Skocz do zawartości

Mako - powrót do depronu.


Rekomendowane odpowiedzi

Przegladając RCGroups natrafiłem na taki temat http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1696964 . Model zafascynował mnie swoimi własnościami lotnymi u uzytkowymi. Paczka zielonego podkładu z Komfortu (obustronnie gładki) czekała na to trzy lata, więc szybka decyzja - robię.

Plany są w temacie. Wybrałem podział A4 na 30 kartek. Zrobiłem szablony, a nuż przydadzą się jeżeli model spełni pokładane nadzieje. Poprawiłem krawędź natarcia płata. Wyprostowałem ją, myślę że nie pogorszy to własności lotnych modelu. Zrobiłem to po to aby celem wzmocnienia okleić ją listwą balsową 6x4.

 

e0bf786682bd9e35.jpg

 

Konstruktorzy modelu przewidzieli wzmocnienie płata trzema węglowymi rurkami srednicy 4mm. Wpuszczanymi w płat, aby to wykonać konieczne byłoby frezowanie kanałów. Jako że to prototyp (w moim wykonaniu) zdecydowałem się zastąpić węgiel, sosnowymi listwami 6x3, ale przecinając płat przez całą szerokość. Ma to swój cel. Arkusz depronu z Komfortu ma wymiary 1000x500mm, płat ma głębokość565mm i stąd te przecięcia płata.

 

f9f09e73cd30ccb1.jpg

 

Trudnością jaką napotkałem było zamknięcie bocznym elementem, pływaka. Trzeba go bardzo dokładnie dopasować aby nie było dużych szczelin. depron kleiłem UHU-Porem i dodatkowo wzmacniałem dwuskładnikowym Gospodarczym Dragonem.

Na dziś wgląda to tak.

 

d5454328f5f01878.jpg

 

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ciekawy projekt.

Nie jestem zwolennikiem depronu między innymi dlatego, że modele nienaturalnie lekkie dziwnie zachowują się w powietrzu.

Ten model trudno określić do czego służy, chyba do akrobacji nad wodą ale skoro lekki, zwinny i startuje z brzegu albo z ręki to po co mu te pływaki?

Ciekaw jestem też jego możliwości startu z wody przy lekkiej bryzie lub fali topiącej skrzydło....na spokojnym akwenie na pewno będzie to przyjemna zabawka.

 

Życzę powodzenia w budowie i będę obserwował temat

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, na wieczorne loty w Starym Dworze jak znalazł.

 

Mocowanie silnika wg. planów wydało mi się trchę słabe. Wykonałem nowe, wewnętrzne wzmocnienie ze sklejki 1,8mm. Wręgę silnikową ze sklejki 6mm i zaznaczyłem na niej otwory pod trzy rodzaje mocowań silników. Tak na wszelki wypadek aby wybrać najlepszy silnik.

 

3f5721522732f8c6.jpg

 

80bd4a0cec5bbc02.jpg

 

Zrobiłem zastrzały w usterzeniu. Żeby uniknąć przebicia depronu przez zastrzały, końcówki zastrzałów są oparte na listwach wzmacniających i zabezpieczone małymi ogranicznikami przed przesuwaniem.

 

e47e508f35338868.jpg

 

61e8efcb117defb7.jpg

 

Na dziś model wygląda tak.

 

70e4fbb1bc633a5f.jpg

 

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj dokonalem oblotu :) . Start odbył się z trawy o własnych siłach, i to mnie bardzo cieszy.

Już od monentu startu była walka o utrzymanie modelu w powietrzu. Model cholernie pompował, udało się zdobyć wysokość i uspokoić lot. Ma ogromną tendencję do zadzierania. Konieczne doważenie przodu, na początek dodam 10g. Silnik Emax CF2812 ze śmigłem 7x4 jest za słaby i grzeje się. Regulator TP 18A również sie grzeje. Poeksperymentuję z silnikami.

Cieszę się że udało sie go nie rozbić.

 

4d72fa9b44156777.jpg

 

a97f1496c5ae81e7.jpg

 

e257b4ca9c6436d7.jpg

 

7cbb49c2226c23a5.jpg

 

69e01fb17de7bc5a.jpg

 

3d84151d349b44cb.jpg

 

33276126b89b47ef.jpg

 

Dzięki Tadek za zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Skorygowałem ŚĆ, pakiet poszedł maksymalnie na dziób, oś silnika podniosłem bardziej do góry ( jedna podkładka). Silnik Emax 2812 zamieniłem na Emax GT 2210/11 - 1470 kv . Na początek założyłem śmigło TP 7x4, i latał tak sobie. Następnie spróbowałem na śmigle 3-łopatowym 6x4. Rewelacji również nie było, dodatkowo regulator TP 25A po locie był mocno gorący. Do następnego lotu założyłem śmigło 7x5 i... model ożył :) . Regulator po locie miał normalną temperaturę, zdecydowanie wydłużył się czas lotu :D Model jest bardzo zwrotny i całkiem przyjemny w locie. Niestety samodzielnie nie chce jeszcze wystartować z trawy.

 

1c4f85fde9f4ebf2.jpg

 

Lot odwrócony nie sprawia problemu, nawet nie trzeba mocno wypychać steru wysokości.

 

bc2af8f43b24017b.jpg

 

Zakupiłem silnik o kv 2200 (na takim latali konstruktorzy modelu) i planuje jeszcze go wypróbować. Na początek ze śmigłem 6x4.

Jak próby się powiodą to spróbuję startów z wody :huh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.