Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spitfire


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
66 odpowiedzi w tym temacie

#21 JANTAR87

JANTAR87
  • Modelarz
  • 147 postów
  • Age: 29
  • SkądZawiercie
  • Imię:Robert

Napisano 30 March 2013 - 16:48

a jeśli chodzi o silnik - to celuję w Silnik OS Max 15 LA.



To już lepiej zainwestuj w mvvs'a 2,5cm lub ASP 15 z niebieską głowicą,bardzo je chwalą a w obu przypadkach cena przystępna. Ja mam po dotarciu mvvs'a 2,5cm z czrną rurą- brutal :D <devil>
  • 0

#22 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 12 September 2013 - 09:39

Witam,
Buduję tego Spita i mam pytanko - w którym miejscu wręgi silnikowej powinno być przykręcone łoże? W planach nie jest to zaznaczone...

Pozdrawiam,
Krzysiek
  • 0

#23 andrzej_t

andrzej_t
  • Modelarz
  • 699 postów
  • Age: 61
  • SkądRadom
  • Imię:Andrzej

Napisano 12 September 2013 - 10:49

Nie wiem czy Ci to pomoże bo tu silnik jest pod kątem 45 stopni ale jeśli znasz zasady to sobie dasz radę.
http://www.modelarz....-aircombat-cz1/
  • 0

#24 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 16 September 2013 - 16:49

Dzięki, dobry ten tutorial, na pewno się przyda. Wręgi jeszcze nie wkleiłem i nie przykręciłem łoża, na razie w parę wieczorów powstało coś takiego:
 
Spit-ACES1.jpg

Spit-ACES2.jpg

Spit-ACES3.jpg

Oklejam folią, której trochę mi zostało z poprzedniego modelu... jakoś nigdy nie lubiałem malować ;-)

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0

#25 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 798 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 16 September 2013 - 17:43

Od przedwczorajszych zwodów (były takie ale nikt nic nie pisał ) wiem jedno.
Tam gdzie się da serwa podwójnie.Ecik wleciał Alinie w statecznik i urwał jedną połówkę .
Taki samolot lata bez problemów ale jej IŁ poszedł pionowo w ziemię .Okazało się że przy kilu urwany został mosiężny gwint od snapa serwa ( MG 16)
Wniosek dwa serwa .Mogą być mniejsze ,.
Alina ma tak w Saiunie ,podobnie Marek.("Rzeźnik")
Kiedy poszło mu serwo na SW leciał dalej i nawet tego nie zauważył.
Czyli dwa serw na lotkach,dwa na SW i gaz daleko od silnika najlepiej na podkładkach lub EPP.
Ostatnio silnik wytrzepał mi serwa TP bo były przysilniku.
Identyczne zamocowane pod skrzydłem pracują kilka sezonów
  • 0

#26 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 17 September 2013 - 08:32

Kurcze, mordując się z połączeniem popychaczy do SW pomyślałem przez chwilę o 2 małych serwach :unsure:
A co do podkładek pod serwo gazu to możesz wstawić zdjęcie jak to realizujesz?

Poza tym mam nadzieję, że autor wątku się nie obrazi za "podłączenie" się pod temat... nie chciałem tworzyć kolejnego.

Pozdrawiam,
Krzysiek
  • 0

#27 TooM

TooM
  • Modelarz
  • 798 postów
  • Age: 63
  • SkądWrocław
  • Imię:Marian

Napisano 17 September 2013 - 16:19

Zdjęcia nie będzie bo mam zepsutego computra.(poszukaj na forum ACES powinno się coś być)
To jednak nic prostszego .Bierzesz epp wielkości ok 30x30x10-12 mm i przyklejasz do ścianki a potem serwo tak żeby wygodnie dało się dostać do dźwigienki.
Ten sposób jest sprawdzony.Myślałem też o gumkach od większego serwa jako podkładki ale to mam niespawdzone.
P.S.
Dwa małe ważą tyle co jedno MG 16 które daje się zwykle na wysokość.
  • 0

#28 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 29 September 2013 - 19:37

Dzięki za info, serwa to następny krok. Na razie w kolejnych parę godzin dokończyłem oklejać kadłub i przykręciłem łoże... niestety kolory nie te no i EPP nie jest moim ulubionym materiałem...

Spit-ACES8.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0

#29 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 05 October 2013 - 18:13

Trochę się nagimnastykowałem ale udało się przykręcić motorek - używany OS MAX 15 FP wylicytowany na allegro za niecałe 60zł i wyregulowany przez Wojtka z MarvioRC (pozdrawiam i polecam :-)

Spit-ACES5.jpg

W tym momencie kadłub waży 480g - nie wiem czy to dużo, bo jest w nim tylko silnik i zbiornik paliwa.
Przy okazji pytanie, które powinienem co prawda zadać w innym dziale ale... czy forma kabinki z epp nadaje się do obkurczenia butelki?

Spit-ACES7.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0

#30 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 4231 postów
  • Age: 26
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 05 October 2013 - 19:01

Za miękkie, Drewno, gips...
  • 0

#31 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 05 October 2013 - 20:52

A gdyby ją pokryć szpachlą?
  • 0

#32 Marcin K.

Marcin K.

    <<MURDOCK>>

  • Modelarz
  • 4231 postów
  • Age: 26
  • SkądRogoźno WLKP
  • Imię:Marcin

Napisano 05 October 2013 - 21:01

Próbowałem z depronem i szpachlą i jakoś to wyszło. Ale musisz robić we wodzie. W piekarniku i opalarką załatwiłem kopyto.
  • 0

#33 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 06 October 2013 - 09:52

Dzięki, nie mam nic do stracenia więc spróbuję.

Pozdrawiam,
Krzysiek
  • 0

#34 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 19 October 2013 - 10:14

W międzyczasie uporałem się z wyposażeniem kadłuba - serwo gazu przyklejone polimerowym na kawałku epp, pakiet zasilający to zlutowane ze sobą 4 akumulatorki AA umieszczone pod zbiornikiem - trochę obawiam się wytrzymałości spodu kadłuba w tym miejscu... może to miejsce jakoś wzmocnić? Waga kadłuba w tym momencie to 660g - czy to dużo?

Spit-ACES4.jpg

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0

#35 andrzej_t

andrzej_t
  • Modelarz
  • 699 postów
  • Age: 61
  • SkądRadom
  • Imię:Andrzej

Napisano 20 October 2013 - 11:00

trochę obawiam się wytrzymałości spodu kadłuba w tym miejscu... może to miejsce jakoś wzmocnić?



Pozdrawiam,
Krzysiek


Nie ma potrzeby bo i tak akku będziesz musiał przenieść pod silnik żeby nie dokładać ołowiu z przodu chociaż pewnie się i tak nie obejdzie. Ten silnik to chyba najlżejsza wersja. Najlepiej by było podeprzeć cały model w SC z zamontowanym silnikiem i zbiornikiem i dopiero rozplanować resztę wyposażenia.
  • 0

#36 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 21 October 2013 - 17:34

Pod silnikiem jest miejsce na aku ale tam też na spodzie jest tylko balsa 2mm - przy lądowaniu bez podwozia długo nie pożyje... Biorę się w takim razie za skrzydło.

Pozdrawiam,
Krzysiek
  • 0

#37 andrzej_t

andrzej_t
  • Modelarz
  • 699 postów
  • Age: 61
  • SkądRadom
  • Imię:Andrzej

Napisano 21 October 2013 - 19:44

Możesz to zrobić inaczej. Silnik można przykręcić do łoża tak, żeby nic od spodu nie wystawało. Śruby z łbami stożkowymi włożone od spodu a nakrętki od góry. Wtedy śmiało możesz akku przypiąć opaskami do łoża przez cienką gąbkę. W takim układzie akku nie będą dewastować spodu kadłuba przy lądowaniu. No i radzę wypędzlować jakimś lakierem nitroodpornym całą komorę silnikową i komorę zbiornika. Może być żywica albo jakikolwiek akryl samochodowy z szybkim utwardzaczem dostępny w niewielkich ilościach w każdej mieszalni.
  • 0

#38 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 23 October 2013 - 11:18

Dzięki za rady, chyba faktycznie najlepiej będzie przymocować go od spodu do łoża. A komorę silnika już mam zabezpieczoną :-)

Pozdrawiam,
Krzysiek
  • 0

#39 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 18 November 2013 - 18:34

Kopyto z EPP wytrzymało powolne podgrzewanie nad gazem czego efektem jest taka kabinka:

Spit-ACES6.jpg

Jak na pierwszy raz i 3 zużyte butelki to jest nieźle.

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0

#40 songo78

songo78
  • Modelarz
  • 262 postów
  • Age: 38
  • GG:
  • SkądKraków
  • Imię:Krzysiek

Napisano 23 April 2014 - 17:46

Wziąłem się za dokończenie Spitka - połówki skrzydła przed szlifowaniem wyglądają tak:

Spit-ACES9.jpg

Zamiast jednego serwa centralnego użyję dwa 9-gramowe. Nie znalazłem w planach dokładnego kąta pod jakim mają być połączone obie połówki - będzie równo z łącznikiem.

Pozdrawiam,
Krzysiek


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych