Skocz do zawartości

FW190 A8 1:4,5


majewski2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że już testowałeś Twój silnik w modelu - jeśli znajdziesz chwilkę podziel się proszę wrażeniami z użytkowania (sumaryczny czas pracy, jaki olej i ile %, osiągane parametry pracy itp. no i ogólnie czy jesteś zadowolony.

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

 

Silnik docierałem od stycznia do czerwca, olej syntetyczny zalecany w instrukcji castrol power 1 racing, silnik wypalił 9 litrów mieszanki 15:1 i 2 litry 20:1. Czasu pracy nie liczyłem, na ziemi przepracował godzinę reszta w locie.

Śmigło fiala 24x10 kołpak i wentylator, w takiej konfiguracji obroty maksymalne 6500 ciąg około 12,5kg. Silnik pali bez problemu nigdy mi nie zgasł w locie, jest wstępnie dotarty i z biegiem czasu pracował coraz lepiej, a jego parametry się jeszcze zmienią po dotarciu i regulacji, wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.

W telemetrii miałem ustawiony alarm na 130o C i silnik nigdy nie przekroczył tej temperatury, na pewno wentylator poprawia chłodzenie.

Przykładowe zdjęcie, minimalna temperatura przed uruchomieniem silnika 9o i maksymalna 79o (11 styczeń 2015)

 

post-3639-0-26875900-1457558339_thumb.jpg

 

Silnik uruchamiany rozrusznikiem do skuterów. Maski nie zakładałem ponieważ silnik z modelu waży 2kg a saito 3kg + wentylator z kołpakiem, poza tym musiałbym wycinać otwory z przodu maski, a model bez niej i tak był przeważony na przód.

 

post-3639-0-49269500-1457558367_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci bardzo za informację. Zastanawia mnie tylko jedna sprawa - jak bym nie wpisywał w kalkulator to w zależności od producenta śmigła oraz kalkulatora wychodzi mi przy tym rozmiarze i podanych przez Ciebie obrotach między 15,5 a 17,5 kg ciągu, ale może coś pogmatwałem no i zmiennych jest więcej (temperatura powierza, wysokość npm itp).

 

Pozdrawiam

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio wykonałem ruchomą żaluzję, ponieważ wklejona na stałe kilka razy się uszkodziła.

 

post-3639-0-14248300-1461473007_thumb.jpg

 

post-3639-0-86958200-1461473041_thumb.jpg

 

Przykleiłem osłonę karabinów, rurki do spryskiwacza, wykonałem linie podziału blach na kadłubie i zacząłem nitowanie.  

 

post-3639-0-15180300-1461473072_thumb.jpg

 

post-3639-0-36052600-1461473086_thumb.jpg

 

post-3639-0-46922400-1461473124_thumb.jpg

 

post-3639-0-00206900-1461473145_thumb.jpg

 

post-3639-0-61314900-1461473170_thumb.jpg

 

post-3639-0-02638900-1461473186_thumb.jpg

 

post-3639-0-57118000-1461473215_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Po długiej przerwie w budowie, pomalowałem kołpak i tłumik

 

post-3639-0-12681600-1472586402_thumb.jpg

 

post-3639-0-28353400-1472586421_thumb.jpg

 

post-3639-0-17559200-1472586453_thumb.jpg

 

chciałem wypróbować kupioną tokarkę i jeszcze taki pomysł musiałem zrealizować

opona

 

post-3639-0-59759800-1472586509_thumb.jpg

 

najpierw wytoczyłem kopyto opony z płyty MDF

 

post-3639-0-97540700-1472586558_thumb.jpg

 

po pomalowaniu przykleiłem literki

 

post-3639-0-19223800-1472586634_thumb.jpg

 

wykonałem odlewy dwóch połówek z żywicy

 

post-3639-0-30729400-1472586676_thumb.jpg

 

post-3639-0-03956200-1472586729_thumb.jpg

 

następnie odlałem formę silikonową

 

post-3639-0-72975900-1472586707_thumb.jpg

 

opona wykonana jest z warstwy gumy (flexane) i pianki elastycznej jako wypełnienie

 

post-3639-0-76732100-1472586747_thumb.jpg

 

i gotowy odlew

 

post-3639-0-95316800-1472586769_thumb.jpg

 

post-3639-0-18597100-1472586805_thumb.jpg

 

post-3639-0-06856600-1472586822_thumb.jpg

 

felga jest jeszcze nieskończona

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde!Tą oponą powaliłeś mnie.Nawet ta ruchoma żaluzja nie zrobiła na mnie takiego wrażenia co te kółka. Chłopie, wielki szacun dla pomysłu i realizacji, W głowie nie nie mieści się ,że coś takiego można zrobić! Super!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś patent na zrobienie rowków w systemie Wibault ?

 

Tak, zastosowałbym metodę podobną jak do wykonania liter na oponie, wykonać kopyto, formę negatywową, następnie cały model laminować.

Można też wylaminować w formie tylko samą blachę falistą z cienkiego laminatu i przykleić do balsowego modelu.

 

Zdjęcie przedstawia blachę drobnofalistą Puławskiego, Wibault jest trochę inny.

http://www.pwm.org.pl/viewtopic.php?f=3&t=79337

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wielkim wrażeniem autora tego modelu ale chciał bym kiedyś zobaczyć pokrycie P.11 w miniaturze poniżej rysunek z Monografii Lotniczej autorstwa A.Glass, T.Kopański, T.Makowski PZL P.11 cz.1 nr 36

 

 

Warto zwrócić na wielkości w milimetrach i podzielić je choćby przez 4 dla skali 1/4

Przepraszam za zaśmiecenie tematu.

 

 

 

post-3269-0-84495700-1472733592.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze kwestia rowkowania na kopycie? Ale to już dla orłów

 

Patryk święci garnków nie lepią, specjalnie dla Ciebie narysowałem i wyciąłem grzebień z plexi

 

post-3639-0-97735900-1473186892_thumb.jpg

 

następnie nałożyłem szpachlę na płytę i przeciągnąłem grzebieniem

 

post-3639-0-57133600-1473186949_thumb.jpg

 

post-3639-0-78103700-1473186925_thumb.jpg

 

i jeszcze warstwa podkładu aby wygładzić szpachlę.

 

post-3639-0-45573700-1473186902_thumb.jpg

 

post-3639-0-47003300-1473186937_thumb.jpg

 

Wykonanie formy zajęło mi około 10 minut.

Na formie można wylminować blachy na cały model, ale trochę to potrwa.

Można również wytłoczyć z HIPS-u na stole próżniowym, myślę że w godzinę mielibyśmy wszystkie blachy.

 

Drugi pomysł to zrobienie walcarki, można zlecić tokarzowi wykonanie walców i walcować blachy faliste z cienkiego aluminium.  

 

Jestem pod wielkim wrażeniem autora tego modelu ale chciał bym kiedyś zobaczyć pokrycie P.11 w miniaturze 

 

post-3639-0-44666600-1473186958_thumb.jpg

 

post-3639-0-81537000-1473186987_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nakładam jedną warstwę flexane na bieżnik grubiej, po zgęstnieniu tak by nie spływał, wlewam piankę i zamykam formę, pianka pęcznieje i przykleja się do flexane.

Wybrałem flexane 94L ze względu na czas schnięcia 10 minut i wytrzymałość. http://www.devcon.com.pl/materialy-gumopodobne.html

Pianka której użyłem to eko proflex 140 http://www.progmar.sklep.pl/proflex-140-elastyczna-c-24_65.html

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Krzysztofie

Prześledziłem Twoją relacje z budowy i podpisuje się pod wszelkimi uznaniami Twojej pracy. To już nie modelarstwo a sztukmistrzostwo. Chciałbym Ci podziękować i to nie tylko chyba w swoim imieniu, ale i Kolegów za świetną dokumentacje fotograficzną z budowy oraz za kopalnie pomysłów. Nie ukrywam, iż dzięki tej relacji rozwiązałeś mi kilka przyszłościowych problemów przy budowie  szybowca Genesisa2. Więc życzę Ci dalszej wytrwałości w pracach i tworzeniu relacji. Pozdrawiam Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kółka gotowe

 

post-3639-0-01377300-1480705637_thumb.jpg

 

post-3639-0-82857700-1480705289_thumb.jpg

 

ponieważ opona waży 115 g. postanowiłem wykonać opony innym sposobem, kupiłem więc kółka z lekkiej pianki

 

post-3639-0-91940300-1480705331_thumb.jpg

 

oszlifowałem je na tokarce

 

post-3639-0-30991700-1480705367_thumb.jpg

 

następnie w formie połączyłem piankę z gumą fleksane i wyszło mi 71 g.

 

post-3639-0-54774700-1480705410_thumb.jpg

 

gotowe koło waży 194g.

 

post-3639-0-18278500-1480705438_thumb.jpg

 

wykonałem również oponę do kółka ogonowego w taki sam sposób

 

post-3639-0-56777400-1480705466_thumb.jpg

 

jak zwykle kilka zdjęć

 

post-3639-0-69014500-1480705534_thumb.jpg

 

post-3639-0-84060700-1480705556_thumb.jpg

 

post-3639-0-51614400-1480705588_thumb.jpg

 

post-3639-0-25840500-1480705609_thumb.jpg

 

post-3639-0-86224300-1480705657_thumb.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.