Skocz do zawartości

MIG-29 EDF


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Współczuję, taka piękna robota.

Popatrzyłem na film i wydaje mi się że całkowicie zabrakło ciągu, wyrzut pierwsza klasa, a model nie bardzo chciał lecieć.

Z moich doświadczeń ze stingerem (turbina 64mm, latał na 3s, ważył koło - nie pamętam dokładnie 600g) wyrzucałem za grzbiet lewą ręką, a więc i sposób wyrzutu i słabsza ręka nie gwarantowały nadmiernej siły, mimo to przy wyrzucie pod kątem około 20-30 stopni na 75-90% gazu model szedł w górę, co prawda najpierw wykonywał niewielkie zniżenie, ale wraz z rozpędzaniem się szedł ostro w górę, a bynajmniej nie był to model z nadmiarem ciągu - przy manewrach pionowych musiałem go troszkę rozpędzić.

Co do regulatorów, zwłaszcza w edf-ach to jednak trzymałbym się zasady by były trochę na zapas, a nie na styk.

Trzymam kciuki za odbudowę i ponowny oblot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do regulatorów, zwłaszcza w edf-ach to jednak trzymałbym się zasady by były trochę na zapas, a nie na styk.

Też mam taką zasadę. Zasugerowałem Marcinowi, że może zdjąć ograniczenie na przepustnicy (obawiał się właśnie o regulatory). Do oblotu na pewno się przyda, bo zauważyłem,że "najlepiej ciągnie" właśnie między 80% a 100% gazu.

Niestety jak widać dane HK są lekko mówiąc, zbyt optymistyczne co do poboru prądu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model prawie odbudowany. Muszę jeszcze okleić i pomalować, ale chyba tylko podkładem, bo postanowiłem potraktować go jako egzemplarz doświadczalny. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jedna z turbinek kręci się tylko na połowę mocy. Sprawdziłem silnik i znalazłem powód - uszkodzone jedno uzwojenie. Nie wiem czy jest to skutek wypadku, czy może jego przyczyna? Mniejsza z tym. Wcześniej pisałem, że pojedyncza turbina ma ciąg prawie 1kg, tym czasem po zamontowaniu w modelu z dwóch napędów uzyskałem niewiele ponad 1400g. Odciąłem "trochę" tu i tam w celu powiększenia powierzchni tuneli dolotowych

 

post-4563-0-92507700-1380233211_thumb.jpg

 

Mam nadzieję, że po tym zabiegu zyskam chociaż 200g ciągu, chociaż sama konstrukcja mogła trochę ucierpieć. Wyciąłem wszystkie wręgi w środkowej części kadłuba, ale dodałem dodatkowe dźwigary węglowe.Zdjęcie powyżej robione przed wklejaniem wzmocnień, więc ich nie widać ;). Dzięki Robercie za test z loggerem, przy okazji zrobiłem miejsce na regle trochę głębiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okleiłem skubańca i powoli zaczyna przypominać model z przed kraksy

 

post-4563-0-06245600-1380566617_thumb.jpg

 

W sumie naprawa zajęła 7 godzin. Powiększyłem tunele dolotowe i odchudziłem go o 80g. W przyszłym tygodniu jak znajdę chwilkę, to zamontuję turbiny i zmierzę ciąg.Mam nadzieję, że choć trochę wzrośnie. Poza tym zwiększę wychylenia sterów i przesunę CG o 10 mm do tyłu. Jak teraz nie poleci, to założę te turbiny do delty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Cześć Piotrek. Jeśli chodzi Ci o podobizny Fericia na stateczniki do 111, to mam tylko takie jak zamieściłem w poście #32. Natomiast logo Kościuszkowskie na grzbiecie maskowałem taśmą i malowałem aerografem, wzorując się na grafikach zamieszczonych w internecie, tak więc niewiele mogę Ci pomóc niestety  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.