Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mistrzostwa Polski Modeli Samolotów Redukcyjno-latających w Dęblinie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#81 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 550 postów
  • Age: 57
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 26 sierpień 2014 - 09:45

może łatwo, a może nie latwo. Ale jak napisał Kamil - jak je znaleźć :) Gyra sa coraz mniejsze, a jak ktoś jest zawzięty to może je tak schować, że będzie trzeba pół modelu rozebrać na czynniki pierwsze ;)

Ja jestem konserwatywny - no gyro -tam gdzie w zawodach maja decydować umiejętności pilota Z drugiej strony rozmawiamy o makietach w które ktoś wkłada mase swego czasu i pieniędzy. I taki budowniczy więcej czasu spędza w modelarni niz na lotnisku. I nie jest powiedziane że jest bardzo dobrym pilotem. I tu jest problem...pilotaż czy cały model i wymuskany model po zawodach. W tym przypadku mam mieszane uczucia co do stosowania czy niestosowania gyro.

Właśnie dlatego budowanie i pilotaż modeli makiet samolotów należy do najbardziej zaawansowanej kategorii modelarstwa i dlatego również, że modelarz-budowniczy np. modelu samolotu Farman 1910 musi w pewnym momencie zostać modelarzem-pilotem czyli pilotować ten model jak był pilotowany oryginał (bez stabilizatorów a nawet bez odpowiedniego zapasu stateczności). Na tym polega uprawianie tej dziedziny. Wspomaganie żyroskopowe modeli samolotów, których pierwowzory takowego nie miały to tzw. sztuczny mód (kto pamięta?) który, głównie tym się różni od naturalnego, że jest sztuczny...

Zadne teorie o momentach bezwładności i proporcjach prędkości sztuczności tego  miodu nie usprawiedliwiają... Jak sztuczny to sztuczny. I już.


  • 0

#82 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4532 postów
  • Age: 48
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 26 sierpień 2014 - 11:11

To do mnie przemawia. Ale widac nie wszyscy chcą byc w elicie pilotów ;)
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych