tego profilu gduż jest bardzo popularny. NACA2410 znajdziesz wprost, a parametry dla profilu 16-procentowego otrzymasz przeliczając procentowo parametry profilu NACA2415.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.