Skocz do zawartości


Zdjęcie

IŁ 2


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#1 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 303 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 19 January 2013 - 14:48

Witam
Niedawno znalazłem na allegro i udało mi się kupić zestaw do budowy ił 2 (IŁ-2 szturmownik - zestaw ECO)
Zalecany jest tam silnik 4cm.
Poszukałem więc i znalazłem:
http://www.hobbyking...low_Engine.html
http://www.hobbyking...ote_needle.html
1.Który z nich wybrać??
Z tego co widzę to wersja "druga" ma po prostu tylną regulacje czy może jest jeszcze jakaś różnica??
1.a na jakim paliwie i śmigle go docierać?? (w "nastikowej" instrukcji piszą o 9x4)
2.Jaką świecę do tego silniczka?
3.Jaki zbiornik paliwa wyczytałem że około 170- 200 ml
4.Skrzydła okleić na palimerowy czy sudal??
Czytałem że na polimer łatwiej.
5.Czy takie serwa będą odpowiednie:
gaz:
http://www.hobbyking...icro_Servo.html
lotki i ogon:
http://www.hobbyking...5g_0_14sec.html
6.Czy taki pakiet zasilający będzie dobry czy szukać innego?
http://www.hobbyking...eiver_Pack.html

Przepraszam że tyle pytań.
Chciałbym zrobić jedno zamówienie i od razu kupić wszystko (co jest dostępne i przyda mi się do modelu)stad moje pytania



Bedzie to mój pierwszy model spalinowy.
Wcześniej latałem elektrykami:
Esa zarówno WWI jak i WWII
Extrą od Mirka z lublina
akrobatami depronowymi (ultron diablo itp)
Ursusem XXL 2,20m
  • 0

#2 Capriman

Capriman

    doktor habilitowany

  • Modelarz
  • 416 postów
  • Age: 34
  • Skądgorzów
  • Imię:Filip

Napisano 20 January 2013 - 10:46

Silnik jak najbardziej w drugiej wersji z tego co się wywiedziałem to zupełnie inna konstrukcja, lepsza... Ja skrzydła kleiłem na jedno i drugie i na polimer wychodzi lżej ale fornir słabiej się trzyma rdzeni. Sodual lepiej klei ale jest minimalnie ciężej no i do klejenia rękawiczki gumowe, bo można się strasznie tym pokleić :D. Serwa myśle że są ok choć na ogon dał bym coś mocniejszego typu 16g, pakiet ok. Model myśle że spokojnie opanujeszesz w powietrzu jak latałeś esa, bardziej bym się martwił czy polubisz spaliny, babranie się w paliwie, regulowanie, czyszczenie:D.
  • 0

#3 JANTAR87

JANTAR87
  • Modelarz
  • 109 postów
  • Age: 30
  • SkądZawiercie
  • Imię:Robert

Napisano 20 January 2013 - 11:10

Polubi polubi :) Wszakże nie ma nic lepszego :D

Pamiętaj, że serwa najlepiej mieć takie same w każdym modelu, mogą póżniej posłuzyć za dawcę dla innego :D
Miałem te serwa co ty i dwa 929, moze akurat źle trafiłem ale te dwa MG929 mi zaczęły szwankować w Ile2 po 10 lotach, robiłem pętlę taktowaną na 8 :D W końcu poszły na gaz.
W Me-109 mam MG16 ale ostatecznie do wszystkiego będę dawał te serwa http://www.hobbyking...4g_0_10sec.html
ten pakiet jest ok tak jak napisał capri man, tylko uważaj z wagą bo on sporo waży i niekoniecznie bedziesz potrzebował takiej cegły do wyważenia.
Zbiornik 170 wystarczy w zupełności.

Pozdrawiam :)

taki mały edit: serwa 929 które miałem,nie są całkowicie metalowe jak twierdzi producent, zębatka odbiorcza jest plastikowa.
  • 0

#4 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 274 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 20 January 2013 - 11:24

Robert takie serwa do Me 109 jak najbardziej ale do Iła ? Serwa 1,8 kg poszły przy lekkim tryknięciu oba na raz ( finał Eurocupu w GK 2012 jak oberwałem od Miszy Gołubkowa) . Lądowanie bez lotek było raczej pionowe :D MG 16 na pewno by wytrzymały.
  • 0

#5 JANTAR87

JANTAR87
  • Modelarz
  • 109 postów
  • Age: 30
  • SkądZawiercie
  • Imię:Robert

Napisano 20 January 2013 - 14:49

No trudno , kupiłem juz te serwa do Iła i do foki. MG16 są większe, przełożenia też inne i za tym siła,ale że są aż tak pancerne? :) Może znajdę jakiś wart uwagi zamiennik na MG16 ale to chyba niemożliwe
  • 0

#6 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 274 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 20 January 2013 - 15:30

Jak najbardziej możliwe a o Mg 16 już pisałem Jest to kompromis ceny ,wytrzymałości i jakości przy zadanej szybkości Tu masz np inne która jest szybkie i mocne http://www.hobbyking..._5kg_0_07s.html
  • 0

#7 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 303 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 20 January 2013 - 15:31

Prawdopodobnie nędą jednak mg 16 lub coś takiego jeszcze znalazłem:
http://www.hobbyking...g_13g_0_10.html
Myślałem że te silniki różnią się tylko regulacją.
Jakie są między nimi jeszcze różnice??
  • 0

#8 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 303 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 08 February 2013 - 09:14

Części doleciały:)
Silnik z HK przyleciał w wersji drugiej (chociaż zamawiałem pierwszą)
silnik:

Dołączona grafika

puzzle:)

Dołączona grafika

Balsa okazałą się bardzo "różna" wagowo.
Najlżejsza deska ma 22 a rekordzista 35 gramów.
Trochę ciężko zobaczymy co z tego wyjdzie.
Przycięte formatki na jedną połówkę skrzydła wazą 70 gramów dojdzie jeszcze natarcie i końcówka skrzydła.
Jestem bardzo ciekawy ile będzie ważyło całe skrzydło.

W niedziele prawdopodobnie uruchamiam i docieram silnik i powoli zabieram się za skrzydło.
  • 0

#9 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 274 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 08 February 2013 - 20:54

Odkręć iglicę od tego dekla i zrób osobny wspornik na nią lub przymocuj do kadłuba.
Taki zestaw przeżyje wszystko
Mam Osy z pourywanymi iglicami i wklejam je na klej topliwy do kadłubów .
Działa bezbłędnie i regulacja łatwiejsza .Nie przejmuj się dłuższym wężykiem.
Powinno się iglice mocować na poziomie rozpylacza ,ale w kombacie kiedy latasz pełny gaz lub zero nie ma to znaczenia.
Kilka lotów odbyłem z dyndającą na wężykach iglicą (do czasu kiedy odkryłem zalety glutomatika).
  • 0

#10 Capriman

Capriman

    doktor habilitowany

  • Modelarz
  • 416 postów
  • Age: 34
  • Skądgorzów
  • Imię:Filip

Napisano 08 February 2013 - 23:16

toom - mam też taki sam silnik i dokładnie o tym samym pomyślałem żeby zamontować iglice nie do dekla ale tak żeby łatwo się urwała od silnika.. Ty już to masz przećwiczone ?:)
  • 0

#11 Pilatus D4

Pilatus D4
  • Modelarz
  • 48 postów
  • Age: 51
  • SkądWarszawa
  • Imię:Arkadiusz

Napisano 09 February 2013 - 06:39

Witam
Czy można wiedzieć gdzie, nabyłes ten zestaw , chodzi mi głównie o kadłub Iła 2 ?
Pozdr.
  • 0

#12 dawidgdynia

dawidgdynia
  • Modelarz
  • 58 postów
  • Age: 36
  • SkądRumia
  • Imię:Dawid

Napisano 09 February 2013 - 11:58

Zapewne nabył z takiej aukcji http://allegro.pl/il...3000075565.html
  • 0

#13 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1109 postów
  • Age: 48
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 09 February 2013 - 12:53

Tak mi się taka refleksja nasunęła. Na łączce gdzie latam na przestrzeni ostatnich paru lat zauważyłem tendencję wymiany napędu spalinowego na elektryczny, zwłaszcza w modelach o w sumie tak małej rozpiętości. A Kolega odwrotnie, zaczynał od elektryków i chce się bawić w spalinę.
Oczywiście jak wszystko kwestia gustu, życzę powodzenia :)
  • 0

#14 japim

japim
  • Modelarz
  • 831 postów
  • Age: 35
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 09 February 2013 - 14:55

Tak mi się taka refleksja nasunęła. Na łączce gdzie latam na przestrzeni ostatnich paru lat zauważyłem tendencję wymiany napędu spalinowego na elektryczny, zwłaszcza w modelach o w sumie tak małej rozpiętości. A Kolega odwrotnie, zaczynał od elektryków i chce się bawić w spalinę.
Oczywiście jak wszystko kwestia gustu, życzę powodzenia :)

Niestety, ale to specyfika tej klasy sprawa, że wymiana silnika spalinowego na elektryczny jest mało efektywna. Koledzy Niemcy latają co prawda elektrykami w kombacie, ale w Polsce jest dosłownie kilku którzy próbowali. Pod względem masy żaden zestaw elektryczny nie jest w stanie dorównać osiągom silnikowi 2.5 ani 4cm3 przy limitach nałożonych przez regulamin. Aaa - no i żeby przy kraksie pakiety nie były za każdym razem do wymiany...
  • 0

#15 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 303 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 09 February 2013 - 20:54

Iglicę na razie zostawię tak jak jest.
Po pierwszym krecie pewnie to zmienię:)
Dokładnie Ił z tego źródła (wylicytowałem za 120 zł)

Co do "cofnięcia" do spaliny:
Silnik spalinowy jakoś zawsze mnie przyciągał:)
Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Na razie raczej nie myślę o zawodach.
Robię go aby zobaczyć jak lata się z napędem spalinowym, na ile jest to trudniejsze od elektryka.

Dzisiaj silnik przepalił 5 zbiorników 180ml na przelaniu.
Jutro kolega pomoże mi w dalszym docieraniu i regulacji
  • 0

#16 dawidgdynia

dawidgdynia
  • Modelarz
  • 58 postów
  • Age: 36
  • SkądRumia
  • Imię:Dawid

Napisano 09 February 2013 - 22:10

Jeśli lubisz spaliniaki to tego sie trzymaj! Ja też uwielbiam spalinki a elektryki jakoś za mna nie przemawiają, mam jedynie w szybowcu którym kręce filmy.
Już jakiś kamuflaż wymyśliłeś dla ił-a? Coś z szachownicą czy raczej czerwona gwiazda?
  • 0

#17 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 303 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 10 February 2013 - 08:28

Do malowania jeszcze daleka droga.
czas ( bardzo mało) mam tylko w sobotę i niedzielę więc IŁ powstawał długo.
Jeszcze nie wybrałem malowania.

Wypaliłem jeszcze trochę paliwa dzisiaj i przy normalnym ustawieniu może z minimalnym przelaniem silnik kręcił 16,6 tys obrotów na śmigle 9x4.
Oczywiście nie trzymałem go długo na takich wysokich obrotach.

Dalsza regulacja już chyba w modelu.
  • 0

#18 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 274 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 10 February 2013 - 19:46

Po pierwszym krecie już nie będziesz miał tych ładnych otworków do których można obecnie przykręcić elastyczny(np blaszka z puszki) wspornik ;)
  • 0

#19 Autsajder1983

Autsajder1983
  • Modelarz
  • 303 postów
  • Age: 34
  • SkądWarszawa
  • Imię:Konrad

Napisano 10 February 2013 - 21:07

Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak to zamontować.
macie może jakieś zdjęcia jak montować elastyczny wspornik.
  • 0

#20 Piotr T.

Piotr T.
  • Modelarz
  • 120 postów
  • Age: 20
  • SkądNowy Sącz
  • Imię:Piotr

Napisano 01 March 2013 - 13:47

Jak z budową? Zaciekawił mnie ten projekt.

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych